marcinek1992 Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Witam Niedawno zakładałem oponę schwalbe land cruiser i niestety było ciemno i nie zastanawiałem się w którą stronę ją mam założyć. Okazało się że założyłem ją odwrotnie. I teraz mam pytanie czy jak zmienię ją we właściwą stronę czy zyskam na szybkości toczenia się i mniejszy opór powietrza?
MMMAAACCC7 Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 czy opory powietrza to nie wiem, raczej to nie ma wpływu, jeśli już to zyskasz na przyczepności, sterowności, a z oporami toczenia róznie bywa, ale raczej zyskasz
nanek3 Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Jeżeli jest to na przodzie, to powinieneś poczuć różnicę w jeździe.
ogryz2 Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Na pewno dużo zyskasz na sterowności i przyczepności. Kiedyś miałem taki sam problem, przełożyłem oponę na dobrą stronę i kolosalna różnica Pozdrawiam !
marcinek1992 Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Napisano 9 Czerwca 2011 opona jest na tyle. No dobra jak tak mówicie to zmienie w sobote strone opony z >> na <<
Mod Team Pixon Napisano 9 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 9 Czerwca 2011 Nie przesadzajcie o tych kolosalnych różnicach... Jak ktoś jeździ po bułki do sklepu lub nie zapuszcza się w żaden trudny teren to ani trochę różnicy nie poczuję. Takie jest moje zdanie.
marsman Napisano 14 Czerwca 2011 Napisano 14 Czerwca 2011 różnice można poczuć. kiedyś założyłem odwrotnie tylnego FlyWeighta i jeździło się "inaczej". czymprędzej go odwróciłem po czym mogłem cieszyć się pewnym prowadzeniem
zeflo Napisano 14 Czerwca 2011 Napisano 14 Czerwca 2011 Zależy też jaki jest bieżnik . Na niektórym się poczuje różnicę , a na niektórym nie . Wiem to ze swojego doświadczenia Ogólnie nie jest przy tym dużo pracy , radzę przełożyć oponę.
lyndowss Napisano 14 Czerwca 2011 Napisano 14 Czerwca 2011 Było kiedyś o oponach i ich przekładaniu na forum. Aby mieć szybszy napęd to w niektórych się przekładało bieżnik, żeby lepiej napędzał koło. Ja mam dwie opony na przód i zamontowane według kierunku jazdy, ale czasami się zastanawiam, czy nie byłoby lepiej jej przestawić z tyłu. Jednak i tak jestem zadowolony z napędzania, więc Tobie radze zrobić to samo.
netta1987 Napisano 15 Czerwca 2011 Napisano 15 Czerwca 2011 tak więc jeśli chodzi o tylne koło prawidłowo założona ma mniejsze opory toczenia a przednia ma lepszą przyczepność i łatwiej się oczyszcza tak piszę z doświadczenia kilku lat na 2 kołach
nanek3 Napisano 15 Czerwca 2011 Napisano 15 Czerwca 2011 Z tego co pamiętam, to prawidłowo założona kierunkowa(przód) oglądana z góry, ma "strzałę" bieżnika skierowaną do przodu. A jak jest z napędową, tak samo czy na odwrót?
Mod Team Pixon Napisano 15 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 15 Czerwca 2011 Tak samo. Strzałka musi być skierowana w tę stronę w którą koło się ma kręcić
Koen Napisano 15 Czerwca 2011 Napisano 15 Czerwca 2011 tak więc jeśli chodzi o tylne koło prawidłowo założona ma mniejsze opory toczenia a przednia ma lepszą przyczepność i łatwiej się oczyszcza tak piszę z doświadczenia kilku lat na 2 kołach Nie zawsze tak jest. Niektóre opony są zaprojektowane tak żeby po obróceniu na tylnym kole klocki lepiej wgryzały się w podłoże, co poprawia trakcje na luźnym podłożu (tam gdzie trzeba pedałować żeby utrzymać prędkość). Jest tak np. w popularnym Crossmarku. Również michelin którego używam ma zaznaczony odwrotny kierunek dla tyłu i przodu. Przy takim ustawieniu, podczas jazdy na asfalcie, czuć jednak większe opory, hałas i wibracje (jedno i to samo).
Brooce Napisano 16 Czerwca 2011 Napisano 16 Czerwca 2011 Czy sądzicie że odwrotne założenie opony na przód będzie miało wpływ na jej przyczepność w przypadku (dość już zużytego, na środku niewiele bieżnika zostało) Maxxisa High Roller 2.1? Zawody tuż tuż a nie chce mi się jej z powrotem przekładać...
marcinek1992 Napisano 17 Czerwca 2011 Autor Napisano 17 Czerwca 2011 Tak więc po wielu zaletach jakich pisaliście wczoraj założyłem oponę poprawnie. Zrobiłem jazdę próbną i wydaje mi sie ze troszkę szybciej sie jedzie. Zaniepokoiło mnie to iż w wolnobieg 2 ostatnie kółka (6 i 7 bieg) zą trochę wygięte. Specjalnie założyłem okulary bo nie dowierzałem. Soorki za pytanie nie na temat ale czy można 2 takie zębatki dokupić?
MMMAAACCC7 Napisano 17 Czerwca 2011 Napisano 17 Czerwca 2011 nie wiem co masz za model ale raczej wątpię, choć wrzuć model i typ
Mod Team Pixon Napisano 17 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 17 Czerwca 2011 Jeśli to wolnobieg, to nie kupisz. W przypadku kasety możesz kupić tylko szukając na allegro czegoś używanego. Bardzo marna szansa na dostanie tego.
MMMAAACCC7 Napisano 17 Czerwca 2011 Napisano 17 Czerwca 2011 jeśli twój się rozbiera to albo jest bardzo stary [mam takowe 2 sztuki-3 koronki schodzą] albo bardzo dziwny/tani, daj firmę, lub iluzębowe koronki
marcinek1992 Napisano 21 Czerwca 2011 Autor Napisano 21 Czerwca 2011 to tak 7 zębowych koronek. wolnobieg to shimano tourney mf-tz30 Czy dało rade by do kupic 2 ostatnie czyli 6 i 7? i jeszcze czy mozna zdjąć tą plastikową osłonę? bo ona ociera i wydaje mi sie nie potrzebna
MMMAAACCC7 Napisano 21 Czerwca 2011 Napisano 21 Czerwca 2011 osłonę zdejmiesz przy zdejmowaniu wolnobiegu całego z koła
marcinek1992 Napisano 22 Czerwca 2011 Autor Napisano 22 Czerwca 2011 a co z tymi dwoma zębatkami? Da rady je jakoś wymienić?
JaniszMTB Napisano 22 Czerwca 2011 Napisano 22 Czerwca 2011 To i ja mam pytanie dotyczące opon Continental Explorer. Z tego co wyczytałem na boku opony przednia musi być /\, a tylna na odwrót czyli bieżnikiem \/. Jak to w końcu jest?
MMMAAACCC7 Napisano 22 Czerwca 2011 Napisano 22 Czerwca 2011 z tego co piszesz wynika że jedna jest kierunkowa a druga napędowa więc załóż jak jest napisane, na pewno na źle Ci to nie wyjdzie
Mod Team Pixon Napisano 23 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 23 Czerwca 2011 @JaniszMTB,na oponie powinna być wyrysowana strzałka w którą stronę masz ją założyć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.