Skocz do zawartości

[Rower] Miejski dla kobiety (160 cm wzrost)


mja

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co sadzicie o rowerze Adriatica Holland: http://www.sklep.wygodnyrower.pl/start/details/503/adriatica-holland

Czy to dobra cena? Marka?

 

Szukam roweru miejskiego, lekkiego, z ramą 46 cm (mam nieco ponad 160 cm wzrostu, ważę 63 kg). Budżet do 1800 PLN.

Zależy mi na rowerze dobrym, jednak bez udziwnień. Wytrzymałym i łatwym w utrzymaniu.

ma służyć do jazdy po mieście, wycieczek rowerowych, czasem także po lesie, ale trasach raczej niż wyprawach po nieodkrytych zakątkach.

Zależy mi na wygodnej, wyprostowanej pozycji.

jeżeli ktoś mógłby polecić jakiś model to będę wdzięczna. Dziękuję.

Napisano

1. o rowerze z twojego linku : słabe hamulce , 3 biegi ( do miasta wystarczy , na wycieczki ciut mało ) ,rama ??? chyba nikt nie powie czy dobra i wytrzymała , waga ??? nie chce mi się wierzyć w to 14kg ( nawet biorąc pod uwagę ,że nie ma amortyzatora ), no i brak amortyzatora

2. unibike ma 8 biegów , lepsze hamulce , amortyzator ( to i zaleta i wada ) , rowery tej marki cieszą się dość dobrą opinią ,na pewno nie jest lekki takie rowery ważą 15 - 17 kg

3.poczytaj to http://www.forumrowerowe.org/topic/92675-rower-miejski-ale-i-do-lasu/

Napisano

Po poszukiwaniach - na razie internetowych - jestem coraz przychylniejsza dwóm markom: UNIBIKE i KROSS.

 

Który z poniższych uważacie za najbardziej optymalny? Chciałabym raz na jakiś czas móc wypuścić się na wycieczkę, gdzie część trasy może być drogą leśną. Dodatkowo biorąc pod uwagę warszawskie drogi amortyzator okazuje się niezbędnym:

 

1. http://www.kross.pl/rower/98-TRANS_PACIFIC.html

2. http://www.kross.pl/rower/116-TEMPO_ANDANTE.html

3. http://www.kross.pl/rower/66-Gorky_Park.html

 

Oczywiście jak to u bab bywa, zakochałam się w poniższym:

http://www.kross.pl/rower/110-TEMPO_CLASSICO_3-speed.html

ale mój laicki poziom wiedzy sugeruje, że jest to urocza zabawka jednak nie do końca opłacalna - ciekawa jestem waszych opinii.

 

Z Unbike wersja amsterdam lub rotterdam wydają się najciekawsze.

 

Wpadł mi także w oko taki oto Giant http://www.bikeman.pl/rower-rekreacyjny-damski-giant-cypress-dx-w-p-1400.html Czy marka porównywalna jest z Krossem czy Unibikiem?

 

Wielkie dzięki za pomoc.

Napisano

Zawsze lepszy będzie rower na kołach 28” i z aluminiową, a nie stalową ramą.

W podanej kwocie radzę brać pod uwagę wyłącznie rowery z kasetą w napędzie, a nie z wolnobiegiem (wszystkie wymienione poza Giant Cypress DX W) lub z nowoczesną tylną piastą planetarną Nexus 8 (ale bez kontry). Wspomniany Gigant ma dobrą ramę, lecz jest to rower rekreacyjny i jego doposażenie w błotniki, bagażnik i dobre oświetlenie bateryjne (z podtrzymaniem z tyłu i minimum 17-20 lux z przodu) podniesie koszt do ok. 2 tys. zł. Z rowerów trekkingowych, zamiast Kross Trans Pacific proponuję brać pod uwagę Kross Trans Alp z 2009 (dużo lepszy osprzęt od rocznika 2011) lub Unibike Voyager LDS z 2010 (oba w okolicach 1400 zł).

Moim faworytem pozostaje jednak wspomniany Unibike Amsterdam 8R lds, bo zapewnia szczególnie przez kobiety cenioną prostotę w zmianie bardzo praktycznego zakresu przełożeń, wygodę, estetykę, trwałość napędu i minimalny zakres konserwacji roweru.

Napisano

@goncian - bardzo dziękuje za pouczające rady.

Rzeczywiście Giant odpada. Nad Krossem jeszcze pomedytuje, ale pojawił się także pomysł Kellysa:

http://rowery.shop.pl/view/663/

tudzież downtown:

http://rowery.shop.pl/view/666/

 

Pytanie na ile płacę za markę a nie za wyposażenie (w odniesieniu do Unibike Amsterdam czy Kross trans Alp)?

