emin Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Witam Następujący dylemat. Moja waga powiedzmy 87 - zejdzie w dół - 83kg Mam dylemat przy zakupie kół. Aktualnie posiadam crossmaxy XL - koła rewelacja dla ciężkich rajderów, toczą się super, i są wręcz pancerne. minusy to serwis i ewentualnie walnięta szprycha i jednak waga. Te koła chcę sobie zostawić do jeżdżenia na co dzień/treningi jednakże do maratonów chciałbym nabyć coś lżejszego. Koła na disc - 6 śrub. I teraz dylematy Obęcze - ZTR ALPINE? - ZTR crest? - XC 717? - XR 400? Szprychy - sapim d-light? - dt champion? Piasta - tu brak dylematu - novatec 711/712 Nyple - alu? - mosiądz? Najbardziej skłaniam się ku takiemu rozwiązaniu. - ztr crest (podobno mocniejsze niż alpinki) - sapim d-light - novatec 711/712 - nyple alu SAPIM polyax I teraz pytania 1. czy ten zestaw wytrzyma na naszych płaskich wielkopolskich maratonach (GOOGOL, KACZMAREK ELECTRIC, głównie wielkopolska), 2. Czy dadzą rade powiedzmy w Karpaczu na Powerrade. 3. Jeśli kategorycznie powinienem sobie odpuścić z moją wagą Cresty to czy XC717/XR400/ewentualnie ZTR 355 będą mocniejsze? - z jakimi szprychami? Dylemat jest na tyle istotny że jak mam zejść 100 gram - to gra nie warta świeczki - (crossmax XL około 1800gram) 4. co z ZTRami jeśli włożę do nich powiedzmy schwalbe marahon racer i 6 bar? -gdzieś czytałem że nei powinno się ;/ Wszelkie opinie mile widziane
miskov17 Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Najbardziej skłaniam się ku takiemu rozwiązaniu.- ztr crest (podobno mocniejsze niż alpinki) - sapim d-light - novatec 711/712 - nyple alu SAPIM polyax I będzie to najrozsądniejszy zestaw, jakoś bardzo dużo nie ważysz więc nie bałbym się o wytrzymałość. To czy gdziekolwiek dadzą radę zależy od tego jak dobrze zostaną zaplecione Polecam iść do Rybczyńskiego, trochę tych kół na ZTRach robili i znają się na rzeczy. Roman z Murowanej też dobrze zaplata, do tego znacznie taniej niż Ryba. Sam jeżdżę na Olympic przy wadze 95kg, gdyby nie ****owy zaplot byłyby to złote koła. W najbliższym czasie zajrzę do Romana aby zrobił je porządnie, tylko nigdy ta Murowana nie jest mi po drodze :/ ZTRy nie lubią wysokiego ciśnienia, więc szosowe treningi opadają - dla oponek 1.0" max to 3.8bar/55psi.
pawelsystem Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 na moich alpine dla 1.0 max to 60psi tylko ztr policzony jest na bezdetke ... nie probowałem to nie wiem jak by sie zachowywała tak waska opona na bezdetce
emin Napisano 8 Czerwca 2011 Autor Napisano 8 Czerwca 2011 Dzięki za info. Jak by ktoś chciał coś dodać byłoby super. Czy jak włożę dętkę to więcej mogę nadmuchać w ztra? Zwykle schwalbe RORO i RARA mam około 3barów. Czy po zalaniu także będę mógł jeździć na takich ciśnieniach na oponie 2.1?
miskov17 Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Ok, ma bad - można śmiało ładować szosowe ciśnienia, oczywiście z dętką. Dla potwierdzenia podobne pytanie z forum notubes http://messageboard.notubes.com/viewtopic.php?f=1&t=2580 I będziesz mógł na bęzdętkach z ciśnieniem ok. 3bar - pytanie tylko jaki to ma sens, skoro jednym z największych plusów jest możliwość jazdy na niskim ciśnieniu.
emin Napisano 8 Czerwca 2011 Autor Napisano 8 Czerwca 2011 podziękował. Zbieram więc kapuchę na kółeczka. W sumie ciekawi mnie jeszcze czy odczuję różnicę in plus w stosunku do aktualnie posiadanych kół - 1800 gr. (crossmax xl) Ale w tym przypadku podejrzewam że czas pokaże.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.