Skocz do zawartości

[Koła] Dla lekkiego zawodnika do Maratnonów


Rychlapl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

Po kilku latach jazdy na V-kach jestem bliski do przejścia na tarcze. Kiedyś powiedziałem sobie, że jak zacznę "coś" jeździć, to zmienię układ hamulcowy. Ten moment chyba nastał. Ale do sedna.

 

Ważę 66 kg, jeżdżę różne polskie maratony, czasem wyścigi XC. Karchera do mycia roweru też lubię używać. (Oczywiście psikam z odległości i staram się w miarę omijać newralgiczne miejsca).

 

Obecne kółka pod V-ki to DT 240s + Areolite + DT 4.1. Zestaw z którego jestem bardzo zadowolony.

 

Przy wyborze nowych kół problemem jest budżet, ponieważ nie chcę wydać dużo, ale nie chcę też kupić czegoś co będzie mnie potem doprowadzać do szału.

 

Tak więc w pierwszej wersji planowałem coś pokroju:

Piasty DT 240s

Szprychy CX ray

Obręcze DT XR 400

Daje nam to zestaw o wadze 1470 gram przy cenie 2300 zł. Waga zadowalająca, cena mniej. Nie wiem czy warto, bo to kupa kasy.

 

Druga opcja to:

Piasty Novatec 711SB/712SB

Szprychy CX Ray

Obręcze DT XR350 lub ZTR Alpine

Mamy komplet o wadze odpowiednie ~ 1396 / 1380 gram przy cenie 1500-1550zł.

 

Cena jak najbardziej przystępna, waga rewelacyjna, szprychy powinny zapewnić sztywność.

 

I teraz pytania do Was. Naczytałem się troszkę o piastach Novateca, ale jedni są zadowoleni, a innym wujek kolegi powiedział że się rozwalają. Ciężko wyciągnąć jakąś opinię z tego, więc liczę tutaj na pomoc. Z drugiej strony, ich ewentualna naprawa, czy wymiana bębenka kosztuje stosunkowo bardzo mało.

 

Co do szprych to chyba nie ma sensu zmieniać, przy Sapim D- Light wychodzi koło 1440 gram, niby taniej ale nie aż tak znacząco. Revo będą moim zdaniem zbyt miękkie.

 

Oglądając galerię Light-bike, jest bardzo dużo zestawów na tych piastach...

 

Może macie jednak jeszcze jakieś inne propozycję dla mnie?

 

Pozdrawiam:)

Napisano

Obręcze tylko i wyłącznie Alpine, nie pchaj się w Cresty czy jakieś X400.

Nyple ProLocki z klejem lub Pillar również z klejem.

Szprychy jak uważasz, jednak CXy to kupa kasy. Można przemyśleć te D-Lighty ;)

 

Piasty, droga dowolna :

- komplet 240s

- przód nowy Novatec 140 g + na tyle stary, dobry Hope

- Macki najlżejszy zestaw + pełna możliwość doboru koloru. Łożyska standardowe + z tyłu bębenek Novateca.

 

 

I od razu jak lecą ztry to zamawiaj tl kit.

Napisano

mi komplet na ztr alpine dt 240 cx ray wyszedl 1280g (przednia piasta jest na cl tyl na 6 srob ze zmienionym rachetem bo wtedy jest nalezycie głosna i 10 g lzejsza )

 

koła na cx ray beda sztywniejsze

Napisano

Za 650-700zł możesz dorwać piasty XTR'a, oczywiście standardowo za chwilę pojawią się opinie, że kulki są be i w ogóle do kitu ale w końcu mamy erę "maszynówek". Reszta jak powyżej, obręcze ZTR + szprychy na które Ciebie stać.

Napisano

co do piast xtr to tak pisza o nich ludzie ktorzy siedza tylko przy kompie

 

dobrze porobione xtr'y tocza sie lepiej od moich 240 :wallbash:

ale to zaleta juz kulek ze jak wszystko jest dobrze i wszystko jest wysokiej klasy to piasta nie bedzie chciała sie zatrzymac

Napisano

Tubeless kit już używam, super sprawa:)

 

Obręcze wybrane - ZTR Alpine.

