kawa94 Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 Jakie przełożenie dobrać do roweru o przeznaczeniu - DIRT/Street? Chodzi mi o to żebym w miarę szybko się rozpędzał i nie męczył się za szybko z przodu myslałem nad zębatką 22 tył może z 12 czy takie ustawienie będzie odpowiednie ? czy poprostu bym musiał pojeździć troche i wybrać ustawienie dla siebie ? może z przodu większa zębatka np. 32 ? PISZCIE SUGESTIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 No to moja sugestia jest taka, żeby na chwilę założyć kasetę i zmieniarkę i samemu ocenić jakiego przełożenia się będzie używać i takie zostawić Ale jeśli nie masz możliwości tak zrobić, to myślę, że 22x12-14 będzie okej, może 32x15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawa94 Napisano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 a możesz napisać jaka różnica będzie pomiędzy 22x12 a 32x15? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 Prosty rachunek: x=a/b, gdzie: x- pewną wartość określająca przełożenie, współczynnik mający wpływ na prędkość jazdy przy danej kadencji a- liczba zębów z przodu, na korbie b- liczba zębów z tyłu, na zębatce Im wyższe "x" tym przełożenie "cięższe". Przykładowo: 22:12 to lżejszy bieg niż 32:16. Analogicznie, przełożenie 22:11 teoretycznie jest takie samo jak 32:16. Straty wynikające z napięcia łańcucha, większego zużycia zębatek i łańcucha pomijam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crazycode Napisano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 Ja śmigam w dircie na przełożeniu 28:10, koła 26". Ciężko jest ruszyć szybciej, ale mogę za to najechać z większą prędkością. Najlepiej przejedź się na poszczególnych przełożeniach i sam sprawdź. 25:10 jest prawie idealne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawa94 Napisano 18 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bombell Napisano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 Tak jak kolega wyżej podał przelicznik. A przy kołach 26" celuj w przedział 2,0 do 2,5. Ale wszystko zależy też od trasy, najazdu itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Moi niektórzy znajomi w dircie/street używają 25-11 dla kół 24", 22-12 dla kół 26" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bombell Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Jak dla mnie zdecydowanie za mało. Sam miałęm przy 26" około 1,8 i straszny młynek był. Na typowy mały park ok, ale na dircie miałeś za małą prędkość nawet na małych chopach. No ale to kwestia indywidualna też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawa94 Napisano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 ja będę miał koła 24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bombell Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 No to tym bardziej bierz coś z wyższego przedziału 2,3-2,8 nawet albo i więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wichu Napisano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 to najlepiej tak od 2,5 w góre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej762 Napisano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Bez przesady z tym 2,5 w gore, na 24calach 2,5 bedzie optymalnie, ale i tak stosunkowo twarto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.