traktor90 Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Byłem przed chwilą w już drugim sklepie rowerowym z możliwością naprawy. I znowu człowiek od naprawy powiedział mi, że klocki powinny trochę obcierać i że to nie szkodzi. Według mnie klocki ani trochę nie powinny obcierać. Tarcza mam bardzo delikatnie skrzywioną i przez to czasami jest lekkie otarcie, które słychać dopiero po zdjęciu łańcucha z koła, żeby nie było żadnych innych dźwięków. Kto według was ma racje? Czy klocki powinny obcierać? Mam Avid Elixir CR i Avid G3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Takie minimalne tarcie a raczej dotkniecie tarczy przez klocek zwłaszcza kiedy jest przynajmniej w połowie wyeksploatowany jest do przyjęcia. Ale wszystko daje się zniwelować poprzez precyzyjne zapięcie koła. Jeśli jest minimalne do tego stopnia, że aby było słyszalne musisz ściągać łańcuch to moim skromnym zdaniem przesadzasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Byłem przed chwilą w już drugim sklepie rowerowym z możliwością naprawy. I znowu człowiek od naprawy powiedział mi, że klocki powinny trochę obcierać i że to nie szkodzi. Według mnie klocki ani trochę nie powinny obcierać. Tarcza mam bardzo delikatnie skrzywioną i przez to czasami jest lekkie otarcie, które słychać dopiero po zdjęciu łańcucha z koła, żeby nie było żadnych innych dźwięków. Kto według was ma racje? Czy klocki powinny obcierać? Mam Avid Elixir CR i Avid G3. Okładziny oczywiście nie powinny obcierać o tarcze,ale skoro masz "delikatnie skrzywioną tarczę",to.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Nie wiem co znaczy w twoim przypadku "delikatne" skrzywienie - ono nie oznacza że tarcza musi ocierać o klocki; wiele tarcz w nowych rowerach jest lekko krzywych a mimo tego udaje się ustawić zacisk tak by ocierania nie było. Oczywiście musi być to MINIMALNE skrzywienie. Klocki NIE POWINNY ocierać. To znaczy nie powinny ocierać jako normalny element pracy hamulca tarczowego. Czasami w przypadku niektórych hamulców klocki i tłoczki mogą się w pewnym niewielkim stopniu ułożyć do tarczy, ale producenci hamulców podają że normalnie ocierania nie powinno być wcale. Ocieranie może występować po wyjmowaniu koła z ramy/widelca, gdy klocki są mocno zużyte (niektóre hamulce miewają problemy z powrotem tłoczków w zacisku przy mocnym zużyciu okładzin) i gdy hamulec nie jest w 100% sprawny, np gdy tłoczki zacisku lub w dźwigni są uszkodzone/zatarte itd. Niekiedy ocieranie wynika ze zbyt dużej ilości płynu w układzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traktor90 Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 U mnie występuje delikatne ocieranie. Czyli takie, że klocki bardzo lekko ocierają o tarczę w konkretnych miejscach. Najprawdopodobniej jest to spowodowane lekkim skrzywieniem tarczy. Sam próbowałem ją prostować ale to wymaga dużej precyzji nie umiałem. Ludzie od naprawy sprawdzali czy rzeczywiście ocierają kręcąc kołem i widzieli że nie zatrzymuje się od razu. Jednak jak koło się bardzo powoli zakręci to widać że zatrzymuje się właśnie w tym miejscu gdzie lekko ociera klocek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Comedian Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 No to kup nową tarczę. Wycofali je ze sprzedaż czy co ? Klocki nie powinny obcierać. Ocieranie tarczy o klocki skutkuje nierównomiernym ścieraniem się klocków, co powoduje zawężenie zakresu modulacji, wydłuża drogę hamowania i przede wszystkim strasznie wkur...denerwuje, jak jedziesz i wiesz, że jest tam to niedociągnięcie Aczkolwiek na przyszłość - przy ostrych zakrętach ocieranie klocka o tarczę to normalne zjawisko i nie da się go wyeliminować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Do wyprostowania tarczy przyda się klucz nastawny. Wymaga to tylko odrobinę cierpliwości i wyczucia w rękach. Będzie raczej łatwiejszy do zdobycia albo tańczy do kupienia niż tarcza avida (jeśli chciałbyś mieć oryginał) a przydaje się w wielu momentach, nie tylko przy rowerze. Jeśli z tarczą jest źle i myślałbyć o jej wymianie, czyli obecna byłaby spisana na straty to i tak warto się pobawić i spróbować coś zrobić. Ocieranie przy ostrych zakrętach to nie jest normalne zjawisko. Przynajmniej ja nie znam tego jako normalności, bez względu na widelec, ramę czy piastę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Comedian Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Ocieranie przy ostrych zakrętach to nie jest normalne zjawisko. Przynajmniej ja nie znam tego jako normalności, bez względu na widelec, ramę czy piastę. Czyli widać nie widziałeś nigdy hamulców tarczowych. Bo to zjawisko występuje nawet w motorach :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Ocieranie przy ostrych zakrętach to nie jest normalne zjawisko. Przynajmniej ja nie znam tego jako normalności, bez względu na widelec, ramę czy piastę. Jest to raczej muśnięcie i moim zdaniem jest to normalna sprawa tak jak i metaliczne dzwięki po dostaniu się na tarczę wody czy błota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Ocieranie przy zakrętach może występować pod warunkiem pewnego luzu na osi piasty. Spotkałem się u mnie z tym problemem,ale po solidnym dokręceniu konusów(XT)problemu już nie "słyszę"!Jest oczywiste,że przy zakrętach występują przeciążenia w miejscu korpus piasty w stosunku do lini widelca,gdy nie mamy odpowiedniej sztywnosci w tym miejscu oczywistym jest odchylenie tarczy,która jak wiadomo jest przytwierdzona