Herodot Napisano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2011 wyciagasz podkladki i wkladasz je nad mostek Heh, nie wpadlbym na to... Caly czas zastanawialem sie co z rura w okresie, nazwijmy to - testowym, przed decyzja o skroceniu. Skorzystam z pomyslu. Mostek fabryczny ma, sprawdzilem przed chwila, +/- 15. To chyba za duzo, zeby go odwrocic. Chyba bede szukal mostka +/- 6 albo 8. Zreszta, nie wiem jak to ujac, ale chyba czulbym sie dziwnie na mostku o ujemnym kacie, opadajacym w strone ziemi. Trudno mi to sobie wyobrazic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galu44 Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 (edytowane) Mostek fabryczny ma, sprawdzilem przed chwila, +/- 15. To chyba za duzo, zeby go odwrocic. czulbym sie dziwnie na mostku o ujemnym kacie, opadajacym w strone ziemi jeśli masz kąt główki większy nić 75 stopni, to będzie opadał, jak nie to będzie mimo wszystko skierowany do góry (<75+15=<90) Edytowane 15 Czerwca 2011 przez galu44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 jeśli masz kąt główki większy nić 75 stopni, to będzie opadał, jak nie to będzie mimo wszystko skierowany do góry (<75+15=<90) Na szczęście takie kąty główki ramy nie istnieją,a już na pewno nie w wyżej omawianym rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprian Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 Sam jeździłem z odwróconym mostkiem i przełożonymi podkładkami sporo zmienia prowadzenie roweru jak dla mnie pozycja była bardzo fajna choć idealnym rozwiązaniem w tym wypadku byłby prosty mostek i kierownica z lekkim kątem bo fabryczne są jak dla mnie mocno dziwne, ale każdy jest inny popróbuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 (edytowane) Mam na koncie pierwszych 300 km na tym rowerze. Teren zróżnicowany: od lasów po asfalt. Pierwsze wrażenia są bardzo dobre. Potwierdziły wszystkie obiegowe opinie o 29er: stabilność, większa prędkość na zjazdach i po prostej, lepsza jazda w piaszczystym terenie, przejeżdżanie przez nierówności itp. Prędkości typu 45 km/h na bruku nie robią na rowerze dużego wrażenia. Faktycznie rower jest chyba nieco mniej zwrotny w porównaniu do 26er, ale dla moich potrzeb to nie przeszkadza. Miałem okazję wrócić na jeden dzień na mój poprzedni 26er (GIANT Granite 1997 r.) i było to jak zderzenie ze ścianą. Jak dla mnie między 26er i 29er nie ma żadnego porównania. Dobrowolnie nigdy więcej nie wsiądę na 26'... Wychodzi też miejscami niższa klasa zastosowanym komponentów. Hamulce to jednak raczej spowalniacze niż zatrzymywacze. Na początek do zmiany idą klocki hamulcowe, zamawiam dzisiaj UNEXY. Zobaczymy co to da. Później może klamki na jakies solidniejsze i przyjemniejsze dla ręki... Edytowane 27 Czerwca 2011 przez Herodot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RemikGd Napisano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 A jak tam się sprawuje amortyzator no i nowe klocki UNEXY ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 (edytowane) A jak tam się sprawuje amortyzator no i nowe klocki UNEXY ? Do amortyzatora nie mam większych uwag. Działa, ugina się, wraca na swoją pozycję. Jest regularnie czyszczony i smarowany BRUNOXEM. Nie mam porównania do innych modeli, wyższych klas, nie wiem jaka jest ich kultura pracy i na ile się różni od pracy XCT. Mój amortyzator ugina się maksymalnie tak mniej więcej do 80% skoku i nie odbija gwałtownie. A klocki? Szczerze mówiąc spodziewałem się większej różnicy, a jest mała. Nie powiem, jest lepiej, ale to wciąż nie do końca to. Może wybrzydzam, nie wiem... Są cichsze, to na pewno. To tak w skrócie... Jak tam Twoje plany? Dalej chcesz zakupić ten model, czy może coś innego? Na kiedy planujesz zakup? Edytowane 15 Lipca 2011 przez Herodot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RemikGd Napisano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 Czyli rower sprawuje się godnie : ). Tak, dalej chcę zakupić ten model i myślę, że będzie to miało miejsce na przełomie końca wakacji, a wrześniem. Patrzyłem