Skocz do zawartości

[Opona]Kierunkowa założona w złą stronę


marcinek1992

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Niedawno zakładałem oponę schwalbe land cruiser i niestety było ciemno i nie zastanawiałem się w którą stronę ją mam założyć. Okazało się że założyłem ją odwrotnie. I teraz mam pytanie czy jak zmienię ją we właściwą stronę czy zyskam na szybkości toczenia się i mniejszy opór powietrza?

Napisano

Na pewno dużo zyskasz na sterowności i przyczepności. Kiedyś miałem taki sam problem, przełożyłem oponę na dobrą stronę i kolosalna różnica :)

 

Pozdrawiam !

  • Mod Team
Napisano

Nie przesadzajcie o tych kolosalnych różnicach...

Jak ktoś jeździ po bułki do sklepu lub nie zapuszcza się w żaden trudny teren to ani trochę różnicy nie poczuję. Takie jest moje zdanie.

Napisano

różnice można poczuć. kiedyś założyłem odwrotnie tylnego FlyWeighta i jeździło się "inaczej". czymprędzej go odwróciłem po czym mogłem cieszyć się pewnym prowadzeniem :)

Napisano

Zależy też jaki jest bieżnik . Na niektórym się poczuje różnicę , a na niektórym nie . Wiem to ze swojego doświadczenia :icon_mrgreen: Ogólnie nie jest przy tym dużo pracy , radzę przełożyć oponę.

Napisano

Było kiedyś o oponach i ich przekładaniu na forum. Aby mieć szybszy napęd to w niektórych się przekładało bieżnik, żeby lepiej napędzał koło. :whistling: Ja mam dwie opony na przód i zamontowane według kierunku jazdy, ale czasami się zastanawiam, czy nie byłoby lepiej jej przestawić z tyłu. Jednak i tak jestem zadowolony z napędzania, więc Tobie radze zrobić to samo. :icon_wink:

Napisano

tak więc jeśli chodzi o tylne koło prawidłowo założona ma mniejsze opory toczenia

a przednia ma lepszą przyczepność i łatwiej się oczyszcza tak piszę z doświadczenia kilku lat na 2 kołach

Napisano

Z tego co pamiętam, to prawidłowo założona kierunkowa(przód) oglądana z góry, ma "strzałę" bieżnika skierowaną do przodu. A jak jest z napędową, tak samo czy na odwrót?

Napisano

tak więc jeśli chodzi o tylne koło prawidłowo założona ma mniejsze opory toczenia

a przednia ma lepszą przyczepność i łatwiej się oczyszcza tak piszę z doświadczenia kilku lat na 2 kołach

Nie zawsze tak jest. Niektóre opony są zaprojektowane tak żeby po obróceniu na tylnym kole klocki lepiej wgryzały się w podłoże, co poprawia trakcje na luźnym podłożu (tam gdzie trzeba pedałować żeby utrzymać prędkość). Jest tak np. w popularnym Crossmarku. Również michelin którego używam ma zaznaczony odwrotny kierunek dla tyłu i przodu. Przy takim ustawieniu, podczas jazdy na asfalcie, czuć jednak większe opory, hałas i wibracje (jedno i to samo).

Napisano

Czy sądzicie że odwrotne założenie opony na przód będzie miało wpływ na jej przyczepność w przypadku (dość już zużytego, na środku niewiele bieżnika zostało) Maxxisa High Roller 2.1? Zawody tuż tuż a nie chce mi się jej z powrotem przekładać...

Napisano

Tak więc po wielu zaletach jakich pisaliście wczoraj założyłem oponę poprawnie. Zrobiłem jazdę próbną i wydaje mi sie ze troszkę szybciej sie jedzie.

Zaniepokoiło mnie to iż w wolnobieg 2 ostatnie kółka (6 i 7 bieg) zą trochę wygięte. Specjalnie założyłem okulary bo nie dowierzałem.

Soorki za pytanie nie na temat ale czy można 2 takie zębatki dokupić?

  • Mod Team
Napisano

Jeśli to wolnobieg, to nie kupisz. W przypadku kasety możesz kupić tylko szukając na allegro czegoś używanego. Bardzo marna szansa na dostanie tego.:icon_confused:

Napisano

to tak 7 zębowych koronek. wolnobieg to shimano tourney mf-tz30 Czy dało rade by do kupic 2 ostatnie czyli 6 i 7?

i jeszcze czy mozna zdjąć tą plastikową osłonę? bo ona ociera i wydaje mi sie nie potrzebna

Napisano

To i ja mam pytanie dotyczące opon Continental Explorer. Z tego co wyczytałem na boku opony przednia musi być /\, a tylna na odwrót czyli bieżnikiem \/. Jak to w końcu jest?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...