Skocz do zawartości

[rower] Cross, a może 29-er?


Kazzo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

Jak zapewne się domyślacie chodzi o zakup roweru :P

Głównie to chciałbym się dowiedzieć dla kogo są 29-ery? Domyślam się, że pewnie dla osób wysokich. Ja niestety mam tylko 172cm wzrostu, aczkolwiek mam dosyć długą nogę - do jajek będzie jakoś 84cm, zaś do anatomicznego krocza będzie kilka cm więcej...

Chciałbym oczywiście wydać jak najmniej, choć 29-era za mniej niż 2000zł nie kupię. Na początek to wiadomo - nie potrzebuję jakiegoś super duper osprzętu, ale rama ma być solidna. Gdyby już był ten 29-er to pewnie rama to byłaby 17".

Dalej - jakie będą różnice w osiąganej prędkości, w komforcie itp. jeśli chodzi o 29 vs Cross.

 

:)

 

:)

Napisano

W cięższy teren 29er, w lżejszy - cross.

Ale przy wzroście 175 cm kupowanie w ciężki teren 29era moim zdaniem mija się z celem - za te same pieniądze znajdziesz pewnie dużo lepszy rower na kołach 26".

 

Co do ramy - dla wzrostu 175 cm rama crossowa teoretycznie ok. 21 cali / 52-54 cm (ja mam 180 cm, jeżdżę na crossie 22" - w oryginalnym ustawieniu kierownica była trochę za daleko, ale na szczęście mam podnoszony mostek, więc jeżdżę z prawie maksymalnie uniesioną - dzięki temu jest oczywiście wyżej, ale i bliżej - na ulice i lekki teren bardzo moim zdaniem wygodnie).

W przypadku 29era 17-18" powinno chyba być OK.

Ale to oczywiście teoretycznie, najlepiej przymierzyć.

 

Jeszcze co do prędkości i komfortu - 29er ze względu na grubsze, terenowe opony będzie wolniejszy, ale może być wygodniejszy.

Napisano

Tutaj mogę się zgodzić,w przypadku zakupu 29era 17-18 będzie najbardziej odpowiednie i komfortowe. Wiadomo,że lepiej jest przed zakupem przejechać się chociaż kilka metrów na rowerze aby móc go powierzchownie ocenić. Potem ten sam model taniej możesz zamówić przez internet.

Napisano

O rozmiarze ramy pisałem zakładając oczywiście, że rower będzie używany "zgodnie z przeznaczeniem" - tzn. cross na lżejszy, a 29er na cięższy teren.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, moim zdaniem, żeby jeździć na przykład po asfalcie na 29erze z ramą 21 cali ;)

Napisano

Na razie to mnie rozmiar ramy nie obchodzi. Ja się pytam czy warto inwestować w 29-era i czy nada się dla mnie.

Głównie to oczekuję odpowiedzi na pytanie: Jak 29-er będzie sobie radził na asfalcie, szosie...

 

Oczywiście czekam na propozycję konkretnych rowerów.

 

:)

Napisano

Na razie to mnie rozmiar ramy nie obchodzi. Ja się pytam czy warto inwestować w 29-era i czy nada się dla mnie.

Głównie to oczekuję odpowiedzi na pytanie: Jak 29-er będzie sobie radził na asfalcie, szosie...

 

Oczywiście czekam na propozycję konkretnych rowerów.

 

:)

 

A co to znaczy "czy warto"? Zależy do czego :)

A czy się nada - a czemu by się miał nie nadać? :)

 

Napisałem Ci już w pierwszym poście - 29er na cięższy teren, a na lżejszy - cross. Chociaż asfalt u nas też oczywiście bywa "cięższym terenem".

A w ogóle jeżeli najważniejsza jest dla ciebie jazda po asfalcie, to może zastanów się nad rowerem szosowym?