do korpusu piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Czyli widać nie widziałeś nigdy hamulców tarczowych. Bo to zjawisko występuje nawet w motorach :] Nie tylko widziałem ale i używam, od 10 lat. Katalogów w tym celu nie wertuję od conajmniej 8. Kombinacje z tarczami 160 do 203, widelcami dh, xc, na sztywną oś i zwykłą. Nie mam stwierdzonej głuchoty ani upośledzenia słuchu żadnego stopnia. Nie używam w czasie jazdy mp3 ani innych ogłuszaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Comedian Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Aaa, czyli jesteś z tych, co to natchnieni są bogiem... Pozazdrościć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traktor90 Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Co sądzicie o wymianie tarczy na inną niż Avid G3? Będzie czuć różnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Myślę,że najlepsza byłaby tarcza na aluminiowym pająku.Polecam coś z XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Aaa, czyli jesteś z tych, co to natchnieni są bogiem... Pozazdrościć Nie jestem natchniony. Po prostu używam sprzętu o którym ty piszesz. Taka jest różnica między używaniem a czytaniem o używaniu. Co do wymiany na inną tarczę: można spróbować, avid nieźle ceni się za części. Jeśli jesteś ciężki, mieszkasz w górach, agresywniej jeździsz to przy wymianie można zastanowić się nad założeniem tarczy większej, jeśli tarcza uległa zdeformowaniu od przeciążeń a nie np od uderzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traktor90 Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Wymieniłem tarczę na nową i nadal obciera. I to w ten sam sposób, z tą samą częstotliwością. Czy wina może leżeć w piaście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZAPX Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 A tłoczki w zacisku chowają się do końca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traktor90 Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Tak, tego jestem pewien. Poza tym w pewnych momentach tarcza nie obciera więc nmusi być jakieś miejsce między klockami, aby tarcza mogła się schować bez obcieranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Może masz jednak jakiś luz na piaście?Poza tym postaraj się tak ustawić zacisk hamulca aby tarcza znajdowała się idealnie na środku pomiędzy okładzinami i idealnie równolegle do nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZAPX Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Ja mam zacisk Shimano Deore na tył i też miałem czasami tarcia klocka o tarcze ale zauważyłem że jeden z tłoczków nie wsuwa się cały, a z kolei kumpel miał podobny problem ale w jego przypadku lekko odgiąłem blaszkę która jest pomiędzy klockami i to pomogło. A piasta nie ma luzów ? nie lata lekko koło na boki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traktor90 Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Jutro sprawdzę luzy. CO do tych tłoczków nie wsuwających się to oba są trochę wysunięte a może nawet jeden trochę bardziej. Po włożeniu ich z powrotem przypuszczam że wysunęły się na to samo miejsce. Ale wydaje mi się, że gdyby to była wina tłoczków nie chowających się do końca to cały czas by obcierało. A to cały czas w tym samym miejscu obciera. Tak jakby coś w pieście był przekrzywione. Może oś złamana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZAPX Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 U mnie wina leżała po stronie tłoczków, zacisk cały rozkręciłem, wyjąłem tłoczki, wyczyściłem, nasmarowałem i już nic nie brzęczy ani nie trze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Zamiast gdybać to odkręć tarczę, połóż na możliwie równej powierzchni - z reguły lustra są płaskie i równe - i zobacz czy tarcza przylega do powierzchni w całości czy nie. Jeśli masz jakiegoś kolegę posiadającego rower z tarczówkami to pożycz od niego koło i przykręć swoją tarczę, wyreguluj hamulec i zobacz. Wg mnie pęknięta oś objawiałaby się falowaniem całej tarczy a nie zaczepianiem w jakimś miejscu. Możesz też udać się do jakiegoś sklepu i poprosić o to żeby przykręcili nową tarczę i zobaczyli co z ocieraniem - tarcza od takiego zabiegu raczej nie ulegnie uszkodzeniu, wytarciu czy zarysowaniu. Wg mnie to co masz to po prostu krzywa tarcza, najpopularniejszy powód niechcianych dźwięków. Nie wiem, czy przegapiłem informację, ale chyba nie napisałeś, czy problem występuje z przodu czy z tyłu. Oczywiście nie oznacza to że np przedni hamulec może być głośny a tył nie ale raczej na pewno trudno złamać lub skrzywić oś w przednim kole. Skoro w rowerze masz te hamulce to gdybam że koło też tanie nie jest a więc i piasta raczej przyzwoita. Jeśli zdecydujesz się na zakup nowej tarczy to sprawdź czy jest ona prosta - nowa tarcza nie daje gwarancji że nie ma ona wad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 Czy po każdym wyjęciu i założeniu koła "regulujesz" hamulec??? Może tu tkwi przyczyna? Bawiłem się kiedyś elixirami i żeby mieć "idealną" odległość klocków od tarczy często po założeniu koła musiałem regulować hamuledc na zacisku (tzn. odkręcałem śrubki mocujące hamulec, naciskałem mocno klamkę i przykręcałem zacisk). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traktor90 Napisano 14 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 @ramir, zawsze reguluje hamulec @tobo ja już kupiłem nową tarczę i jest to samo @ZAPX jak wyjmę tłoczki to wycieknie płyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.