Almix Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 Potrzebny mi rower do dojazdow do pracy, w jedna strone okolo 26 km cala trasa to asfalt. Myslalem nad krossem trans alp, rower ma byc wygodny tak abym po tej godzinnej jezdzie nie byl jakis wykonczony i obolaly i wytrzymal 8 godzin pracy a potem dal rade wrocic do domu ostwietlenie najlepiej dynamo ( szkoda mi czasu na zabawe z bateriami a czesto jezdze po zmroku) Moja waga to 67 kg i 166 wzrostu. Czy trans alp nada sie do takich celow a moze jest cos bardziej godnego uwagi?
iowa74 Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 T. Alp powinien ię dobrze sprawować do takiej jazdy. Dobrze by było abyś się pred zakupem do niego przymierzył, a lepiej przejechał parę / paręnaście metrów. Zabawę z bateriami łatwo wyeliminować nabywając lampki na aku Li-Jon. Duża wydajność prądowa i brak efektu pamięci akumulatorów( co równa się możliwości doładowywania, bez szkody dla aku). Jest to dość spory wydatek, ale sprawdza się lepiej od dynama, sredniej jakości przednia lampka to około 100 zł. Tył może być na baterie/ aku Ni-MH, Spokojnie wytrzymają sezon/dwa na jednym komplecie.
Almix Napisano 10 Czerwca 2011 Autor Napisano 10 Czerwca 2011 Ale jest sensu kupowac jeszcze lampke na akumulatorki skoro i tak mam dynamo w przednim kole? trasa jest dosc "niebezpieczna" i nie oswietlona na calej dlugosci, czy standardowe oswietlenie zamontowane w rowerze bedzie duzo slabsze od np cateye?
iowa74 Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 Będzie słabsze od oświetlenia na diodach power led. I nie musi być to od razu lampka dedykowana do roweru. Możesz rozwrzyć zakup latarki z uchwytem rowerowym z Mój odnośnik lub Mój odnośnik Oczywiście kupując takie lampki trzeba pamiętać o łądowarce i dodatkowym aku. mimo to cenowo wyjdzie i tak taniej niż markowe Li-Jon rowerowe. Można też zaryzykować kupno u Chińczyka, np Mój odnośnik W takim wypadku po jeździe zdejmujesz z roweru i masz wygodną , świetną latarkę. Take cuś dwa w jednym
Almix Napisano 11 Czerwca 2011 Autor Napisano 11 Czerwca 2011 Tego krossa chyba nie ma na meskiej ramie w rozmiarze 18...Jest moze jakis podobny rower wlasnie z taka rama i w podobnej kwocie?
iowa74 Napisano 11 Czerwca 2011 Napisano 11 Czerwca 2011 Przy Twoim wzroście to ciężko znaleźć trekinga z męską ramą poniżej 19". Poszukałem troszkę i niestety wszystko 18/19 minimum. Zostaje kupić damską ( w/g mnie w niczym to nie przeszkadza) lub unibike viper i doposarzyć w bagażnik, błotniki. To rower crosowy. Różnica między trekingiem a crosem to: -w crosie brak wyposarzenia -za podobne pieniądze , w związku z pkt wyżej , ciut lepszy osprzęt -w crosach, w większości troszkę bardziej sportowa/agresywna geometria, lecz nadal spokojna i wygodna Ten co podałem to naczęściej polecany cros w tym przedziale cenowym. Inne prpozycje: Merida Crossway, Niższy model Unibika Crosfire, Kross Evado. Lecz zanim zaczniesz szukać innych opcji, idź do sklepu stacjonarnego i usiądź na rowerze. Może akurat te 19" będzie ok. Mój ojciec ma 175cm wzrostu i 21,5" jest dla niego ok. A w/g obliczeń powinien mieć 18-19" . To bardzo indywidualna sprawa, więc najpierw się przymierz.
Almix Napisano 11 Czerwca 2011 Autor Napisano 11 Czerwca 2011 Do tej pory jezdzilem na kellys oxygen ale po przejechaniu polowy tej trasy mialem dosc, za duzo obciazenie na dlonie, chyba jednak najlepszym wyjsciem bedzie przmierzanie sie do rowerow na zywo Chyba ze jeszcze rozmiar 17 moze byc ok i wtedy bylbym zainteresowany np KELLY'S LAGOON
iowa74 Napisano 11 Czerwca 2011 Napisano 11 Czerwca 2011 Nie dziwota że miałeś dość i nadgarstki się męczyły. To wszak rower MTB, bardziej pochylona sylwetka niż treking i cros. Z Lagoona powinieneś być zadowolony. Wszak na tle innych często polecanych w tej cenie trekingów, a w szczególności T.Alpa, nie wypada za dobrze. Lecz ma dla Twojego sposobu jazdy dobry osprzęt, no i ma w ofercie rozmiar dla Ciebie
goncian Napisano 11 Czerwca 2011 Napisano 11 Czerwca 2011 Widzę, że mocno błądzicie w sprawie rozmiaru ramy roweru trekkingowego, gdzie wielkość ramy dobiera się zawsze w zaokrągleniu w górę. Jako punkt wyjścia, obejrzyjcie sobie zalecenia jednego z lepszych producentów rowerów: http://www.cube.eu/pl/service/faq/faq-detail/article/how-do-i-determine-the-correct-frame-size/ I aby nie było wspomnianych narzekań: ale po przejechaniu polowy tej trasy mialem dosc, za duzo obciazenie na dlonie to trzeba konkretny lub podobny rower przymierzyć, ustawić pod siebie i dokonać choćby małej jazdy próbnej. Co do samego roweru, to trzeba pamiętać, że lepiej (a na pewno taniej) jest od razu kupić w pełni wyposażony rower, niż później bawić się w doposażenie (a szczególnie dotyczy to oświetlenia). Jeżeli dojeżdża Pan z okolic podmiejskich do pracy w mieście, to moim zdaniem, można też brać pod uwagę bardzo praktyczne rowery miejskie z przerzutkami w tylnej piaście np.: http://www.unibike.pl/amsterdam8rgts.html
Almix Napisano 11 Czerwca 2011 Autor Napisano 11 Czerwca 2011 Po wyliczeniu wyszlo mi ze rozmiar ramy w calach to 19,5 wiec wiecej niz myslalem ;)Jesli chodzi o dojazd to jest to z centrum miasta jakies 20 km po za jego granice ( z Radomia do Pionek) 6 km przez miastodo polowy trasy droga jest calkiem niezla sciezki orowerowe itp, pozniej pozostaje mi tylko szosa albo pobocze, sa fragmenty w ogole nie oswietlone i samochody poruszaja sie dosc szybko wiec chcialbym byc widoczny a takze miec dobrze oswietlona droge wiec nie zamierzam na tym oszczedzac. Samochodem miesieczne koszty to okolo 350 zl wiec rower w miare szybko powinien sie zwrocic
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.