mklos1 Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 Witam! Mam pytanie. Czy ktoś z forumowiczów używa jednocześnie licznika Sigma 1009 STS i nawigacji Garmin Etrex H? Mam pewien problem. Jestem nieszczęsnym posiadaczem rzeczonej nawigacji. Powiesiłem ją na kierownicy w odległości około 10 cm obok licznika. Okazało się, że gdy nawigacja jest włączona, licznik ma problemy z funkcjonowaniem. Aktualizacja danych następuje co kilka sekund (zamiast praktycznie na bieżąco) i licznik ma problemy ze startem z postoju. Ewidentnie elektronika w nawigacji zakłóca sygnał z czujnika. Zastanawia mnie czy to cecha osobnicza mojej nawigacji czy to powszechne zjawisko. Biorę pod rozwagę przypuszczenie, że nawigacja może być uszkodzona i poprostu coś promieniuje bardziej niż powinno. Od zawsze miałem z nią problemy. Praktycznie zawsze traci sygnał gdy schowam ją do kieszeni, a czasami nawet jak wisi na szyi. O nawigacji w lesie (czy nawet lekkim zalesieniu) nie ma mowy, a nie rzadko i w mieście (gdy przechodzę w pobliżu wysokich budynków). Nawigację kupiłem niestety używaną na allegro jakieś 3 lata temu. Obawiam się, że ktoś podrzucił mi kukułcze jajo. Niestety wystawiłem pozytyw zanim przetestowałem dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 Mam taki licznik sigma sts 1009 i działa mi bez jakichkolwiek problemów.Żadnej nawigacji obok oprócz tego nie mam,ale jeżeli coś nie tak z licznikiem to może właśnie przez nią.Ja bym oddalił oba te urządzenia od siebie najdalej jak to możliwe.Zalecam również zamontować wyswietlacz licznika po tej samej stronie co nadajnik,czyli lepiej nawet będzie jeśli wyswietlacz zamontujesz nie na mostku,a na kierownicy.Oczywiście czujnik na szprychach powinien mijać nadajnik jak najbliżej jak to jest możliwe i przy jak najmniejszym promieniu obrotu.Ja ten czujnik mam na wysokości skrzyżowania szprych przedniego koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 Licznik działa jak marzenie i jest prawidłowo zamontowany. 99.9% jest to problem nawigacji, że sieje czymś w świat. Trochę mi się nie chce wierzyć, że sieje aż tak mocno. Niestety nie mam dostępu do aparatury do badań EMC aby to sprawdzić (z zawodu jestem elektronikiem). No i nie mam także na 100% sprawnej sztuki dla ewentualnego porównania/testów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2011 Historii z licznikiem ciąg dalszy... Zamontowałem na kierownicy kamerę Drift X170 - ten sam objaw. Licznik ma poważne problemy ze komunikacją z czujnikiem. Rozsunięcie pomogło (mniej więcej na odległość 15 cm). Dodatkowo licznik nieco lepiej "widzi" czujnik. Na razie problemu nie ma, ale nie wyjechałem w trasę jeszcze (testowałem na sucho). Teraz nie mam już wątpliwości, że problemem jest licznik. Trochę jestem rozczarowany, że marka taka jak Sigma nie wzięła pod uwagę tego, że licznik może pracować w "brudnym" eterze. Pamiętam, że jak szukałem mojej sztuki, znalazłem kogoś kto chciał sprzedać model 1609 DTS, bo nie chciał mu działać na skuterze... Z drugiej strony bateryjne zasilanie niesie ze sobą pewne ograniczenia, więc trzeba iść na kompromis... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajtspid Napisano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2011 Miałem Sigmę 1106 zamontowaną na mostku. Jakiś czas temu zamontowałem na kierownicy Garmina Vista HCx. Licznik zaczął mieć problemy z łapaniem sygnału i zmieniłem go na wersje z przewodem. Dopóki nie przeczytałem tego wątku, jakoś nie kojarzyłem tych faktów: problemów z licznikiem i montażu Garmina. Może rzeczywiście coś w tym jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 Wydaje mi się, że po rozsunięciu urządzeń jest OK. Na dystansie ok 30 km wskazania licznika i GPS miały rozbieżność 1km (czyli mniej więcej tak jak było do tej pory). Zwykle to jednak GPS miał niedomiar, tym razem miał nadmiar (ale sygnał też nie był rewelacyjny momentami). Będę obserwował. Jeżeli wyjdzie na to, że GPS będzie nadmiarowy, to znaczy że coś jest nie tak. No dobrze, może nie tyle coś nie tak, co relokacja licznika i posadzenie kamery w jego pobliżu jednak coś zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Hostorii ciąg dalszy. Tym razem pozytywny. Kupiłem lampę Roxim RX5, którą zamontowałem blisko licznika. Ku mojemu zdziwieniu licznik działa poprawnie, a dam sobie rękę uciąć, że zasilanie lampy jest impulsowe. Czyli - plus dla Roxima za dobrą elektronikę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 Zbyt wcześnie ogłosiłem sukces. Perypetii z Sigmą ciąg dalszy. Roxim jest zasilany impulsowo. Gdy baterie są na wyczerpaniu, przetwornica zaczyna z nich wyciągać coraz większy prąd (bo spada napięcie - dla zainteresowanych), zakłócenia wzrastają - no i co? Sigma przestaje działać. Mam już powoli dość kombinacji z tym licznikiem i mam ochotę przestawić się na wersję przewodową. Może ona jest dobra, ale raczej tylko dla tych co nie mają na kierownicy nic, prócz licznika.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.