Skocz do zawartości

[przerzutka tył] SLX czy XT ?


Ada93m

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ostatnio narobiłem sobie wydatków w ten sposób że jeżdżąc w nocy po lesie jakaś gruba gałąź wpadła mi w szprychy i całkowicie załatwiła mi przerzutkę, miałem SLX. Z niej raczej już nic nie będzie wiec zacząłem szukać nowej i tu pojawia się problem/dylemat: kupić to samo czyli SLX czy warto trochę dopłacić i już założyć XT ?

Napisano

Jestem za SLX :) Jak się oryginalne kółeczka zjadą, można na allegro upolować nowe z XT czy nawet z XTR jak się ktoś postara :P

Napisano

@berkas97, w praktyce kółka różnią się tylko tym, że w SLXach częściej musisz posmarować (ja duużo kurzu, albo wody). Główną różnicą pomiędzy tymi przerzutkami jest wygląd i waga, jednak coś za coś. SLX ma dużo mocniejszy wózek. W pracy nie odczuwam żadnej różnicy.

Napisano

ja mam XT 4 sezon....oczywiście już druga:-) bo pierwsza tez załatwiłem jakimś badylem

ale teraz bez zastanowienia wziąłbym SLX ta sama praca - a jest nieco mocniejsza i 50zł zostaje w kieszeni

Napisano

slx ma mocniejszy wózek (?), co nie jest zaletą, przerzutka jest po to, aby uchronić inne elementy przed uszkodzeniem, więc ona w pierwszej kolejności się rozpada, "mocniejszy" nie oznacza sztywniejszy, a to jest najważniejsze w działaniu przerzutki - bierz xt

Napisano

@vidoq5, głupoty kolego opowiadasz ;) Co przerzutka ma chronić? Jedynie szybkie złamanie się wózka mooże zapobiec wykrzywieniu haka. Jednak to hak jest od uchronienia innych elementów (czyt. ramy). Wolisz żeby złamał Ci się wózek i masz 200zł w plecy czy żeby zgiął Ci się hak w ramie, który wart jest 20-50zł? Wózek w mojej byłej XT złamał się jak zapałka po czym kij poleciał w szprychy. SLX pewnie by się tylko wygiął :P

Napisano

slx ma mocniejszy wózek (?), co nie jest zaletą, przerzutka jest po to, aby uchronić inne elementy przed uszkodzeniem, więc ona w pierwszej kolejności się rozpada, "mocniejszy" nie oznacza sztywniejszy, a to jest najważniejsze w działaniu przerzutki - bierz xt

 

??

 

Zastanów się kolego co piszesz. Przerzutka jest po to żeby chronić inne elementy? Odchodzimy od idei przerzutki. Powtarzam jeszcze raz - SLX jeżeli nie zależy ci na wadze i lansie.

Napisano

Po raz kolejny okazuje się, że tańszy komponent jest według wielu lepszy od droższego :) Ciekawe z czego to wynika...

 

Moim zdaniem obie przerzutki prezentują taki sam poziom odporności na uderzenia, a jedyną przewagą XT nad SLX są łożyskowane kółeczka.

Napisano

Kolejny głos na SLX, a nawet na Deore. Mam XT, ale dość mocno wysłużoną. Kółeczka zajechały się po 2tys km.

 

Jeździłem na wszystkich trzech - Deore, SLX, XT w wersji Shadow i wszystkie chodziły tak samo. Jeździłem też na Alivio i chodziło lepiej od mojego XTka z przebiegiem 7tys ;)

Napisano

Moim zdaniem obie przerzutki prezentują taki sam poziom odporności na uderzenia, a jedyną przewagą XT nad SLX są łożyskowane kółeczka.

 

A według mnie to nie jest zaleta. Tak jak napisałem - zajechałem ząbki kółek po 2tys km. Tyle to chyba każde łożyska wytrzymają.

