Adamus11 Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 Witam, Jak w temacie, mam rower z hydraulicznymi hamulcami i nie wiem jak o nie dbac by dlugo mi sluzyly. Czy trzeba je jakos regulowac ? Co ile wymieniac olej ? Czyscic tarcze ? Moze cos innego ? Za odp na pytania dziekuje. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 Nie ruszać póki działają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 @Schwefel jesteś moim GURU! Dobrze powiedziane, jedyne co w twoim interesie to ustawienie zacisku aby nie ocierał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmb Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 No i raz na jakis czas sprawdzić stan klockow, dokręcenie zacisku i czy nie poci nam się np klamka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Sprawdzać stan klocków i to by było na tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Nie ruszać póki działają. No i to jest prawidłowe podejście . Mam już swoje Deore BR-M535 z 5 lat i nic przy nich nie robię poza wymianą klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Do tych wszystkich rad mogę jedynie dodać:Trzymać wszystkie tłuste preparaty typu paliwo,oleje,smary jak najdalej od zacisków,okładzin i tarcz!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Nie ruszać póki działają. No chyba że zaczniesz się tym interesować wtedy rozebranie, zalewnie, skracanie przewodu, zakładanie oliwki, odpowietrzanie będzie prowadzić do rozbierania hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Witam, Jak w temacie, mam rower z hydraulicznymi hamulcami i nie wiem jak o nie dbac by dlugo mi sluzyly. Czy trzeba je jakos regulowac ? Co ile wymieniac olej ? Czyscic tarcze ? Moze cos innego ? Za odp na pytania dziekuje. Pozdrawiam. - regulacja hamulca: obecnie na rynku są praktycznie wyłącznie hamulce z systemem otwartym, gdzie klocki samoczynnie ustawiają się w odpowiedniej pozycji wobec tarczy. Jedyna regulacja przy sprawnym technicznie hamulcu to ustawienie przy montażu. Kolejne regulacje MOGĄ być konieczne po wyjmowaniu i zakładaniu koła (np transport samochodem) bo często można przeczytać że po wyjeciu koła komuś tarcza ociera o klocki. - wymiana "oleju" - płyn hydrauliczny; właściwie jest zbędna jeśli hamulec jest sprawny technicznie; - czyszczenie tarcz jest zabiegiem przydatnym; przez różne miejsca przejeżdżasz; na ulicy możesz trafić na coś tłustego, w terenie na błoto, które z założenia konstrukcyjnego nie jest częścią układu hamulcowego . Poza tym przy czyszczeniu tarczy można sprawdzić w jakim technicznie jest ona stanie - np stopień zużycia. - klocki hamulcowe - niektóre typy źle znoszą przeciążenia przy hamowaniu i tracą swoje właściwości, w mniejszym lub większym stopniu; warto je wyczyścić papierem ściernym. Brudne klocki i tarcze często powodują nieprzyjemne odgłosy przy hamowaniu. Wyczyszczone klocki i tarcze przez chwilę nie będą hamowały albo będą hamowały słabiej niż normalnie ale jest to zupełnie naturalne. Tak więc odpowiedź kolegów uważam za prawidłową ale tylko w części Sam hamulec hydrauliczny, sprawny technicznie nie wymaga właściwie żadnych zabiegów konserwacyjnych; natomiast jego "osprzęt" już owszem. Wiele zależy od tego gdzie i w jakich warunkach i jak jeździsz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid1991 Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 zmiana plynu , sprawdzanie stanu klockow , czyszczenie elementow ruchomych z syfu Np po sezonie rozebrac hamulce , wyczyscic wszystko , przesmarowac , zalac , odpowitrzyc No i oczywiscie sprawdzac czy sruby sa dokrecone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 zmiana plynu , sprawdzanie stanu klockow , czyszczenie elementow ruchomych z syfu Np po sezonie rozebrac hamulce , wyczyscic wszystko , przesmarowac , zalac , odpowitrzyc No i oczywiscie sprawdzac czy sruby sa dokrecone Wcześniej zostało uzgodnione, że póki są w pełni sprawne nie trzeba poza wymianą klocków nic robić. Czemu po sezonie rozbierać coś co dobrze działa Co do płynu to np. Shimano stosuje olej mineralny i o ile nie ma wycieków to posłuży przez wiele lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wampi Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 i po co to robić ? Schwefel wyczerpał temat Może mi się przywidziało, ale przy okazji szukania opinii na temat hamulców hydraulicznych przeczytałem wiele opinii, że bez względu na to czy hamulce działają czy nie, należy im co jakiś czas robić przegląd. Nie dam sobie głowy uciąć, ale z tego co pamiętam, to m.in. Andrew pisał coś na ten temat i w zasadzie najlepiej byłoby gdyby to w tym temacie potwierdził albo