Azien Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Witam! Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość, jeśli nie od razu wpasuję się w tutejsze zwyczaje. Uwielbiam jeździć, ale jestem raczej laikiem w kwestiach technicznych. Do rzeczy... Szukam roweru wartego do ok. 1700 złotych do jazdy rekreacyjnej, ale po różnych nawierzchniach (asfalt, kostka brukowa, leśne uliczki, czasem nawet piach i lekkie błoto). Nie w głowie mi skoki czy wyścigi a'la Maja Włoszczowska, ale często zdarza mi się wylądować w lesie lub wyskoczyć poza bardziej uczęszczane drogi. Najbardziej optymalny będzie chyba klasyczny rower górski... tylko jaki? Dotychczas na starym rowerze (który dokonał niedawno żywota) robiłem ponad 1000 km rocznie, a wolałbym, żeby rower przetrwał dobrych kilka lat. Zależy mi na amortyzowanym widelcu (najlepiej z blokadą) i (to już nie obowiązkowe) 24 biegach, bo przy wyższych prędkościach nie wystarczyło mi 21. Pełna amortyzacja raczej nie wchodzi w grę - męczy to niemiłosiernie, czego doświadczałem przez ostatnie 10 lat. Mam 178 cm wzrostu i ważę 68 kg. Troszkę zainteresowałem się tematem samodzielnie i wpadłem w sklepie na pewnego Kelly'sa. Godne to uwagi? Oczywiście będę bardzo wdzięczny, jeśli podzielicie się innymi propozycjami. http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=24470&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=269&subcat_id=271 Pozdrawiam, Andrzej.
dziobolek Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Uniwersalne to są crossy (nie mylić z marką Kross). Tutaj masz wyprzedaż starszych roczników MTB - http://velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=432 Cross - http://velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=356 Zerknij, może coś znajdziesz dla siebie. Pozdrówka!
Azien Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 Uniwersalne to są crossy (nie mylić z marką Kross). Tak rzeczywiście jest, ale mój brat ma crossa Scotta i wystarczy drobny deszcz by na tych wąskich oponach z płytkim bieżnikiem przewrócić się na co większym wirażu lub mocniejszym hamowaniu. Na górskim nigdy nie miałem takich problemów. Lubię też jeździć w zimie po śniegu, a rowery crossowe raczej się do tego nie nadają. Dzięki za linki! Czy to znaczy, że poprzednie roczniki to ten sam sprzęt, tylko z innym malowaniem i nową, podwyższoną odpowiednio ceną?
dziobolek Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Dzięki za linki! Czy to znaczy, że poprzednie roczniki to ten sam sprzęt, tylko z innym malowaniem i nową, podwyższoną odpowiednio ceną? Mniej więcej... czasem dają deczko inny osprzęt w nowym roczniku, co nie zawsze oznacza, że lepszy... Pozdrówka!
