Skocz do zawartości

[hamulec]Kross V4 2007


m2sc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - chciałbym zakupić nowy, skuteczniejszy hamulec do Krossa V4 2007, mama seryjne hamulce alhonga - Skuteczność tylnego mi wystarcza, ale chciałbym mieć skuteczniejszy przedni którym częściej hamuję. Chciałbym wymienić tylko hamulce - zostawić klamkomanetki bo je lubię. Myslałem o Avid Sd 7 - rozumiem, ze wtedy linki i klamki mogą zostać takie jakie są. Rower kupiłem jako używany i z tyłu mam piastę pod mocowanie tarczy - myślałem że ewentualnie mogę przełożyć ją na przód i zrobić z przodu tarczówkę, czytałem jednak by rzeczywiście poczuć różnicę muszę na tarczówkę wywalić ze 200 zł. Zaznaczam ze nie jeżdżę w terenie prawie wcale.

Moze inne propozycje V-brakeów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie wiele to zmieni. Ponieważ te ramiona, ktore masz w obecnych v'kach są bardzo wiotkie. Przy każdych dobrych klockach będziesz miał pierwszy moment silnego hamowania, a później będziesz tracił na elastyczności ramienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Skoro w terenie nie jeździsz praktycznie wcale, to zostań przy V-kach. Na szosie tarcze są zbędne.

Tak jak Pixon, proponuję Avidy SD5. Bardzo dobre hamulce, które mieszczą się w twoim budżecie.

 

PS. Wielkich zmian po wymianie samych klocków nie odczujesz, bo twoje hamulce ciągle będą miały słabą sprężynę, a ich sztywność będzie niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie - okazało sie ze mój budżet jest jednak większy i pomyślałem żeby zmienić piastę przednią pod tarczę ( i tak wymaga centrowania a i bok jest trochę zjechany) i kupić używane BB5 ? co Wy na to ?

 

ps na allegro wylukalem tez gianty mph

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Licz się z tym, że po zmianie piasty, będziesz zmuszony wymienić również szprychy, ponieważ te które masz obecnie będą za krótkie lub za długie. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami ok. 40 zł

BB5 jest to hamulec mechaniczny, który na pewno nie będzie hamował lepiej niż dobre v'ki z dobrymi klockami. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Najtańszą sensowną tarczówką jest tu grupa Deore lub Juicy3 obydwa hamulce hydrauliczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB5 jest to hamulec mechaniczny' date=' który na pewno nie będzie hamował lepiej niż dobre v'ki z dobrymi klockami. [...']  Najtańszą sensowną tarczówką jest tu grupa Deore lub Juicy3 obydwa hamulce hydrauliczne

 

Jeździłeś na BB5? Ja tak i od razu mówię że miażdżą system.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram kolegę wyżej BB5 jest niesamowite, mam identycznego krossa i przy okazji wymiany kół założyłem BB5 przód (185) i tył (160), cudo (mogę o tym pisać godzinami) fakt trochę mnie to kosztowało ale nie ma porównania z v-kami i to nawet tymi naprawdę dobrymi. Pełna kontrola nad rowerem, duża moc. Ludzie którzy mówią że na drogach tarczę są zbędne chyba nigdy w mieście nie byli albo wloką się 15km/h.

aaaa i te tarczówki deore to syf, tak samo jak Juicy, nawet jak są nieco mocniejsze to co z tego skoro bb5 są totalnie bezobsługowe i bezawaryjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Chłopaki nie porównujcie hamulców mechanicznych z hydraulicznymi (Juicy, Deore z BB5), bo to jest dzień do nocy. Głównie za sprawą modulacji... Jeździłem na BB5 krótko i nie zachwycił mnie wtedy ten hamulec. Miałem porównanie do Avid SD7 z oryginalnymi klockami. Obydwa hamowały identycznie, więc nie widziałem sensu dokładania do takiej tarczy :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

aaaa i te tarczówki deore to syf, tak samo jak Juicy, nawet jak są nieco mocniejsze to co z tego skoro bb5 są totalnie bezobsługowe i bezawaryjne

Jako posiadacz starszych Deore (535) zaręczam że są również bezobsługowe i bezawaryjne, mają już przejechane ponad 5tys.km i jedyne co pzry nich robiłem to zmiana klocków (na metaliki XTR, dzięki czemu dużo zyskały na sile i modulacji) i kilka razy odpowietrzanie.

Co do tematu, również polecam pozostanie przy V-kach. Kiedyś miałem V-ki Acera i na suche warunki hamowały bardzo dobrze. Gdym miał składać sobie "mieszczucha" do śmigania po mieście na pewno wybrałbym V-ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak zdecyduje sie na 180 mm z przodu - jak coś to amor kupi sie nowy :D i tutaj pytanie - czy musza to być tarcze AVID ( domyślam se ze nie) i czy możne to być np 183 mm nie 180 ? ( domyślam się że tak :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...