Kazzo Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Hej Jak zapewne się domyślacie chodzi o zakup roweru Głównie to chciałbym się dowiedzieć dla kogo są 29-ery? Domyślam się, że pewnie dla osób wysokich. Ja niestety mam tylko 172cm wzrostu, aczkolwiek mam dosyć długą nogę - do jajek będzie jakoś 84cm, zaś do anatomicznego krocza będzie kilka cm więcej... Chciałbym oczywiście wydać jak najmniej, choć 29-era za mniej niż 2000zł nie kupię. Na początek to wiadomo - nie potrzebuję jakiegoś super duper osprzętu, ale rama ma być solidna. Gdyby już był ten 29-er to pewnie rama to byłaby 17". Dalej - jakie będą różnice w osiąganej prędkości, w komforcie itp. jeśli chodzi o 29 vs Cross.
AdamF Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 W cięższy teren 29er, w lżejszy - cross. Ale przy wzroście 175 cm kupowanie w ciężki teren 29era moim zdaniem mija się z celem - za te same pieniądze znajdziesz pewnie dużo lepszy rower na kołach 26". Co do ramy - dla wzrostu 175 cm rama crossowa teoretycznie ok. 21 cali / 52-54 cm (ja mam 180 cm, jeżdżę na crossie 22" - w oryginalnym ustawieniu kierownica była trochę za daleko, ale na szczęście mam podnoszony mostek, więc jeżdżę z prawie maksymalnie uniesioną - dzięki temu jest oczywiście wyżej, ale i bliżej - na ulice i lekki teren bardzo moim zdaniem wygodnie). W przypadku 29era 17-18" powinno chyba być OK. Ale to oczywiście teoretycznie, najlepiej przymierzyć. Jeszcze co do prędkości i komfortu - 29er ze względu na grubsze, terenowe opony będzie wolniejszy, ale może być wygodniejszy.
Freesport Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 Tutaj mogę się zgodzić,w przypadku zakupu 29era 17-18 będzie najbardziej odpowiednie i komfortowe. Wiadomo,że lepiej jest przed zakupem przejechać się chociaż kilka metrów na rowerze aby móc go powierzchownie ocenić. Potem ten sam model taniej możesz zamówić przez internet.
AdamF Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 O rozmiarze ramy pisałem zakładając oczywiście, że rower będzie używany "zgodnie z przeznaczeniem" - tzn. cross na lżejszy, a 29er na cięższy teren. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, moim zdaniem, żeby jeździć na przykład po asfalcie na 29erze z ramą 21 cali
Kazzo Napisano 10 Czerwca 2011 Autor Napisano 10 Czerwca 2011 Na razie to mnie rozmiar ramy nie obchodzi. Ja się pytam czy warto inwestować w 29-era i czy nada się dla mnie. Głównie to oczekuję odpowiedzi na pytanie: Jak 29-er będzie sobie radził na asfalcie, szosie... Oczywiście czekam na propozycję konkretnych rowerów.
AdamF Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 Na razie to mnie rozmiar ramy nie obchodzi. Ja się pytam czy warto inwestować w 29-era i czy nada się dla mnie. Głównie to oczekuję odpowiedzi na pytanie: Jak 29-er będzie sobie radził na asfalcie, szosie... Oczywiście czekam na propozycję konkretnych rowerów. A co to znaczy "czy warto"? Zależy do czego A czy się nada - a czemu by się miał nie nadać? Napisałem Ci już w pierwszym poście - 29er na cięższy teren, a na lżejszy - cross. Chociaż asfalt u nas też oczywiście bywa "cięższym terenem". A w ogóle jeżeli najważniejsza jest dla ciebie jazda po asfalcie, to może zastanów się nad rowerem szosowym? A jak 29er będzie sobie radził na szosie? Pewnie podobnie jak szosówka w terenie...
Kazzo Napisano 10 Czerwca 2011 Autor Napisano 10 Czerwca 2011 Dzięki za odpowiedź Raczej nie zamierzam jeździć w ciężkim terenie. Zainteresowałem się po prostu 29-erami i pytam o to i o tamto. Jeśli miałbym takiego kupować to pewnie nic lepszego niż Author Dexter z 2010 roku bym nie kupił Szosówka to chyba dosyć spory wydatek i jakiejś przyzwoitej w okolicy 2000zł nie kupię W sumie to prawie odrzuciłem 29-era, a zastanawiam się nad zwykłym MTB. Podobno też nieźle radzi sobie na asfalcie Podawajcie propozycje najlepiej do 2000zł, ale jak będzie troszkę więcej to mógłbym się zastanowić...