ziemian Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Witam Po pierwsze nie ma rowerów uniwersalnych tak jak nie ma opon uniwersalnych. Jeżeli chodzi o rowery to nie polecam tych podanych wyżej, Author pakuje słaby osprzęt do rowerów w tej cenie. Jeżeli chodzi o tego Kellys'a co podałeś też jak na tą cenę jest na bardzo słabym osprzęcie- słabszym niż ten co podałem KROSS Rowery rocznik 2010 i 2011 już nie mają tego osprzętu co poprzednie roczniki. Tu masz rower który jest z roku 2009, oczywiście jest nowy gwarancja itp. Sam kupowałem u tego gościa ten sam rower ponad rok temu mam już przejechane ponad 1500km i jestem mega zadowolony. Osprzęt się super sprawuje, hamulce też odpowietrzylem tylko raz zaraz po kupnie i od tego czasu żylety. Amortyzator z blokadą skoku i dobrze się sprawuje, napęd również super działa na czele z przerzutką tylną Shimano XT Shadow. Wszystko jest idealnie dobrane i kompatybilne ze sobą. Tu masz link do aukcji: http://allegro.pl/kross-level-a2-17-deore-xt-kask-gratis-sprawdz-i1641465719.html Tam masz jeszcze jakieś gratisy itp. Pozdrawiam i polecam
Azien Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 Dzięki Ziemian! Rowerek faktycznie wygląda interesująco. Niestety w tej ofercie są tylko rowery o ramie 17,5 cala. Czy przy wzroście 178 to nie jest za mało? Z tabelki, którą znalazłem w internecie (http://www.rower.com/archiwum.php?art=2831), wynika, że powinienem kupić rower między 19 a 20, a długość nóg wskazuje nawet 21. Może można to skompensować ustawieniem siodełka i kierownicy? 17,5 to tak mniej więcej 172 cm wzrostu. I jak to jest z hamulcami hydraulicznymi? Jedni twierdzą, że trzeba je co roku konserwować i ogólnie są drogie w utrzymaniu, a naprawy kosztują masakrycznie dużo, a inni wskazują, że tarczówkom nie przeszkadza błoto czy woda i ogólnie siłą hamowania i trwałością przewyższają V-brake'i.
ziemian Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Po pierwsze rama 17,5 cali na twój wzrost jest idealna, ja mam 192cm i mam rame 21calową i jest dobra także jak ty byś miał 21 calową to sobie tego nie wyobrażam, a wszystko jeszcze można podregulować siodełkiem. A co do hamulców faktycznie są bardzo dobre ponieważ jeżeli jest błoto mocny deszcz, np dziś w takich warunkach jechałem to się sprawują fantastycznie v-ki nie dałyby rady w takich warunkach ze skutecznym hamowaniem, a te żylety!!! A co do utrzymania to to co ktoś pisze to są kompletne bzdury, nic nie płacisz za utrzymanie nic! nie trzeba konserować co rok wystarczy norumalnie dbać czyli myć poo każdej mega błotnistej jeździe i tyle. Czasem ale to bardzo żadko się zapowietrzy któryś to wystarczy mieć olej LHM+ i uzupełnić stan w zbiorniczku. Spokojnie sam dasz rade tu na forum jest wiele tematów jak odpowietrzać krok po kroku. pozdrawiam
Azien Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 Ilu ludzi, tyle opinii. Przeszukałem już masę stron i opinie są tak rozbieżne, że to głowa mała. Ponoć w terenie lepszy jest krótszy rower, bo nieco lżejszy i zwrotniejszy. Na trasie z kolei lepszy jest dłuższy. Przynajmniej tak wynika z większości opinii. Korzystając z wymyślnych kalkulatorów wygląda na to, że rower jest za mały o 0,5-1 cal, ale to chyba spokojnie można przeżyć i skompensować ustawieniem siodełka. EDIT: Słyszałem też taką legendę, że kiedy odwrócimy rower do góry kołami, to płyn z hydrauliki może się wylać poza układ. Prawda li to, czy jakieś zabobony?
dziobolek Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Rowerek faktycznie wygląda interesująco. Niestety w tej ofercie są tylko rowery o ramie 17,5 cala. Czy przy wzroście 178 to nie jest za mało? Czyli rama 19" dla Ciebie powinna być OK. Zmierz dlugosc nogi od podloza do krocza. Jezeli szukasz rozmiaru roweru gorskiego wynik w centymetrach nalezy pomnozyc przez wspolczynnik 0,57. Jezeli probujesz dobrac wielkosc ramy szosowej, to mnoz przez wspolczynnik 0,67. Jezeli ma to byc rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Poniewaz rozmiary rowerow gorskich podawane sa zazwyczaj w calach, nalezy wykonac jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54. A wynik, że rama 17" będzie dla Ciebie OK... z nieba spadł??? Pozdrówka!
