Skocz do zawartości

[Koła] Novatec NT 802/NT 751 red / Mavic XM 317 / DT Champion


delmis

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzam się do zakupu tych kół Mój odnośnik

Czy jest to dobry wybór ? Jestem dość ciężkim "drajwerem" i już przeżyłem trochę problemów z kolami z krossa a6 także teraz chciałbym coś w miarę solidnego. Jak wygląda sprawa z tą piastą novateca?

Napisano

Z piastami novateca nie ma większych problemów przy ich serwisowaniu. Sam możesz wymienić łożyska, jesli te złapią luzy. W mojej tylnej pokonałem dystans lekko licząc 15 tyś. km. i padło jedno. Co więcej to mój błąd, że wcale do nich nie zaglądałem. Przez to zaniedbanie łożyska były już bez smaru z rdzawym nalotem. Przód idzie jak burza. Zamienniki, najlepsze japońskie YKK za 20 pln komplet. Piasty wieczne...

Co do obręczy to jeśli ważysz od 95 w zwyż to nie daję Ci żadnej gwarancji. Przy moich 85 kg z kołami nic się nie działo. Natomiast polecam Ci do nowych kół zmienić okładziny w v-kach na bardziej miękkie, które pozwolą lepiej modulować siłę hamowania roweru razem z Tobą. Nawet nie chodzi o samą modulację ale o przecieranie się ścianek w obręczy, które to mnie dotkliwie spotkało po niecałym roku jazdy ale to tylko ze względu na zły(zbyt twardy typ okładzin) dobór szczęk. Szprychy na przyzwoitym poziomie, nie pękają. No chyba, że zaczniesz przygodę ze skakaniem... W maratonach czy XC w zupełności będą w sam raz.

Zapytaj sprzedawcę o gwarancję i o to, kto będzie Ci dociągał szprychy po ich pierwszym ułożeniu się. Niekoniecznie musi to być raz może nawet kilkakrotnie okazać się, że szprychy się luzują. Pomyśl co wtedy. Nawet taki zestaw niewłaściwie eksploatowany może popsuć nerwy! Gdyś co jeszcze chciał wiedzieć to pytaj. Poza tym do Twojej masy świetnie będą pasować 36 otworowe obręcze. pozdrawiam.

Napisano

Dzięki za dość wyczerpującą odpowiedź. Chyba zamówię te kółka bo uważam ze cena jest dość atrakcyjna i czerwone piasty będą pasowały mi do ramy;p

Mam jedno pytanie odnośnie naciągania szprych czy ciężko jest to zrobić samemu i czy potrzeba dużej wprawy/doświadczenia? Mam już trochę dość jeżdżenia po serwisach i jak już mam coś spieprzyć wolałbym to zrobić osobiście:D

Napisano
Zapytaj sprzedawcę o gwarancję i o to, kto będzie Ci dociągał szprychy po ich pierwszym ułożeniu się. Niekoniecznie musi to być raz może nawet kilkakrotnie okazać się, że szprychy się luzują.

 

Skąd pomysł na dociąganie szprych w gotowych kołach?

Napisano

Może to nie pomysł ale konieczność. Nie jestem przekonany czy Ty tego byś nie zrobił w swoich. Ja uważam, że koła owszem są gotowe ale jeśli nie były używane, to jak specjalista, który je zaplatał dokonał korekt bez wcześniejszego ułożenia się szprych tak by już nic nie potrzeba było regulować. Jeśli dociągnęli szprychy na tyle mocno, żeby się nie odkręcały to przy dużej sile szprychy mogą zacząć pękać. Chyba, że zastosowali "stop gwint" na każdy nypel i szprychę... W ogóle to nie są koła firmowe Mavica, ktoś je złożył bo może miał kaprys na takie zestawienie komponentów?

 

Delmis: samemu można pokręcić nyplami. Lecz jeśli nie wiesz jak to czynić poprawnie bądź pewien, że jeśli zdecydujesz się na ów komplet będziesz musiał ja zawieźć na dociąganie do pierwszego serwisu lub znajomemu, któremu ufasz

Napisano

Kwota za ten komplet wydaje się do przełknięcia ale na Twoim miejscu - handlować w dół parę groszy zawsze daje satysfakcję ale nie zawsze się udaje. Zaproponuj sprzedawcy np 450 zł z przesłaniem ich do Ciebie.

W zestawie najdrożej wypadają obręcze - 100-120 zł sztuka. Komplet piast + zamykaczki;] ~150 a szprychy w najlepszym wypadku 110.

Wygląda na to, że zostały zaplecione za darmo. Ale sklep i tak na tym zarobi, nie bój się o to...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...