Napisano

Robią się z ząbków igiełki, jedyną tego wadą jest że ciut wygląd cierpi, na łańcuch nie ma to raczej żadnego wpływu. :)

Napisano

Moim zdaniem obie przerzutki prezentują taki sam poziom odporności na uderzenia

 

Możliwe, że poziom jest podobny, jednak.. Gdy weźmiemy do jednej ręki wózek SLX a do drugiej XT to działa na wyobraźnie ;P Myślę, że przy stosunkowo lekkim uderzeniu gdzie XT by pękł SLX mógłby się tylko zgiąć i być do odratowania. Przy mocnym walnięciu wiadomo - każdy polegnie.

Napisano

Takie pytanie z innej beczki skąd wiemy, że kółeczka przerzutki są "zajechane"

U mnie ząbki stały się na tyle niskie, że łańcuch z nich spadał na boki.

Napisano

@bros, po 2kkm łańcuch przeskakiwał już na kółkach?O.o Mógłbyś pokazać zdjęcie tego kółeczka, żeby zobaczyć jak bardzo jest zjechane?

Napisano

Skąd takie problemy z niszczeniem przerzutek?? Wynika to z prędkości czy nawierzchni po której się poruszacie?? Pytam bo w moim przypadku najgorszy jest zjazd po zrębach i już nie raz w okolice tylnego koła dostawały mi się sporej wielkości gałęzie które urywały szprychy ale może właśnie z powodu ostrożniejszej :sick: jazdy w takich miejscach przerzutka czy jej wózek zawsze są całe. :)

Napisano

Zapytam w tym temacie który wygląda do pokrewnego do mojego problemu.

 

Mianowicie któryś z kolegów zahaczył o temat Deore z Shadow.

 

Stoję przed dylematem podobnym do autora całego tematu z tym że o klasę niżej - Deore M592 czy SLX 662. Rożnica w nich jest cenowo niewielka wózek w M592 jest stalowy a sam sposób montażu opisany jest jako Direct Attachment. M662 ma wózek z aluminium i sposób montażu podany przez Shimano to drop out. W zasadzie miedzy modelami nie ma innych różnic prócz minimalnej wagowej -która dla mnie nie jest aż tak istotna.

Obecnie w rowerze jest Deore M591 (bulls cross swing).

 

Pytania:

Która lepsza - biorąc pod uwagę jakość i bezpieczeństwo w przypadku pokrzywienia / połamania ?

Czy ten sposób montażu nie ogranicza mnie w wyborze biorąc pod uwagę ramę ?

 

Podaje jeszcze link z foto ramy żeby nie szukać bulls cross swing

Napisano

Mi to wygląda na zwykłe mocowanie, gdzie założysz jedną i drugą, ale nie znam się na wszystkim może się mylę:) Wracając do porównania SLX, Deore, bierz SLX. Około dwóch tygodni temu przesiadłem się z Deore na SLX( jest o tym temat jak kompletowałem napęd) i jestem bardzo zadowolony. Działa wyczuwalnie lepiej od poprzedniej zmieniarki , z tym, że ja zmieniłem cały napęd z 8 na 10 rzędów. Dodatkowo jestem kolejną osobą, która uważa, że SLX jest lepszy od XT:) W piątek w Kampinosie trochę zabłądziliśmy i na zjeździe trafiliśmy w krzaczory, ja zgiąłem przerzutkę SLX, po wyprostowaniu działa jak nowa, kolega zmielił XTka :)

Napisano

Ja z kolei od trzech sezonów używam XT. Jak na razie obie przerzutki XT współpracujące z kasetą i korbą SLX, łańcuchem hg73 i manetkami XT działały w każdym błocie. Z kolei kolega narzeka na SLXa, że bardzo szybko złapał mu luzy. W każdym razie tylną SLX zamontowałem u żony, ale póki co przejechane ma tylko 400 km (w tamtym roku, w tym niestety nie może jeździć) i nie widać żadnych problemów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...