 

A jak 29er będzie sobie radził na szosie? Pewnie podobnie jak szosówka w terenie... ;)

Napisano

Dzięki za odpowiedź :)

 

Raczej nie zamierzam jeździć w ciężkim terenie. Zainteresowałem się po prostu 29-erami i pytam o to i o tamto. Jeśli miałbym takiego kupować to pewnie nic lepszego niż Author Dexter z 2010 roku bym nie kupił :P

 

Szosówka to chyba dosyć spory wydatek i jakiejś przyzwoitej w okolicy 2000zł nie kupię :confused:

W sumie to prawie odrzuciłem 29-era, a zastanawiam się nad zwykłym MTB. Podobno też nieźle radzi sobie na asfalcie ^_^

 

Podawajcie propozycje najlepiej do 2000zł, ale jak będzie troszkę więcej to mógłbym się zastanowić...

 

:)

Napisano

Dzięki za odpowiedź :)

 

Raczej nie zamierzam jeździć w ciężkim terenie. Zainteresowałem się po prostu 29-erami i pytam o to i o tamto. Jeśli miałbym takiego kupować to pewnie nic lepszego niż Author Dexter z 2010 roku bym nie kupił :P

 

Szosówka to chyba dosyć spory wydatek i jakiejś przyzwoitej w okolicy 2000zł nie kupię :confused:

W sumie to prawie odrzuciłem 29-era, a zastanawiam się nad zwykłym MTB. Podobno też nieźle radzi sobie na asfalcie ^_^

 

Podawajcie propozycje najlepiej do 2000zł, ale jak będzie troszkę więcej to mógłbym się zastanowić...

 

:)

 

Chyba łatwiej kupić przyzwoitą szosówkę za tą cenę niż 29era...

 

Ale tak czy inaczej - jeżeli nie planujesz jeździć w ciężkim terenie, tylko po ulicach i leśnych ścieżkach, to cross będzie lepszy.

Napisano

Na 29era planowałem trochę większy budżet. Napisz proszę jaką szosówkę mogę kupić za tą cenę?

No i oczywiście propozycje crossów.

Napisano

Na szosach się nie znam, lecz crosy proszę:

Unibike

Merida

Możesz też przejżeć oferty innych uznanych firm. Za 2000 dostaniesz sensownego crosa praktycznie każdej znanej/polecanej marki.

Napisano

Unibike, Krossa itp. raczej nie chcę. Wolę zainwestować w sprawdzoną, solidną markę/ramę. Miło byłoby gdyby w rowerku były tarczówki.

I co jeśli chodzi o te szosówki?

Napisano

ZAa te pieniądze to w tarczówki nie ma co się pchać. 2500 to już tak.

Nie chcesz uznanych/polecanych rodzimych marek, trudno. Patrz wtedy na scota, treka, authora, gianta itp, itd. Każda znana i polecana marka ma sensownego/wartego zakupu crosa na Vkach w cenie 2000.

Napisano

Co do Meridy, to ja bym radził raczej model Crossway TFS 300-V zamiast 100-D - ma v-brake'i zamiast hamulców tarczowych, a kosztuje tyle samo, bo reszta osprzętu jest lepsza. Moim zdaniem do rekreacyjnej jazdy nie ma co brać tarczówek - v-brake'i wystarczą.

Tylko nie bardzo rozumiem, dlaczego 300-v nie ma regulowanego mostka kierownicy, może by się dało przy zakupie poprosić żeby założyli taki sam regulowany mostek jak jest w 100-D.

 

Co do szosówek, to całkiem moim zdaniem ciekawie wygląda takie coś: Merida Speeder T2, ewentualnie oczywiście tańszy model T1 - taka nie do końca 100% kolarka, tylko coś w pół drogi pomiędzy klasyczną kolarką a crossem :) I ewentualnie można w razie potrzeby bagażnik do niego założyć ;) Jak bym w tym momencie kupował rower, to myślę że bardzo bym się zastanawiał nad czymś w tym rodzaju. Chociaż z drugiej strony - brak z przodu amortyzatora... ale coś za coś ;)

 

Ten Unibike z linka iowa74 - firma uznana, osprzęt całkiem niezły, dlaczego by nie?

 

Kross to też niezła firma, podobno ich ramy są naprawdę solidne - taki na przykład Kross Evado 1.3, niczego sobie moim zdaniem.

 

Ja sam jeżdżę na Wheelerze 6.3 - nie mam mu nic do zarzucenia ;)Wheeler Cross 6.3. Co prawda mój model 6.3 z 2009 roku bardziej przypomina tegoroczny model 6.2 - tegoroczny 6.3 jest trochę lepszy i trochę droższy.

