Skocz do zawartości

[odchudzamy rower] GT Zaskar Pro


uuki

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

 

chciałbym odchudzić mój sprzęt. Teraz jest z zasadzie w konfiguracji fabrycznej:

http://download.bikeboard.pl/pdf/gt_zaskar_02.pdf

 

Zmiany to:

- pedały Exustar E-PM25, ok. 260g.

- opony Geax Mezcal 1.9, ok. 430g. sztuka,

- dętki to Ultralighty 125g.

- siodło Selle Italia SLR XC Flow - 170g.

- sztyca Smica Pro, 250g.

 

Doradźcie na czym można znacząco ale też sensownie zbić masę. Chyba trzeba zacząć od kół? Zależy mi na pełnej funkcjonalności, jeżdżę m.in. w górach, moja waga to 80-82kg.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie,to nie ma się do czego z grubsza przyczepić.Opony które proponujesz na zmianę,to chyba nie najlepszy pomysł gdyż będą znacznie węższe, a zysk wagowy znikomy.Podobnie pedały Candy ważą ok.305-310g,a to porządne fajne sprzęty.

Proponuję zamianę sztycy i kierownicy i siodła na lżejsze.Tutaj można sporo zyskać.Selle SLR to dobry wybór.

Na kołach oczywiście można dużo zbić masy,ale stosunkowo dużym kosztem czyli tak,to piasty XT do najlżejszych nie należą,ale są niezłe i solidne.Przy wymianie na np.Novatec'ki na maszynach można urwać nawet ok. 150g,plus do tego zaciski Dartmoor Bolt lekkie tanie solidne.Do tego lekkie szprychy i obręcze o masie coś ok.400g szt.

Chcesz lekkie dętki,to spokojnie polecam nawet Maxxis Flylight mniej niż 100g sztuka. :thumbsup:

Edytowane przez safian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pokusić się o nowe koła, a te przeznaczyć na treningi albo inne wyjazdy lub po prostu jako zapasowe. Do tego kierownica, mostek (Truvativ XR wagą nie grzeszy). Reszta to już walka o każdy gram, a co z tym idzie - koszta. U Ciebie zmiana kół da najwięcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi, też myślę, że nowe kółka zrobią tu wystarczającą robotę, zwłaszcza, że obecne nie są już najświeższe. Koła XTR dadzą radę pod moją wagę i wymagania czy poszukać czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jakiej cenie kupujesz, no i który model. Przy cenie zbliżonej do katalogowej można złożyć dużo lżejsze koła więc lepiej się zastanów czy warto przepłacać. Tematów z kołami (również porównanie do XTR) trochę już jest więc czeka Cię małe przewalanko na Forum. Po zmianie kół warto pójść w wymianę części, które się systematycznie zużywają - napęd, opony, kokpit. W kokpicie jest problem bo lekkie części grożą szybszym zużyciem a te trwalsze są odpowiednio do tego drogie... Sam mam Zaskara w podobnej konfiguracji co Twój ale z kołami XT (udało się kupić okazyjnie). Fajnie byłoby zejść w okolice 10 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, zacząłem wertować forum w poszukiwaniu opinii o kołach XTR i koniec końców raczej z nich zrezygnuję. Sensowny zestaw pod moje wymagania złożą mi w B...i (żeby nie było reklamy) za niecałe 1400, przy wadze poniżej 1,4kg. XTR-y kosztują minimum 2k. Co do modyfikacji kokpitu, ostatni wypadek Bogdana Czarnoty dał mi do myślenia - może nie warto szukać niewielkich oszczędności w wadze kierownicy? No w każdym razie na ten moment nie zaryzykuję z karbonową kierą.

Rzeczywiście fajnie by było zejść z wagą kompletnego Zaskara do 10kg, i to jest mój cel.

Pozdro! :)

Edytowane przez uuki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...