Azien Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 No tak, próbowałem tą metodą i wychodzi 18,5-19. 1 lub 1,5 cala robi tak wielką różnicę? Wzory wzorami, ale kiedy czytam opinie ludzi, to powątpiewam w wartość matematyki. Wątek z tego forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/19929-rama-jaki-rozmiar-na-180cm-wzrostu/ 21" wyśmiewają, 20" to zdecydowanie za dużo. 18-19" to ich zdaniem MAXIMUM. Dla gościa wyższego nieco ode mnie. Parę osób jeździ na 18-18,5, a przerastają mnie o parę centymetrów.
dziobolek Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Po pierwsze nie ma rowerów uniwersalnych tak jak nie ma opon uniwersalnych. Jeżeli chodzi o rowery to nie polecam tych podanych wyżej, Author pakuje słaby osprzęt do rowerów w tej cenie. No tak, próbowałem tą metodą i wychodzi 18,5-19. 1 lub 1,5 cala robi tak wielką różnicę? Czyli 19" - jak pisałem wcześniej. Czy robi różnicę...??? Ja jeżdżę rowerkiem z ramą 19", czasem wsiądę na rower ukochanej z ramą 22" i jest OKi natomiast jak jadę rowerkiem syna z ramą 18" to już jest jakoś dziwnie i nie OK... jakiś taki mały. Dlatego ważne byś mógł rower przymierzyć/przejechać przed zakupem. No tak, próbowałem tą metodą i wychodzi 18,5-19. 1 lub 1,5 cala robi tak wielką różnicę? 21" wyśmiewają, 20" to zdecydowanie za dużo. No bo IMHO za dużo... 18-19" to ich zdaniem MAXIMUM... Zgadza się, a resztę porad olej Zaokrąglić lepiej zawsze w górę. Z mojego skromnego doświadczenia sposób z mierzeniem i przeliczaniem długości nogi zawsze świetnie się sprawdza. Ale można trochę bardziej naukowo: http://antonyl.brinkster.net/beatnik/Biomechanicalcyclingv8english.xls (spoko, proszę nie obawiać się wirusia ) Pozdrówka!
Azien Napisano 2 Czerwca 2011 Autor Napisano 2 Czerwca 2011 Tak, korzystałem już z tego kalkulatora, dzięki. Czy jako krocze rozumieć należy anatomicznie krocze, które będzie opierać się na siodełku, czy należy uwzględnić także... "organ"? Tak, korzystałem już z tego kalkulatora, dzięki. Czy jako krocze rozumieć należy anatomicznie krocze, które będzie opierać się na siodełku, czy należy uwzględnić także... "organ"? Znalazłem parę innych ofert, ale zazwyczaj nie ma tam opcji 19", ale 18" i 20". No i teraz nie wiem - czy brać 18" (ale to równie dobrze mógłbym już wziąć tego Krossa 17,5", bo wymiata, jeśli chodzi o osprzęt), czy 20"? Czytałem, że bezpieczniej jest mieć rower ciut za mały, niż za duży. Poza tym, muszę dodać, że należę do takich, którzy łatwo adaptują do różnych warunków i raczej nie jestem skłonny do narzekań, jeżeli coś nie jest dopracowane. Z resztą - ostatnie 10 lat jeździłem na "makrokeszowym" rowerku, ważącym 23 kilo, mało stabilnym i z kijowymi przerzutkami, a i tak miałem z wypraw masę frajdy. Poprzedni rower był chyba zdecydowanie za duży - kiedy się zatrzymywałem, to siedząc na siodełku ledwo sięgałem palcami jednej stopy do ziemi. Spróbuję umówić się z tym sprzedawcą i przymierzyć, a jeśli się nie uda, to skoczę do najbliższego sklepu i spróbuję na jakimś losowym rowerku o jednakowych gabarytach. Może to zda egzamin.