 

Problem z piastami, czy warto dokładać do tych DT, czy Novateci wystarczą. Tutaj jest główny dylemat, aczkolwiek teraz jestem bliższy tego tańszego zestawu. Teraz jeszcze wspomnieliście o XTR, ale przy moich nawykach to boję się trochę o te kulki...

 

Napisałem do Bikestacji z prośbą o wycenę zestawu na ZTR Alpine, CX Ray i piasta tył 240s, przód Novatec. Ewentualnie aby obniżyć koszty można wziąć D-lighty.

 

Nie chcę się zbytnio spieszyć z zakupem, aby później nie żałować.

Napisano

piasta xtr jest bardzo dobrze uszczelniania

tylko przy nowych piastach xtr wypadało by je oddac odrazu oddac komus kto naprawde umie robic piasty zeby je zakontrował po swojemu - wtedy niewiele beda uspepować pola piasta na łozyskach ceramicznych :whistling:

 

tych lekkich novatecow nie rozbierałem ale załoze sie ze w porownianiu do tych wszystkich piast wypadaja najgorzej

 

 

a czemu wybrałem dt uszczelnienie i prostota budowy

Napisano

novateki - bardzo fajne piasty, choc 1 tylna zajechalem po 1500km...sie bebenek zblokowal na amen, kreca sie nieziemsko lekko, chyba dzieki lekkim luzom na lozyskach i deklach :) uszczelnienie faktycznie na cycki nie powala, ale co to za problem ewentualnie wymienic lozyska raz na 1-2sezony? jesli sie na nie zdecydujesz to uwazaj jedynie na to, aby na zapadkach byl smar kosztem cichszej pracy, bo bieznia jest ze stosunkowo miekkiego materialu

 

zaplot w bikestacji...przemysl sprawe, bo zdaje sie, ze mistrzami w robieniu kol to oni nie sa :)

Napisano

co do piast xtr to tak pisza o nich ludzie ktorzy siedza tylko przy kompie

 

dobrze porobione xtr'y tocza sie lepiej od moich 240 :wallbash:

ale to zaleta juz kulek ze jak wszystko jest dobrze i wszystko jest wysokiej klasy to piasta nie bedzie chciała sie zatrzymac

Ja nie siedzę tylko przy kompie i piast shimano włącznie z pomęczonymi chwilę xtr'ami nie lubię. Jestem wygodny i leniwy, nie lubie w takich grzebać. I nie lubię słuchać strzelających bębenków. Czwarty rok z rzędu gnębię te same de te i to pierwsze piasty z których bez zastrzeżeń jestem zadowolony. Może w ciągu tych 4 lat coś się wydarzyło i jakość shimano poszła w górę a dt spadła, w co jednak wątpię patrząc na jakość serwisowanych komponentów.

Napisano

Dzięki o informacji dotyczącej zaplatania kół w BS. Poszukałem co nieco i faktycznie są przypadki "fuszerki". Jeśli doszłoby do zaplatania tam zestawu, będę się miał na baczności. Ciągle czekam jednak na odpowiedź z ich strony.

 

Tak naprawdę wszystko się ustali gdy będę znał wyceny zestawów dla mnie. Jeśli chodzi o piasty, zastanawia mnie zestaw tył DT 240s + przód novatec. Pozostając chyba przy maszynach, w opcji taniej było by to przód/tył novatec. Czytałem tematy o projektach rowerów, i jeszcze nie trafiłem na osobę narzekającą.

 

Szprychy to już też raczej wybór między dwoma modelami. Do DT raczej na pewno D-lighty ze względu na cenę. Przy novateckach mogę się szarpnąć na CX Ray. Myślę że to rozsądne konfiguracje.

 

Takie coś wymyśliłem:) I chyba z tych 4 opcji będę coś wybierał. Rozbieżność wagowa mała, cenowa spora...

 

1.

