Skocz do zawartości

[Koła] Co wybrać w okolicach 800zł?


Krzysiek10

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Zamierzam kupić zestaw kół do XC/MTB i tu zaczyna się problem gdyż mam kilka opcji i nie wiem, na którą się zdecydować.

Moimi faworytami są:

1 Fulcrum Red Metal 5 Disc

2 Mavic Crossride disc 2011

3 Dt Swiss X1900

4 Złożyć tylko tylne koło na piaście Novatec D712 i obręczy Mavic xm317/xc717. Nad szprychami i nyplami jeszcze bym się zastanowił.

 

Do wydania mam około 800zł(najlepiej jak naj mniej). Jeżdżę 50% teren 50% asfalt. Nie szaleję za bardzo ale czasem zdarzy mi się lekki skok z korzenia/krawężnika więc dobrze by było żeby koła to wytrzymały. Ważę 62 kg(z rowerem około 75kg). Koła muszą być pod hamulce tarczowe, najlepiej pod 6 śrub.

Najbardziej zależy mi o Waszych opiniach na temat pierwszych trzech zestawów oraz o porównaniu ich do siebie.

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

 

PS.Wiem że o tych kołach jest często wałkowane na forum ale nie znalazłem tematu z ich porównaniem :)

Napisano

Od siebie polecam Crossridy. Dobre koła za przestępną cenę, waga w normie. Ważąc 62kg nic z nimi się nie stanie. Mają limit wagowy 100kg (jeździec + rower), ale na forum można wyczytać że są użytkownicy którzy ten limit przewyższają a koła nadal mają się dobrze. Generalnie dosyć popularny model na 24 płaskich szprychach i łożyskach maszynowych. Jeżeli chodzi o szprychy to jedna kosztuje w okolicach 10-15zł, więc to może odstraszyć, ale przy Twojej wadze to pikuś. Sam waże 82kg + rower i z kołami nic sie nie dzieje. Jeżeli chodzi o łożyska maszynowe to Fullcrumy mają jakieś dziwne łożyska, mają bardzo trudno dostępny rozmiar, jakieś unikatowe i w przyszłości jak byś chciał wymienić łożyska to o ile do Crossridów dostaniesz za przysłowiowe kilka złotych to łożyska do Red Metali będą bardzo trudno dostępne i cena powali na kolana (gdzieś wyło o tym na forum). Tyle z mojej strony. Polecam Crossridy... no i wizualnie są bardzo ładne.

Napisano

Dzięki za szybką odpowiedź.

Teraz mam pytanie: jak jest z jakością Crossridów z lat 2009,10,11? Z tego co czytałem to są one robione na tajwanie i czasem dość szybko mogą się zepsuć. Druga sprawa to to jak jest z uszczelnieniem piast? Z opinii o Red Metalach wynika że mają bardzo dobre uszczelnienie, a jak jest w przypadku Maviców?

Napisano

Tak samo. Mają dobre uszczelnienia i łatwiejsze do zdobycia łożyska tak jak wspominałem. Co do roczników to ta sama konstrukcja i materiały a jedyna różnica to kosmetyczne zmiany pomiędzy rocznikami. Są dobrej jakości i solidne, chociaż wiadomo że wszystko zależy od użytkowania bo jak chcesz je katować na krawężnikach i zjeżdżać z Mount Everest to odpuść.

Napisano

Więc jak na razie 1-0 dla Mavica. A jak jest z dostępnością płaskich szprych? Czy dystrybutor bez problemów wysyła je osobom prywatnym?

Napisano

Za 800zł nie bawiłbym się w jakieś zestawy tylko zlożył koła na novatekach 711/712,szprychy do wyboru,obręcze Sunrims Equalizer 21(2011 fajnie wygladaja)380g około waga więc lepiej jak maviki.

Napisano

supergdynia, również zastanawiam się nad złożeniem koła z tym, że jak składać to tylko na tył. Jedyne co to trochę obawiam się czy z tym Novatecem nie będzie większych problemów. A może polecilibyście mi jakąś dobrą tylną piastę tak do około 300 zł ?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Odświeżę temat :icon_wink:

 

A więc postanowiłem że bedę składał koło. Obręcz to najprawdopodobniej będzie Mavic xc717. Teraz zastanawiam się nad piastą, w związku z czym mam problem z wyborem. Już prawie byłem zdecydowany na Novateca d712 jednak w oko mi wpadła jeszcze Dt Swiss 370. Czy warto do niej dopłacić czy może lepiej zaufać Novatecowi? Dodam że zależy mi na niezawodności :icon_wink:

Napisano

Ja polecam piasty Novateca. Przez dwa lata miałem taką na tyle i chodziła idealnie. Zero luzów, bębenek "cykał" cały czas, jak nowy. Co prawda moja była pod V-braki, a nie pod tarcze ale wytrzymałość powinna być porównywalna lub nawet lepsza dla tarczowej. Do łożysk zajrzałem raz z ciekawości i skręciłem z powrotem nie robiąc przy nich nic. A koło było intensywnie użytkowane : błoto, śnieg, deszcz i raz nawet grad :-). Obręcz (mavic 317 bodajże) była dwukrotnie w serwisie centrowana po poważnym skrzywieniu bocznym i rantu (góry przeżyła, a załatwiły ją nasze ścieżki rowerowe...). A z piastą nic się nie stało. W przeciwieństwie do przedniej piasty deore, którą musiałem średnio co dwa miesiące rozkręcać, czyścić łożyska i smarować. Także jeśli chcesz składać koła to wg mnie piasty Novatec'a są bardzo dobrym wyborem. Choć przy takiej jeździe, jak napisałeś to każde z wymienionych przez Ciebie kół spełni swoje zadanie w 100%.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Ja polecam piasty Novateca. Przez dwa lata miałem taką na tyle i chodziła idealnie. Zero luzów, bębenek "cykał" cały czas, jak nowy.

 

 

Ja również mam koła zaplecione na Novatecu chodzą pięknie po zakręceniu na luzie kręcą się i kręcą Łożyska maszynowe w przeciwieństwie do kulek są dobrze uszczelnione . Sa po prostu świetne.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...