Skocz do zawartości

[Przeróbka na OK]projekt 2011 Romet Orkan jako ostre koło


lucek92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich maniaków fixedów

Jako, że nie chce wydawać pieniędzy na nowy rower, a w garażu stoi stary sprzęt mojego taty postanowiłem wziąć się do roboty na wakacjach. Czysta przyjemność tworzenia czegoś nowego.

Chciałbym uzyskać w tym temacie informacje jak przerobić poczciwego Rometa Orkana na ostre koło, nadać mu drugą młodość. Po pierwsze czy w ogóle ten rower się nadaje? Następnie co należy w nim wymienić? Jakie części kupić?

 

Dam zdjęcie dla ułatwienia sprawy (tak wygląda w dniu 16.06.2011)

romet.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję ruch numer jeden: uzdrowić jak stoi i poznać właściwości jako takie.

 

ruch numer 1a zmienić dętki na zawór sportowy albo samochodowy, opony na nowe, kierownicę na szerszą baran ( wtedy razem z mostkiem) albo na rometowską jak od waganta czy wigry ( ale wtedy trzeba dokupić klamki nie szosowe) i nabijać dalsze kilometry przebiegu testując upodobania.

 

ruch 2 zależy od wniosków i skarg oraz zażaleń po ruchach 1 i 1a

 

Przypisy: wąska kierownica w Pasatach i Orkanach w połączeniu z krowiastą geometrią ma się jak pięść z nosem, w praktyce dużo lepiej m.z. mieć w nich szerszą. Prawie jak w holendrze ;)

nowe opony ( możliwe że wymiar 32-630) gwarantują większe poczucie frajdy w kontakcie z podłożem... do dziś pamiętam tą zmianę i badanie przechyłów w zakręcie zaraz po niej.

kolejna rewolucja - to założenie aluminiowych korb na kwadrat, żadne później holowtechy nie przyniosły takiej wyczuwalnej zmiany sztywności jak zrzucenie korb stalowych. Ale jeśli suport ma miski wsuwane a nie gwintowane, to raczej nie wchodzi w grę...

 

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. wydaje mi się że lepiej z korbą na kwadrat kupić i oś i ... całą ramę gdzieś w poza algrowej strefie niskich cen. Dlatego rozpocząłem od punktów 1, 1a ... inwestowanie w Orkana Pasata czy Waganta, jeżeli nie leży starta wolnych częsci w piwnicy trochę prowadzi donikąd.... najtaniej jest kupić całą zapuszczoną kolarkę jednak lepszej klasy.... w cenie podpolerowanej korby :)Ale czy się wskrzesza taką kolarkę czy orkana zawsze jakaś mina może się zdarzyć i niski koszt się podwyższa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wracając do tematu. Ja też jestem teraz na etapie przerabiania Orkana. Rower ma dla mnie wartość sentymentalną więc postanowiłem nie kupować innej starej kolarki tylko trochę przerobić tego orkana i wpakować w niego całą grupę Shimano 600ex arabesque a ponad to nowe koła, sztycę, kierownicę i mostek z aluminium. Mam nadzieję że dzięki temu straci trochę na wadze bo w tej chwili ciężar tego roweru jest straszny.

Problem z suportem da się szybko rozwiązać, w dalszym ciągu można kopić w sklepach rowerowych gwintowaną oś na kwadrat pasującą do tego suportu (koszt 10 zł). Jedyna różnica jest taka że oś na kwadrat jest krótsza o kilka milimetrów. Nie mam jeszcze korba z kwadratem żeby sprawdzić czy któreś z ramion nie będzie ocierało o ramę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Obecnie modernizuje stary PRL-owski rower.

pakiet medernizacyjny nr 1

000_0004.jpg

kierownica po montażu

000_0008.jpg

rower z nowym wyposażeniem

000_0010.jpg

Zmieniłem kierownicę na prostą, wymieniłem klamki, wymienię koła na aluminiowe, dołożę bagażnik i sakwy i bedzie można wyruszyć na wycieczki. Planuje też nowy lakier.

Jeśli chodzi o sztycę to już mam tylko muszę zamontować.Inne klamoty też już mam tylko czekam jeszcze na montaż kół.