Novatec 711/712SB

Revo 32szt

ZTR Alpine

 

Około 1260 zł, waga ~1380 gram

 

2.

Tył XTR 985 CL /Przód Novatec 711SB IS

Revo 32 szt

ZTR Alpine

~ 1628 zł, waga podobna

 

3.

DT 240s 28H CL (Przód/Tył)

Sapim D-Light 28szt

ZTR Alpine

około 2100zł, waga ?

 

4. DT 240s 32H IS / Novatec 711SB IS

Revo 32 szt

ZTR Alpine

~ 2050zł, waga około 1360 gram.

Napisano

Mam ZTR Alpine/ novateki / d-lighty/ pro-lock i jest wszystko wporządku. Nabial , ja gadalem z kilkoma osobami, ktore od nich braly kola i mowily ze sa zadowoleni, sam sie zdecydowalem i nie zaluje. D-lighty waza 20g wiecej od Revo, ale sa sztywniejsze i troche tansze takze te 20 gram mozna juz spokojnie przebolec ; ). Nikt nie jest mistrzem w robieniu kol

Napisano

sa mistrzowie robienia kol, tylko to nie sa osoby, ktore zrobily bez nadzoru i wskazowek innych 30 kompletow, tylko ludzie, ktorzy w tym siedza lata...partactwo czasami wychodzi dopiero w skrajnych przypadkach wlasnie typu felga 300g + delikatne szprychy...niecentrujace sie kola 2kg pod 70kg zrobi 'kazdy glupi'

 

kolejne pytanie jest takie, czy do nieoczkowanych felg, ktore nie slyna z duzej wytrzymalosci jest sens ladowac szprychy pozwalajace ciagnac wagony kolejowe...ja bym kupil na tyl dt i dal okragle szprychy...moze nie revo

Napisano

Dlaczego nie Revo?

bo to najbarziej kijowa szprycha na rynku :whistling:

jak pomacasz koło na revo masz uczucie ze jest zrobione z plasteliny

 

a co do cx ray to chociasz koło jest sztywne

Napisano

Bez przesady co do szprych Dt Revolution!Uważam,że są to znakomite szprychy o wystarczającej wytrzymałości dla zbudowania nawet całkowicie wyczynowych kół do XC.Cieniowanie tych szprych nie polega na zebraniu materiału,ale na metodzie kucia do odpowiedniej grubości,bez uszczerbku na wytrzymałości.Najwięcej zależy od porządnego zaplecenia koła oczywiście w tym przypadku na trzy krzyże.Osobiście śmigam na kołach ze szprychami Revo i alu nyplami od kilku sezonów i koła spisują się wyśmienicie.Sam zaplatam koła nigdy nie zerwałem szprychy i centrowanie zdarza mi się sporadycznie i jest ono jedynie minimalną korektą.Fakt,że nie ważę dużo ok.70 kg,ale potrafię porządnie dołożyć w terenie. :thumbsup:

Napisano

Bez przesady co do szprych Dt Revolution!Uważam,że są to znakomite szprychy o wystarczającej wytrzymałości dla zbudowania nawet całkowicie wyczynowych kół do XC.Cieniowanie tych szprych nie polega na zebraniu materiału,ale na metodzie kucia do odpowiedniej grubości,bez uszczerbku na wytrzymałości.Najwięcej zależy od porządnego zaplecenia koła oczywiście w tym przypadku na trzy krzyże.Osobiście śmigam na kołach ze szprychami Revo i alu nyplami od kilku sezonów i koła spisują się wyśmienicie.Sam zaplatam koła nigdy nie zerwałem szprychy i centrowanie zdarza mi się sporadycznie i jest ono jedynie minimalną korektą.Fakt,że nie ważę dużo ok.70 kg,ale potrafię porządnie dołożyć w terenie. :thumbsup:

a koło nie ma zadnej sztywnosci bocznej...

 

miałes kiedys cx ray w reku??