zdementował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Było pisane, że raz w roku się wymienia płyn hamulcowy, bo dostaje się do niego woda, ponieważ jest higroskopijny. Wtedy nie jest już odporny na wysoką temperaturę. Poza tym układ się zapowietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Wszystko zależy od intensywności użytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Serwis hamulców Shimano można sobie odpuścić jeżeli dobrze działają. Natomiast jeżeli chodzi o hamulce na DOT : - bez względu na użytkowanie - wymiana płynu raz na rok. To podstawowa forma pielęgnacji hamulca. Stary płyn zawiera w sobie wodę. Od takiej mieszanki parcieją uszczelki. Potem klamki ciężko chodzą, membrany ciekną, a zaciski nie odbijają i klocki trą o tarczę. - klamki warto rozkręcić, wyczyścić i nasmarować. Nie trzeba wcale otwierać układu i wylewać płynu. Do odkręcenia dźwigni w Juicy wystarcza imbus 2,5mm i nic poza tym. - zaciski - co kilka miesięcy należy wyjąć klocki i wyczyścić zaciski w gorącej wodzie z dodatkiem płynu do mycia naczyń, wyszorować ile się da szczoteczką do zębów Można cofnąć tłoki przez wsadzenie między klocki szerokiego śrubokręta. Tłoczki powinny z pewnym oporem dać się wcisnąć w swoje gniazda. Jeżeli stawiają duży opór - z pewnością zapiekły się. Heble należy oglądać. Jeżeli w którym miejscu lakier podejrzanie się łuszczy, a aluminium "koroduje" - na pewno jest gdzieś wyciek i trzeba go szybko usunąć. Już nie raz miałem nieprzyjemność serwisować hamulce, które przez kilka lat były nie serwisowane, bo działały. Po rozkręceniu zacisków w środku zastawałem błoto, a uszczelki były wrośnięte w gniazda. Wyjęcie uszczelek było bardzo trudne. Gniazda uszczelek skorodowane, nierówne - po włożeniu nowych uszczelek wszystko ciekło, tłoki nie cofały się. Hamulce do śmieci, nic nie mogłem zrobić. Z kolei zaniedbane klamki dość łatwo można zrewitalizować niewielkim kosztem. Zaciski obrywają najbardziej od błota, wody i śniegu. Zimowa solanka wręcz je zjada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Było pisane, że raz w roku się wymienia płyn hamulcowy, bo dostaje się do niego woda, ponieważ jest higroskopijny. Wtedy nie jest już odporny na wysoką temperaturę. Poza tym układ się zapowietrza. Ale zapewne nie dotyczyło Shimano Jakim cudem do oleju mineralnego ma się dostać woda??? i pogorszyć jego jakość Moje Deore BR-M535 nie są jakieś cudowne, że przez blisko 5 lat nigdy się nie zapowietrzyły a działają nadal jak żyleta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Olej mineralny nie absorbuje wody, więc nie trzeba wymieniać go okresowo. Kolega lyndowss na pewno miał na myśli płyn DOT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 zaciski - co kilka miesięcy należy wyjąć klocki i wyczyścić zaciski w gorącej wodzie z dodatkiem płynu do mycia naczyń, wyszorować ile się da szczoteczką do zębów Można cofnąć tłoki przez wsadzenie między klocki szerokiego śrubokręta. Tłoczki powinny z pewnym oporem dać się wcisnąć w swoje gniazda. Jeżeli stawiają duży opór - z pewnością zapiekły się.Andrew czy w zaciskach Shimano można również tak je czyścić?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bone13 Napisano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Mam problem. Wzięło mnie na odpowietrzanie moich stroker trail zestawem hayes'a. Zakończyło się tak, że oprócz tego, ze zuzylem cały bleeding kit, nie odpowietrzylem nic, to zalalem DOT-em klamke i cały caliper /klocki były wyciągnięte/ i cholera wie co jeszcze. Pytanie co teraz ? Rozbierać wszystko i czyścić czy potraktować to muc-offem i ciepła woda bez rozbierania. Wkur......ny jestem na maxa, tak to jest jak się chce coś zrobić samemu z drobna pomocą youtube'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Umyj cały hamulec w gorącej wodzie z mydłem. Nic nie musisz rozkręcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bone13 Napisano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 ok, dzięki stary, oddam je na odpowietrzanie do serwisu, chłopaki zrobią oba koła za 30eur i powiedzieli, że wyczyszczą caliper, trochę się przestraszyłem wczoraj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grindz0ne Napisano 20 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Ja byłem w serwisie i po skręceniu mi Hayes Nine HFX prawa klamka nadal jest miększa od lewej...Powiedział mi że jeśli tak zostanie to trzeba przelać płyn. Mam już cały zestaw potrzebny czyli : DOT 4 i zestaw do infuzji.Jak się za to zabrać by poprawnie działała klamka i hamulce? I w tym zestawie będzie potrzebny tylko ten wężyk + strzykawka czy coś jeszcze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.