 

oraz pytanie do warszawiaków: Czy znacie dobrze wyposażony sklep w Warszawie z pracownikami otwartymi na rozmowy z "zielonymi" i ciekawskimi:) ?

Napisano

Te dwa rowery z ostatniego postu nie mają amorków . Mają po trzy biegi , nic ciekawego .

Unibiki mają dobry stosunek jakości do ceny , w Giancie może się wydawać że płacisz za markę ale moim zdaniem płacisz za dobrą ramę . A tak generalnie goncian dobrze gada . Nie zgodzę się tylko z tym że rower na kołach 28" zawsze jest lepszy , równie dobrze możesz kupić na 26 calowych .

Doposażenie gianta w bagaznik , błotniki i ( bateryjne ! ) oświetlenie to koszt ok 200 zł . Trzebaby tylko spr czy rama i amor pozwolą na montaż pełnych błotników .

Napisano

Zgadzam się z kolegą goncian, Kross T.Alp 2009 lub 2010, Unibike Voyager 2010, lub Unibike Amsterdam 8R.

Oba ostatnie podane przez Ciebie chyba jednak nie. Mają po 3 biegi, a to w wycieczkach będzia za mało.

 

Edit.

WaGiant zgadza się dobrym przykładem fajnego turystyka na 26-kach jest Unibike Pamir, lecz się chyba w budrzecie nie mieści.

Napisano

Oczywiście 2010, bo lepsza kaseta i niższa cena (1319 zł): http://www.rowerzysta.pl/trekking/rower-trekingowy-unibike-pamir-lds-2010.html - jednak w tym rowerze, ze względu na opory toczenia, lepiej od razu wymienić opony na węższe (1,50-1,75). Przy planowanym zastosowaniu roweru, tak jak wcześniej pisałem, lepszy będzie rower z kołami 28”, czego w moim przypadku, przykładem jest małżonka (też 160 cm), która od czasu, gdy ma mieszczucha z przekładnią planetarną, prawie odstawiła w kąt rower na kołach 26” z klasycznymi przerzutkami).

Ale każdy ma prawo do własnych ocen i dokonywać na tej podstawie samodzielnego wyboru.

Napisano

dość daleko odeszłaś od pierwotnego Holendra , ale jesli tego szukasz ( w pełni wyposażonego roweru turystyczno?/rekreacyjnego i akceptujesz zewnętrzne przerzutki ) to pamir wyglada na sensowną propozycję . Opony być może warto zmienić ???? ale to nie szerokość jest gółwną przyczyną ,,ciężkiej jazdy " - chodzi o rodzaj bieżnika i ciężar !.

Goncian mieszasz dwie sprawy - wygodę przekładni planetarnej i rozmiar koła . Przy miejskiej i wycieczkowej jeździe koła 28" będą miały i zalety i wady . No chyba że Mja zamierza śmigać 45km/h :)

Żeby było jasne ja też uważam że 8 biegów w piaście i bez torpeda to b.dobre rozwiazanie , praktycznie bezobsługowe .

Napisano

mja dokładnie o tym rowerku pisałem. Co do reszty to się koledzy już wypowiedzieli.

tak trochę podsumowując. Ja jeżdżę miejsko/rekraacyjno/turystycznie, w takiej kolejności jak czytasz ;) i tego czego mi najbardziej brakuje w moim Giancie Expressionie to z tyłu planety.

Wydaje mi się że dla Ciebie najlepszy by było coś takiego: koła 26" na wąskich oponach semi-slik, planeta z tyłu 8-io biegowa z heblem rolkowym ( chyba tak się nazywa to cuś ;) ), damska rama terekingowa. Tylko nie mam pojęcia czy istnieje takie coś gotowe na rynku.

Napisano

Witajcie :) !

na początek - mja czy dokonałaś już ostatecznego wyboru? Jeśli tak, to napisz proszę na jaki model się zdecydowałaś.

