m2sc Napisano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 Witam - chciałbym zakupić nowy, skuteczniejszy hamulec do Krossa V4 2007, mama seryjne hamulce alhonga - Skuteczność tylnego mi wystarcza, ale chciałbym mieć skuteczniejszy przedni którym częściej hamuję. Chciałbym wymienić tylko hamulce - zostawić klamkomanetki bo je lubię. Myslałem o Avid Sd 7 - rozumiem, ze wtedy linki i klamki mogą zostać takie jakie są. Rower kupiłem jako używany i z tyłu mam piastę pod mocowanie tarczy - myślałem że ewentualnie mogę przełożyć ją na przód i zrobić z przodu tarczówkę, czytałem jednak by rzeczywiście poczuć różnicę muszę na tarczówkę wywalić ze 200 zł. Zaznaczam ze nie jeżdżę w terenie prawie wcale. Moze inne propozycje V-brakeów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czajnik Napisano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 nie da się zamontować tylnej piasty na przodzie, różnią się szerokością więc pomysł z tarczówkami odpada, a codo v-brake to te Ci wystarczą Deore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 9 Czerwca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 Wybierz może poziom niżej czyli Avid SD5 SD7 ma na pewno genialne klocki seryjne. Hamują naprawdę super, ale cena jest mało przystępna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m2sc Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 A tak sobie jeszcze pomyślałem - a nowe, jakieś lepsze klocki dużo by dały ? Zapomniałem dodać, że mój budżet to około 100 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 9 Czerwca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 Nie wiele to zmieni. Ponieważ te ramiona, ktore masz w obecnych v'kach są bardzo wiotkie. Przy każdych dobrych klockach będziesz miał pierwszy moment silnego hamowania, a później będziesz tracił na elastyczności ramienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 9 Czerwca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 Skoro w terenie nie jeździsz praktycznie wcale, to zostań przy V-kach. Na szosie tarcze są zbędne. Tak jak Pixon, proponuję Avidy SD5. Bardzo dobre hamulce, które mieszczą się w twoim budżecie. PS. Wielkich zmian po wymianie samych klocków nie odczujesz, bo twoje hamulce ciągle będą miały słabą sprężynę, a ich sztywność będzie niewielka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m2sc Napisano 10 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 Witam ponownie - okazało sie ze mój budżet jest jednak większy i pomyślałem żeby zmienić piastę przednią pod tarczę ( i tak wymaga centrowania a i bok jest trochę zjechany) i kupić używane BB5 ? co Wy na to ? ps na allegro wylukalem tez gianty mph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 10 Czerwca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 Licz się z tym, że po zmianie piasty, będziesz zmuszony wymienić również szprychy, ponieważ te które masz obecnie będą za krótkie lub za długie. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami ok. 40 zł BB5 jest to hamulec mechaniczny, który na pewno nie będzie hamował lepiej niż dobre v'ki z dobrymi klockami. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Najtańszą sensowną tarczówką jest tu grupa Deore lub Juicy3 obydwa hamulce hydrauliczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 BB5 jest to hamulec mechaniczny' date=' który na pewno nie będzie hamował lepiej niż dobre v'ki z dobrymi klockami. [...'] Najtańszą sensowną tarczówką jest tu grupa Deore lub Juicy3 obydwa hamulce hydrauliczne Jeździłeś na BB5? Ja tak i od razu mówię że miażdżą system. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 popieram kolegę wyżej BB5 jest niesamowite, mam identycznego krossa i przy okazji wymiany kół założyłem BB5 przód (185) i tył (160), cudo (mogę o tym pisać godzinami) fakt trochę mnie to kosztowało ale nie ma porównania z v-kami i to nawet tymi naprawdę dobrymi. Pełna kontrola nad rowerem, duża moc. Ludzie którzy mówią że na drogach tarczę są zbędne chyba nigdy w mieście nie byli albo wloką się 15km/h. aaaa i te tarczówki deore to syf, tak samo jak Juicy, nawet jak są nieco mocniejsze to co z tego skoro bb5 są totalnie bezobsługowe i bezawaryjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 12 Czerwca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 Chłopaki nie porównujcie hamulców mechanicznych z hydraulicznymi (Juicy, Deore z BB5), bo to jest dzień do nocy. Głównie za sprawą modulacji... Jeździłem na BB5 krótko i nie zachwycił mnie wtedy ten hamulec. Miałem porównanie do Avid SD7 z oryginalnymi klockami. Obydwa hamowały identycznie, więc nie widziałem sensu dokładania do takiej tarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 Ja bym nie wydziwiał i poprostu kupił deore / sd5, wyjdzie do 100 zł za komplet i tyle, a reszte kasy na nowe manetki + klamki tudzież na wymiane innych części Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 12 Czerwca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 aaaa i te tarczówki deore to syf, tak samo jak Juicy, nawet jak są nieco mocniejsze to co z tego skoro bb5 są totalnie bezobsługowe i bezawaryjne Jako posiadacz starszych Deore (535) zaręczam że są również bezobsługowe i bezawaryjne, mają już przejechane ponad 5tys.km i jedyne co pzry nich robiłem to zmiana klocków (na metaliki XTR, dzięki czemu dużo zyskały na sile i modulacji) i kilka razy odpowietrzanie. Co do tematu, również polecam pozostanie przy V-kach. Kiedyś miałem V-ki Acera i na suche warunki hamowały bardzo dobrze. Gdym miał składać sobie "mieszczucha" do śmigania po mieście na pewno wybrałbym V-ki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m2sc Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 Niestety za późno - kupiłem dość tanio avidy BB5. teraz tylko potrzebuje do nich adapterów i tarcz - rozumiem że tarcze 160 wystarczą ( boje się o amor z przodu)Jakich adapterów potrzebuje ? takich jak te http://allegro.pl/adapter-tektro-tyl-ham-tarczowego-is-pm-160-mm-i1662227945.html ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Czerwca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Ten z aukcji jest na tył, na przód inny: http://allegro.pl/adapter-przod-160-mm-accent-wysylka-50-i1654364181.html tarcze Avida: http://allegro.pl/tarcza-avid-g2-sc-nowa-oryginalna-160mm-i1648034131.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m2sc Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Chyba jednak zdecyduje sie na 180 mm z przodu - jak coś to amor kupi sie nowy i tutaj pytanie - czy musza to być tarcze AVID ( domyślam se ze nie) i czy możne to być np 183 mm nie 180 ? ( domyślam się że tak ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czajnik Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 nie, nie muszą być to tarcze avida pasować będą każde, a co do rozmiaru to może być 183 ale wtedy musisz mieć adapter na 183, sprawdź w instrukcji od amora czy możesz taką tarczę zamontować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Czerwca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Podobno hamulce Avida najlepiej współpracują z hamulcami tego producenta. To ile Ci amor wytrzyma na 180tce zależy jak będziesz hamował, gwałtowne silne hamowania i stawianie roweru na przednim kole szybko wyślą amorka na złom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m2sc Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 Stawiać na przednim kole zdecydowanie roweru nie bede a ostrzejsze hamowania beda miec miejsce ale chyba niezbyt czesto. Co do XCM znalazłem ze tarcza może być do 185 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czajnik Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 może być 185 ale to go bardzo szybko wykończy, pisali na forum już, że nawet sezonu nie wytrzymał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 ja na swoim tak rok smigałem i to właśnie z tym stawianiem na kole, luzy ma teraz spore i został przełożony do roweru typu tesco. No z tym że miał już wcześniej spore luzy. Jeżeli twój jest w dobrym stanie to czemu nie, 185 zapewnia dużą siłę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.