zgrzezly Napisano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2011 Witam, mam problem, odpowietrzam strzykawkami zgodnie z manualem producenta, cały proces nie budzi zastrzeżeń do momentu odpowietrzania klamki. Podczas zwiększania i zmniejszania ciśnienia tłoczkiem strzyki z klamki wydobywa się dźwięk jakby zasysanego powietrza. Przy pierwszym zmniejszeniu ciśnienia wyciągam z klamki pęcherzyki powietrza, później pęcherzyków już nie ma ale dźwięk zasysania pozostaje. Pompuję trochę klamką i strzykawką, klamka jest twarda, zamykam układ, zakładam klocki, koło i klamka nie jest już taka twarda. Dodatkowo jak ustawię rower na w pionie (transport w windzie) to klamka staje się całkiem miękka, dochodzi prawie do kierownicy. Po postawinieniu roweru na kołach twardość klamki jest prawie identyczna z przed postawieniem w pion. Druga klamka nie ma żadnej z tych dolegliwości. Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?? zgrzezly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość JGa Napisano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2011 musisz odpowietrzyć cały układ a nie samą klamkę, prawdopodobnie masz powietrze przy zacisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgrzezly Napisano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 odpowietrzam cały układ, tak jak napisałem, z zacisku zdaje się że udaje mi się wyciągnąć całe powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 Spróbuj w trakcie odpowietrzania zmieniać położenie klamki/roweru (na boki, w pionie). Wiem, że to brzmi idiotycznie, ale kumpel miał tak jak Ty i w ten sposób chyba mu się udało odpowietrzyć cały układ. Zabrało mu to trochę czasu więc cierpliwość i wytrwałość są przy tym bezcenne. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgrzezly Napisano 8 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 odkręciłem zacisk od amora i klamkę od kierownicy, podczas odpowietrzania (ciągnięcia za tłoczek strzykawki) zmieniałem położenie zacisku, klamki w różnych płaszczyznach, pomogło. Swoją drogą wpadłem na chytry plan innego sposobu zalania i odpowietrzenia, otóż 1. opróżnić cały układ hamulcowy ze starego płynu 2. jedną strzykawkę napełnić DOT-em, odgazować, podpiąć do portu w zacisku, zamknąć klamerkę na rurce igielitowej. 3. drugą pustą strzykawkę podpiąć do portu w klamce, ciągnąć za tłoczek robiąc podciśnienie w układzie hamulcowym, zamknąć klamerkę, odłączyć strzykawkę od rurki igielitowej, wcisnąć tłoczek do strzykawki, przykręcić do rurki, zwolnić zacisk, ciągnąc za tłoczek zwiększyć podciśnienie, zamknąć klamerkę na igielicie przy klamce, zwolnić klamerkę przy zacisku - podciśnienie powinno zassać DOT-a do układu hamulcowego. co o tym sądzicie - może ktoś już tak robił?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikur Napisano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 może ktoś już tak robił?? owszem robiłem dosyć podobnie .... jak zalewasz któryś z kolei układ w ciągu dnia to z nudów robi się różne wynalazki zdejmij cały układ z roweru tak żeby mieć tylko w ręku klamkę i hamulec połączone przewodem - włóż osłonkę plastikową między okładziny . Trzymać klamkę wyżej , hamulec niżej , podłączyć strzykawki ( pełna na dole pusta u góry ) powoli naciskając dolny tłoczek stukaj delikatnie czymś w przewód na całej jego długości .... ( nie naciskaj klamki ! ) pozostaw trochę płynu w strzykawce na dole . Następnie odkręć strzykawkę i zamknij układ przy klamce ( oczywiście nadal trzymając ją w górze ) Teraz odwróć , czyli hamulec u góry a klamka na dole ,odkręć strzykawkę i zamknij układ przy hamulcu . to powinno pomoc , jesli nie to sprawdz wszystkie uszczelki w układzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.