powwer Napisano 17 Czerwca 2011 Napisano 17 Czerwca 2011 witam chciałbym kupić jakieś większe koła, tylko nie wiem jakie, mam obecnie takie koła: 54-559 26x 210 [54-559] chciałbym większe i węższe, ale nie za wąskie [nie szosówki] ze średnim bieżnikiem, na asfalt w 90% i teren w 10% może 28 czy 29 cali ? i jaka cena tych kół [tył i przód] oraz czy obojętnie jakie koła by pasowały, czy na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę ? rower to rockrider 6.3 oraz pytanie, czy warto wymienić tylną kasetę ? o większej przekładni ?? ponieważ kolega ma ten rower: http://www.decathlon.be/FR/rockrider-5-3-2011-173341924/# i jeździ ode mnie szybciej, a ma nikłą moc i jest sflaczały [190cm i ~110kg] i w tym rowerze jest chyba z 8 przekładni a w moim z 7 czy 6 [na tył]
marky5 Napisano 17 Czerwca 2011 Napisano 17 Czerwca 2011 Twój rower przeznaczony jest do kół rozmiar 26 cali,również amortyzator.Raczej nie wciśniesz tam kół o tak dużym rozmiarze.Długość i geometria ramy nie jest dostosowana do większych kół,właściwości jezdne zmieniły by się na nie korzyść. Następnie twój kolega ma rower ze sztywnym tyłem o geometri do ścigania w XC,a twój jest amortyzowany i przede wszystkim dlatego jesteś wolniejszy od kolegi.Dużo twojej energi podczas pedałowania pochłania ugięcie tylnego widelca.Opony możesz zmienić na węższe o niższym i gęstszym bieżniku uzyskasz wtedy mniejsze opory toczenia i będziesz szybszy na asfalcie,ale stracisz na jeżdzie w terenie. Co do tylnych zębatek o jeszcze większej tarczy niż masz,to da ci to,że będziesz lżej podjeżdżał pod górę,a nie szybciej jechał.W tym celu musiał byś zmienić największą tarczę korby na taką z większą ilością zębów. BTW.To ten kolega jeśli jest taki duży,to i pewnie silny,na pewno ma parę żeby porządnie depnąć.Łatwo z nim nie będzie.
powwer Napisano 17 Czerwca 2011 Autor Napisano 17 Czerwca 2011 Twój rower przeznaczony jest do kół rozmiar 26 cali,również amortyzator.Raczej nie wciśniesz tam kół o tak dużym rozmiarze.Długość i geometria ramy nie jest dostosowana do większych kół,właściwości jezdne zmieniły by się na nie korzyść. Następnie twój kolega ma rower ze sztywnym tyłem o geometri do ścigania w XC,a twój jest amortyzowany i przede wszystkim dlatego jesteś wolniejszy od kolegi.Dużo twojej energi podczas pedałowania pochłania ugięcie tylnego widelca.Opony możesz zmienić na węższe o niższym i gęstszym bieżniku uzyskasz wtedy mniejsze opory toczenia i będziesz szybszy na asfalcie,ale stracisz na jeżdzie w terenie. Co do tylnych zębatek o jeszcze większej tarczy niż masz,to da ci to,że będziesz lżej podjeżdżał pod górę,a nie szybciej jechał.W tym celu musiał byś zmienić największą tarczę korby na taką z większą ilością zębów. BTW.To ten kolega jeśli jest taki duży,to i pewnie silny,na pewno ma parę żeby porządnie depnąć.Łatwo z nim nie będzie. dzienks A żebym wymontował tylny amortyzator ? zyskam na szybkości ? To nie wiem czy wymieniać na bardziej łyssze opony z włoskami jeśli tak, to chyba każde koło 26cali wejdzie ? Moje koła już są mocno starte, przez rok nie wymieniane, to nie wiem co ile czasu koła się wymienia, może wystarczy wymienić oponę ? może da się w łatwy i w zrozumiały sposób napisać/opisać ze zdjęciami jak koło się wycentrowuje, bo czuję że coś na boki mi chodzi [chyba tylne i przednie, albo któreś z nich]
marky5 Napisano 17 Czerwca 2011 Napisano 17 Czerwca 2011 Jeśli nie umiesz wycentrować kół,to lepiej udać się do serwisu w tym celu.Mogą być też luzy na osiach piast. Jak opony są mocno zdarte,to czas na wymianę.Każda opona o rozmiarze 26 wejdzie na koło 26,więc spoko możesz wymieniać na jak to określiłeś "łyssze". O demontarzu tylnego amortyzatora to raczej zapomnij,jak wtedy będzie zawieszone tylne koło?
