Nurek Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Witam Na wstępie chciałbym się przywitać bo to mój pierwszy post na tym forum. Mam pytanie odnośnie napędu. Z przodu mam korbę suntora, z tyłu kasetę alivio 8-biegową na klamkomanetkach alivio. Niestety stary napęd już się kończy, łańcuch rozciągnięty, kaseta zjechana, korby też w takim sobie stanie. Myślałem że przemęczę jeszcze ten sezon, ale sprzęt zaczyna przeskakiwać więc chyba jednak się nie uda. W sumie to planowałem modernizację roweru, ale tak pod koniec roku. Chciałem zmienić cały napęd, manetki i przerzutki na coś klasy deore, może nawet wyżej. Niestety na ta chwilę nie mam na tyle kasy żeby kupić całość, a wymienić części trzeba. Dlatego chciałem spytać czy jeśli kupię korbę, kasetę i łańcuch pod 9 biegów to będzie się dało to wyregulować tak żeby jeździć na 8-biegowych manetkach i przerzutce tylnej (oczywiście jeden bieg byłby nie używany)? Druga sprawa: czy brać korbę ze zintegrowaną ośką suportu czy lepiej rozejrzeć się za czymś na kwadrat albo octalink? myślałem o czymś takim: http://sparrow-bike....e-m590-48-36-26 ale jakbyście mieli jakieś propozycje to chętnie wysłucham. Cenowo chciałbym się z korbą zmieścić w 250, max 300 zł z ewentualną wymianą suportu - z tym że szukam korby na 48 zębów. Z góry dzięki i pozdrawiam
Mod Team Pixon Napisano 1 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 1 Czerwca 2011 Nie wyregulujesz manetek dedykowanych pod napęd 8 rz. z nowym napędem 9 rz. Nie napisałeś ile ważysz i jak jeździsz no i jak często. Ja bym brał korbę ze zintegrowaną osią suportu, w skład której wchodzą już łożyska. Co do korby nic lepszego nie kupisz w tej cenie niż to co podałeś link.
Nurek Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 Nie wyregulujesz manetek dedykowanych pod napęd 8 rz. z nowym napędem 9 rz. Przejeżdżałem dzisiaj koło serwisu i to samo mi powiedzieli więc sprawa jest jasna - trzeba kombinować kasę na całość albo zostać przy 8 Nie napisałeś ile ważysz i jak jeździsz no i jak często. Ważę ok 90 kg, jeżdżę tak 70% asfalt, 30% jakieś lasy, szutry itp, najczęściej w postaci 50-80 km wycieczek, jak aura sprzyja to 3-4 razy w tygodniu. W sezonie robię ok 5000 km. Pytanie czy warto kupić taką przerzutkę? http://allegro.pl/nowa-przerzutka-deore-xt-shadow-rd-m772-i1646008152.html
LUKSUSqq Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 tak jak ktos mi niedawno poradził, jesli korba deore to poszukaj na hollowtech II kolo 320zł widziaem te korby i 44-32-22 zebatki bo 48-ka jest do trekingu co do regulacji to ja obecnie czekam tez na naped bo klamkomanetki mam 9rzedowe, a kasete 8rzedową i jakos daje rade pozdrawiam
Nurek Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 Sorry że piszę post pod postem ale jakoś nie widzę opcji edytuj. czy między manetkami SLX http://allegro.pl/manetki-shimano-deore-slx-sl-m660-linki-f-v-i1621766598.html a XT np. takimi http://allegro.pl/manetki-shimano-deore-xt-3x9-2-way-rapidfire-plus-i1643227121.html zauważę dużą różnicę?
marky5 Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Co do przerzutki to jak najbardziej ,XT shadow to wysmienita przerzutka.Wózek sgs czyli długi będzie odpowiedni.Natomiast manetki 8 biegowe oczywiscie nie obsłużą wszystkich biegów w kasecie 9-cio biegowej.
Nurek Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 44-32-22 zębatki bo 48-ka jest do trekingu Wiem, ale większość jeżdżę po asfalcie i wolę wyższe przełożenie, dlatego chcę 48. W tej chwili mam 44 i czasem brakuje. co do regulacji to ja obecnie czekam tez na napęd bo klamkomanetki mam 9rzedowe, a kasetę 8rzedową i jakoś daje rade U mnie sytuacja jest odwrotna, klamki ósemki a napęd 9 - rozmawiałem z gościem w dobrym serwisie i mówił że nie ma sensu, bo się tego nie wyreguluje, a raczej znają się na rzeczy.
LUKSUSqq Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 co do manetek to bierz slx'y i klamki avida sd7
Nurek Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 Z klamkami się na razie wstrzymam - moje alivio mają możliwość demontażu manetek i zostawienia samych klamek. Jak starczy kasy to wymienię, na razie będą musiały zostać. A te avidy faktycznie fajne.
marky5 Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Wiem, ale większość jeżdżę po asfalcie i wolę wyższe przełożenie, dlatego chcę 48. W tej chwili mam 44 i czasem brakuje. U mnie sytuacja jest odwrotna, klamki ósemki a napęd 9 - rozmawiałem z gościem w dobrym serwisie i mówił że nie ma sensu, bo się tego nie wyreguluje, a raczej znają się na rzeczy. Kasety 8-emki i 9-tki mają tę samą szerokość i tym samym dziewiątka ma mniejsze odległości między trybami więc skok manetki ośmiobiegowej nie bardzo pasuje.Wyregulowanie tego aby obsłużyło odpowiednio idealnie wszystkie biegi jest niemożliwy. Ciekawe jest natomiast to,że bezproblemowo manetka 9 biegowa obsługiwała mi również kasetę 8 biegową.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.