daro77 Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Na koniec sezonu planuję zakup nowego roweru (może wcześniej). Na początku miała być modernizacja obecnego Cube LTD, potem miał być full, obecnie po głowie chodzi mi karbonowy hardtail. Plan jest jednak taki że obecnego LTD sobie zostawię, wstawię mu platformy i będzie jeździł do pracy, lub po przysłowiowe bułki... Drugi rower ma być do przeorania np. Kampinosu. I teraz carbon HT czy full. Limit 5-6K Jako że lubię Cube (rabat) to w temacie carbon HT mam faworyta: http://www.cube.eu/hardtail/pro-composite-series/reaction-gtc-team/ Full ma być najlepiej ze skokiem 100, raczej twardy, w Cubie myślałem o: http://www.cube.eu/fullsuspension/show-special/ltd-ams-100-pro/ W temacie carbon i fulli moja wiedza jest mocno ogólnikowa, poproszę o porady i może fajne propozycje innych marek.
Sol Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 IMO dwa ht 26 nie mają sensu. Tym bardziej, że plastykowe Cube są robione pod kątem sztywności, a nie komfortu, więc - ogólnie mówiąc - poza satysfakcją z nowego roweru i mniejszą wagą za dużo nie zyskasz. Brałbym więc fulla, ewentualnie HT 29.
mrkura Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Full full full . Zależy gdzie i jak chcesz jeździć, ale jeśli chcesz mieć frajdę w górach HT się nie nadaje. A co do carbonu, jeśli nie jest to dla Ciebie problem finansowy to spoko, tylko obecne ramy alu mają również niską masę. A co do wytrzymałości - jakoś bardziej ufam alu , ale to pewnie dlatego, że nigdy nie jeździłem na carbonie.
Sol Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Jeżeli miałbym wybierać między 1200 g alu i 1200 g plastyku, to wolę plastyk
daro77 Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 Nie no racja, jak już mam plan na 2 rowery to bez sensu 2xHT. Idziemy w fulla więc. Jeden z użytkowników forum zaproponował mi na PW Lapierre. Całkiem mi się podoba, szkoda że nie dali korby XT, ale przeżyjemy... http://www.poreba.carrer.pl/3413,produkt.html Nie wiem co to jest LAPIERRE R Hydraulic Damping Techno, wolałbym jakiegoś Foxa chyba. Przy okazji pierwsze banalne pytanie: jaka jest różnica pomiedzy mocowaniem tylnego amora w pionie i w poziomie. Jedno i drugie to 4 zawias ? Wydaje mi się że pod górną rurą lepiej, mniej syfu będzie się zbierało...
Sol Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Miałem okazję jeździć na X-control. Bardzo przyjemy sprzęt, tyle że to rower bardziej ścieżkowo-maratonowy niż ścigacz. Co nie znaczy, że wolny Damper to własna konstrukcja Lapierre, którą wsadzają w niższych modelach. Wybiera całkiem nieźle, aczkolwiek nie jest to kanapa i czuć dziury pod dupą. Z tego co kojarzę (mogę się mylić) damper nie ma blokady, ale akurat w tym rowerze nie jest to jakaś szczególna wada, bo FPS działa i sprzęt nie buja. Nie jeździłem w trudnym terenie, więc nie wiem czy zawieszenie się mocno usztywnia przy ostrym hamowaniu albo czy kopie. Kojarzę test gdzieś w Bikeboardzie, powinno być więcej w temacie.
Rulez Napisano 1 Czerwca 2011 Napisano 1 Czerwca 2011 Przy okazji pierwsze banalne pytanie: jaka jest różnica pomiedzy mocowaniem tylnego amora w pionie i w poziomie. Jedno i drugie to 4 zawias ? Samo mocowanie dampera nie przesądza o typie zawieszenia. Akurat Lapierre X-Control 310 to virtual, w aktualnym 6/2011 magazynie MountainBike ocena "Sehr gut" minus tylko za opony i małe tarcze. Najlepiej ocenione zostało zastosowanie "marathon" (to raczej z powodu zastosowania amora 120 mm) z amorem 100 mm był by to typowy ścigacz.
