kugu Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Witam chciał bym obalić kilka mitów a chciał bym aby wypowiedzieli się bardziej doświadczeni rowerzyści natomiast: 1.Jakie koła najlepiej do FR ? 24 czy 26 ? 2. jaka grubość opon jest najlepsza ? 3 Czy na sztywnej ramie również można poskakać ? 4. Jaki skok amortyzatora od ilu do ilu ? 5 Ilość zębów i jakie pedały ? 6. Jaka szerokośc kierownicy ? 7. Jaka średnica tarcz przód/Tył ? Chyba to wszystko chciał bym aby było tu napisane wszystkie takie podstawowe rzeczy bo niekiedy ludzie przez mode i upodobania nie idą w parze z funkcjonalnością i przeznaczeniam...
AndrosX Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Sądzę, że na kołach 24 nie byłoby za ciekawie chociaż niektórzy mają 24. Zauważyłem też, że w DH często stosuje się że koło przód 26 a tył 24 ale to już wg własnego uznania
kugu Napisano 7 Czerwca 2011 Autor Napisano 7 Czerwca 2011 wlasnie to mnie zastanawia... bo ogladam czasem zawody i widze ze smigaja chlopaki na sztywniakach ... ale maja chyba 24 ... ale ta kombinacja 24 tyl 26 przód chodzi chyba o wiekszy skok wtedy prawda?
JaniszMTB Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Moim zdaniem 24" cale na tyle daje mniejszą masę rotacyjną, a co za tym idzie szybciej się można rozpędzić. Do FR ja preferuje stosunkowo lekkiego sztywniaka, full też ale wolał bym coś np na ramie Speca P3. Do FR skok wystarczy 130-160. Do DH 160-250+, chodź są amortyzatory np Macrock Super Monster T ma 300 mm podobnie jak USD avalache czy jakoś tak(w necie wersja podstawowa 12500zł jak czytałem). Tarcze to kwestia też wagi mój znajomy ma w FR 203 na 180 czy jakoś tak. w DH pewnie przód 230 na 185. Szerokość kierownicy to chyba bardziej rzecz wedle upodobania ale coś powyżej 680mm np: 785mm, 810mm . To są tylko moje spostrzeżenia i opinie.
Loki997 Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Koła 24 cale mało który producent stosuje między innymi spezialized big hit ale z powrotem wrócili do standardu 26 patrząc na to co teraz produkują demo 8 itp Tarcze hamulcowe 203mm i przód i tył (230 jeszcze takiej nie widziałem) Grubość opon zależy od warunków ale większość stosuje 26x2.5 Na sztywnej ramie też idzie poskakać Skok amortyzatora/rów średnio to 160mm Ilość zębów to środkowa tarcza lub mała i środkowa, a tył 11-32 , pedały platformy Szerokość kierownicy średnio 710 mm w zależności od upodobań czy gięta czy prosta i jakie kąty
JaniszMTB Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Jak jedna zębatka to ma 38 lub 32 zęby i z tyłu kaseta 8rz,9rz, bywają konfiguracje 32/11 i 38/11. Pedały platformy z pinami. W poprzednim poscie pomyliły mi się cyferki miałem na myśli 203mm
kugu Napisano 8 Czerwca 2011 Autor Napisano 8 Czerwca 2011 a co sadzicie o kombinacji 24 tył 26 przód ? do czego one są stosowane ?... Czyli ogólnie polecacie 26 koła i nie schodzić niżej do 24 ??
