mja Napisano 13 Czerwca 2011 Napisano 13 Czerwca 2011 Co sadzicie o rowerze Adriatica Holland: http://www.sklep.wygodnyrower.pl/start/details/503/adriatica-holland Czy to dobra cena? Marka? Szukam roweru miejskiego, lekkiego, z ramą 46 cm (mam nieco ponad 160 cm wzrostu, ważę 63 kg). Budżet do 1800 PLN. Zależy mi na rowerze dobrym, jednak bez udziwnień. Wytrzymałym i łatwym w utrzymaniu. ma służyć do jazdy po mieście, wycieczek rowerowych, czasem także po lesie, ale trasach raczej niż wyprawach po nieodkrytych zakątkach. Zależy mi na wygodnej, wyprostowanej pozycji. jeżeli ktoś mógłby polecić jakiś model to będę wdzięczna. Dziękuję.
goncian Napisano 13 Czerwca 2011 Napisano 13 Czerwca 2011 Proponuję mieszczący się w budżecie, lecz znacznie lepszy od Adriatica Holland - Unibike Amsterdam 8R lds: http://www.sklep.sports.pl/Produkt/854,7393007,Rowery,Unibike-amsterdam-8r-lds-2010.html
mja Napisano 14 Czerwca 2011 Autor Napisano 14 Czerwca 2011 Proponuję mieszczący się w budżecie, lecz znacznie lepszy od Adriatica Holland - Unibike Amsterdam 8R lds: http://www.sklep.sports.pl/Produkt/854,7393007,Rowery,Unibike-amsterdam-8r-lds-2010.html A lepszy jest w jakim zakresie? trwałości, lepszego wyposażenia, marki? jestem kompletnie zielona w tym temacie, więc nie wiem na co powinnam zwracać uwagę.
WaGiant Napisano 14 Czerwca 2011 Napisano 14 Czerwca 2011 1. o rowerze z twojego linku : słabe hamulce , 3 biegi ( do miasta wystarczy , na wycieczki ciut mało ) ,rama ??? chyba nikt nie powie czy dobra i wytrzymała , waga ??? nie chce mi się wierzyć w to 14kg ( nawet biorąc pod uwagę ,że nie ma amortyzatora ), no i brak amortyzatora 2. unibike ma 8 biegów , lepsze hamulce , amortyzator ( to i zaleta i wada ) , rowery tej marki cieszą się dość dobrą opinią ,na pewno nie jest lekki takie rowery ważą 15 - 17 kg 3.poczytaj to http://www.forumrowerowe.org/topic/92675-rower-miejski-ale-i-do-lasu/
dziobolek Napisano 14 Czerwca 2011 Napisano 14 Czerwca 2011 Author SEANCE 2009 w wyprzedaży starszych roczników - http://velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=367 Pozdrówka!
mja Napisano 14 Czerwca 2011 Autor Napisano 14 Czerwca 2011 Po poszukiwaniach - na razie internetowych - jestem coraz przychylniejsza dwóm markom: UNIBIKE i KROSS. Który z poniższych uważacie za najbardziej optymalny? Chciałabym raz na jakiś czas móc wypuścić się na wycieczkę, gdzie część trasy może być drogą leśną. Dodatkowo biorąc pod uwagę warszawskie drogi amortyzator okazuje się niezbędnym: 1. http://www.kross.pl/rower/98-TRANS_PACIFIC.html 2. http://www.kross.pl/rower/116-TEMPO_ANDANTE.html 3. http://www.kross.pl/rower/66-Gorky_Park.html Oczywiście jak to u bab bywa, zakochałam się w poniższym: http://www.kross.pl/rower/110-TEMPO_CLASSICO_3-speed.html ale mój laicki poziom wiedzy sugeruje, że jest to urocza zabawka jednak nie do końca opłacalna - ciekawa jestem waszych opinii. Z Unbike wersja amsterdam lub rotterdam wydają się najciekawsze. Wpadł mi także w oko taki oto Giant http://www.bikeman.pl/rower-rekreacyjny-damski-giant-cypress-dx-w-p-1400.html Czy marka porównywalna jest z Krossem czy Unibikiem? Wielkie dzięki za pomoc.