krzykam10 Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 jeśli chodzi o MTB to proponuje kross level a2 dobry w teren a dzięki oponom sprawdza się też na szosie zdj: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.gbmotors.pl/materialy/image/produkty/9203_3573_Kross_Level_A2_XT.jpg&imgrefurl=http://www.gbmotors.pl/produkt,Kross_Level_A2_XT_21__,94,9203.html&usg=__IOAL06zYDmickZJL6Q4evqPEuik=&h=399&w=600&sz=60&hl=pl&start=10&sig2=YJn4hTfWc34ZlMCK8uyaQw&zoom=1&tbnid=-NEv9uvkYFFdkM:&tbnh=90&tbnw=135&ei=x1DyTbeVHMrn-gaevqn9Ag&prev=/search%3Fq%3Dkross%2Blevel%2Ba2%26hl%3Dpl%26biw%3D1366%26bih%3D575%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&biw=1366&bih=575 a i na allegro można też go tanio znaleźć już od 1300 zł pozdrawiam
AdamF Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 Dzięki za odpowiedź Raczej nie zamierzam jeździć w ciężkim terenie. Zainteresowałem się po prostu 29-erami i pytam o to i o tamto. Jeśli miałbym takiego kupować to pewnie nic lepszego niż Author Dexter z 2010 roku bym nie kupił Szosówka to chyba dosyć spory wydatek i jakiejś przyzwoitej w okolicy 2000zł nie kupię W sumie to prawie odrzuciłem 29-era, a zastanawiam się nad zwykłym MTB. Podobno też nieźle radzi sobie na asfalcie Podawajcie propozycje najlepiej do 2000zł, ale jak będzie troszkę więcej to mógłbym się zastanowić... Chyba łatwiej kupić przyzwoitą szosówkę za tą cenę niż 29era... Ale tak czy inaczej - jeżeli nie planujesz jeździć w ciężkim terenie, tylko po ulicach i leśnych ścieżkach, to cross będzie lepszy.
Kazzo Napisano 10 Czerwca 2011 Autor Napisano 10 Czerwca 2011 Na 29era planowałem trochę większy budżet. Napisz proszę jaką szosówkę mogę kupić za tą cenę? No i oczywiście propozycje crossów.
iowa74 Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 Na szosach się nie znam, lecz crosy proszę: Unibike Merida Możesz też przejżeć oferty innych uznanych firm. Za 2000 dostaniesz sensownego crosa praktycznie każdej znanej/polecanej marki.
Kazzo Napisano 10 Czerwca 2011 Autor Napisano 10 Czerwca 2011 Unibike, Krossa itp. raczej nie chcę. Wolę zainwestować w sprawdzoną, solidną markę/ramę. Miło byłoby gdyby w rowerku były tarczówki. I co jeśli chodzi o te szosówki?
iowa74 Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 ZAa te pieniądze to w tarczówki nie ma co się pchać. 2500 to już tak. Nie chcesz uznanych/polecanych rodzimych marek, trudno. Patrz wtedy na scota, treka, authora, gianta itp, itd. Każda znana i polecana marka ma sensownego/wartego zakupu crosa na Vkach w cenie 2000.
AdamF Napisano 11 Czerwca 2011 Napisano 11 Czerwca 2011 Co do Meridy, to ja bym radził raczej model Crossway TFS 300-V zamiast 100-D - ma v-brake'i zamiast hamulców tarczowych, a kosztuje tyle samo, bo reszta osprzętu jest lepsza. Moim zdaniem do rekreacyjnej jazdy nie ma co brać tarczówek - v-brake'i wystarczą. Tylko nie bardzo rozumiem, dlaczego 300-v nie ma regulowanego mostka kierownicy, może by się dało przy zakupie poprosić żeby założyli taki sam regulowany mostek jak jest w 100-D. Co do szosówek, to całkiem moim zdaniem ciekawie wygląda takie coś: Merida Speeder T2, ewentualnie oczywiście tańszy model T1 - taka nie do końca 100% kolarka, tylko coś w pół drogi pomiędzy klasyczną kolarką a crossem I ewentualnie można w razie potrzeby bagażnik do niego założyć Jak bym w tym momencie kupował rower, to myślę że bardzo bym się zastanawiał nad czymś w tym rodzaju. Chociaż z drugiej strony - brak z przodu amortyzatora... ale coś za coś Ten Unibike z linka iowa74 - firma uznana, osprzęt całkiem niezły, dlaczego by nie? Kross to też niezła firma, podobno ich ramy są naprawdę solidne - taki na przykład Kross Evado 1.3, niczego sobie moim zdaniem. Ja sam jeżdżę na Wheelerze 6.3 - nie mam mu nic do zarzucenia Wheeler Cross 6.3. Co prawda mój model 6.3 z 2009 roku bardziej przypomina tegoroczny model 6.2 - tegoroczny 6.3 jest trochę lepszy i trochę droższy. Ogólnie rzecz biorąc - wybór jest ogromny. Poszukaj sobie różnych modeli w necie, znajdź kilka które Ci się podobają najbardziej i napisz, wtedy będzie można porównać konkrety
Kazzo Napisano 11 Czerwca 2011 Autor Napisano 11 Czerwca 2011 Znalazłem takie coś wśród oferty Authora. 29-er http://velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=444 Cross http://velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=456 Giant ma Roamy, ale jakieś sensowne to dopiero od 2500zł. Scotty raczej są drogie :/
Rulez Napisano 11 Czerwca 2011 Napisano 11 Czerwca 2011 Znalazłeś , rowery niezłe w dobrej cenie, ale sam musisz wybrać ( po jeździe próbnej niestety ) który bardziej Ci odpowiada
nabial Napisano 11 Czerwca 2011 Napisano 11 Czerwca 2011 przy twoim wzroscie i budzecie nawet nie mysl o 29"
Kazzo Napisano 11 Czerwca 2011 Autor Napisano 11 Czerwca 2011 O wzrost się nie martw. Jeszcze rosnę... Może byś uzasadnił, co? Bo takie posty raczej mało wnoszą do tematu.
