Skocz do zawartości

[1600 zł]Zostało mi kilka dni i muszę wybrać rower ...


tomab

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

Pod koniec przyszłego tygodnia jadę na 5 dniową wycieczkę po trasach lekko górzystych (bardzo rzadko coś większego), leśnych, będzie też zwykła droga. Ogólnie około 250 km.

 

Miałem zamiar wybrać się w trasę moim starym ponad 10 letnim Giantem, do tej por jeździłem nim na jakieś jednodniowe dłuższe trasy, jednak przyszły zamówione sakwy crosso i okazuję się, że przy pedałowaniu będę haczył o nie piętami ... Generalnie hamulce skrzypią i przerzutki nie do końca dobrze działają ... czas więc na jakiś konkretny zakup ....

 

Mam z tym spory problem bo rowerów jest dużo, nie wiem co kupić, zwłaszcza, że nie do wszystkich można zamontować bagażnik na sakwy, prawdopodobnie kupię bagażnik crosso

 

Ważę około 95 kg, mój wzrost to 186 cm. Trochę ćwiczę na siłowni, więc moja waga może się lekko zwiększyć :)

 

Planuję na rower przeznaczyć około 1600.

 

Czy moglibyście mi coś doradzić. Chciałbym od tego momentu częściej wybierać się na trasy rowerowe, również po zwykłej nawierzchni asfaltowej.

 

Widizałem na allegro fajny rower Kross A4 za około 1700, jednak tylko z ramą 16, a to chyba za mało prawda?

 

Pozdrawiam

 

Najgorsze jest to, że patrząc na allegro większość polecanych rowerów w innych wątkach ma chyba za małe dla mnie ramy ...

Napisano

Myślę,że te dwie poniższe propozycje bedą odpowiednimi opcjami do wyboru;

NORTHTEC CAYON

BERGAMONT ICEE

Marki bardzo godne,wysokiej jakości piękne ramy.Rowery wydają się solidne na dobrych kołach,hamulce tarczowe hydrauliczne,nienajgorsze amortyzatory,reszta osprzętu również niezła, :thumbsup:

Rama powinna mieć pod twój wzrost przynajmniej rozmiar 19".

Napisano

Dzięki za info :) Najbardziej podoba mi się Northec, myślisz, że bez problemu przykręcę do niego bagażnik crosso ??

Napisano

Ten Northtec będzie nieco lepszym wyborem od Bergamonta,ze względu na mocniejszy lepszy amor, no i jakieś gratisy.

Co do kompatybilności tego bagażnika nie daję głowy,ale myślę,że można zakładać że da radę go zamontować . B) Może ten temat w razie czego będzie pomocny.

[bagażnik] montaż bagażnika crosso :)

Napisano

nie nie nie . No nie mogę się zgodzić z przedmówcami .

1. Jesli masz tydzień na zakup roweru i przetestowanie całości przed wyprawą nie mysl o allegro czy sklepach internetowych . Co zrobisz gdy dostawa się opóźni , albo przyslą ci bubla ? Takie sytuacje się zdarzaja . Przymierz wszystko i kup w sklepie stacjonarnym , a wcześniej najlepiej domagaj sie jazdy próbnej (tak wiem , nie wszędzie się zgadzają )

2. Polecaja ci rowery górskie . Po co , dlaczego ? O ile rozumiem wybierasz się na wyprawę z sakwami , będziesz jeżdził po asfalcie i w lekkim terenie . Przecież nikt ( ??? ) nie jeździ z sakwami po trudnych górskich szlakach ( a do tego sa MTB ) . Być może wystarczyłby rower trekkingowy jednak ze względu na uniwersalność i bardziej dynamiczną geometrię zaproponuję rower crossowy i wyposażenie go w bagaznik .Takie rowery stworzono właśnie do jazdy po asfalcie i w łatwym terenie ( nie mylić łatwy z płaskim ) .

3. Ten stary Giant -co to jest . Przypuszczam że rower na kołach 26" .Być może kupiłes sakwy do kół 28 " i dla tego obijasz się o nie . Jesli tak kupno kolejnego górala nic tu nie zmieni . Crossówki maja koła 28 " więc sakwy powinny pasować .

4. Poczytaj tematy o rowerach crossowych do 1500 zł - troche tego jest na forum . Osobiście szukałbym roweru z 24-ma biegami z hamulcami V ( żeby nie było kłopotów z bagaznikiem ) , no i oczywiście z otworami na bagaznik .

5. Wbrew temu co pisza niektórzy Kross i Unibike nie robią najlepszych rowerów na świecie , a rama jest ważniejsza niż przykrecone do niej Deore .

Nie będę wyszukiwał ,, najlepszych " rowerów - idż do sklepu , zobacz co za 1600 możesz kupić . Moim zdaniem rower dla ciebie powinien wygladac np tak http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.3.ciemny.niebieski/7716/45245/ .

Napisano

Autor ogladal a4 levela, wiec wniosek jest jeden- celuje w mtb. Widze waGiant znow wrocil i sie zaczyna. Ramy w tych kwotach sa na tyle do siebie podobne ze to bez znaczenia, nikt nie napisal ze kross i unibike robia najlepsze rowery. A co do kupowania przez internet to wiekszosc linkow jest po to zeby ukazac rower, a jakby chcial to przesylka kurierksa dochodzi w pare dni i buble sie nie zdarzaja, bo sprawdzasz towar jak przyjedzie a dopiero potem placisz.Wlasnie taka pomoc zaoferowales- nie bede szukac, idz do sklepu- gdzie doradza mu rowery typu merdia 10v lub hexagon za ta kwote... Rama w tej cenie nie jest wazniejsza od osprzetu, gdyby tak bylo to bardziej oplacaloby sie kupic rame za 1000zlt a za reszte kupic osprzet...