goncian Napisano 15 Czerwca 2011 Napisano 15 Czerwca 2011 Zawsze lepszy będzie rower na kołach 28” i z aluminiową, a nie stalową ramą. W podanej kwocie radzę brać pod uwagę wyłącznie rowery z kasetą w napędzie, a nie z wolnobiegiem (wszystkie wymienione poza Giant Cypress DX W) lub z nowoczesną tylną piastą planetarną Nexus 8 (ale bez kontry). Wspomniany Gigant ma dobrą ramę, lecz jest to rower rekreacyjny i jego doposażenie w błotniki, bagażnik i dobre oświetlenie bateryjne (z podtrzymaniem z tyłu i minimum 17-20 lux z przodu) podniesie koszt do ok. 2 tys. zł. Z rowerów trekkingowych, zamiast Kross Trans Pacific proponuję brać pod uwagę Kross Trans Alp z 2009 (dużo lepszy osprzęt od rocznika 2011) lub Unibike Voyager LDS z 2010 (oba w okolicach 1400 zł). Moim faworytem pozostaje jednak wspomniany Unibike Amsterdam 8R lds, bo zapewnia szczególnie przez kobiety cenioną prostotę w zmianie bardzo praktycznego zakresu przełożeń, wygodę, estetykę, trwałość napędu i minimalny zakres konserwacji roweru.
mja Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Napisano 15 Czerwca 2011 @goncian - bardzo dziękuje za pouczające rady. Rzeczywiście Giant odpada. Nad Krossem jeszcze pomedytuje, ale pojawił się także pomysł Kellysa: http://rowery.shop.pl/view/663/ tudzież downtown: http://rowery.shop.pl/view/666/ Pytanie na ile płacę za markę a nie za wyposażenie (w odniesieniu do Unibike Amsterdam czy Kross trans Alp)? oraz pytanie do warszawiaków: Czy znacie dobrze wyposażony sklep w Warszawie z pracownikami otwartymi na rozmowy z "zielonymi" i ciekawskimi:) ?
WaGiant Napisano 15 Czerwca 2011 Napisano 15 Czerwca 2011 Te dwa rowery z ostatniego postu nie mają amorków . Mają po trzy biegi , nic ciekawego . Unibiki mają dobry stosunek jakości do ceny , w Giancie może się wydawać że płacisz za markę ale moim zdaniem płacisz za dobrą ramę . A tak generalnie goncian dobrze gada . Nie zgodzę się tylko z tym że rower na kołach 28" zawsze jest lepszy , równie dobrze możesz kupić na 26 calowych . Doposażenie gianta w bagaznik , błotniki i ( bateryjne ! ) oświetlenie to koszt ok 200 zł . Trzebaby tylko spr czy rama i amor pozwolą na montaż pełnych błotników .
iowa74 Napisano 15 Czerwca 2011 Napisano 15 Czerwca 2011 Zgadzam się z kolegą goncian, Kross T.Alp 2009 lub 2010, Unibike Voyager 2010, lub Unibike Amsterdam 8R. Oba ostatnie podane przez Ciebie chyba jednak nie. Mają po 3 biegi, a to w wycieczkach będzia za mało. Edit. WaGiant zgadza się dobrym przykładem fajnego turystyka na 26-kach jest Unibike Pamir, lecz się chyba w budrzecie nie mieści.
mja Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Napisano 15 Czerwca 2011 Czy mówisz o takim pamirze?: http://www.ceneo.pl/10991848 budżet do 1500-1800 jest więc się mieści. Tylko pytanie, który rocznik?
goncian Napisano 16 Czerwca 2011 Napisano 16 Czerwca 2011 Oczywiście 2010, bo lepsza kaseta i niższa cena (1319 zł): http://www.rowerzysta.pl/trekking/rower-trekingowy-unibike-pamir-lds-2010.html - jednak w tym rowerze, ze względu na opory toczenia, lepiej od razu wymienić opony na węższe (1,50-1,75). Przy planowanym zastosowaniu roweru, tak jak wcześniej pisałem, lepszy będzie rower z kołami 28”, czego w moim przypadku, przykładem jest małżonka (też 160 cm), która od czasu, gdy ma mieszczucha z przekładnią planetarną, prawie odstawiła w kąt rower na kołach 26” z klasycznymi przerzutkami). Ale każdy ma prawo do własnych ocen i dokonywać na tej podstawie samodzielnego wyboru.