ziemian Napisano 2 Czerwca 2011 Napisano 2 Czerwca 2011 Według mnie rama 19 będzie na ciebie za duża, sam mam 192cm i mam rame 21cali, ale nie wiem czy teraz nie wymieniłbym na 19calową, jeżeli kupujesz rower górski to rama powinna być brana pod uwagę mniejsza niż w szosie ponieważ tak jak pisałeś jest zwrotniejszy i na wertepach klejnotów nie poobijasz ;] Idź do sklepu i przymierz jakiegoś KROSS'a i wtedy będziesz miał 100% pewności, ale wg mnie rama 17,5cala będzie na ciebie bardzo dobra. Pozdrawiam
dziobolek Napisano 2 Czerwca 2011 Napisano 2 Czerwca 2011 Czy jako krocze rozumieć należy anatomicznie krocze... Tak, jako anatomiczne... Ale tak jak pisałem wcześniej, ważne byś mógł rower przymierzyć/przejechać przed zakupem. Poprzedni rower był chyba zdecydowanie za duży - kiedy się zatrzymywałem, to siedząc na siodełku ledwo sięgałem palcami jednej stopy do ziemi. Może deczko... siedząc na siodełku, noga oparta na pedale w dolnej pozycji powinna być lekko ugięta (nie prosta i nie za mocno ugięta) wtedy powinieneś podpierać się o podłoże tylko palcami ale pewnie i stabilnie postawionymi na podłożu. Mam nadzieję, że rozumiesz co mam na myśli... Może jeszcze inaczej... Załóżmy że masz długość nogi 80cm, więc rozmiar ramy będzie oddpowiednio dla MTB 17,95" Cross 19,84" Szosówka 21,10" zaokrąglić według potrzeby. Pozdrówka!
Azien Napisano 2 Czerwca 2011 Autor Napisano 2 Czerwca 2011 Tak, rozumiem. Niestety trudno mi dokonać pomiaru starego roweru, bo ma ramę w kształcie litery "Y" (pełna amortyzacja), w innym wypadku miałbym już zarys sytuacji. Dzięki za pomoc, na dniach spróbuję przymierzyć jakieś rowery w sklepie. I dam znać, co mi z tego wyszło. Pozdrawiam! Jednak spróbowałem i wychodzi między 18-19 (zależy, czy mierzyć od środka suportu, czy od jego górnej krawędzi). Sztycy zostało jeszcze sporo w zapasie, a nawet, gdy obniżyłem, to jest wygodnie. Rower jest niesamowicie konkurencyjny, a to utrudnia obiektywne spojrzenie.
dziobolek Napisano 2 Czerwca 2011 Napisano 2 Czerwca 2011 Rower jest niesamowicie konkurencyjny, a to utrudnia obiektywne spojrzenie. Który...??? Bo mi się marzy ten - http://velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=453 jako następca mojego Classic'a zakupionego w '95, który pomimo swoich lat bardzo dobrze i bezawaryjnie służy mi do dziś... No... ale to inna półka cenowa Pozdrówka!
Azien Napisano 2 Czerwca 2011 Autor Napisano 2 Czerwca 2011 Który...??? Bo mi się marzy ten - http://velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=453 jako następca mojego Classic'a zakupionego w '95, który pomimo swoich lat bardzo dobrze i bezawaryjnie służy mi do dziś... No... ale to inna półka cenowa Pozdrówka! Ten: http://allegro.pl/kross-level-a2-17-deore-xt-kask-gratis-sprawdz-i1641465719.html Też chętnie wydałbym ponad 2000, gdybym mógł zaszaleć. Dlatego wydaje mi się, że za 1500 złotych taki zestaw to naprawdę rarytas. Zazwyczaj widywałem takie za ok. 2000.
dziobolek Napisano 2 Czerwca 2011 Napisano 2 Czerwca 2011 Ten: http://allegro.pl/kross-level-a2-17-deore-xt-kask-gratis-sprawdz-i1641465719.html Też chętnie wydałbym ponad 2000, gdybym mógł zaszaleć. Dlatego wydaje mi się, że za 1500 złotych taki zestaw to naprawdę rarytas. Zazwyczaj widywałem takie za ok. 2000. Zawsze można resztę na raty... A rowerek, to fakt... i ładny, i cenowy rarytas. Jak Ci pasi MTB bardziej niż cross, no i jak pasi rozmiar to... brać Na duży plus w nim jest to, że posiada hydrauliczne hamulce tarczowe. Wierz mi że warto... A za podobnego Dextera - http://velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=432 - trzeba dać 1850zł... Pozdrówka!