7Devis Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Powiem ci że jeżdżę w lekkim FR na sztywniaku, tzn Leader Foxie (jak coś masz na profilu). Więc odpowiem na twoje pytanka(przynajmniej się postaram). 1.Jakie koła najlepiej do FR ? 24 czy 26 ? - jak dla mnie rzeczą normalną są kółka 26', jakoś źle bym się czuł jeżdżąc na mniejszych 2. jaka grubość opon jest najlepsza ? - w swoim sprzęcie posiadam oponki Tiogi 2.50 i do jazdy lasy itd są świetne, aczkolwiek wydaję mi się że normą będzie powyżej 2 3 Czy na sztywnej ramie również można poskakać ? -ależ oczywiście ja się już jakoś przyzwyczaiłem, choć nie miałem okazji poskakać na full'u , zależy też od ramy, bo np na jakimś makrokeszu przypominającym nazwą i wyglądem te lepsze to chyba bym nigdy nie skoczył, nawet z krawężnika 4. Jaki skok amortyzatora od ilu do ilu ? - w swoim sztywniaku mam Manitou Stance 170mm skoku i mi to jakoś wystarcza, nie za dużo nie za mało 5 Ilość zębów i jakie pedały ? -przód napinacz i jeden blat, tył proponuję kasetę 9 rzędową, a pedały zdecydowanie platformy z pinami, pewnie spytasz czemu piny? jeżdżąc kilka razy w dużym błocie buty nie ślizgają się po platformach jak to miewałem w starszym rowerze. 6. Jaka szerokośc kierownicy ? - to już jest wedle uznania, ale do FR są kiery 65-70 swojej nie mierzyłem nawet 7. Jaka średnica tarcz przód/Tył ?- hmm, posiadam Avidy BB5 zaciski i tarcze po 203mm tył/przód i jestem zadowolony, hamują niesamowicie w porównaniu z jakimiś nonamami które kiedyś miałem To jest tylko moje zdanie, jeśli się nie zgadzasz, ok przyjmę krytykę.
kugu Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Napisano 9 Czerwca 2011 7Devis Dziękuje ci i wszystkim wam za odpowiedź. Bardzo mi się przydały. Dlaczego ? bo moje przekonania wewnętrzne sprawdziły się a wy to potwierdziliście ponad to mam większość części z tych co napisaliście, więc kamień z serca Ale strasznie nurtowały mnie te jak dla was banalne pytania i zgadzam się że wszystko wedle gustu acz kolwiek poszukiwałem odpowiedzi takiej która była by dobra dla mnie aby się nie wygłupić.
7Devis Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Nie ma za co i spokojnie Jakiś doświadczony też nie jestem, aczkolwiek wydaję mi się dziwne (bynajmniej u mnie w mieście) że jeżdżę w kasku full'u. Mam w sumie gdzieś co inni myślą, bezpieczeństwo to podstawa, bo nigdy nie wiadomo kiedy mi przyjdzie do głowy wypad gdzieś w teren czy na hopki gdzie nie byłem.
emilio3 Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Kto pyta nie błądzi, i czasem lepiej zapytać innych niż powtarzać błędy które ktoś kiedyś zrobił nim doszedł do koncencusu czy jak to się pisze i czasem zapytać jest mniej bolesne fizycznie i finansowo
7Devis Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 No wiesz, swojego Dragstara niemal w ciemno kupowałem wiedząc mało, aczkolwiek z każdym dniem znikają narzekania na amor (który według mnie cięzko chodził) i na inne podzespoły. Dzięki dłuższej sztycy mogę się niemal bawić w XC