Napisano

1 pozwól brt żeby autor tematu sam ocenił czy moja wypowiedź ma dla niego jakaś wartość ,

2 jeśli chcesz pokazać jakiś rower podawaj linki do stron producenta ,a nie allegro

3 i co z tego że oglądasz rower przy kurierze , żeby otworzyc pudło najpierw musisz zapłacić , a potem protokuł , procedura reklamacyjna lub zwrotna ....a wyjazd poszedł się ....

Napisano

hmm więc lepszy będzie chyba trekkingowy, wygląda na to, że w MTB najwięszkym problemem będzie przymocowanie bagażnika, co sądzicie o Tym

 

http://allegro.pl/kross-rubble-shimano-xt-hydraulika-magura-okazja-i1655609610.html

 

ewentualnie taki:

 

http://allegro.pl/kross-crow-preria-hydr-hamulce-obnizka-ceny-i1655154174.html

 

Najbardziej mnie zastanawia czy dam rade zamontować ten bagażnik crosso

Napisano

Krosy z twoich linków to rowery crossowe - właśnie o takich pisałem .

Czy dobrze wybierasz hmmm... jesli chodzi o osprzęt ( szczególnie przerzutki ) ten droższy jest b.dobry . Tak się wydaje w pierwszej chwili .Potem widzimy że napęd jest bardzo pomieszany - różne grupy , różni producenci . Reszta osprzętu np mostek , sztyca już nie powala jakością .No i hamulce -hydrauliczne V-ki ??? W skuteczności nie lepsze od mechanicznych , a na pewno bardziej skąplikowane ( to dość drogie hamulce ). Amor raczej typowy w tej klasie .

Tańszy Kros wygląda dość typowo ( przyzwoicie ). Rowery innych firm z takim zestawieniem kosztują ok 1600- 1800 zł .Ma słabszy amor .

Dlaczego Krosy są tanie ? ( ten drozszy na stronie producenta - 2300 ) . Moim zdaniem maja stare , kiepskie ramy . Co ciekawe w katalogu 2100 nie było tych modeli ,a teraz ukazały się jako modele ubiegłoroczne !

Czy to wszystko będzie przeszkadzac ci w jeździe ???? Czy warto to kupic ? Nie wiem , nie jeździlem na tym .

Pokażę inny rower polskiego producenta ma 24 biegi jak tańszy Kross ,ale równo zestawiony napęd , lepszy amor i zwykłe hamulce - http://www.unibike.pl/vipergts.html . Bardziej do mnie przemawia niż Krosy .

Jeśli lubiłeś swoiego Gianta - http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.2/7716/45243/ . Droższy , osprzęt wygląda słabiej ( ale nadal przyzwoicie ) . Coż płacimy za ramę . Nie ma co ukrywać jestem zwolennikiem tezy że rower to rama + koła , reszta to dodatki .

Bagażnik - wszystkie rowery z tego tematu maja otwory do mocowania bagaznika ( na zdjęciach ) . Czy zamontujesz konkretny bagażnik nie wiem . Są bagażniki uniwersalne , są też dedykowane do rozmiaru koła . Jeśli masz taki do kół 26" może być kłopot . Choć moim zdaniem nawet taki powinien pasować bo do ramy MTB da sie założyć koła 28" ( obręcz jest wieksza ale opona mniejsza ).

Napisano

Jeśli chodzi o sam bagażnik to będzie najmniejszy problem - wystarczy, aby rower miał otwory montażowe (chociaż i bez tego da radę sobie poradzić). Hamulec tarczowy też nie jest problemem. Większość dostępnych bagażników jest zarówno pod 26" jak i 28". Chyba, że mierzysz w Tubus'a - ale to już inna półka cenowa ;)

Bagażnik Crosso też jest uniwersalny więc tu i tu da radę go zamontować.

 

Ja jeździsz w 80% po asfalcie i gładkich, ubitych ścieżkach bez zbytniego szaleństwa to bym tylko wtedy zdecydował się na 28 cali.

Napisano

Przeczytałem sporo wątków na tym forum, byłem już praktycznie przekonany do zakupu:

 

http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-unibike-viper-gts-2011.html

 

Jednak dostałem dokładniejsze informacje na temat trasy do pokonania (dane na podstawie http://www.bikemap.net) i mam ponownie mętlik w głowie:

 

Całkowite przewyższenie: ca. 1860 m

Ukształtowanie terenu: Pół górzysta - Pół płaska

Nawierzchnia: Utwardzona, Nie utwardzona, Żwir

 

W związku z tym czy Unibike Vipert GTS da radę ?? Mam wątpliwości ...

Napisano

Kliknąłem na link z mapą i pokazał się Wrocław , ale chyba nie tu będziesz jeździł . Spróbuj dowiedzieć się na czym pojadą inni . Na crossach czy MTB , czy będą jechali z sakwami czy z plecakami . Ja dwa lata jeździłem po górach ( po lesnych drogach i szlakach , często pieszych ) na crossie bez amora z oponami 700*35 i dało radę . Ale teraz mam górala i tak jest lepiej i szybciej . Czy dasz radę na tym Uni... ? Jesli to ma byc wyprawa z sakwami to prawdopodobnie tak , jeśli inni jada z plecakami to teren może być naprawdę trudny i lepszy będzie MTB . Nie wiem ile masz pary w nogach ,ten unibike nie ma bardzo miekkich przełożeń ( przód 28 , tył 32 ) , na stromych długich podjazdach może byc cieżko .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...