 

Zainteresowałam się tym wątkiem, bo także poszukuje roweru. Jestem totalnym laikiem i dopiero teraz zrozumiałam ile wiedzy trzeba mieć by dobrze wybrać. Nie zrozumcie mnie źle (nie chcę nikogo urazić) ale jakoś nie ufam do końca sprzedawcy - mam wrażenie, że jak widzą taką zdezorientowaną kobitkę to chcą "wcisnąć" to, co aktualnie chcą sprzedać. Dlatego postanowiłam zrobić mały rekonesans, żeby wiedzieć na co mam zwrócić uwagę przy wyborze. A może mogłabym także liczyć na to, że Dobre Dusze zasugerują jakieś konkretne modele. W zasadzie mam te same oczekiwania, co mja

tzn. chciałabym jeździć na rowerze głównie po ulicy ale bez wykluczania ubitych ścieżek leśnych. Wygodna pozycja wyprostowana, koniecznie. Tylko przedział cenowy wolałabym nieco niższy tj. do 1200-400. Jednak jeśli byłby to doskonały stosunek jakości do ceny jestem gotowa zapłacić nieco więcej. Mam także około 160cm wzrostu, waga 50kg.

ps. przejrzałam linki podrzucone w tym wątku i bardzo odpowiada mi stylistyka ADRIATICA HOLLAND.

Będę wdzięczna za pomoc i sugestie. Pozdrawiam.

Napisano

@Przyjaciółka 288- roweru jeszcze nie kupiłam jednak po jazdach próbnych jestem zdecydowana na rower trekkingowy- w tym wypadku unibike Amsterdam odpada a i Tobie nie pomogę:(. Komfort jazdy jest dla mnie zdecydowanie lepszy niż w rowerze miejskim, jednak mam problem z wysokością - koła 28" powoduja ze rower jest dla mnie nieco za duży. W sklepie powiedziano mi, ze mozna wymontowac amortyzator pod siodlem - czy sadzicie, ze bardzo zmnieszy to komfort jazdy?

 

Szukam teraz Krossa Pacyfic (wiem, ze słabszy, ale i 200 zł tanszy od trans alpa) lub Trans Alp ale ciężko je pod koniec sezonu dostać, a chce kupić na miejscu nie przez net.

 

Czy coś podobnego w wyposażeniu do wspomnianych dwóch rowerków, o czym nie pomyślałam? Unibike jeszcze jutro sprawdze, ale może wogóle coś innego jak hiszpańska Orbea?

Napisano

Przesiadam się z roweru górskiego, więc nie odpowiadała mi pozycja, lepiej jak się okazało po serii jazd próbnych czuję się w trekkingu, ułożenie pedałów wobec siodełka - na miejskim pedałujesz bardziej do przodu, w rowerze trekkingowym bardziej w dół. Powinnaś porównać obydwa typy rowerów i zdecydować, który dla Ciebie będzie wygodniejszy, bo to chyba bardzo indywidualna sprawa. Mi po prostu wygodniej. Jako że planuje wycieczki rowerowe to miejski może gorzej się w terenie sprawować, jest wolniejszy. Aczkolwiek nie sprawdzałam Unibike Amsterdam, ale planuję jutro, także opiszę wrażenia.

Napisano

No to ja chyba mam odwrotnie - bo korzystam okazjonalnie z górskiego roweru i właśnie ta "leżąca" pozycja mi nie odpowiada. Wolałabym siedzieć całkiem wyprostowana, tak jak na niegdysiejszych składakach :) Czekam na Twoją opinię o Amsterdamie. Drogi jest, ale podoba mi się i pisano o nim dobrze w tym wątku. Może jak będą wyprzedaże to go upoluję trochę taniej :)

Napisano

Witam,

 

Ponieważ w tym tygodniu planuje podjąć finalną decyzję (brrrr...) bardzo zależy mi na informacji co sądzicie o wymontowaniu amortyzatora spod siodełka, aby w ten sposób zniżyć rower? Jest to popularna praktyką? Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Napisano

nie całkiem rozumiem , chcesz powiedzieć ,że przy max obniżonym siodełku nie sięgasz do pedałów ? może za duży rozmiar ramy ?

bez tego amorka rower na pewno będzie lżejszy , jesli to teleskop to tylko wyjdzie na dobre , jesli pantograf ???? stracisz na wygodzie

Napisano

Ja źle o nim sądze :) . Amortyzator Zoom - wolałbym mieć sztywny , na zdjęciu jest rower z wewnętrzną przerzutką ,a w opisie zewnętrzna (i to z wolnobiegiem ) . To co w końcu sprzedają ? Oświetlenie bateryjne , przednia lampka wygląda na byleco za 20 zł . Było w ostatnim czasie kilka tematów o damkach - poszukaj . Zobacz rowery miejskie Krosa , Unibika , Gianta . Ja dorzucę to http://www.velo.com.pl/rowery/?id=268 . Ten Accent jest na kołach 28 ". Na 26 " np taki Uni... http://www.unibike.pl/rotterdam3c.html . Oba rowery mają 3 biegi w piaście i są całkiem ok.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...