na nowy model z 2012 roku http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/mountain/sport/29er_sport/marlin/# ma niewielkie zmiany. Nową ramę, jakąś kasete, amortyzator. Nie mam pojęcia czy ta rama jest lepsza, gorsza czy prawie taka sama z obecnym modelem, wiesz coś może na ten temat ? Jaką największą prędkość osiągnąłeś tą maszynką na zjeździe ? I taka średnia po płaskim terenie, utwardzonym : ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 Przykładowe prędkości to: 55-56 km/h zjazd asfalt 44-45 km/h zjazd w terenie po płaskim to zależy od 1001 czynników, ale umówmy się że średnia, z której byłem zadowolony w cięższym terenie (pętla 18 km, ciężki podjazd 20% 1000m, reszta dystansu interwałowa) to jakieś 21-22 km/h. Przy czym moim zdaniem takie czy inne wyniki to kwestia kondycji i tego, czy noga podaje, a rower jest dużo mniej ważny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mruczek Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Witam, gratuluję zakupu. Też mam taki rower i jestem zadowolony. Jedyne co mi w nim przeszkadza, to łańcuch który czasem blokuje się pomiędzy przednią przerzutką i tarczą mechanizmu korbowego, przy zrzucaniu na środkowy tryb. Raz całkiem zgięła mi się przerzutka... Nie wiem czy to jest problem tylko tego egzemplarza, czy przyczyna tkwi gdzie indziej. Nic z tym nie robię - przerzutkę odgiąłem i jeżdżę ostrożnie choć drażni mnie to. Pozrawiam, Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Zaryzykuję stwierdzenie, że to zdecydowanie problem tego konkretnego egzemplarza, a nawet że to nie problem samego roweru, co bardziej jakiegoś błędu przy składaniu sprzętu, przerzutka została zamontowana zbyt nisko? Najlepiej wyregulować, zamiast jeździć ostrożnie. W sieci jest mnóstwo opisów, włącznie z tym forum, jak to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darok Napisano 24 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2011 Przymierzam się do mamby 2012,i zamierzam wymienić amor,piszecie że będzie problem z wymianą na inny amortyzator o co dokładnie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RemikGd Napisano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 Dostępność amortyzatorów z wychyleniem 51mm (do ram G2) jest bardzo ciężka i dużo kosztują . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darok Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 OK czyli zostaje specjalized i zobaczymy co pokaże scott na 2012. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RemikGd Napisano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Czy zamontowany w Marlinie 2011 amortyzator "SR Suntour SF11 XCT V3, blok. Mech., geom. G2, 51mm offset, skok 100mm" to ten sam amortyzator co tutaj http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Forks/3084/XCT+V3/SF11-XCT+V3+100+29%27.html ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szumasta Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=sh.detail&tnid=3083 prawdopodobnie jest to dokladnie ten widelec tylko z offsetem 51mm Herodot rower kupowales jako nowy w SSC? Udalo sie jakas znizke wynegocjowac, ogolnie chlopaki do pogadania sa czy raczej ciezko? Jeszcze jesli mozna wiedziec jaki rozmiar wziales i ile wzrostu masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Herodot rower kupowales jako nowy w SSC? Udalo sie jakas znizke wynegocjowac, ogolnie chlopaki do pogadania sa czy raczej ciezko? Jeszcze jesli mozna wiedziec jaki rozmiar wziales i ile wzrostu masz? Rower był kupowany jako nowy, ale nie w SSC, tylko u jednego z dealerów. Cena była katalogowa, ale dostałem małe gratisy. Uzasadnienie było takie, że dealerzy mają podobno zakazane sprzedawanie rowerów poniżej ceny katalogowej. Być może rzeczywiście tak jest, SSC ma ścisłą rejonizację sieci sprzedaży (na danym obszarze tylko jeden sprzedawca), aby unikać kanibalizmu sprzedaży. Może przez analogię nie ma zgody na obniżanie ceny... Wzrost 180 cm, rama 17,5'. Pasuje prawie idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lotkaman