Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem tu nowy tak więc na wstępie chciałbym się z wszystkimi przywitać. Cześć :).

A teraz do rzeczy.

Przymierzam się do kupna nowego rowerku, na początku miał być to Trek 4500 Disc 2011, ale po pewnym czasie stwierdziłem, że na 29" powinno mi się lepiej jeździć. Mam 185cm i 65 wagi (malutko :)).

Czy Trek Marlin 2011 http://www.ssc.pl/trek2011/MARLINg.html jest rowerem o osprzęcie dobrym co do ceny i jakie są wrażenia tych co posiadają ten rowerek. Wątpie by udało mi się uzbierać na Mambę tak więc zostaje ten model. Widziałem, że wyższe modele 29er mają tę samą ramę. Czy nie będzie problemu przy rozbudowie owego roweru za jakiś czas, jak to wygląda? Zapewne będzie trzeba zmienić tarcze na jakieś inne np. Avidy 5 (jak jeszcze dopadnę), gdyż słyszałem że te Tektro nie są zbyt dobre. I jak to jest z tymi gwarancjami na ramy Treka, są dożywotnie ?

Pozdrawiam :).

Napisano

No to bardzo fajnie.

Rowerek będzie używany głównie do jazdy po lesie, tylko by dojechać do lasu to jakiś chodnik czy asfalt.

Napisano (edytowane)

Znakomity wybór,bo mam nadzieję,że decydująć się na ten rower to wiesz,że de facto kupujesz Gary Fishera Marlin o geometri Genesis w tym przypadku Genesis 2.Marka GF praktycznie przestała istnieć i należy aktualnie całkowicie do Treka. :bye2: Myślę,że będziesz zachwycony właściwościami trakcyjnymi tego roweru. :thumbsup::woot:

Edytowane przez marky5
Napisano

Tak wiem, Trek wchłonął markę Gary Fisher i teraz rowerki są wypuszczane pod nazwą Gary Fisher Collection. Czyli polecasz mi ten rowerek, osprzęt jest wart tej ceny itd ? :)

Napisano (edytowane)

Osprzęt,amortyzator jest adekwatny do ceny.Gdyby to była rama polskiego producenta :icon_mrgreen: komponenty były by nieco "klasowsze" w tej cenie.Reasumując biorąc pod uwagę całość myślę,że lepszego 29-nera w tej cenie nie znajdziesz. :thumbsup: Szkoda,że 27 biegowa Cobia na hydraulikach jest o aż 1500 złociszy droższa. :whistling::(

Edytowane przez marky5
Napisano

Zakupilem ten rower w dniu wczorajszym. Zdecydowanie jest wart swojej ceny. Jezdzi sie na nim znakomicie. Moze jedynie opony z kompletu fabrycznego sa raczej na lekki teren i w trudnym dostaja lekkiej zadyszki. Polecam zwlaszcza tym, ktorzy potraktuja go jako baze do dalszej rozbudowy i zmiany osprzetu na lepszy. Na razie mam na koncie tylko jeden krotki wyjazd, ale pierwsze wrazenie jest bardzo dobre.

Napisano

Kurde, ale teraz sobie narobiłem smaczku na ten rowerek. Mam nadzieję, że jak najszybciej uzbieram na niego, dokonam zakupu i będę się nim dłuugo cieszył.

A nie wiem czy słyszeliście o rowerach Treka na 2012 rok. Tak mają wyglądać, w Houston można dostać Marlina z 2012 roku.

 

http://www.rochesterbikeshop.com/images/stories/Marlin_29_Green.jpg

http://www.rochesterbikeshop.com/images/stories/Marlin_29_Platinum.jpg

Napisano (edytowane)

Kurde, ale teraz sobie narobiłem smaczku na ten rowerek. Mam nadzieję, że jak najszybciej uzbieram na niego, dokonam zakupu i będę się nim dłuugo cieszył.

A nie wiem czy słyszeliście o rowerach Treka na 2012 rok. Tak mają wyglądać, w Houston można dostać Marlina z 2012 roku.

 

http://www.rochesterbikeshop.com/images/stories/Marlin_29_Green.jpg

http://www.rochesterbikeshop.com/images/stories/Marlin_29_Platinum.jpg

 

Na pierwszy rzut oka rama jest ta sama, tylko malowanie sie zmienilo. W osprzecie jeszcze nie jestem na tyle biegly, zeby na oko go rozrozniac - miale dluga przerwe w kontakcie z MTB, a ten 29er to moj pierwszy nowy rower od wielu lat. Do tego, co napisalem wczesniej dodam tylko jedno, nie wiem na czy to polega ale na tej ramie czuje sie jakby dla mnie byla stworzona, zdecydowanie to najmocniejszy punkt tego roweru.

Edytowane przez Herodot
Napisano

Malowanie się zmieniło, ale bardziej podoba mi się to z tego roku. Oponki i hamulce się zmieniły hihi.

A ile masz wzrostu i jaki rozmiar ramy wybrałeś ? Mógłbyś jakieś zdjęcia tej maszyny wrzucić ?

Napisano

Malowanie się zmieniło, ale bardziej podoba mi się to z tego roku. Oponki i hamulce się zmieniły hihi.

A ile masz wzrostu i jaki rozmiar ramy wybrałeś ? Mógłbyś jakieś zdjęcia tej maszyny wrzucić ?

