Skocz do zawartości

[amor do ramy] zgranie ramy z amorem


kubzys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przymierzam się do zakupu ramy od Krossa - Level A2 lub A4

A2 - http://allegro.pl/kross-level-a2-19-bialo-czerwona-lekka-sztywna-i1641545798.html

A4 - http://allegro.pl/bardzo-lekka-rama-kross-level-a4-stery-gratis-i1641612234.html

Cena jest ta sama, a ramy chyba nie różnią się niczym oprócz cyfry, więc wszystko jedno którą wezmę.

 

A do tej ramy też kupuję amorka. I tu mam problem:

Czy do takiej ramy mogę dać amor ze skokiem 130mm?

Bo jeśli 130 to wziąłbym sobie RST Launcha takiego:

http://allegro.pl/amor-rst-launch-ra-130-mm-tlumienie-tarcza-vbrek-i1627447377.html

a jak nie można 130 tylko 100 to wezmę też Launcha tylko że 100mm, albo Rock Shoxa Darta 2 lub 3.

 

Więc jak? mogę wsadzić tam 130mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ramy są pod skok amortyzatora 100mm. Na upartego możesz tam wsadzić 130mm, ale wypaczy to geometrię ramy i w skrajnych przypadkach może być przyczyną jej uszkodzenia.

A tak właściwie dlaczego chcesz tam wsadzać 130mm? Te ramy mają przeznaczenie docelowe XC, a w XC skok 100mm jest ogólnie przyjęta normą i w zupełności wystarcza.

 

@edit: Sam sobie odpowiedziałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli już wiem: dać 100mm

 

 

A teraz:

Lepszy RST Launch czy Rock Shox Dart 2 lub 3 ?

 

Ja chyba bym wziął Launcha, bo kojarzę go z rowerów do streetu (czy czegoś takiego), więc wydaje mi się, że powinien być dość solidny, a poza tym w specyfikacjach napisane jest, że jest on do freestyle`u, a tam chyba musi być mocniejszy amor.

Słyszałem też, że Rock Shoxy są wytrzymałe, ale tego nie wiem.

 

Amor ma być do MTB.

Dodam, że jeżdżę troszkę ostrzej, a mój poprzedni dostał luzów po 300km (był to xcm, więc to raczej normalne).

 

To który z tych lepiej brać do MTB, żeby sporo wytrzymał i nie dostał zaraz luzów?

 

Jeszcze jedno: Czy tłumienie olejowe daje tak dużo i jest sens dopłacać 50 zł żeby było tłumienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budżetu nie mam dużego, bo jestem w gimnazjum i nie chodzę do roboty ;)

Ale w wakacje może skoczy się na jakieś ulotki czy coś takiego to coś dorobię.

 

Na amor mogę dać 300. 400 to już w ostateczności i chciałbym tego uniknąć.

Im taniej tym lepiej.

 

 

Piszesz, że na sprężynach to się do marketu nadaje. Ja się nie zgodzę bo na XCMie tłukę się już ponad 2,5k i jeszcze się nie rozleciał, a przeżył naprawdę dużo. Chodzi całkiem dobrze i płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ten jest ze sprężynami stalowymi. Nie wiem jak z twardością. A co do Raidona air to nie ma się czego obawiać, na forum jest kilka bardzo pozytywnych opinii (jakość/cena). Sprężyna powietrzna daje możliwość dopasowania twardości amortyzatora pod upodobania, wagę rowerzysty. A w sprężynowcu co dali to masz ,ewentualna wymiana sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem, że wersja ta jest sprężynowcem i właśnie z tą twardością jest duży problem. Ważę bardzo mało, więc gdyby taki raidon okazał się twardy to rzeczywiście pozostaje tylko wymiana sprężyn lub zabawa z elasometrem.

 

No coż... Dzięki wam za odpowiedzi. Będę rozglądał się chyba za Raidonem, bo mogę go pod siebie dopasować, ale to w okolicach lipca (po urodzinach i ewentualnym dorobieniu ;) )

 

Gdyby ktoś coś jeszcze wiedział to oczywiście nie zaszkodzi

 

A taki raidon:

http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-l-o-100mm-new-design-super-i1631484605.html

też sprężynowiec, ale niby z regulacją naprężenia (ciekawe czy działa - jak w moim xcm`ie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...