marekmak Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 Witam! Chciałbym się Was poradzić co zrobić z tylną przerzutką Tourney, będącą w moim rowerze od nowości. W mojej klamkomanetce pękł jeden element, tak więc postanowiłem, albo wymienić klamkę, albo cały system. Wiem, ze ten który posiadam jest jednym z najniższych. Czy w takim układzie wymiana na klasę, bądź kilka klas wyżej ma sens? Co daje używanie np. Deore. Chyba zasada działania jest taka sama? Nie zależy mi na różnicy w wadze. Wolałbym raczej zwiększyć ilość zębatek na kasecie, a to jak wiem wymaga zmiany systemu. Czy zmiana z 7-mio rzędowej kasety na 8-mio czy też 9-io rzędową jest wyczuwalna? Czyli czy będę w stanie osiągnąć większe prędkości dzięki takiemu zabiegowi? Nie jestem ukierunkowanym rowerzystą, bo staram się wykorzystywać rower i do celów rekreacyjnych i typowo MTB. Sporo czasu zajmuje mi jazda szosą, z której lubię zjechać w las, dlatego też zależałoby mi na dobraniu odpowiedniego osprzętu do roweru. Chciałbym zarówno osiągać większe prędkości, jak i liczyć na trwałość i pewność przełożeń podczas jazdy w trudnym terenie. Przepraszam, jeśli napisałem mało spójnie, jednak ciężko mi tak wyrazić mój problem w kilku zwięzłych zdaniach, a nie wiem jakie informacje byłyby najistotniejsze w udzieleniu mi pomocy. Proszę o wszelkie sugestie, a ze swojej strony postaram się uzupełnić wszelkie braki. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc!
Royalonzo21 Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 Jeżeli masz 7 biegów z tyłu to bardzo prawdopodobne jest to, że masz wolnobieg a nie kasetę. Więc jeżeli chciałbyś przejść na 8 albo 9 biegów, musiałbyś wymienić piastę tylnego koła. Co do szybkości jazdy - wpływ ma na to ilość zębów na blacie korby, najmniejsza liczba zębów na kasecie oraz to co najważniejsze to ile masz siły w nogach .
marekmak Napisano 19 Czerwca 2011 Autor Napisano 19 Czerwca 2011 Dzięki za poprawę. Tak miałem na myśli wolnobieg. A co do pozostałych wątpliwości? Zmiana z Tourney na wyższą klasę, tudzież zmiana ilości przełożeń?
berkas97 Napisano 20 Czerwca 2011 Napisano 20 Czerwca 2011 Nawet mając 7 rzędów, możesz używać Deore/SLX/XT/XTR czegokolwiek. Odczujesz różnicę wielką. O tyle o ile pomiędzy Deore a SLX nie jest bardzo wyczuwalna różnica, o tyle pomiędzy tourney a deore (nawet alivio) jest wieeeeeeeeeeeelka różnica. Opisać się nie da, trzeba spróbować ;]. Wymień na deore ten kawał złomoplastiku i będziesz naprawde bardzo zadowolony
beskid Napisano 20 Czerwca 2011 Napisano 20 Czerwca 2011 marekmak co do różnic w napędzie to jest on znaczny między 7rz. a 8rz. zwłaszcza gdybyś chciał poruszać się po górach i dużo po szosie ale już pomiędzy 8rz.i 9rz niewielki. Jakość tylnej przerzutki to nie tylko zasada działania jak piszesz ale przede wszystkim jakość sprężyny, która odpowiada za jej płynność oraz precyzję zmiany przełożeń zwłaszcza na podjazdach a także jej sztywność i odporność na uderzenia. Ale też nie można przesadzać bo od tylnej przerzutki ważniejszy jest stan linek, pancerzy czy rodzaj manetek. Jeśli już padła Ci któraś z klamkomanetek to doradził bym już zmianę napędu na 8rz. a komponenty Alivio spokojnie wystarczą choć możesz też zdecydować się na kombinację Alivio z Deore aczkolwiek to zależy jakim budżetem dysponujesz.
marekmak Napisano 20 Czerwca 2011 Autor Napisano 20 Czerwca 2011 Czyli najlepiej dla mnie jeśli wybiorę Deore. I tutaj dwa pytania: 1) czym się różni i które lepiej wziąć SGS czy GS 2) czy jest jakaś różnica między Deore XT RD-M772 a Deore RD M591? Załóżmy, że wybiorę 8rz., czyli: - kupuję nowe klamkomanetki - kupuję Deore - kupuję nowy łańcuch - kupuję wolnobieg czy lepiej kasetę? Tutaj dodam od siebie, że prawdopodobnie i tak będę zmieniał tylne koło, więc rodzaj piasty nie ma znaczenia - starą przerzutkę z przodu mogę pozostawić bez wymiany? Zakładając wymianę tych elementów muszę wydać przynajmniej 300 zł. W zasadzie przy tak dużej poprawie jakości w jeździe o jakiej piszecie jest to chyba niewielka cena. Jeśli coś pominąłem to proszę o przypomnienie i wskazanie błędów w moim rozumowaniu.
arik92 Napisano 20 Czerwca 2011 Napisano 20 Czerwca 2011 - kupuję wolnobieg czy lepiej kasetę? Tutaj dodam od siebie, że prawdopodobnie i tak będę zmieniał tylne koło, więc rodzaj piasty nie ma znaczenia Kupujesz kasetę. Są co prawda wolnobiegi 8rz. lecz jeśli wymieniasz koło, to bez sensu byłoby kupowanie wolnobiegu.
beskid Napisano 20 Czerwca 2011 Napisano 20 Czerwca 2011 - starą przerzutkę z przodu mogę pozostawić bez wymiany? Jeśli jest sprawna to możesz ją zostawić i zobaczysz jak chodzi z nowymi klamkomanetkami. Jeśli ciężko to wymień i ją, zwłaszcza że za ok. 40/50 zł kupisz wystarczającą Ci ALIVIO FD-M413 A piasta tylna jak wspomniał arik92 tylko pod kasetę.
rybciasum Napisano 21 Czerwca 2011 Napisano 21 Czerwca 2011 Zakładając wymianę tych elementów muszę wydać przynajmniej 300 zł. Przerzutka - 80-100 zł Kaseta + łańcuch - 100 zł klamkomanetki - 150 zł Piasta + zaplot - ??? hmm szykuj się na większe koszta apropo wolnobiegu i kasety, kolega ma kasete 8 rz (jakaś tania shimano), korbe alivio a ja wolnobieg 7 rz i korbe jakiegos sisa, ja 3/7, on 2/6 i pedałujemy w miare równo
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.