 

Ogólnie rzecz biorąc - wybór jest ogromny. Poszukaj sobie różnych modeli w necie, znajdź kilka które Ci się podobają najbardziej i napisz, wtedy będzie można porównać konkrety :)

Napisano

Znalazłeś , rowery niezłe w dobrej cenie, ale sam musisz wybrać ( po jeździe próbnej niestety ) który bardziej Ci odpowiada ;)

Napisano

tani 29er bedzie ciezki, kola beda wazyc zdecydowanie za duzo by mowic o szybkiej, dynamicznej jezdzie, a twoj wzrost utrudni, zeby nie powiedziec uniemozliwi sportowe usytuowanie kokpitu, co znowu odbije sie na oporach aero na szosie i rozkladaniem rak na trudnych podjazdach w terenie

 

skoro rosniesz, jestes mloda osoba, pytasz o to, jaki rower kupic, by trafic w twoje jeszcze niezbyt sprecyzowane oczekiwania, wiec kup mtb 26" + opony, ktore trafia w potrzeby, a jak ci sie cos za pol roku odmieni, to wsadzisz inne gumy/kierowice i kilka dupereli, co zalatwi sprawe

Napisano

Nie mam zamiaru jeździć w ciężkim terenie. Głównie asfalt, szuter, szosa, ścieżki leśne. Do tych zadań pewnie nada się cross. MTB 29" to dla mnie nowość. Dowiedziałem się o takim czymś dopiero miesiąc temu :P

Dzisiaj trochę poczytałem i wiem, że w tym budżecie znajdę dużo lepszego crossa/mtb 26" niż 29era. Do tego nie jest on wcale dużo szybszy od typowego górala.

Także teraz albo cross, albo jakiś MTB. Najlepiej byłoby kupić gdzieś w sklepie stacjonarnym, ale jakieś poważniejsze to tylko Author, Giant, Scott, Kross, Kellys i GoSport :laugh:

 

Mógłbym zastanowić się też nad używką, ale tutaj troszkę taniej, bo może trzeba byłoby coś wymienić. - Max. 1500zł.

Mieszkam pod Karpaczem...

Napisano

Nie mam zamiaru jeździć w ciężkim terenie. Głównie asfalt, szuter, szosa, ścieżki leśne.

Nie jest Ci potrzebny mtb ( tak 29 jak i 26 ). W tym budżecie dostaniesz ciężkawe koła, grubaśne nieułatwiające w podanych przez Ciebie warunkach jazdy opony i amortyzator-kowadełko.

Jeśli już chcesz podejść do sprawy zapobiegawczo i przyszłościowo opcją jest ten Author; wrzuciłbyś cieńsze opony i miałbyś trochę mniej komfortowego crossa. Jeśli kiedyś odkryłbyś magię gór i bezdroży mógłbyś łatwo przystosować rower.

Jednak jeśli jesteś zdecydowany co do przeznaczenia roweru ( patrz: pierwszy wers ) nie kombinuj i bierz taki, który jest zaprojektowany do tego typu jazdy.

Napisano

Jest coś ciekawego w ofercie Scotta?

 

Bo jest P5 z 2010 roku. Cena katalogowa 1400zł, ale ze względu na to, że to zeszły rocznik to może byłoby pare setek w dół :icon_mrgreen:

Także może za 1200 albo mniej udałoby się kupić... Wtedy tylko zmiana manetek(alivio), klamek(avid fr 5), w przyszłości korby(też pewnie na alivio), bo chyba nie jest najwyższych lotów, no i po przejechaniu 1-2k km do zmiany na pewno tylna zmieniarka(na alivio :P). I napiszcie proszę, czy amor w nim ma blokadę skoku.

 

Druga opcja to wymieniony wcześniej Author Reflex z 2010 roku. Cena 1750zł także sporo drożej. Osprzęt raczej deczko lepszy.

 

Napiszcie tylko jak z ramami w obu tych roweruch. Wydaję mi się, że Scott ma tutaj znaczącą przewagę. Jak nie mam racji to mnie poprawcie.

 

.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...