tomkaz016 Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 witam posiadam rower author dexter , a w nim zamontowany fabrycznie amortyzator RST GILA Tnl 100mm z blokadą skoku . Amortyzator od nowości jest dosyć twardy i w sumie nie spełnia swojej funkcji . Ważę 83 KG i wydaje mi się że to wystarczająca waga aby spowodować pracę amortyzatora . Czytając fora internetowe postanowiłem wlać do goleni po kieliszku oleju . W goleni w które jest blokada skoku wszystko jest ok , lecz w tej w której jest regulacja preload (które w sumie i tak chyba nie działa) zaczął od spodu wypływać ten olej podczas pracy amortyzatora . Odwróciłem rower do góry nogami i wciskając golenie zauważyłem że w goleni w miejscu mocowania koło jest mikro-dziurka przed którą wylatuje olej . Czy jest to fabryczne wyczyn , czy może lekki pęknięcie ? Co można zrobić aby amortyzator był miększy ? Może wymiana sprężyny pomoże ? , obecnie jest chyba żółta sprężyna , tzn. gdy ją wyjąłem to miała miejsce pomalowany na żółty . Dodam że amortyzator pracuje teraz dosyć fajnie , tyle że olej który się sączy z goleni leci prosto na tarcze hamulcową , przez co siła hamowania z przodu jest znikoma . Proszę bardzo o poradę , lub konkretne instrukcje . Pozdrawiam T.Kaź.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofsi81 Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Wymiana sprezyny badz poprostu przyciecie sprezyny o 1-2 zwoje. To, ze olej wycieka to nic dziwnego. Konstrukcja amortyzatora nie jest przystosowana do zalewania olejem w ten sposob. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwan1245 Napisano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Olej nie powinien wycieka . A po za tym RST słynie z tego że jest nie szczelny . Ja bym na twoim miejscy uciął o 1cm elastometr to może pomóc . Powinieneś też psikac przed każdą jazdą brunoxsem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnyADV Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 szczerze mówiąc nie ucinałbym sprężyny. może się okazać, że naprężenie wstępne wynosi mniej niż odcięty kawałek i zacznie stukać przy pełnym wyproście (każdym skoku). nie znam do końca budowy Gila, ale jeśli jest tam sprężyna, to można po prostu ją wymienić na bardziej miękką. jeśli jest w ofercie to kupić, a jeśli nie ma to dorobić. dorabianie sprężyny odbywa się w zakładzie z napisem sprężyny i jeśli to dobry zakład, to po pokazaniu na wzór swojej sprężyny będziesz mógł powiedzieć, że chcesz np o 15 procent lżej i tak zrobią. ważne, żeby wymiary średnicy wewnętrznej i zewnętrzej pasowały do tego miejsca w którym ta sprężyna jest w tym amorze. do tego warto też zaznaczyć, że skok całkowity spręzyny nie może być mniejszy i sprężyna nie może siadać. wysokość sprężyny dorobionej może być delikatnie większa. do amora dh sprężyny (sztuk dwie) kosztowały mnie od 50 do 120 złotych w zależności od zakładu (oryginalne kosztowałyby 120, ale nie mogłem ich kupić bo nie było w ofercie). sprężyny dobrze jest pomalować proszkowo, żeby nie rysały niczego od środka. można też ich zewnętrzą powierzchnię wypolerować, co przyniesie podobny rezultat. w środku raczej nie będą rdzewiały. inna droga do bardziej miękkiego amora to na początek wyczyszczenie wszystkie ze starego smaru i wprowadzenie nowej porcji. dalej można wprowadzić inny smar na tuleje ślizgowe. widziałem kiedyś u kolegi mechanika różne smary w różnych kolorach do tego celu służące, ale nie jestem w stanie nic więcej na ich temat powiedzieć. dalej można uszczelnić otwór przez który wylewa się olej i zalać (zaczynając od 20ml na stronę, jeśli lubi wyciekać to gęsty olej do amorów np 15, raczej syntetyk bo nie marznie jak jest mróz, a silnikowy raczej nie, bo się pieni). można też spolerować lagi na lustro, ale trzeba uważać, żeby nie straciły swojej średnicy, bo uszczelki mogą przepuszczać później. pomaga też dbanie o czystość amora w okolicach największego tarcia (koło uszczelek) i smarowanie (brunox, WD-40 różni się od brunoxa jednym składnikiem, albo z doświadczenia kolegi systematyczne nakładanie i wycieranie oleju do smażenia:) poważnie:) sprawdzone na rock shox olej nie może być na hamulcu tarczowym, bo hamulec nie działa. tarczę trzeba opryskać czymś łatwopalnym i wypalić zapalniczką, po czym nie dopuszczać do kontaktu tłuszczu z