djwiocha Napisano 11 Czerwca 2011 Napisano 11 Czerwca 2011 1.Jakie koła najlepiej do FR ? 24 czy 26 ?2. jaka grubość opon jest najlepsza ? 3 Czy na sztywnej ramie również można poskakać ? 4. Jaki skok amortyzatora od ilu do ilu ? 5 Ilość zębów i jakie pedały ? 6. Jaka szerokośc kierownicy ? 7. Jaka średnica tarcz przód/Tył ? Ad.1. Raczej 26, choć jak jesteś bardzo mały (czyt. <150 cm wzrostu ) To możesz dać 14 choć sam nie wiem na co. Co do konfiguracji 26-przód 24-tył to chodzi raczej o to że jeśli masz niski amor w ramie przystosowanej do wysokiego (np. Duro w NS Bitch) to możesz tym zabiegiem poprawić geometrię żeby lepiej sie skręcało. Ad.2. Nie ma najlepszej ale ta od 2.25 wzwyż no i najważniejszy jest bieżnik. Ad.3. Oczywiście, żadnych przeciwwskazań, niektóry sądzą że nawet i lepiej bo jest lżejszy i zwinniejszy rower. Ad.4. Raczej od 130 do ilu tam możesz w ramę wpakować, ale raczej powyżej 170 to już nie ma co. Ad.5. Z zębatkami to jak wolisz, jak wygodniej, a pedały to raczej tylko platformy z pinami. Ad.6. Znowu jak ci wygodniej ale raczej od 680 wzwyż. Ad.7. Na przód raczej 203 żeby się nie grzała, a na tył to ile wolisz, możesz i 160 jak bardzo lekki jesteś, lżejszy rower będzie
johnyADV Napisano 24 Czerwca 2011 Napisano 24 Czerwca 2011 1.Jakie koła najlepiej do FR ? 24 czy 26 ? zdecydowanie 26 cali. większe koła to większa przyczepność, bo większa powierzchnia styku z podłożem. im większe koło tym mniej dziur wybiera. tzn, że na dużym kole nie czuć tak dziur. prześwit roweru jest też ważny. 24 cale oznacza korby 165mm, a tu już inaczej się wszystko kręci. budując rower na 24 calach trzeba specyficznie dobierać korby, przełożenia. ogólnie nie polecam. plusy 24 cali to, sztywniejsze koło, ale to zależy od obręczy itd. szybciej się rozpędza. poręczniejszy rower, zwrotniejszy, ale to akurat nie jest dobra droga do zwrotności. 24 cale oznacza też konieczność stosowania szerszych opon, bo powierzchnia styku z podłożem jest mniejsza. są już zjazdówki na 29 calowych kołach. 2. jaka grubość opon jest najlepsza ? głupie pytanie. zależy do czego ? do fr, dh zacząłbym od około 2,3. w zależności od potrzeb późniejsza zmiana na inne. ważna jest sama guma, a nie szerokość. maxxis 2.35 da większą przyczepność niż kenda 2.5 3 Czy na sztywnej ramie również można poskakać ? oczywiście, że można poskakać. sztywne ramy są jak najbardziej do skakania. pytanie tylko jakie to skakanie? street ,dirt czy dh ? jak dh to full, w innych przypadkach sztywny jak najbardziej. 4. Jaki skok amortyzatora od ilu do ilu ? znów głupie pytanie, bo zależy do czego . do dh powyżej 180mm ale też 160 da radę. ogólnie do zabaw grawitacyjnych poniżej 160 to raczej kiepsko, chyba, że dyscypliny takie jak 4x, czy dirt, to tam ludzie używają też 100mm, ale to wszystko zależy od amortyzatora i preferencji. do grawitacji musi być jednak sztywna oś 20mm. 5 Ilość zębów i jakie pedały ? ilość zębów to 32, suma ze szczęki górnej i dolnej, dopóki nie wylądujesz na twarzy. gdzie te zęby, w blacie ? w kasecie ? gdzie ? do grawitacji pedały platformowe na łozyskach maszynowych. inne też, ale piszę jakie są najlepsze. 6. Jaka szerokośc kierownicy ? zmierzyć szerokość własnych ramion i dodać z 5 cm. później zmieniać wg preferencji. 7. Jaka średnica tarcz przód/Tył ? z przodu większa tarcza, z tyłu mniejsza. np. 203 i 185, albo 185 i 165 albo 165 i 140. znów pytanie do czego? jaka waga rowerzysty, jaki teren, dyscyplina. można mieć też tarcze równe, ale trzeba pamiętać, że przód odbiera 70 do 80 procent hamowania. im większa tarcza tym większa siła hamowania, ale też cięższa tarcza, którą łatwiej zniszczyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.