Skocz do zawartości

[Składany rower] Komponenty Shimano


Santis

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam was, na wstępie, jako że to mój pierwszy post tutaj, chciałbym się przedstawić jestem Kamil ze śląska i dopiero zaczynam na poważniej brać się za sport rowerowy :)

No to zaczynamy chciałbym poznać wsze opinie czy dobrze zrobiłem czy nie popełniłem gdzieś błędu kupując taki a taki osprzęt, ale do rzeczy, postanowiłem odświeżyć swój sprzęt (marketówka z makro za ponad 600zł Active fire downhill :D) i teraz moje przeróbki:

1. Rama została tylko przemalowana

2. Korba shimano Alivio FC-M411, kaseta shimano CS-HG50, łańcuch CH-HG50, pedały WellGo LU-C27

3. Koła: obręcze SunRims MTX 39, 26" nyple DT swiss oraz szprychy Mach1, piasta przód shimano alivio HB-M495 do tarczy center lock, piasta tył shimano alivio FH-M495 też center lock, opony crossmark maxxis 2,10"

4. Amoryzator został Sr Suntour XCU 80mm (max tarcza 160) ale dałem adapter pod tarcze 203 (dla lansu) razem z hamulcem hayes mx2 tarcza v8, tylny amor kind shock, tylny hamulec tarcza shimano 160 i hamulec shimano BR-M415

5. Kierownica i wspornik zostają bez zmian jakiś tam model Zooma, sztyca sr suntour amortyzowana nex, siodło point racing vl-1014 od velo,

6. Przerzutki tył shimano alivio RD-M410L, przód też alivio FD-M413 i klamkomanetki alivio ST-M410

 

No to tyle roweryk sprawuje się od kilku mtygodni bardzo dobrze, więc jak ktoś ma jakieś sugestie to pisać, chętnie się dowiem co zrobiłem źle ;)

Napisano

Moim zdaniem modernizacja takiego roweru to wyrzucony pieniadz, jednak na pewno odczujesz pozytywna roznice w jezdzie. Ogolnie wsyztsko OK. Nie rozumiem tylko po co sztyca amortyzowana do amortyzowanej ramy. To kolejny element, ktory w krotkim czasie zlapie luzy i bedzie raczej uprzykszal jazde niz ja umilal.

Napisano

No cóż pozwolę sobie nie zgodzić się z wyżej wymienioną opinią dlatego, że sprzęt wcześniej co występował w moim rowerze to głównie shimano tourney więc w miarę fajnie działał; raz na miesiąc regulowałem i czyściłem wszystko i było sprawne, natomiast mankamenty to hamulce typowe no-name zwane assess tarczowe 160, przez jakis czas chodziły a potem to co jazda regulacja adaptera bo chodziły jak chciały (ewoluowały czy ki chu chu?) no i sztyca siodełka po 3latach się zjechała i nie trzymała siodła, które jeździło jak chciało. No ir oweryk też swoje dostał, ale się spisywał dzielnie :)

A teraz sprzęt co mam to posłuży mi na długie lata, i jest znaczna różnica w jeździe, ciszej jakoś i wygodniej biegi zmieniać oraz hamowanie jak w moim CBR1100 Blackbirdzie :D

a co do tej sztycy to ją zmienię, bo mi damper coś nie chciał chodzić ale poczyściłem i działa ;p

Napisano

Błędy? Zacząłeś od... ekhm... strony. Najważniejszy jest kręgosłup roweru, czyli rama, widelec i koła. Koła masz ok, ale rama i widelec to padło. I te elementy są dla mnie do wymiany.

 

Drugi błąd to wsadzenie do przodu tarczy 203mm. Ale przynajmniej będziesz miał motywację do wymiany widelca, gdy już złapie luzy... :icon_mrgreen:

 

Cóż, z ekonomicznego punktu widzenia się nie opłaca. Ale już wydałeś pieniądze, teraz mówi się trudno.

 

 

Napisano

Wydał tutaj pieniądze, ale ma części, które będzie mógł przeszczepić do nowej ramy i nowego widła - do dzieła ;) Rama np. Krossa Levela A2 droga nie jest, amorek np. XCR/Raidon i jest już okej :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...