 

Moj wzrost to 180 cm, a waga 82 kg. Rama to 17,5''. Rama jest wedlug kanonu nieco za duza, bo przeskoku mam jakies 2 moze 3 cm zamiast ksiazkowych 5 lub 7 cm. Nie jezdze jednak na tyle agresywnie i w takim terenie, zeby to byl jakis problem. Co do zdjec to moze cos wrzuce, ale najwczesniej jutro.

Napisano

Rower ma dwa minusy; jest bardzo ciężki i ma bardzo kulawy widelec, który oprócz wg mnie mizernej pracy dociąża makabrycznie przód (miałem go w rękach, luzem, składając marliny). W przeciwieństwie do innych rowerów ten wymaga zamiennika przystosowanego do geometrii gf, a to komplikuje sprawę. Oczywiście odczucia są sprawą względną tak jak i minusy.

Napisano (edytowane)

Rower ma dwa minusy; jest bardzo ciężki i ma bardzo kulawy widelec, który oprócz wg mnie mizernej pracy dociąża makabrycznie przód (miałem go w rękach, luzem, składając marliny). W przeciwieństwie do innych rowerów ten wymaga zamiennika przystosowanego do geometrii gf, a to komplikuje sprawę. Oczywiście odczucia są sprawą względną tak jak i minusy.

 

Widelec jest do zmiany bez dwoch zdan. Zakladam, ze jak tego dojezdze, to robie wymiane na nowy, dobry klasowo. Podobnie hamulce z czasem zamienie na hydrauliczne. Dlatego pisze, ze rower jest fajny jako sprzet do dalszej rozbudowy. Co do wagi, to sprawa wzgledna, dla mnie to nie ma znaczenia, bo jezdze calkowicie amatorsko, dla osoby startujacej w zawodach itp. to rzeczywiscie moze miec znaczenie.

 

Na marginesie dodam, ze zawsze chcialem miec GF i dla mnie to takie zrealizowanie dawnych planow z czasow studiow (wtedy GF ogladalem tylko w gazecie). Rama fakt, jest nietypowa i w zwiazku z tym istotnie sprzet jest dla osob swiadomych plusow i minusow takiego rozwiazania.

Edytowane przez Herodot
Napisano

Czyli widelec nie chodzi za dobrze ? A jak to jest z dostępnością amortyzatorów specjalnie pod ramy G2 ?

 

Z widelcem jest wszystko w porzadku. Po prostu nalezy do niskiej grupy sprzetowej. Na swoja klase jest dobry, ale dla wymagajacych uzytkownikow jest za slaba konstrukcja.

Napisano (edytowane)

Poniżej kilka zdjęć tej maszyny...

 

001tbn.jpg

 

002xnz.jpg

 

003ubz.jpg

 

I pozostałe zdjęcia (osobno, bo skończył mi się czas edycji poprzedniego posta)...

 

004kua.jpg

 

005hs.jpg

 

006rv.jpg

 

007nu.jpg

 

008dn.jpg

Edytowane przez Herodot
Napisano

Zerwij pomarańczową naklejkę z przerzutki :)

Dostępność amortyzatorów do rowerów z geo g2? Chyba jesteś skazany na prośby skierowane do dystrybutora treka na Polskę....

Napisano

Tudzież ebay. Regularnie są wystawiane amorki z offsetem G2.

 

W swoim czasie, jak przyjdzie czas zmiany, damy radę. W dzisiejszych czasach takie rzeczy to nie problem, można przez dystrybutora, można z ebay albo jeszcze inaczej. To naprawdę niewielki problem :)

Napisano

A jak to jest, odpukać komukolwiek widelec strzeli i musi być do wymiany (chodzi mi o rowery z geometrią G2), to są jakieś tanie amorki do wyboru tak do 400zł czy trzeba wyłożyć troszkę kasy na niego ? Bo w necie nie znalazłem nic taniego, może przeoczyłem.

Napisano (edytowane)

zdany jestes na rynek wtorny, czyli na szczescie w nieszczesciu utraty amora...skoro montuja darty i tory, to...

Edytowane przez nabial
Napisano (edytowane)

Kupiony przeze mnie rower jest obecnie w stanie takim jak z fabryki wyszedł. Powoli, acz systematycznie, chcę go ulepszać i na razie mam dwie rzeczy do zrobienia, które są proste i powinny przynieść dobry efekt:

 

1. Przeróbka opon na bezdętkowe.

2. Obniżenie kierownicy do pozycji bardziej sportowej.

 

I właśnie co do tego mam wątpliwość. Czy waszym zdaniem obniżenie kierownicy lepiej osiągnąć poprzez zmianę mostka z fabrycznego uniesionego do góry na prosty czy wyjmować podkładki i ciąć widelec? Na intuicję wydaje mi się, że pierwszym wyborem jest mostek, ale pewien nie jestem...

 

Zdjęcia, w razie potrzeby, na pierwszej stronie tego topicu...

Edytowane przez Herodot
Napisano

To zależy, o ile chcesz obnizyc kierownice.

Najprostsza metoda to odwrocenie mostka - wartosc obnizenia zalezy w tym przypadku od kąta mostka.

Jezeli to nie wystarczy, wyciagasz podkladki i wkladasz je nad mostek. Gdy juz ustalisz pozycje, skracasz rure.

 

Gdy to nie wystarczy - szukasz mostka z wiekszym katem. Ja kupilem okazyjnie w fhm ritchey wcs 17st. po cynku od nabiala.

 

Po wszystkich opisanych powyzej kierownice mam 3 cm ponizej siodelka.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...