MMMAAACCC7 Napisano 31 Maja 2011 Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 po umyciu roweru pojawił się problem-bebenek zaczął się blokować, niby koło po zaprzestaniu pedałowania powinno się kręcić-zapadki przepuszczać, ale kaseta kręci się razem z kołem i ciągnie łańcuch teraz mi doradźcie-czy otwierać bębenek [czego nie umiem] czy jakoś tam coś wlać, czy może się dotrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czajnik Napisano 31 Maja 2011 Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 otwieraj bębenek, TU masz poradnik i już umiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 31 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 bez tego się nie obejdzie? nie mam cierpliwości do kulek, zawsze mi uciekną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickey11 Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 Powiem tak trzeba mieć to tego dobre klucze i troche cierpliwości. Ostatnio w swojej piaście LX FH-M570 wymieniałem bębenek i jakbym wiedział co mnie spotka zaniósł bym to na serwis rowerowy. Musisz mieć klucz do kaset, bacik, 2 15 płaskie i mocny imbus 10. Jak odkręcisz kasete potem odkręcasz nakrętke od piasty i demontujesz ośke. Potem ma byc 9 kulek (u mnie jakimś cudem ktoś dał 10 ) Niestety wygieło to podkładke przez tą dodatkowa kulke. Po wymontowaniu kulek dobry długi imbus 10 + środek penetrujący na bębenek i trzeba go odkręcić. U mnie niestety nie było łatwo (nie dałem rady tego odkrębić) Skończyło się wizyta na serwisie u zanjomego który mi to odkręcił. Potem czyszczenie piasty z pozostałości smaru itp. Zakładasz nowy bębenek i trzeba dać troszku smaru do łożysk najlepiej shimano. Potem jak masz bębenek dajesz 9 kulek i troszku smaru. Potem skręcanie piasty i ustawienie jej tak żeby za ciasno nie chodziła i nie miała luzu na kole. Tutaj znowu miałem troche zabawy ok 40 minut bo okazało się że mam już troszku stożki zjechane i nie tak łatwo to ustawić. Niestety znowu się skończyło wizyta u znajomego na serwisie rowerowym bo był luz na kole On też z 4 razy to rozkręcał i skręcał zanim udało się to dobrze ustawić. Wnioski są dla mnie takie że jak masz uszkodzony tylko bębenek a dobre stożki i podkładke za kulkami to można się za to wziąć samemu. Koszt wymiany bębenka na serwisie to 15 zł. Trzeba to dobrze przemyśleć czy warto samemu sie za to zabierać bo w moim przypadku się to nieopłacało. Z tego wszystkiego szukam nowej piasty bo moja co prawda po wymianie bębenka działa ale ma krzywą podkładke przez dodatkowa kulke która tam była i zjechane stożki. Jak masz piaste normalną deore to lepiej kup nową nie baw się w wymiany. Chyba że masz jakąś droższą z wyższej grupy to można sie bawić w remonty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 deore xt gdzieś lata 96-98, więc stary dobry antyk na którym mi zależy [ciężko rozstać się z czymś co mnie "przewiozło" już 21,5 kkm-kupowałem jako używkę i te 21 to mój własny przebieg] dlatego chce remontować koniecznie już po remoncie, syfu było co niemiara, brakowało gdzieś 3 kulki, miska poszła lekko, na razie chodzi perfekt, tylko jedno mnie zdziwiło, mianowicie TO , czy ten układ zapadek to coś normalnego czy też wymysł shimano? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czajnik Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 większość piast tak ma, lepsze modele posiadają 3 zapadki rozmieszczone symetrycznie gratuluje udanego serwisu, ja jestem za tym, że jak można zrobić coś samemu to po co biegać do serwisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.