Skocz do zawartości

[bębenek-starszy xt] problem


MMMAAACCC7

Rekomendowane odpowiedzi

po umyciu roweru pojawił się problem-bebenek zaczął się blokować, niby koło po zaprzestaniu pedałowania powinno się kręcić-zapadki przepuszczać, ale kaseta kręci się razem z kołem i ciągnie łańcuch

 

 

teraz mi doradźcie-czy otwierać bębenek [czego nie umiem] czy jakoś tam coś wlać, czy może się dotrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak trzeba mieć to tego dobre klucze i troche cierpliwości. Ostatnio w swojej piaście LX FH-M570 wymieniałem bębenek i jakbym wiedział co mnie spotka zaniósł bym to na serwis rowerowy. Musisz mieć klucz do kaset, bacik, 2 15 płaskie i mocny imbus 10. Jak odkręcisz kasete potem odkręcasz nakrętke od piasty i demontujesz ośke. Potem ma byc 9 kulek (u mnie jakimś cudem ktoś dał 10 :wallbash: ) Niestety wygieło to podkładke przez tą dodatkowa kulke. Po wymontowaniu kulek dobry długi imbus 10 + środek penetrujący na bębenek i trzeba go odkręcić. U mnie niestety nie było łatwo (nie dałem rady tego odkrębić) Skończyło się wizyta na serwisie u zanjomego który mi to odkręcił. Potem czyszczenie piasty z pozostałości smaru itp. Zakładasz nowy bębenek i trzeba dać troszku smaru do łożysk najlepiej shimano. Potem jak masz bębenek dajesz 9 kulek i troszku smaru. Potem skręcanie piasty i ustawienie jej tak żeby za ciasno nie chodziła i nie miała luzu na kole. Tutaj znowu miałem troche zabawy ok 40 minut bo okazało się że mam już troszku stożki zjechane i nie tak łatwo to ustawić. Niestety znowu się skończyło wizyta u znajomego na serwisie rowerowym bo był luz na kole :wallbash:

On też z 4 razy to rozkręcał i skręcał zanim udało się to dobrze ustawić.

Wnioski są dla mnie takie że jak masz uszkodzony tylko bębenek a dobre stożki i podkładke za kulkami to można się za to wziąć samemu.

Koszt wymiany bębenka na serwisie to 15 zł. Trzeba to dobrze przemyśleć czy warto samemu sie za to zabierać bo w moim przypadku się to nieopłacało.

Z tego wszystkiego szukam nowej piasty bo moja co prawda po wymianie bębenka działa ale ma krzywą podkładke przez dodatkowa kulke która tam była i zjechane stożki.

Jak masz piaste normalną deore to lepiej kup nową nie baw się w wymiany. Chyba że masz jakąś droższą z wyższej grupy to można sie bawić w remonty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deore xt gdzieś lata 96-98, więc stary dobry antyk na którym mi zależy [ciężko rozstać się z czymś co mnie "przewiozło" już 21,5 kkm-kupowałem jako używkę ;) i te 21 to mój własny przebieg] dlatego chce remontować koniecznie

 

już po remoncie, syfu było co niemiara, brakowało gdzieś 3 kulki, miska poszła lekko, na razie chodzi perfekt, tylko jedno mnie zdziwiło, mianowicie TO , czy ten układ zapadek to coś normalnego czy też wymysł shimano?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...