Azien Napisano 2 Czerwca 2011 Autor Napisano 2 Czerwca 2011 Taaak, mi też się bardzo podoba. I nie spodziewałem się, że w tej cenie gdziekolwiek da się znaleźć hydraulikę! A skoro warto... Teraz ciekawostka. Zmierzyłem odległość między siodełkiem a suportem i wyszło 70 cm. Z kolei kalkulator wskazuje, że optymalne dla mnie będzie 76 cm. To spora różnica, nogi miałbym już zupełnie proste w dolnej pozycji.
Azien Napisano 5 Czerwca 2011 Autor Napisano 5 Czerwca 2011 Byłem, przymierzyłem, nie kupiłem. JESZCZE nie... Sprzedawca przekonkretny, rowerek prześliczny. Przymierzyłem parę razy, pogadałem z facetem. Stwierdził, że nie ma sensu przejmować się tak bardzo rozmiarami, ważne, żeby jeździło się wygodnie (sam ponoć jeździ na sporo za dużych, bo lubi). Niestety zauważył, że rowerek jest nieco za mały - noga była zbyt mocno zgięta w dolnej pozycji, a siodełka nie dało się bardziej wyciągnąć, bo przekroczyłoby graniczny punkt wysunięcia sztycy z ramy. Gość doradził, że w zupełności wystarczy wymiana sztycy na dłuższą (ta fabryczna ma bodaj 30 cm), by było wzorowo. Moje wrażenia - kurczę, faktycznie chyba mały ten rower, strasznie się trzeba pochylać, ręce mocno opierają się na kierownicy, dziwnie mi z tym... Wróciłem troszkę zgaszony i z jeszcze większym dylematem odnośnie kupna tego roweru. Następnego dnia odwiedziłem GoSport. Pogawędziłem ze sprzedawcą (co ciekawe, jego pierwszą poradą bez żadnej mojej sugestii było 17", a 19" przy moim wzroście stanowczo odradzał) i zacząłem przymierzać rowery. 17" - wrażenia podobne do Krossa z Allegro. Dziwnie pochylony, nogi ciut za bardzo zgięte. Wziąłem więc 19" - chwila prawdy. Siadam i... praktycznie żadnej różnicy! Wciąż pochylony, mocno oparty na kierownicy. Jedyną właściwie różnicą była długość sztycy "wystającej" z ramy, ale akurat wizualna strona jest tu najmniej istotna. No i trzeba było wyżej podnosić nogę przy schodzeniu. Stwierdzam więc, że to wina 10 lat przyzwyczajeń z użytkowania "makrokeszowego" roweru - jeździło się na nim jak na chopperze, kierownica wysunięta zdecydowanie wyżej od siodełka. A teraz przyszło dosiąść prawdziwy MTB i się zdziwiłem. Podejrzewam, że to znowu tylko kwestia przyzwyczajenia i po pierwszych godzinach jazdy "wrosnę" w nowy rower. W tym tygodniu zamierzam zakupić "pomarańczowego Krossa". Oczywiście przed zakupem poproszę faceta, żeby dał mi się jeszcze odrobinę przejechać, aby mieć już 100% pewności. Pozdro! PS. Co myślicie o pomyśle wymiany sztycy na dłuższą - to faktycznie może zastąpić wyższą ramę, czy oprócz kiepskiego wyglądu niesie jakieś konsekwencje? Wydatek koło 40 złotych, a za większy rower musiałbym dać dodatkowe conajmniej 200-300.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.