powwer Napisano 17 Czerwca 2011 Autor Napisano 17 Czerwca 2011 Jeśli nie umiesz wycentrować kół,to lepiej udać się do serwisu w tym celu.Mogą być też luzy na osiach piast. Jak opony są mocno zdarte,to czas na wymianę.Każda opona o rozmiarze 26 wejdzie na koło 26,więc spoko możesz wymieniać na jak to określiłeś "łyssze". O demontarzu tylnego amortyzatora to raczej zapomnij,jak wtedy będzie zawieszone tylne koło? zapytałem o wymontowanie tylnego amortyzatora, dlatego, że czytałem/słyszałem, że można wymontować dla obniżenia wagi roweru czyli, co można zdziałać, aby rower jeździł w miarę szybciej po asfalcie ? może założenie opony bez ostrego bieżnika ? albo coś jeszcze ? i czy wymieniać oponę to trzeba zdjąć całe koło z piasty ? i czy łańcuch i kasetę też trzeba zdjąć [np: tylne koło]
marky5 Napisano 17 Czerwca 2011 Napisano 17 Czerwca 2011 Chcesz szybciej śmigać po asfalcie,to w przypadku twojego roweru pozostaje wymiana na węższe opony z mniejszym bieżnikiem np.takie o rozmiarze 26x1.9 maksymalnie 26x2.0 powiedzmy,że takie; Kenda Kobra albo takie; MAXXIS Oriflame Larsen Aby zmienić oponę należy odkręcić koło i wyjąć z widełek roweru,a nie z piasty.Piasta to część koła. Kaseta jest przykręcona do tylej piasty koła nie ma nic wspólnego ze zmianą opony.Łańcuch zostaje w rowerze.
powwer Napisano 17 Czerwca 2011 Autor Napisano 17 Czerwca 2011 Chcesz szybciej śmigać po asfalcie,to w przypadku twojego roweru pozostaje wymiana na węższe opony z mniejszym bieżnikiem np.takie o rozmiarze 26x1.9 maksymalnie 26x2.0 powiedzmy,że takie; Kenda Kobra albo takie; MAXXIS Oriflame Larsen Aby zmienić oponę należy odkręcić koło i wyjąć z widełek roweru,a nie z piasty.Piasta to część koła. Kaseta jest przykręcona do tylej piasty koła nie ma nic wspólnego ze zmianą opony.Łańcuch zostaje w rowerze. dzięki, już wszystko jasne co i jak
powwer Napisano 18 Czerwca 2011 Autor Napisano 18 Czerwca 2011 napisałeś od 1,9 do 2,0 to chyba jest szerokośc opony nie ? bo wyżej napisałem, że mam 210 czyli 2,1 - dobrze piszę ? a cieńsze niż 1,9 nie będą się nadawać ? czy to już typowe szosówki których nie chcę ? oraz druga sprawa, co ile km wymienia się opony, tak średnio ? bo ja już zrobiłem na tych oponach ~2597,5km
powwer Napisano 19 Czerwca 2011 Autor Napisano 19 Czerwca 2011 napisałeś od 1,9 do 2,0 to chyba jest szerokośc opony nie ? bo wyżej napisałem, że mam 210 czyli 2,1 - dobrze piszę ? a cieńsze niż 1,9 nie będą się nadawać ? czy to już typowe szosówki których nie chcę ? oraz druga sprawa, co ile km wymienia się opony, tak średnio ? bo ja już zrobiłem na tych oponach ~2597,5km czy ktoś mógłby odpowiedzieć ?
bros Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 Opony wymienia się jak są łyse, nie trzymają w terenie, itp. Zauważyłeś coś takiego u siebie? Nie? To raczej nie ma potrzeby wymiany. Chociaż 2560km to już sporo. Opony z terenowym bieżnikiem przeważnie mają rozmiary od 1.9 wzwyż. Węższe się rzadko spotyka. I jeszcze moje zdanie co do pytania z pierwszego postu: różnica w prędkościach wynika zapewne z innego poziomu wytrenowania/predyspozycji. Na Twoim miejscu nie wierzyłbym aż tak mocno w to, że zmiana osprzętu zauważalnie podniesie średnią prędkość.
powwer Napisano 19 Czerwca 2011 Autor Napisano 19 Czerwca 2011 Opony wymienia się jak są łyse, nie trzymają w terenie, itp. Zauważyłeś coś takiego u siebie? Nie? To raczej nie ma potrzeby wymiany. Chociaż 2560km to już sporo. Opony z terenowym bieżnikiem przeważnie mają rozmiary od 1.9 wzwyż. Węższe się rzadko spotyka. I jeszcze moje zdanie co do pytania z pierwszego postu: różnica w prędkościach wynika zapewne z innego poziomu wytrenowania/predyspozycji. Na Twoim miejscu nie wierzyłbym aż tak mocno w to, że zmiana osprzętu zauważalnie podniesie średnią prędkość. ok, dzienks, no łyse całkowicie nie są, środek bardziej łysy niż boki, ponieważ w większości po asfalcie śmigam niż po terenie
powwer Napisano 20 Czerwca 2011 Autor Napisano 20 Czerwca 2011 dodam, że jakieś nitki w tylnym kole wystają i lekko popękana opona jest po bokach te nitki wystają między obręczą o oponą
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.