Napisano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Witam, to ja się podłączę. Mam fundusze które pozwoliłyby mi kupić, mambę, zamiast marlina. Czy różnica w osprzęcie jest warta różnicy cenowej? I pytanie najważniejsze- ile ważą te rowerki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Moim zdaniem dla Twoich potrzeb, pisałeś o nich w innym miejscu (90% miasto, 10% teren), nie ma potrzeby inwestowania w lepszy osprzęt. Bierz Marlina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lotkaman Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Dziś byłem u dealera Treka, oglądałem Mambę w rozmiarze 19". Szczerze powiedziawszy sceptycznie do tego rozmiaru podchodziłem, ale jak się dowiedziałem że znaleźć ramę w rozmiarze 21" jest w zasadzie niemożliwe, stwierdziłem że podjadę i zobaczę. I przyznam szczerze, że chyba 19" jest idealne przy moim wzroście (193cm), przednie koło mogę unieść na około 10cm i faktycznie rower jest wystarczająco duży. W wielu miejscach mówiono mi że rama tylko 21" ale sam rower i sprzedawca tą wizję zweryfikowali. Jeszcze się zastanawiam, ale coś mi się zdaje że jutro wrócę do sklepu z kaską i wyjadę rowerem :] PS. Tylko kierownica mi się nie podoba, cienki, chudy badyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) Dla tego samego wzrostu rozmiar ramy roweru 29' będzie zawsze mniejszy niz 26'. Przykładowo jeśli w 26' dobry bylby rozmiar ramy 21 ramy to w 29' dobra będzie mniejsza rama. Ja przykładowo w rowerze 26' miałem rozmiar 19', a teraz jeżdżę (29er)na ramie 17,5'. Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez Herodot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lotkaman Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 no na pewno masz rację ja, oprócz ostatnich 2 tygodni spędzonych na forach, dalej jestem totalnym laikiem w temacie sprzętu, choć, już naprawdę sporo rzeczy rozróżniam:) jeszcze w zeszłym miesiącu rower był dla mnie rowerem, służącym do jeżdżenia:) no, ewentualnie widziałem, że są górskie i szosowe (dla mnie wszystkie z cienkimi oponami:) ) ale faktycznie, ta rama 19" w przekroku okazała się moim zdaniem (i fachowca ze sklepu) idealna. Większa chyba by była już za duża.. Jutro pewnie nie dam rady, ale we wtorek jadę nabyć rowerek :] Jeszcze pytanie, w jakich innych modelach jest montowana rama taka jak w Mambie? Bo słyszałem, że mimo oznaczeń na stronie takich samych np dla Marlina i Mamby, to podobno te ramy różnią się między sobą? A jak w górę poszczególnych modeli, np Cobia i wyższe mają już inne ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Wedle mojej wiedzy Marlin i Mamba mają takie same ramy. Różnica jest w osprzęcie i amortyzatorze. Jak jest wyżej nie wiem, bo się tym nie interesowałem. Niżej nic już nie ma w 29er. Marlin to tzw. entry level w 29er Treka/Fishera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lotkaman Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Wedle mojej wiedzy Marlin i Mamba mają takie same ramy. Różnica jest w osprzęcie i amortyzatorze. Jak jest wyżej nie wiem, bo się tym nie interesowałem. Niżej nic już nie ma w 29er. Marlin to tzw. entry level w 29er Treka/Fishera. no właśnie dealer treka powiedział mi, że choć wyglądają w zasadzie tak samo, to się różnią, zwłaszcza wagą. W mambie podobno jakieś dodatkowe elementy są "cieniowane" i przez to jest lżejsza? Albo tak to zrozumiałem w każdym razie mamba podobno jest bardzo fajną i lepszą niż marlin bazą do budowy fajnego roweru. Dla mnie to w sumie nie ma dużego znaczenia, bo będę go używał rekreacyjnie, ale zawsze dobrze wiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 (edytowane) Idź do sprzedawacy i zażądaj zniżki za świadome wprowadzanie Ciebie w błąd. Wszystkie aluminiowe ramy 29er TREKA/Fishera są takie same. Patrz załącznik. Wkurzają mnie tacy sprzedawcy. Taka sama rama, ale więcej elementów cieniowanych... Niezłe... Załączam fragment artykułu na ten temat i link co całości... Artykuł Edytowane 12 Sierpnia 2011 przez Herodot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi