Santis Napisano 18 Czerwca 2011 Napisano 18 Czerwca 2011 Witam was, na wstępie, jako że to mój pierwszy post tutaj, chciałbym się przedstawić jestem Kamil ze śląska i dopiero zaczynam na poważniej brać się za sport rowerowy No to zaczynamy chciałbym poznać wsze opinie czy dobrze zrobiłem czy nie popełniłem gdzieś błędu kupując taki a taki osprzęt, ale do rzeczy, postanowiłem odświeżyć swój sprzęt (marketówka z makro za ponad 600zł Active fire downhill ) i teraz moje przeróbki: 1. Rama została tylko przemalowana 2. Korba shimano Alivio FC-M411, kaseta shimano CS-HG50, łańcuch CH-HG50, pedały WellGo LU-C27 3. Koła: obręcze SunRims MTX 39, 26" nyple DT swiss oraz szprychy Mach1, piasta przód shimano alivio HB-M495 do tarczy center lock, piasta tył shimano alivio FH-M495 też center lock, opony crossmark maxxis 2,10" 4. Amoryzator został Sr Suntour XCU 80mm (max tarcza 160) ale dałem adapter pod tarcze 203 (dla lansu) razem z hamulcem hayes mx2 tarcza v8, tylny amor kind shock, tylny hamulec tarcza shimano 160 i hamulec shimano BR-M415 5. Kierownica i wspornik zostają bez zmian jakiś tam model Zooma, sztyca sr suntour amortyzowana nex, siodło point racing vl-1014 od velo, 6. Przerzutki tył shimano alivio RD-M410L, przód też alivio FD-M413 i klamkomanetki alivio ST-M410 No to tyle roweryk sprawuje się od kilku mtygodni bardzo dobrze, więc jak ktoś ma jakieś sugestie to pisać, chętnie się dowiem co zrobiłem źle
krzysztofsi81 Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 Moim zdaniem modernizacja takiego roweru to wyrzucony pieniadz, jednak na pewno odczujesz pozytywna roznice w jezdzie. Ogolnie wsyztsko OK. Nie rozumiem tylko po co sztyca amortyzowana do amortyzowanej ramy. To kolejny element, ktory w krotkim czasie zlapie luzy i bedzie raczej uprzykszal jazde niz ja umilal.
Santis Napisano 19 Czerwca 2011 Autor Napisano 19 Czerwca 2011 No cóż pozwolę sobie nie zgodzić się z wyżej wymienioną opinią dlatego, że sprzęt wcześniej co występował w moim rowerze to głównie shimano tourney więc w miarę fajnie działał; raz na miesiąc regulowałem i czyściłem wszystko i było sprawne, natomiast mankamenty to hamulce typowe no-name zwane assess tarczowe 160, przez jakis czas chodziły a potem to co jazda regulacja adaptera bo chodziły jak chciały (ewoluowały czy ki chu chu?) no i sztyca siodełka po 3latach się zjechała i nie trzymała siodła, które jeździło jak chciało. No ir oweryk też swoje dostał, ale się spisywał dzielnie A teraz sprzęt co mam to posłuży mi na długie lata, i jest znaczna różnica w jeździe, ciszej jakoś i wygodniej biegi zmieniać oraz hamowanie jak w moim CBR1100 Blackbirdzie a co do tej sztycy to ją zmienię, bo mi damper coś nie chciał chodzić ale poczyściłem i działa ;p
Fenthin Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 Błędy? Zacząłeś od... ekhm... strony. Najważniejszy jest kręgosłup roweru, czyli rama, widelec i koła. Koła masz ok, ale rama i widelec to padło. I te elementy są dla mnie do wymiany. Drugi błąd to wsadzenie do przodu tarczy 203mm. Ale przynajmniej będziesz miał motywację do wymiany widelca, gdy już złapie luzy... Cóż, z ekonomicznego punktu widzenia się nie opłaca. Ale już wydałeś pieniądze, teraz mówi się trudno.
adii22 Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 Wydał tutaj pieniądze, ale ma części, które będzie mógł przeszczepić do nowej ramy i nowego widła - do dzieła Rama np. Krossa Levela A2 droga nie jest, amorek np. XCR/Raidon i jest już okej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.