Skocz do zawartości

[przerzutki] Problem po serwisie

artois

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Posiadam Krossa Levela A6 na axonie sl oraz shimano xt z tyłu. W tym roku postanowiłem zmienić łańcuch/zerwał się 2x/ oraz wymienić przednią przerzutkę z Alivio na XT z odwróconą sprężyną.

Kupiłem łańcuch SHIMANO XTR DURA-ACE oraz ww. shimano. Ponieważ nie znam się na mechanice rowerowej zawiozłem rower do człowieka który miał mi dokonać wymiany. Mechanik wymienił wsio /ponoć skrócił łańcuch o 6 oczek? - a miał niby pasować?/ oraz wyprostował hak. W momencie odbioru rower pracował w miarę ok tzn jedynie przy skrajnych przełożeniach łańcuch tarł o bok prowadnicy przedniej przerzutki, teraz zaś trze praktycznie zawsze.

Do tego fachowca już roweru nie zabiorę :( bo widzę że szkoda czasu i tu mam pytanie czy znacie jakiś site z dobrym opisem jak to wszystko ustawić bo przyznam że jestem rowerowym laikiem - czy jednak nie brać się za to i poszukać innego mechanika?

Ogólnie pasowałoby się nauczyć tego - aby nie jeździć z byle pierdołą do specjalisty. Proszę bardzo o jakiś łopatologiczny opis /może video, skan/ jak się za to zabrać.

ps

odpowiedźcie mi jeszcze tylko na 1 pytanie:

- czy napęd jak tu:

http://www.rower.com/archiwum.php?art=2724

+ przód i tył shimano xt + nowy łańcuch powinien pracować bez tarcia na wszystkich przełożeniach nawet tych skrajnych?

Pozdrawiam Serdecznie

Artur

Napisano