Skocz do zawartości

[Koła] Jakie kóła na mój rower ?


powwer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

chciałbym kupić jakieś większe koła, tylko nie wiem jakie,

 

mam obecnie takie koła: 54-559 26x 210 [54-559]

chciałbym większe i węższe, ale nie za wąskie [nie szosówki] ze średnim bieżnikiem, na asfalt w 90% i teren w 10%

 

może 28 czy 29 cali ? i jaka cena tych kół [tył i przód]

 

oraz czy obojętnie jakie koła by pasowały, czy na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę ?

 

rower to rockrider 6.3

 

 

oraz pytanie, czy warto wymienić tylną kasetę ? o większej przekładni ??

ponieważ kolega ma ten rower:

http://www.decathlon.be/FR/rockrider-5-3-2011-173341924/#

i jeździ ode mnie szybciej, a ma nikłą moc i jest sflaczały [190cm i ~110kg] i w tym rowerze jest chyba z 8 przekładni a w moim z 7 czy 6 [na tył]

Napisano

Twój rower przeznaczony jest do kół rozmiar 26 cali,również amortyzator.Raczej nie wciśniesz tam kół o tak dużym rozmiarze.Długość i geometria ramy nie jest dostosowana do większych kół,właściwości jezdne zmieniły by się na nie korzyść. :no:

Następnie twój kolega ma rower ze sztywnym tyłem o geometri do ścigania w XC,a twój jest amortyzowany i przede wszystkim dlatego jesteś wolniejszy od kolegi.Dużo twojej energi podczas pedałowania pochłania ugięcie tylnego widelca.Opony możesz zmienić na węższe o niższym i gęstszym bieżniku uzyskasz wtedy mniejsze opory toczenia i będziesz szybszy na asfalcie,ale stracisz na jeżdzie w terenie. B)

Co do tylnych zębatek o jeszcze większej tarczy niż masz,to da ci to,że będziesz lżej podjeżdżał pod górę,a nie szybciej jechał.W tym celu musiał byś zmienić największą tarczę korby na taką z większą ilością zębów. :rolleyes:

BTW.To ten kolega jeśli jest taki duży,to i pewnie silny,na pewno ma parę żeby porządnie depnąć.Łatwo z nim nie będzie. :whistling::icon_mrgreen:

Napisano

Twój rower przeznaczony jest do kół rozmiar 26 cali,również amortyzator.Raczej nie wciśniesz tam kół o tak dużym rozmiarze.Długość i geometria ramy nie jest dostosowana do większych kół,właściwości jezdne zmieniły by się na nie korzyść. :no:

Następnie twój kolega ma rower ze sztywnym tyłem o geometri do ścigania w XC,a twój jest amortyzowany i przede wszystkim dlatego jesteś wolniejszy od kolegi.Dużo twojej energi podczas pedałowania pochłania ugięcie tylnego widelca.Opony możesz zmienić na węższe o niższym i gęstszym bieżniku uzyskasz wtedy mniejsze opory toczenia i będziesz szybszy na asfalcie,ale stracisz na jeżdzie w terenie. B)

Co do tylnych zębatek o jeszcze większej tarczy niż masz,to da ci to,że będziesz lżej podjeżdżał pod górę,a nie szybciej jechał.W tym celu musiał byś zmienić największą tarczę korby na taką z większą ilością zębów. :rolleyes:

BTW.To ten kolega jeśli jest taki duży,to i pewnie silny,na pewno ma parę żeby porządnie depnąć.Łatwo z nim nie będzie. :whistling::icon_mrgreen:

dzienks

A żebym wymontował tylny amortyzator ? zyskam na szybkości ?

 

To nie wiem czy wymieniać na bardziej łyssze opony z włoskami :icon_lol: jeśli tak, to chyba każde koło 26cali wejdzie ?

Moje koła już są mocno starte, przez rok nie wymieniane, to nie wiem co ile czasu koła się wymienia, może wystarczy wymienić oponę ? :icon_mrgreen:

 

 

może da się w łatwy i w zrozumiały sposób napisać/opisać ze zdjęciami jak koło się wycentrowuje, bo czuję że coś na boki mi chodzi [chyba tylne i przednie, albo któreś z nich]

Napisano

Jeśli nie umiesz wycentrować kół,to lepiej udać się do serwisu w tym celu.Mogą być też luzy na osiach piast.

Jak opony są mocno zdarte,to czas na wymianę.Każda opona o rozmiarze 26 wejdzie na koło 26,więc spoko możesz wymieniać na jak to określiłeś "łyssze". :D

O demontarzu tylnego amortyzatora to raczej zapomnij,jak wtedy będzie zawieszone tylne koło? :no::o

Napisano

Jeśli nie umiesz wycentrować kół,to lepiej udać się do serwisu w tym celu.Mogą być też luzy na osiach piast.