Napisano

wytrzymalosc a sztywnosc...2 swiaty

 

przy wytrzymalosci srednica w srodku rzeczywiscie ma symboliczne znaczenie, bo jak ci strzeli, to i tak na haczyku, ktory jest newralgicznym pkt

 

nie chce tu kwestionowac pewnych stwierdzen i robic z siebie nie wiadomo kogo, ale ostra jazda w terenie jest na tyle wzgledna, ze na forum ma pomijalne znaczenie, zeby nie powiedziec, ze zwykle hardkorowcom nawet nie przyjdzie na mysl, ze robia cos na granicy, a niedzielni bikerzy potrafia tworzyc niesamowite historie

Napisano

Skąd masz takie dane,koło jest wystarczająco sztywne we wszystkich kierunkach!Można zastosować szprychy dwa razy grubsze i dwa razy cięższe i ten twój cały CX Ray niech się wtedy schowa,ale hyba nie oto chodzi. :thumbsup:

Napisano

powiem ci tak...daje 99%, ze dowolne kolo do xc, ktore dostane do takiej jazdy po 500km bedzie scentrowane niemilosiernie, a juz po 100km przy mocnym przyspieszaniu kolo bedzie widocznie latac na boki, zeby nie powiedziec, ze odbijac sie od widelek...chociaz nadmienie, ze mam 20kg wiecej, niz autor tematu :)

Napisano

Poza tym, że szprychy 1.5mm ogólnie są średnie i spisują się pod max 65-70kg zawodnikami, to w dzisiejszych czasach przy tak szerokim wyborze alternatywnych modeli kupowanie ich to nieporozumienie. D-lighty/Supercomp to zaledwie 30-40g więcej a nawet przy średnim zaplocie mamy zagwarantowany święty spokój. Dalej, Cn aero 424 - płaskie szprychy za 4zł/szt, cieniowane jak Cx-ray, waga kompletu ok. 290g. Jedynie co przemawia za Revo to wciąż najniższa waga, ale powiedzmy sobie szczerze - te 30g to nic w porównaniu do miękkiego koła :)

Napisano

Skąd masz takie dane,koło jest wystarczająco sztywne we wszystkich kierunkach!Można zastosować szprychy dwa razy grubsze i dwa razy cięższe i ten twój cały CX Ray niech się wtedy schowa,ale hyba nie oto chodzi. :thumbsup:

niekoniecznie niecieniowany champion jest słaszby

Napisano

Ja się zdecydowałem już na szprychy Sapima D-Light, 35 więcej na zestawie kół to nie dużo, a sztywność zestawu powinna być odczuwalnie większa. Piasty to prawie na pewno DT 240s, dużo ludzi ma jednak problemy z tymi Novatecami. Jedyny wybór to jeszcze mocowanie tarczy, ale jestem blisko systemu CL Shminao. Całkiem dobra waga tarcz przy lepszej sztywności - podobno ma nie dzwonić, a technologia ICE coś tam wpływa korzystnie na pracę hamulców.

 

Woli ciekawostki, bikestacja zaproponowała mi zestaw : DT 240s 6 śrub, ZTR Alpine, CX Ray za 2350zł. Teraz poprosiłem o wycenę na D-lightach. Powinno się chyba zamknąć w 2000zł.

Napisano

Podlacze sie do tematu, poszukuje kolek dla zawodnika wagowo 70kg.

 

Nie chce wydac 2 tys, myslalem ze max 1500 jednak zauwazylem ciekawa(chyba) oferte na allegro

 

http://allegro.pl/remerx-viking-1680gr-jak-fulcrum-i-crossmax-nowe-i1647977798.html

 

Nie znam sie na kolkach, czy ktos moglby przyblizyc temat w/w zestawu ? Jak wyglada ich wytrzymalosc/sztywnosc, czy realacja ceny do jakosci jest ok no i jak z konserwacja. W razie jakich kolwiek problemow z bebenkiem czy piasta, czy ktorys serwis mi to zrobi ?

Malo spotykam kol tej marki na plaskich maratonach w ktorych na chwile obecna jezdze.

 

Pozdrawiam z gory dziekuje za odp.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...