WaGiant Napisano 16 Czerwca 2011 Napisano 16 Czerwca 2011 dość daleko odeszłaś od pierwotnego Holendra , ale jesli tego szukasz ( w pełni wyposażonego roweru turystyczno?/rekreacyjnego i akceptujesz zewnętrzne przerzutki ) to pamir wyglada na sensowną propozycję . Opony być może warto zmienić ???? ale to nie szerokość jest gółwną przyczyną ,,ciężkiej jazdy " - chodzi o rodzaj bieżnika i ciężar !. Goncian mieszasz dwie sprawy - wygodę przekładni planetarnej i rozmiar koła . Przy miejskiej i wycieczkowej jeździe koła 28" będą miały i zalety i wady . No chyba że Mja zamierza śmigać 45km/h Żeby było jasne ja też uważam że 8 biegów w piaście i bez torpeda to b.dobre rozwiazanie , praktycznie bezobsługowe .
iowa74 Napisano 16 Czerwca 2011 Napisano 16 Czerwca 2011 mja dokładnie o tym rowerku pisałem. Co do reszty to się koledzy już wypowiedzieli. tak trochę podsumowując. Ja jeżdżę miejsko/rekraacyjno/turystycznie, w takiej kolejności jak czytasz i tego czego mi najbardziej brakuje w moim Giancie Expressionie to z tyłu planety. Wydaje mi się że dla Ciebie najlepszy by było coś takiego: koła 26" na wąskich oponach semi-slik, planeta z tyłu 8-io biegowa z heblem rolkowym ( chyba tak się nazywa to cuś ), damska rama terekingowa. Tylko nie mam pojęcia czy istnieje takie coś gotowe na rynku.
przyjaciolka288 Napisano 18 Czerwca 2011 Napisano 18 Czerwca 2011 Witajcie ! na początek - mja czy dokonałaś już ostatecznego wyboru? Jeśli tak, to napisz proszę na jaki model się zdecydowałaś. Zainteresowałam się tym wątkiem, bo także poszukuje roweru. Jestem totalnym laikiem i dopiero teraz zrozumiałam ile wiedzy trzeba mieć by dobrze wybrać. Nie zrozumcie mnie źle (nie chcę nikogo urazić) ale jakoś nie ufam do końca sprzedawcy - mam wrażenie, że jak widzą taką zdezorientowaną kobitkę to chcą "wcisnąć" to, co aktualnie chcą sprzedać. Dlatego postanowiłam zrobić mały rekonesans, żeby wiedzieć na co mam zwrócić uwagę przy wyborze. A może mogłabym także liczyć na to, że Dobre Dusze zasugerują jakieś konkretne modele. W zasadzie mam te same oczekiwania, co mja tzn. chciałabym jeździć na rowerze głównie po ulicy ale bez wykluczania ubitych ścieżek leśnych. Wygodna pozycja wyprostowana, koniecznie. Tylko przedział cenowy wolałabym nieco niższy tj. do 1200-400. Jednak jeśli byłby to doskonały stosunek jakości do ceny jestem gotowa zapłacić nieco więcej. Mam także około 160cm wzrostu, waga 50kg. ps. przejrzałam linki podrzucone w tym wątku i bardzo odpowiada mi stylistyka ADRIATICA HOLLAND. Będę wdzięczna za pomoc i sugestie. Pozdrawiam.
mja Napisano 19 Czerwca 2011 Autor Napisano 19 Czerwca 2011 @Przyjaciółka 288- roweru jeszcze nie kupiłam jednak po jazdach próbnych jestem zdecydowana na rower trekkingowy- w tym wypadku unibike Amsterdam odpada a i Tobie nie pomogę. Komfort jazdy jest dla mnie zdecydowanie lepszy niż w rowerze miejskim, jednak mam problem z wysokością - koła 28" powoduja ze rower jest dla mnie nieco za duży. W sklepie powiedziano mi, ze mozna wymontowac amortyzator pod siodlem - czy sadzicie, ze bardzo zmnieszy to komfort jazdy? Szukam teraz Krossa Pacyfic (wiem, ze słabszy, ale i 200 zł tanszy od trans alpa) lub Trans Alp ale ciężko je pod koniec sezonu dostać, a chce kupić na miejscu nie przez net. Czy coś podobnego w wyposażeniu do wspomnianych dwóch rowerków, o czym nie pomyślałam? Unibike jeszcze jutro sprawdze, ale może wogóle coś innego jak hiszpańska Orbea?
