lucek92 Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 Witam wszystkich maniaków fixedów Jako, że nie chce wydawać pieniędzy na nowy rower, a w garażu stoi stary sprzęt mojego taty postanowiłem wziąć się do roboty na wakacjach. Czysta przyjemność tworzenia czegoś nowego. Chciałbym uzyskać w tym temacie informacje jak przerobić poczciwego Rometa Orkana na ostre koło, nadać mu drugą młodość. Po pierwsze czy w ogóle ten rower się nadaje? Następnie co należy w nim wymienić? Jakie części kupić? Dam zdjęcie dla ułatwienia sprawy (tak wygląda w dniu 16.06.2011) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szydl0 Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 Nie polecam. Rama strasznie długa i leniwa. Korby na kliny :/ Lepiej szukać taniej kolarki po znajomych/giełdach/allegro(w tej kolejności). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucek92 Napisano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 pytanie techniczne jak w tym rowerze sciagnac korbe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 tzreba wybić klin jak chcesz robić z tego ostre to przynajmniej zostaw/dokup fabryczne błotniki ps. odpowiadając na pytanie nie nadaje się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mzile Napisano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 Mam dokładnie ten sam rower i też chce przerobić na ostre koło (a raczej na razie na single speed). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 to mogą być fajne rowery, szkoda je profanować ostrym singlem lub kastracją mocowania na dynamo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 Proponuję ruch numer jeden: uzdrowić jak stoi i poznać właściwości jako takie. ruch numer 1a zmienić dętki na zawór sportowy albo samochodowy, opony na nowe, kierownicę na szerszą baran ( wtedy razem z mostkiem) albo na rometowską jak od waganta czy wigry ( ale wtedy trzeba dokupić klamki nie szosowe) i nabijać dalsze kilometry przebiegu testując upodobania. ruch 2 zależy od wniosków i skarg oraz zażaleń po ruchach 1 i 1a Przypisy: wąska kierownica w Pasatach i Orkanach w połączeniu z krowiastą geometrią ma się jak pięść z nosem, w praktyce dużo lepiej m.z. mieć w nich szerszą. Prawie jak w holendrze nowe opony ( możliwe że wymiar 32-630) gwarantują większe poczucie frajdy w kontakcie z podłożem... do dziś pamiętam tą zmianę i badanie przechyłów w zakręcie zaraz po niej. kolejna rewolucja - to założenie aluminiowych korb na kwadrat, żadne później holowtechy nie przyniosły takiej wyczuwalnej zmiany sztywności jak zrzucenie korb stalowych. Ale jeśli suport ma miski wsuwane a nie gwintowane, to raczej nie wchodzi w grę... Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KubaRozpruwacz Napisano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 Ale jeśli suport ma miski wsuwane a nie gwintowane, to raczej nie wchodzi w grę... Te suporty są również w wersji na kwadrat, można wymienić nawet samą oś, ale ich długości są raczej kosmiczne. Kinex zdaje się robi wkłady na kwadrat wciskane w ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Varg Napisano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 Itr , od biedy można wkleić pakiet... ale czy jest sens? Dobrać oś kwadratową i goł! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 tzn. wydaje mi się że lepiej z korbą na kwadrat kupić i oś i ... całą ramę gdzieś w poza algrowej strefie niskich cen. Dlatego rozpocząłem od punktów 1, 1a ... inwestowanie w Orkana Pasata czy Waganta, jeżeli nie leży starta wolnych częsci w piwnicy trochę prowadzi donikąd.... najtaniej jest kupić całą zapuszczoną kolarkę jednak lepszej klasy.... w cenie podpolerowanej korby :)Ale czy się wskrzesza taką kolarkę czy orkana zawsze jakaś mina może się zdarzyć i niski koszt się podwyższa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucek92 Napisano 18 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 mam sterte wolnych czesci, niestety od rowerow wyczynowych, wiec jesli nie warto w to wkladac pieniedzy to moze cos takiego http://allegro.pl/gazelle-champion-mondial-ostre-kolo-oldschool-bcm-i1668402047.html ile warty jest ten sprzęt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CrimsonGhost Napisano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 A rurki to przypadkiem nie 531? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wonski007 Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 A rurki to przypadkiem nie 531? rurki Reynolds 501 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CrimsonGhost Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Czyli w gazelach rury ramy i rury widełek były wykonywane z czego innego? Bo na widłach jest wlepa od 531. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonton Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 jasne ze 531. sprzedajacy sie nie zna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucek92 Napisano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 chyba trójka została odczytana jako zero, bo 531 to wyższa klasa jeśli się nie mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elziomallo Napisano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 To zależy, bo 501 było też double butted i poniżej 2kg ramy wychodziły (jak moja) ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hander Napisano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2011 Wracając do tematu. Ja też jestem teraz na etapie przerabiania Orkana. Rower ma dla mnie wartość sentymentalną więc postanowiłem nie kupować innej starej kolarki tylko trochę przerobić tego orkana i wpakować w niego całą grupę Shimano 600ex arabesque a ponad to nowe koła, sztycę, kierownicę i mostek z aluminium. Mam nadzieję że dzięki temu straci trochę na wadze bo w tej chwili ciężar tego roweru jest straszny. Problem z suportem da się szybko rozwiązać, w dalszym ciągu można kopić w sklepach rowerowych gwintowaną oś na kwadrat pasującą do tego suportu (koszt 10 zł). Jedyna różnica jest taka że oś na kwadrat jest krótsza o kilka milimetrów. Nie mam jeszcze korba z kwadratem żeby sprawdzić czy któreś z ramion nie będzie ocierało o ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wotomac Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Obecnie modernizuje stary PRL-owski rower. pakiet medernizacyjny nr 1 kierownica po montażu rower z nowym wyposażeniem Zmieniłem kierownicę na prostą, wymieniłem klamki, wymienię koła na aluminiowe, dołożę bagażnik i sakwy i bedzie można wyruszyć na wycieczki. Planuje też nowy lakier. Jeśli chodzi o sztycę to już mam tylko muszę zamontować.Inne klamoty też już mam tylko czekam jeszcze na montaż kół. Licznik nabyłem w Lidlu gdyż ma dużo funkcji jest bezprzewodowy i tani . Wymieniam hamulce szczękowe stalowe na aluminiowe, które fuksem dostałem w serwisie rowerowym na starołęce. Może nie jest to szczyt techniki ale przynajmniej są lżejsze cd odbrałem koła montaż łańcucha montaż przerzutki no i rower po kolejnym etapie modernizacji i na koniec wymiana sztycy i to dziś na tyle cd wymieniłem klocki hamulcowe jazda próbna wszystko ok można śmigać 8) Wziąłem na tapetę drugą prl-owską maszynę, jednak przy niej będzie wiecej pracy. cdn Wymieniłem hamulce szczękowe stalowe na aluminiowe z przodu i z tył. zamontowałem oświetlenie podczas jazdy próbnej w terenie bardzo dobrze się spisywało wykonałem renowację wspornika błotnika przedniego i śrubek mocujących. wymieniłem zużytą korbę zamontowałem licznik taki sam jak w poprzednim rowerze Jazdę testową odbyłem wokół jeziora Rusałka okrążając je dziewięć razy.Rower przeszedł test pomyślnie pod względem technicznym pozostaje tylko go jeszcze polakierować ale do tego przystąpie jak już zrobi się zimno. koniec testu rower pod domem nie rozpadł się 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
travisb Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Powiem tak ... W mojej opinii - wyszła wizualna kupa. Jednym słowem - klasyczny rower został zeszmacony. I co z tym napędem ostrokołowym? Bo z pierwszego postu wynikało, że chcesz Orkana przerobić na ostrzaka, a nie 'tuningować' go i pozostawiać jako przerzutkowca ... No ale szacun za włożoną pracę. Jeżeli taki efekt końcowy chciałeś osiągnąć i jeździ się dobrze, to tylko się cieszyć ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wotomac Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Powiem tak ... W mojej opinii - wyszła wizualna kupa. Jednym słowem - klasyczny rower został zeszmacony. I co z tym napędem ostrokołowym? Bo z pierwszego postu wynikało, że chcesz Orkana przerobić na ostrzaka, a nie 'tuningować' go i pozostawiać jako przerzutkowca ... No ale szacun za włożoną pracę. Jeżeli taki efekt końcowy chciałeś osiągnąć i jeździ się dobrze, to tylko się cieszyć ... Ostre koło chciał zrobić Lucek 92 ja mam inny nik co chyba uszło twojej uwadze. Zamieściłem to żeby pokazać luckowi92, że można zamontować oś na kwadrat do Orkana, Passata,Waganta,Uniwersala itd. Skonfigurowanie roweru jest kwestią indywidualną każdego użytkownika.Ja jeden z rowerów na takiej ramie jak orkan zrobiłem w konwencji roweru miejskiego i uważam ze wyszło nieźle i praktycznie. Natomiast drugi rower jest na razie artystycznym nieładem, ale przemieszcza sie już z punktu A do punktu B. Jednak wymaga jeszcze wielu czynności żeby wyglądał schludnie. Rozumiem, że jesteś fanem ostrego koła więc te konwencje Ci nie odpowiadają co doskonale rozumiem. Co do przerobienia mufy suportu na standard angielski to jest problem ponieważ średnica wewnętrzna wynosi 40mm. Gdybyśmy chcieli zastosować presfit gxp to niestety średnica zewnętrzna wynosi 41mm a ścianka miski, w którą wchodzi łożysko jest za cięka żeby ją przetoczyć na mniejszą średnicę więc ta opcja odpada. Można pokusić się o zastosowanie wkladów od bmx ale średnice niestety też są większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elberet Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 BYŁOOOO: http://www.forumrowerowe.org/topic/41200-budowa-ostrego-na-ramie-waganta/page__st__20__p__511284#entry511284 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
travisb Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 wotomac , fakt - moja pomyłka osobowa, więc zwracam honor. Co jednak nie zmienia faktu, że Twoje renowacje mają się nijak do tegoż forum, dotyczącego ostrego koła ... I pewnie stąd moja pomyłka, bo ciągle próbowałem się doszukać etapu Twojej pracy, w którym to powstanie rzeczony ostrzak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wotomac Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Mam w planie taką konwencje roweru, ale na innej bazie np. rama od rometa sport gdyż jest lżejsza ma miski w standarcie angielskim więc wiele problemów odejdzie. Pozdrawiam :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.