daro77 Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Napisano 1 Czerwca 2011 Faktycznie, nie zauważyłem, 160 z przodu... mało fajnie to wygląda... Zresztą i tak Lapierre mało prawdopodobny, nie będę specjalnie jechał do Krakowa czy trójmiasta.. Na razie gonię do Skiteamu zrobić rozeznanie w Cube. http://www.cube.eu/pl/fullsuspension/pro-series/ams-110-pro/ Na allegro znalazłem w opcji z Rebą, korba XT, i kołami DT Swiss http://allegro.pl/cube-ams-100-pro-rp-23-reba-rl-dt-swiss-20-i1644907110.html W ski teamie mają jeszcze wersję AMS CC biało-czarny, z Rebą. Najprawdopodobniej w takiej specyfikacji: http://www.bikester.co.uk/bicycles/full-suspension-mtbs/cross-country-race-fs/18639.html Jakieś słabe mocne strony podanych 3 wersji ?
xformx Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Jeżeli miałbym wybierać między 1200 g alu i 1200 g plastyku, to wolę plastyk No właśnie karbon jest fajny dopóki jest nowy - nie ujmując mu właściwości ma jedną zasadniczą wadę, którą odkryłem po czasie użytkowania takowej ramy - wszelkie zadrapania, odpryski, pęknięcia lakieru itp które są naturalne przy użytkowaniu roweru powodują że zadajesz sobie ciągle jedno pytanie: czy to tylko zadrapanie powierzchowne czy już naruszenie karbonu? Przez co przynajmniej mi nie daje to spokoju - popatrzcie na pytania na forum które się nieśmiało pojawiają (proporcjonalnie do ilości użytkowników ram karbonowych) - mam tą samą niewiadomą - na tą chwilę chyba jednak wybrałbym aluminium gdzie łatwo ocenić uszkodzenie w przypadku karbonu będzie to męczyć do samego końca nas albo ramy . Nie stać mnie na wymianę ramy co 2 sezony więc trwałość i pewność musi być na pierwszym miejscu kosztem nawet wagi. Nie wiem czy inni użytkownicy ram karbonowych podzielą moje zdanie ...
sivydym Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Proponuje na grubo - karbonowy full z blokadą skoku, czyli mieć jabłko i zjeść jabkło. Niestety w tej chwili ponizej 10k nic nie kupisz sensowengo ale w pażdzierniku za 7-8 i jak najbardziej tak. Skoro już założyłeś 6k to przez pół roku odłożysz brakujące 2k A na powaznie - także od czasu do czasu śmigam po Kampinosie i chociaż górek mało to korzenie sa udręką i na alu ramie podskawiwałem jak piłeczka. Co prawda ht karbon bardziej rozprasza te nierówności ale i tak to nie było to - nawet po zalaniu opon. Tu co najśmieszniejsze róznica pomiedzy dętka a mleczkiem jest kolosalna. Full to jednak zupełnie inna jazda nieporównywalna z ht. A jak twardy ścigacz to: http://www.rowerymerida.pl/produkt3/ninety-six-3000-d-rower-merida.html
daro77 Napisano 7 Czerwca 2011 Autor Napisano 7 Czerwca 2011 Odpuściłem sobie karbona zupełnie. Targetem jest aluminiowy full o twardej, i jak się to ładnie mówi ściganckiej charakterystyce. W cenie max 6K (sivydym 6K to już grubo) Tak się zastanawiam trochę nad tym Cube AMS CC 2009. Kilka ich tam stoi w Skiteamie, może w ziemie da radę jeszcze taniej go wyrwać. Cały na XT, łącznie z hamulcami, Reba 100 SL, tylko z tyłu jakiś SR Suntour Epicon. Dodatkowo zastanawiam się czy jak rower stoi prawie 3 lata to czy to nie ma złego wpływu na amor czy hydraulikę ?? uszczelki płyny itd...