iowa74 Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 A może coś z tych: Raleigh-y Trochę gorsze osprzętowo ( te w Twoim zasięgu cenowym) , ale też warte rozważenia.
przyjaciolka288 Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 mja - dziękuję za odpowiedź. A napiszesz coś więcej? Dlaczego zrezygnowałaś z miejskiego - co konkretnie Ci nie odpowiadało?
mja Napisano 19 Czerwca 2011 Autor Napisano 19 Czerwca 2011 Przesiadam się z roweru górskiego, więc nie odpowiadała mi pozycja, lepiej jak się okazało po serii jazd próbnych czuję się w trekkingu, ułożenie pedałów wobec siodełka - na miejskim pedałujesz bardziej do przodu, w rowerze trekkingowym bardziej w dół. Powinnaś porównać obydwa typy rowerów i zdecydować, który dla Ciebie będzie wygodniejszy, bo to chyba bardzo indywidualna sprawa. Mi po prostu wygodniej. Jako że planuje wycieczki rowerowe to miejski może gorzej się w terenie sprawować, jest wolniejszy. Aczkolwiek nie sprawdzałam Unibike Amsterdam, ale planuję jutro, także opiszę wrażenia.
przyjaciolka288 Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 No to ja chyba mam odwrotnie - bo korzystam okazjonalnie z górskiego roweru i właśnie ta "leżąca" pozycja mi nie odpowiada. Wolałabym siedzieć całkiem wyprostowana, tak jak na niegdysiejszych składakach Czekam na Twoją opinię o Amsterdamie. Drogi jest, ale podoba mi się i pisano o nim dobrze w tym wątku. Może jak będą wyprzedaże to go upoluję trochę taniej
mja Napisano 20 Czerwca 2011 Autor Napisano 20 Czerwca 2011 Witam, Ponieważ w tym tygodniu planuje podjąć finalną decyzję (brrrr...) bardzo zależy mi na informacji co sądzicie o wymontowaniu amortyzatora spod siodełka, aby w ten sposób zniżyć rower? Jest to popularna praktyką? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
goncian Napisano 20 Czerwca 2011 Napisano 20 Czerwca 2011 Można wymienić – a tu przykład, że komuś wyszło to na dobre: http://www.forumrowerowe.org/topic/86273-rower-rower-miejski-fuji-city-damka-na-weekendowa-jazde-i-wakacje/page__p__842368__fromsearch__1#entry842368
WaGiant Napisano 20 Czerwca 2011 Napisano 20 Czerwca 2011 nie całkiem rozumiem , chcesz powiedzieć ,że przy max obniżonym siodełku nie sięgasz do pedałów ? może za duży rozmiar ramy ? bez tego amorka rower na pewno będzie lżejszy , jesli to teleskop to tylko wyjdzie na dobre , jesli pantograf ???? stracisz na wygodzie
przyjaciolka288 Napisano 20 Czerwca 2011 Napisano 20 Czerwca 2011 Może i ja mogłabym liczyć na Waszą poradę? Zainteresował mnie ten model http://allegro.pl/rower-mbike-village-17-cali-fansport-i1670842903.html Co sądzicie? Czy jest on godny uwagi? Chciałabym by był maksymalnie prosty w obsłudze. Nie znam się kompletnie i opisy, które zawierają dane techniczne są dla mnie niczym hieroglify. Bardzo proszę o pomoc
WaGiant Napisano 20 Czerwca 2011 Napisano 20 Czerwca 2011 Ja źle o nim sądze . Amortyzator Zoom - wolałbym mieć sztywny , na zdjęciu jest rower z wewnętrzną przerzutką ,a w opisie zewnętrzna (i to z wolnobiegiem ) . To co w końcu sprzedają ? Oświetlenie bateryjne , przednia lampka wygląda na byleco za 20 zł . Było w ostatnim czasie kilka tematów o damkach - poszukaj . Zobacz rowery miejskie Krosa , Unibika , Gianta . Ja dorzucę to http://www.velo.com.pl/rowery/?id=268 . Ten Accent jest na kołach 28 ". Na 26 " np taki Uni... http://www.unibike.pl/rotterdam3c.html . Oba rowery mają 3 biegi w piaście i są całkiem ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.