barney8 Napisano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 jakiś czas temu kupiłem używany j5 na przód, klamka ma spore luzy i dość łatwo się wypina ale to nie w tym problem. założyłem go, odległośc klamki od kiery zwiększyłem i było ok, hamulec działał ekstra, skok jakis taki duży dość ale klamka twarda i łapał dobrze. po paru dniach uzywania nagle bez żadnej przyczyny skok klamki się zwiększył o ok 1-1,5cm i dochodził prawie do kierownicy, ale nadal klamka była twarda i hamowało dobrze. odkręciłem klamkę, popukałem w przewód, w klamkę, cos tam jeszcze pocudowałem, i znowu skok był taki jak na początku. po kolejnym tygodniu jeżdżenia znowu nagle sam z siebie skok się zwiększył. klamka twarda tylko że skok jałowy duzy. ma ktoś jakiś pomysl o co może chodzić? no zapowietrzenie to raczej wykluczam bo siłe hamulec ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2011 hamulec jest zapowietrzony na 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 10 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 acha, no nie mam więcej pytań do eksperta :] tylko czy wystarczy spróbować odpowietrzyć samą klamkę czy trzeba koniecznie całość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoshimitsu9 Napisano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 Akurat masz tak dobrą sytuację że Andrew Jest specjalistą jeżeli chodzi o hurdauliki - serwisuje je. On Ci to zrobi , skróci Ci skok itd. Za małe pieniążki. POgadaj z nim Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 acha, no nie mam więcej pytań do eksperta :] tylko czy wystarczy spróbować odpowietrzyć samą klamkę czy trzeba koniecznie całość? Jak to tylko klamkę oczywiście,że należy odpowietrzyć całość czyli wymienić praktycznie cały płyn z zacisku przewodu i klamki,inaczej się nie odpowietrza hydraulików. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 Tylko się nie zdziw ze i tak będą miały duży skok bo Juicy 5 taki maja, oczywiście pomijając to zapowietrzenie. Też się zdziwiłem że maja taki duży skok, bo u kumpla w Promaxie Q3 jałowy skok wynosi jakieś 0,5-1 cm. Ja tam się przyzwyczaiłem i sądzę że tak jest wygodniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 ok, to spróbuję odpowietrzyć gada. nie zakładając nowego tematu jeszcze popytam :] mam jeszcze drugiego avida na przód, okazyjnie kupionego i chciałbym go założyć na tył, oczywiście przewód jest za krótki. z tym związane jest moje pytanie. jak najprościej "przedłużyć" sobie przewód? oczywiście kupic nowy można ale to słono kosztuje, uzywany juz lepiej z ceną ale też potrzebne jest mi min 140cm, a przeważnie sprzedają krótsze. jeden zacisk avida ma mocowanie przewodu z boku, drugi z góry i obojętne mi który bym przerabiał na tył, chodzi tylko o łatwość przeróbki i koszt przewodu odpowiedniej długości. czy da sie łączyć jakoś dwa przewody? bo coś tam widziałem że sprzedają takie łączniki ale plastikowe. może ktoś coś wie na ten temat? od jakich innych hamulców pasują przewody (marki i modele)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 przewodów się nie łączy. Myślę, że taniej będzie założyć Juicy 3 na tył (bo pewnie taki masz ten drugi hamulec). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 14 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 no wałaśnie obydwa hamulce to j5 i żeby złożyć komplet jeden na tył musze przerobić od jakichś innych hamulców pasowały by przewody? czy łatwo jest i tanio dostać końcówki do przewodów, oliwki? a żeby np kupic przewód od całkiem innego hamulca i zmienić końcówki na avidowskie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 piszesz, że : "jeden zacisk avida ma mocowanie przewodu z boku, drugi z góry". Zatem jeden z zacisków to Juicy 5, a drugi to Juicy 3. Inaczej być nie może, bo zawsze był tylko jeden typ zacisku J5. J5 - http://thebloomingpoint.com/files/2009/03/juicy-five-caliper.jpg J3 - http://thebloomingpoint.com/files/2009/03/juicy-three-caliper.jpg Do zacisku J5 jest podpięty przewód z końcówką typu Banjo czyli oczko, a do J3 - normalnie jak do klamki. Najtańszą opcją będzie zakup takiego przewodu : http://www.probikes.pl/index.php?item=574 Wszystkie końcówki będą pasować, nic nie musisz zmieniać. Możesz też wrzucić na tył zacisk J3 - wtedy kup ten przewód http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_przewod-hamulca-sm-bh59-SHIMANO__P_53010391-53010001__PZTA_1__PD_53010578.html Nie wiem dlaczego jest taki drogi w tym sklepie. Ostatnio poszaleli z cenami i wszyscy moi znajomi zrezygnowali z zakupów u nich. Są drożsi od HARFY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 andrew jesteś nieoceniony :] dzięki wielkie rzeczywiśćie tak jak mówisz, pomyliło mi się, dobrze nie spojrzałem i stąd wymyśliłem że drugi j5 ma końcówkę jak w j3. w sumie to mam trzy avidy na przód, dwa j5 i jeden j3 jeden j5 jest działający, tylko ten skok który czasami się jeszcze zwiększa mnie denerwuje, no i luzy na klamce.... drugi j5 jest rozebrany i podobno brakuje jednej uszczelki do klamki, nie zabierałem sie za to to jeszcze nie wiem której :] no i j3, działający czy ten przewód co podałeś do j5 od shimano nie będzie gorszy od oryginalnych przewodów avida? jeszcze moge kupic cos takiego http://allegro.pl/nowy-przewod-elixir-unex-vincere-135cm-super-cena-i1657821516.html gościu pisze że mógłby dać końcówkę do j5 czy będzie jakaś różnica w działaniu miedzy tymi dwoma przewodami? czy zamiast klamki j5 mógłbym zastosować bez problemu klamke od j3? przewód by pasował tak? czy była by jakaś różnica w użytkowaniu? jakie w ogóle części zamienne z j3 można zastosować do j5? jeszcze jeśli chodzi o tą blaszkę taką śmieszną co blokuje klocki, czy będzie pasować z j3 do j5? zauważyłem że na zacisku j3 i starym j5 są takie ząbki za które blokuje się ta blaszka, a w drugim zacisku j5 nie mam tej blaszki i zacisk sam nie ma tych ząbków? muszę to kupić czy z j3 będzie pasować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 wszystkie klamki avida można stosować zamiennie. Klamki J3 i J5 działają tak samo. Blaszka będzie pasować. Nic nie szkodzi, że zacisk J5 nie ma ząbków. Przewód Shimano jest ciut bardziej elastyczny od oryginalnego Avidowego. Przewód vincere może być ok - niestety ja miałem spory problem przykręceniem go do klamki. Może to był problem tylko mojego egzemplarza. Myślę, że za tą cenę można zaryzykować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 czyli jeżeli chodzi o techniczną stronę to przewód vincere jest lepszy od shimanowskiego tak? lepiej będzie hamować? trudniej go uszkodzić? wracając do j3 tłoki, uszczelki i inne takie by pasowały do j5? oczywiście biorąc pod uwagę że w j3 nie wypina się klamka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Tłoki i uszczelki z J3 pasują do J5 i odwrotnie. Przewód Vincere jest na pewno sporo trwalszy i odporniejszy na uszkodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.