tarczą, nawet paluchami nie wolno dotykać tarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crashpl Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 witam posiadam rower author dexter , a w nim zamontowany fabrycznie amortyzator RST GILA Tnl 100mm z blokadą skoku . Co można zrobić aby amortyzator był miększy ? Może wymiana sprężyny pomoże ? , Witam no właśnie mam ten samo amor i z uwagi na jego pracę jestem średnio zadowolony. Jest twardy i ma tendencję do metalicznego uderzania przy odbijaniu niezależnie od ustawionego poziomu twardości. Czy u Ciebie tez to występuje? Też się zastanawiałem nad nalaniem małej ilości oleju. Na razie stosuję w miarę częste czyszczenie goleni i smarowanie smarem w sprayu z dodatkiem teflonu. Czy możesz zdradzić tajemnicę czy olej nalałeś przez uszczelniacz czy przez odkręcone korki? Sprawdzę też czy u mnie występują te otwory na dole widelca, szczególnie że u mnie też może wystąpić problem z zaolejeniem tarczy. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 29 Czerwca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 Może to rozwiąże problem KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crashpl Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 Może to rozwiąże problem KLIK Dzięki za linka Przeczytałem ok 20 stron i postanowiłem się wziąć za temat. Więc tak: dało mi się odkręcić tylko dolną śrubkę z lewej goleni. W prawej gdzie jest Lockout i śrubka obracała mi się. I tak obu musiałem odkręcić górne korki. Z lewej wyjechała mi sprężyna, z prawej nie mogłem ciągnąć blokady. Po godzinie walki udało mi się złożyć wszystko do kupy, ale oleju nalałem tylko do lewej goleni. Śrubę udało mi się dociągnąć. Okazuje się, że skręcana jest ona z długą rurką wchodzącą w dół górnej goleni i jest zakończona imbusem chyba 5mm. Wrażenia: Nie miałem możliwości przetestowania na trasie ale objeżdżając tylko amor zrobił się jakby bardziej miękki. Lepiej pracuje. Jednak nadal są hałasy i uderzenie przy odbijaniu. Zobaczymy co będzie po parudziesięciu km. Zastosowany olej to olej do przekładni automatycznych i wspomagania. Ilość 50 cm3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalin20 Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 Nie mogłes wyciągnąć z prawej nic bo tłumik wychodzi dołem, jak zdejmiesz golenie dolne. Mam pytanie jak odkręciłeś lewy korek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crashpl Napisano 1 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Nie mogłes wyciągnąć z prawej nic bo tłumik wychodzi dołem, jak zdejmiesz golenie dolne. Mam pytanie jak odkręciłeś lewy korek ? A dolne golenie kiedy mi wyjdą? Jak odkręcę tę dolną śrubkę? A co jak mi się obraca? A lewy korek to żabka hydrauliczna i szmata I nawet śladu nie ma Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalin20 Napisano 1 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 golenie zdejmiesz jak odkręcisz imbusy na dole, wtedy delikatnie stuknik młotkiem i golenie sie rozdzielą Tłumik tłumienia ci sie obraca, najlepiej jak byś go wykręcił zanim zdejmiesz golenie. Dobra rada ja do swojego rst kupiłem gęsty smar silikonowy, i napchałem go w taka dziurę w goleniach dolnych pod uszczelkami, do tego brunox, i ładnie pracuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crashpl Napisano 1 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 golenie zdejmiesz jak odkręcisz imbusy na dole, wtedy delikatnie stuknik młotkiem i golenie sie rozdzielą Tłumik tłumienia ci sie obraca, najlepiej jak byś go wykręcił zanim zdejmiesz golenie. Dobra rada ja do swojego rst kupiłem gęsty smar silikonowy, i napchałem go w taka dziurę w goleniach dolnych pod uszczelkami, do tego brunox, i ładnie pracuje No właśnie problem jest taki że śruba z łbem imbusowym odkręciła się w lewej goleni. Była skręcona z takim grzybkiem zakończonym też imbusem. Natomiast w prawej z czym jest skręcona z tłumikiem? U mnie prawa goleń wygląda tak: Odkręciłem pokrętło lockouta, potem wyszedł taki pierścień ze sprężyną do blokady. Po odkręceniu nakrętki goleni wyszedł kwadratowy pręt z tworzywa. Sama blokada została w środku. I teraz pytanie, co trzeba zrobić, wykręcić go? Cieszę się tyko że udało mi się poskładać wszystko bo byłbym poszkodowany w środku sezonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.