mrkura Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Dodatkowo zastanawiam się czy jak rower stoi prawie 3 lata to czy to nie ma złego wpływu na amor czy hydraulikę ?? uszczelki płyny itd... Jeżeli płyny nie pracowały powinny być ok, uszczelki jeśli nie ciekną tez będą ok. ps. Podziwiam podejście do tematu zakupu roweru. Nad takimi detalami jak "prowadzenie rur, że się będzie syf gromadził" chyba nawet bym nie wpadł . Góry zweryfikują wszystko
Sol Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Odpuściłem sobie karbona zupełnie. Targetem jest aluminiowy full o twardej, i jak się to ładnie mówi ściganckiej charakterystyce. W cenie max 6K (sivydym 6K to już grubo) Tak się zastanawiam trochę nad tym Cube AMS CC 2009. Kilka ich tam stoi w Skiteamie, może w ziemie da radę jeszcze taniej go wyrwać. Cały na XT, łącznie z hamulcami, Reba 100 SL, tylko z tyłu jakiś SR Suntour Epicon. Dodatkowo zastanawiam się czy jak rower stoi prawie 3 lata to czy to nie ma złego wpływu na amor czy hydraulikę ?? uszczelki płyny itd... Patrz żebyś do zimy nie zmienił zdania, hehe. U mnie też się zaczęło od sztywnego fulla 100 mm, potem może jednak coś szybkiego ale 120 mm, potem może jednak lekkie 140 mm, potem może 29 100 mm, w tej chwili stoję na 29 120 mm .
sivydym Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Tak się zastanawiam trochę nad tym Cube AMS CC 2009. Kilka ich tam stoi w Skiteamie, może w ziemie da radę jeszcze taniej go wyrwać. Cały na XT, łącznie z hamulcami, Reba 100 SL, tylko z tyłu jakiś SR Suntour Epicon. Dodatkowo zastanawiam się czy jak rower stoi prawie 3 lata to czy to nie ma złego wpływu na amor czy hydraulikę ?? uszczelki płyny itd... Trzyletni "leżak" który kiedyś kupiłem odżył dopiero po wymianie oleju w amorze i płynu w hamulcach. Recon pracował jak jakiś zdezelowany amor a w avidach płyn zaczął już wcinać zbiorniczek - pomijam fakt ogólnie zapowietrzonych hamulców. To ze rower jest bez przebiegu nie oznacza że wszystkie płyny są także "nowe" i jest ich tyle ile powinno być. Ale generalnie rower wart zachodu i wydania odłozonych kilku pensji ( tylko warto jeszcze wymienić damper na chociaż RP2 )
duzyninja Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Osobiście posiadam i sztywniaka i fula - Cube AMS 100 z troche pozmienianym osprzetem z 2005 roku. Jeżeli chodzi o jazdę w góra to różnica jest spora. W ostatni łikend zmuszony byłem jechać na sztywniaku - 46km 1600m przewyższeń z bardzo stromymi podjazdami i karkołomnymi zjazdami. W porównaniu z fullem o dziwo dużo ciężej mi się podjeżdżało - każdy kamień i korzeń podbijał koło i tyle było z pedałowania... oczywiście bardziej płaskie podjazdy wyjeżdżałem trochę szybciej niż na fullu. Największą różnicę jednak było czuć podczas zjazdów - dużo mniejsza pewność i wybijanie z rytmu przez kamulce. Duży wpływ na to miał też mniejszy skok amorka - w fullu mam manitou minute z regulacją 100-130mm skoku w HT MX Comp Air i 100mm. JAk dla mnie wybór w góry dla nieściganta jest jeden - FS. Jeżeli chodzi o lasy mazowsza to nie wiem dokładnie jak jazda tam wygląda, ale przypuszczam, że full nie jest tak bardzo potrzebny.
daro77 Napisano 7 Czerwca 2011 Autor Napisano 7 Czerwca 2011 @sivydym No właśnie, jak lekko poddusiłem tą Rebę to jakoś dziwnie pracowała, można to wytłumaczyć ustawieniami, ale hamulce XT pracowały jak V-ki z makrokesza. Chyba dam sobie spokój z tym 2009. @Sol Pewnie jeszcze kilka opcji będzie, zacząłem od solidnego tuningu posiadanego Cube, potem Cube na allegro i ZDECYDOWANIE carbon HT, teraz ZDECYDOWANIE ścigancki full @duzyninja Co to jest FS ? A w kwestii zjazdy/podjazdy to już za późno dla mnie coby zostać męskim odpowiednikiem Mai W. więc jak trzeba to nawet wniosę mojego fulla na plecach A zjazdy.... to ma być ponoć wtedy sam miód. I o to chodzi Utwierdzam się więc przy opcji full. Idę szukać co u konkurencji, bo Cube fulle znam na pamięć. I coś czuję że nie wytrzymam do końca sezonu (gdzie są raty 0%)
sivydym Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Nigdy nie jest za późno Jesli jesteś "niegabarytowy" to dużo łatwiej znaleźć rower w dobrej cenie. No i warto jednak zrobić wcześniej testdrive - full fullowi nierówny. Ja wymieniłem 3 modele nim znalazłem ten idealny - dla mnie oczywiście.