Jak opony są mocno zdarte,to czas na wymianę.Każda opona o rozmiarze 26 wejdzie na koło 26,więc spoko możesz wymieniać na jak to określiłeś "łyssze". :D

O demontarzu tylnego amortyzatora to raczej zapomnij,jak wtedy będzie zawieszone tylne koło? :no::o

zapytałem o wymontowanie tylnego amortyzatora, dlatego, że czytałem/słyszałem, że można wymontować dla obniżenia wagi roweru :icon_mrgreen:

 

czyli, co można zdziałać, aby rower jeździł w miarę szybciej po asfalcie ? :icon_mrgreen: może założenie opony bez ostrego bieżnika ? albo coś jeszcze ?

 

i czy wymieniać oponę to trzeba zdjąć całe koło z piasty ? i czy łańcuch i kasetę też trzeba zdjąć [np: tylne koło]

Napisano

Chcesz szybciej śmigać po asfalcie,to w przypadku twojego roweru pozostaje wymiana na węższe opony z mniejszym bieżnikiem np.takie o rozmiarze 26x1.9 maksymalnie 26x2.0 powiedzmy,że takie;

Kenda Kobra

albo takie;

MAXXIS Oriflame Larsen

Aby zmienić oponę należy odkręcić koło i wyjąć z widełek roweru,a nie z piasty.Piasta to część koła.

Kaseta jest przykręcona do tylej piasty koła nie ma nic wspólnego ze zmianą opony.Łańcuch zostaje w rowerze. :thumbsup:

Napisano

Chcesz szybciej śmigać po asfalcie,to w przypadku twojego roweru pozostaje wymiana na węższe opony z mniejszym bieżnikiem np.takie o rozmiarze 26x1.9 maksymalnie 26x2.0 powiedzmy,że takie;

Kenda Kobra

albo takie;

MAXXIS Oriflame Larsen

Aby zmienić oponę należy odkręcić koło i wyjąć z widełek roweru,a nie z piasty.Piasta to część koła.

Kaseta jest przykręcona do tylej piasty koła nie ma nic wspólnego ze zmianą opony.Łańcuch zostaje w rowerze. :thumbsup:

dzięki, już wszystko jasne co i jak :icon_mrgreen:

Napisano

napisałeś od 1,9 do 2,0 to chyba jest szerokośc opony nie ? bo wyżej napisałem, że mam 210 czyli 2,1 - dobrze piszę ? a cieńsze niż 1,9 nie będą się nadawać ? czy to już typowe szosówki których nie chcę ?

 

oraz druga sprawa, co ile km wymienia się opony, tak średnio ?

bo ja już zrobiłem na tych oponach ~2597,5km

Napisano

napisałeś od 1,9 do 2,0 to chyba jest szerokośc opony nie ? bo wyżej napisałem, że mam 210 czyli 2,1 - dobrze piszę ? a cieńsze niż 1,9 nie będą się nadawać ? czy to już typowe szosówki których nie chcę ?

 

oraz druga sprawa, co ile km wymienia się opony, tak średnio ?

bo ja już zrobiłem na tych oponach ~2597,5km

czy ktoś mógłby odpowiedzieć ? :icon_wink:

Napisano

Opony wymienia się jak są łyse, nie trzymają w terenie, itp. Zauważyłeś coś takiego u siebie? Nie? To raczej nie ma potrzeby wymiany. Chociaż 2560km to już sporo.

 

Opony z terenowym bieżnikiem przeważnie mają rozmiary od 1.9 wzwyż. Węższe się rzadko spotyka.

 

I jeszcze moje zdanie co do pytania z pierwszego postu: różnica w prędkościach wynika zapewne z innego poziomu wytrenowania/predyspozycji. Na Twoim miejscu nie wierzyłbym aż tak mocno w to, że zmiana osprzętu zauważalnie podniesie średnią prędkość.

Napisano

Opony wymienia się jak są łyse, nie trzymają w terenie, itp. Zauważyłeś coś takiego u siebie? Nie? To raczej nie ma potrzeby wymiany. Chociaż 2560km to już sporo.

 

Opony z terenowym bieżnikiem przeważnie mają rozmiary od 1.9 wzwyż. Węższe się rzadko spotyka.

 

I jeszcze moje zdanie co do pytania z pierwszego postu: różnica w prędkościach wynika zapewne z innego poziomu wytrenowania/predyspozycji. Na Twoim miejscu nie wierzyłbym aż tak mocno w to, że zmiana osprzętu zauważalnie podniesie średnią prędkość.

ok, dzienks, no łyse całkowicie nie są, środek bardziej łysy niż boki, ponieważ w większości po asfalcie śmigam niż po terenie :thumbsup:

Napisano

dodam, że jakieś nitki w tylnym kole wystają i lekko popękana opona jest po bokach

te nitki wystają między obręczą o oponą :confused:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...