Krzysiek10 Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Witam! Zamierzam kupić zestaw kół do XC/MTB i tu zaczyna się problem gdyż mam kilka opcji i nie wiem, na którą się zdecydować. Moimi faworytami są: 1 Fulcrum Red Metal 5 Disc 2 Mavic Crossride disc 2011 3 Dt Swiss X1900 4 Złożyć tylko tylne koło na piaście Novatec D712 i obręczy Mavic xm317/xc717. Nad szprychami i nyplami jeszcze bym się zastanowił. Do wydania mam około 800zł(najlepiej jak naj mniej). Jeżdżę 50% teren 50% asfalt. Nie szaleję za bardzo ale czasem zdarzy mi się lekki skok z korzenia/krawężnika więc dobrze by było żeby koła to wytrzymały. Ważę 62 kg(z rowerem około 75kg). Koła muszą być pod hamulce tarczowe, najlepiej pod 6 śrub. Najbardziej zależy mi o Waszych opiniach na temat pierwszych trzech zestawów oraz o porównaniu ich do siebie. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam PS.Wiem że o tych kołach jest często wałkowane na forum ale nie znalazłem tematu z ich porównaniem
stefan2810 Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Od siebie polecam Crossridy. Dobre koła za przestępną cenę, waga w normie. Ważąc 62kg nic z nimi się nie stanie. Mają limit wagowy 100kg (jeździec + rower), ale na forum można wyczytać że są użytkownicy którzy ten limit przewyższają a koła nadal mają się dobrze. Generalnie dosyć popularny model na 24 płaskich szprychach i łożyskach maszynowych. Jeżeli chodzi o szprychy to jedna kosztuje w okolicach 10-15zł, więc to może odstraszyć, ale przy Twojej wadze to pikuś. Sam waże 82kg + rower i z kołami nic sie nie dzieje. Jeżeli chodzi o łożyska maszynowe to Fullcrumy mają jakieś dziwne łożyska, mają bardzo trudno dostępny rozmiar, jakieś unikatowe i w przyszłości jak byś chciał wymienić łożyska to o ile do Crossridów dostaniesz za przysłowiowe kilka złotych to łożyska do Red Metali będą bardzo trudno dostępne i cena powali na kolana (gdzieś wyło o tym na forum). Tyle z mojej strony. Polecam Crossridy... no i wizualnie są bardzo ładne.
Krzysiek10 Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 Dzięki za szybką odpowiedź. Teraz mam pytanie: jak jest z jakością Crossridów z lat 2009,10,11? Z tego co czytałem to są one robione na tajwanie i czasem dość szybko mogą się zepsuć. Druga sprawa to to jak jest z uszczelnieniem piast? Z opinii o Red Metalach wynika że mają bardzo dobre uszczelnienie, a jak jest w przypadku Maviców?
stefan2810 Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Tak samo. Mają dobre uszczelnienia i łatwiejsze do zdobycia łożyska tak jak wspominałem. Co do roczników to ta sama konstrukcja i materiały a jedyna różnica to kosmetyczne zmiany pomiędzy rocznikami. Są dobrej jakości i solidne, chociaż wiadomo że wszystko zależy od użytkowania bo jak chcesz je katować na krawężnikach i zjeżdżać z Mount Everest to odpuść.
Krzysiek10 Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 Więc jak na razie 1-0 dla Mavica. A jak jest z dostępnością płaskich szprych? Czy dystrybutor bez problemów wysyła je osobom prywatnym?
supergdynia Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Za 800zł nie bawiłbym się w jakieś zestawy tylko zlożył koła na novatekach 711/712,szprychy do wyboru,obręcze Sunrims Equalizer 21(2011 fajnie wygladaja)380g około waga więc lepiej jak maviki.
Krzysiek10 Napisano 2 Czerwca 2011 Autor Napisano 2 Czerwca 2011 supergdynia, również zastanawiam się nad złożeniem koła z tym, że jak składać to tylko na tył. Jedyne co to trochę obawiam się czy z tym Novatecem nie będzie większych problemów. A może polecilibyście mi jakąś dobrą tylną piastę tak do około 300 zł ?
Krzysiek10 Napisano 14 Czerwca 2011 Autor Napisano 14 Czerwca 2011 Odświeżę temat A więc postanowiłem że bedę składał koło. Obręcz to najprawdopodobniej będzie Mavic xc717. Teraz zastanawiam się nad piastą, w związku z czym mam problem z wyborem. Już prawie byłem zdecydowany na Novateca d712 jednak w oko mi wpadła jeszcze Dt Swiss 370. Czy warto do niej dopłacić czy może lepiej zaufać Novatecowi? Dodam że zależy mi na niezawodności
beardman Napisano 14 Czerwca 2011 Napisano 14 Czerwca 2011 Ja polecam piasty Novateca. Przez dwa lata miałem taką na tyle i chodziła idealnie. Zero luzów, bębenek "cykał" cały czas, jak nowy. Co prawda moja była pod V-braki, a nie pod tarcze ale wytrzymałość powinna być porównywalna lub nawet lepsza dla tarczowej. Do łożysk zajrzałem raz z ciekawości i skręciłem z powrotem nie robiąc przy nich nic. A koło było intensywnie użytkowane : błoto, śnieg, deszcz i raz nawet grad :-). Obręcz (mavic 317 bodajże) była dwukrotnie w serwisie centrowana po poważnym skrzywieniu bocznym i rantu (góry przeżyła, a załatwiły ją nasze ścieżki rowerowe...). A z piastą nic się nie stało. W przeciwieństwie do przedniej piasty deore, którą musiałem średnio co dwa miesiące rozkręcać, czyścić łożyska i smarować. Także jeśli chcesz składać koła to wg mnie piasty Novatec'a są bardzo dobrym wyborem. Choć przy takiej jeździe, jak napisałeś to każde z wymienionych przez Ciebie kół spełni swoje zadanie w 100%.
radicalpl Napisano 23 Września 2011 Napisano 23 Września 2011 Ja polecam piasty Novateca. Przez dwa lata miałem taką na tyle i chodziła idealnie. Zero luzów, bębenek "cykał" cały czas, jak nowy. Ja również mam koła zaplecione na Novatecu chodzą pięknie po zakręceniu na luzie kręcą się i kręcą Łożyska maszynowe w przeciwieństwie do kulek są dobrze uszczelnione . Sa po prostu świetne.
Piksel Napisano 23 Września 2011 Napisano 23 Września 2011 Bierz dt, z novateckiem to trochę loteria, raz trafi się egzemplarz nie do zajechania, a raz zajechany fabrycznie.
jasskulainen Napisano 25 Września 2011 Napisano 25 Września 2011 na przod zaloz novatec bo tam sie nie ma co psuc, 2 lozyska i tyle na tyl zakladaj dt i sie nie zastanawiaj : )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.