daro77 Napisano 7 Czerwca 2011 Autor Napisano 7 Czerwca 2011 Ja wiem czy niegabarytowy... Nigdy się tam za bardzo nie mierzyłem krok itd... Wzrost 184cm. Ale teraz mykam na ramie LTD 20" i siodełko na maxa do tyłu, podczas jazdy głownie leżę na rogach, więc lubię pozycję mocno pochyloną. Testowałem AMS ramę Cube i wydawała mi się nieco większa niż LTD więc chyba idealnie.
sivydym Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Skoro 184 to gabarytowy LTD patrzac na gołe liczby wydaje sie wyższy - czy lepiej, zależy, na pewno ma bardziej "przyjazne" kąty. Oj długa droga przed Tobą chyba ale majac 6k no moze 7k masz naprawde duży wybór, zbyt duży nawet.
duzyninja Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 FS=full suspension, czyli full a jeżeli chodzi o dobór rozmiaru ramy to polecam wrenchscience. JA przy wyborze fulla nie miałem wyboru - trafiła mi się taka okazja, że musiałem ją wykorzystać.
sivydym Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 http://allegro.pl/cube-ams-comp-pro-series-100-przebig-150km-okazja-i1650506400.html kupiony prawie w Warszawie, stan chyba ok, cena takze no i Cube
Sol Napisano 7 Czerwca 2011 Napisano 7 Czerwca 2011 Daro, proszę cię nie osłabiaj mnie z tym "za późno". Wygląda, że jestem ciutkę starszy od Ciebie i daję radę, a wcale nie jeżdżę od iluśtam lat. I do tego chce mi się coraz więcej i więcej, . Kwestia systematyczności, woli i tyle. Powiem też, że jeżeli wiek gdzieś się objawia to raczej na zjazdach. Człowiek nie goni już jak pop ... bo mu przy 60 km/h twarzyczki dzieci przed oczami stają . No i ciśniesz tą klamkę No i w ogóle nie smęć tylko chodź na kopiec. Trza jeździć, a nie klepać w klawiaturę .
Loki997 Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Ja też bym poszedł w fulla ze względu na wygodę na dłuższych wyjazdach/maratonach podczas podjazdu kamienie i korzenie nie wybijają z rytmu pedałowania, a na zjazdach to już nie ma do czego porównać, sam śmigałem na ramie http://www.rowerymerida.pl/produkt4/ninety-six-1000-d-rower-merida.html tyle że model 2009 r i fajnie to jeździło puki sie nie kopsnołem w górach na pokazie nowej kolekcji na takim rowerze http://www.rowerymerida.pl/produkt8/one-twenty-800-d-rower-merida.html no i sprzedałem "minete" i kupiłem ramę one twenty, części poprzekładane no i teraz się śmiga naprawde fajnie, testowałem jeszcze http://www.rowerymerida.pl/produkt11/one-forty-800-d-rower-merida.html ale jednak kompromis między dobrym podjeżdżaniem i zjeżdżaniem wygrał i 120 mm w moim przypadku w zupełności wystarczy dlatego taki wybór bo mam jeszcze inny rower co ma skok 250 mm ale to inna ciekawostka dropsa, co do ram carbonowych w dobie dzisiejszej technologi nie bał bym się jeździć na ramie carbonowej bo jest ta technologia trochę dopracowana w porównaniu do produktów z przed lat.
daro77 Napisano 8 Czerwca 2011 Autor Napisano 8 Czerwca 2011 @sivydym Może gdyby z Wawy to bym podjechał, ale to Złotoryja. Zresztą kolor trochę mi nie pasi. @Sol Masz rację, i jak to mówi Robert Burneika: Nie ma o.... się Połaziłem tu i ówdzie i wpadłem do kanionu. Świetne baiki. Jest w Polsce jakiś dystrybutor, można się gdzieś przymierzyć ? http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2069 http://www.canyon.com/_en/outlet/article.html?o=A1025237
Sol Napisano 8 Czerwca 2011 Napisano 8 Czerwca 2011 Canyon sprzedaje tylko wysyłkowo. Ale na forum jest paru użytkowników, w tym FS. Kojarzę jakiegoś Canyona z ostatniego zlotu, może na tym będzie tyż. Ewentualnie zajrzyj do klubu Canyona.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.