nabial Napisano 11 Czerwca 2011 Napisano 11 Czerwca 2011 tani 29er bedzie ciezki, kola beda wazyc zdecydowanie za duzo by mowic o szybkiej, dynamicznej jezdzie, a twoj wzrost utrudni, zeby nie powiedziec uniemozliwi sportowe usytuowanie kokpitu, co znowu odbije sie na oporach aero na szosie i rozkladaniem rak na trudnych podjazdach w terenie skoro rosniesz, jestes mloda osoba, pytasz o to, jaki rower kupic, by trafic w twoje jeszcze niezbyt sprecyzowane oczekiwania, wiec kup mtb 26" + opony, ktore trafia w potrzeby, a jak ci sie cos za pol roku odmieni, to wsadzisz inne gumy/kierowice i kilka dupereli, co zalatwi sprawe
Kazzo Napisano 11 Czerwca 2011 Autor Napisano 11 Czerwca 2011 Nie mam zamiaru jeździć w ciężkim terenie. Głównie asfalt, szuter, szosa, ścieżki leśne. Do tych zadań pewnie nada się cross. MTB 29" to dla mnie nowość. Dowiedziałem się o takim czymś dopiero miesiąc temu Dzisiaj trochę poczytałem i wiem, że w tym budżecie znajdę dużo lepszego crossa/mtb 26" niż 29era. Do tego nie jest on wcale dużo szybszy od typowego górala. Także teraz albo cross, albo jakiś MTB. Najlepiej byłoby kupić gdzieś w sklepie stacjonarnym, ale jakieś poważniejsze to tylko Author, Giant, Scott, Kross, Kellys i GoSport Mógłbym zastanowić się też nad używką, ale tutaj troszkę taniej, bo może trzeba byłoby coś wymienić. - Max. 1500zł. Mieszkam pod Karpaczem...
heniekkrol Napisano 11 Czerwca 2011 Napisano 11 Czerwca 2011 Nie mam zamiaru jeździć w ciężkim terenie. Głównie asfalt, szuter, szosa, ścieżki leśne. Nie jest Ci potrzebny mtb ( tak 29 jak i 26 ). W tym budżecie dostaniesz ciężkawe koła, grubaśne nieułatwiające w podanych przez Ciebie warunkach jazdy opony i amortyzator-kowadełko. Jeśli już chcesz podejść do sprawy zapobiegawczo i przyszłościowo opcją jest ten Author; wrzuciłbyś cieńsze opony i miałbyś trochę mniej komfortowego crossa. Jeśli kiedyś odkryłbyś magię gór i bezdroży mógłbyś łatwo przystosować rower. Jednak jeśli jesteś zdecydowany co do przeznaczenia roweru ( patrz: pierwszy wers ) nie kombinuj i bierz taki, który jest zaprojektowany do tego typu jazdy.
Kazzo Napisano 11 Czerwca 2011 Autor Napisano 11 Czerwca 2011 Heh, OK, więc będzie cross. Tylko jaki?
Kazzo Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Napisano 12 Czerwca 2011 Jest coś ciekawego w ofercie Scotta? Bo jest P5 z 2010 roku. Cena katalogowa 1400zł, ale ze względu na to, że to zeszły rocznik to może byłoby pare setek w dół Także może za 1200 albo mniej udałoby się kupić... Wtedy tylko zmiana manetek(alivio), klamek(avid fr 5), w przyszłości korby(też pewnie na alivio), bo chyba nie jest najwyższych lotów, no i po przejechaniu 1-2k km do zmiany na pewno tylna zmieniarka(na alivio ). I napiszcie proszę, czy amor w nim ma blokadę skoku. Druga opcja to wymieniony wcześniej Author Reflex z 2010 roku. Cena 1750zł także sporo drożej. Osprzęt raczej deczko lepszy. Napiszcie tylko jak z ramami w obu tych roweruch. Wydaję mi się, że Scott ma tutaj znaczącą przewagę. Jak nie mam racji to mnie poprawcie. .
Kazzo Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Napisano 13 Czerwca 2011 ??? ??? Może jednak ktoś jeszcze się wypowie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.