100_6810.jpg

100_6809.jpg

Licznik nabyłem w Lidlu gdyż ma dużo funkcji jest bezprzewodowy i tani

.100_6806.jpg

Wymieniam hamulce szczękowe stalowe na aluminiowe, które fuksem dostałem w serwisie rowerowym na starołęce. Może nie jest to szczyt techniki ale przynajmniej są lżejsze

100_6804.jpg

cd

odbrałem koła

100_6823.jpg

100_6822.jpg

montaż łańcucha

100_6825.jpg

100_6826.jpg

montaż przerzutki

100_6827.jpg

no i rower po kolejnym etapie modernizacji

100_6829.jpg

i na koniec wymiana sztycy

100_6831.jpg

i to dziś na tyle

cd

wymieniłem klocki hamulcowe

100_6842.jpg

jazda próbna

100_6832.jpg

wszystko ok można śmigać 8)

Wziąłem na tapetę drugą prl-owską maszynę, jednak przy niej będzie wiecej pracy.

100_6837.jpg

cdn

Wymieniłem hamulce szczękowe stalowe na aluminiowe z przodu i z tył.

100_6874.jpg

100_6880.jpg

100_6889.jpg

100_6892.jpg

100_6893.jpg

zamontowałem oświetlenie

100_6896.jpg

100_6897.jpg

podczas jazdy próbnej w terenie bardzo dobrze się spisywało

000_0019.jpg

wykonałem renowację wspornika błotnika przedniego i śrubek mocujących.

100_6900.jpg

100_6901.jpg

100_6902.jpg

100_6906.jpg

wymieniłem zużytą korbę

100_6898.jpg

100_6899.jpg

zamontowałem licznik taki sam jak w poprzednim rowerze

000_0021.jpg

Jazdę testową odbyłem wokół jeziora Rusałka okrążając je dziewięć razy.Rower przeszedł test pomyślnie pod względem technicznym pozostaje tylko go jeszcze polakierować ale do tego przystąpie jak już zrobi się zimno.

000_0017.jpg

000_0016.jpg

000_0013.jpg

koniec testu rower pod domem nie rozpadł się 8)

000_0023.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak ...

W mojej opinii - wyszła wizualna kupa. Jednym słowem - klasyczny rower został zeszmacony.

I co z tym napędem ostrokołowym? Bo z pierwszego postu wynikało, że chcesz Orkana przerobić na ostrzaka, a nie 'tuningować' go i pozostawiać jako przerzutkowca ...

 

No ale szacun za włożoną pracę. Jeżeli taki efekt końcowy chciałeś osiągnąć i jeździ się dobrze, to tylko się cieszyć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak ...

W mojej opinii - wyszła wizualna kupa. Jednym słowem - klasyczny rower został zeszmacony.

I co z tym napędem ostrokołowym? Bo z pierwszego postu wynikało, że chcesz Orkana przerobić na ostrzaka, a nie 'tuningować' go i pozostawiać jako przerzutkowca ...

 

No ale szacun za włożoną pracę. Jeżeli taki efekt końcowy chciałeś osiągnąć i jeździ się dobrze, to tylko się cieszyć ...

Ostre koło chciał zrobić Lucek 92 ja mam inny nik co chyba uszło twojej uwadze. Zamieściłem to żeby pokazać luckowi92, że można zamontować oś na kwadrat do Orkana, Passata,Waganta,Uniwersala itd. Skonfigurowanie roweru jest kwestią indywidualną każdego użytkownika.Ja jeden z rowerów na takiej ramie jak orkan zrobiłem w konwencji roweru miejskiego i uważam ze wyszło nieźle i praktycznie. Natomiast drugi rower jest na razie artystycznym nieładem, ale przemieszcza sie już z punktu A do punktu B. Jednak wymaga jeszcze wielu czynności żeby wyglądał schludnie. Rozumiem, że jesteś fanem ostrego koła więc te konwencje Ci nie odpowiadają co doskonale rozumiem. Co do przerobienia mufy suportu na standard angielski to jest problem ponieważ średnica wewnętrzna wynosi 40mm. Gdybyśmy chcieli zastosować presfit gxp to niestety średnica zewnętrzna wynosi 41mm a ścianka miski, w którą wchodzi łożysko jest za cięka żeby ją przetoczyć na mniejszą średnicę więc ta opcja odpada. Można pokusić się o zastosowanie wkladów od bmx ale średnice niestety też są większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wotomac , fakt - moja pomyłka osobowa, więc zwracam honor.

Co jednak nie zmienia faktu, że Twoje renowacje mają się nijak do tegoż forum, dotyczącego ostrego koła ... I pewnie stąd moja pomyłka, bo ciągle próbowałem się doszukać etapu Twojej pracy, w którym to powstanie rzeczony ostrzak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...