artois Napisano 30 Maja 2011 Napisano 30 Maja 2011 Witam Posiadam Krossa Levela A6 na axonie sl oraz shimano xt z tyłu. W tym roku postanowiłem zmienić łańcuch/zerwał się 2x/ oraz wymienić przednią przerzutkę z Alivio na XT z odwróconą sprężyną. Kupiłem łańcuch SHIMANO XTR DURA-ACE oraz ww. shimano. Ponieważ nie znam się na mechanice rowerowej zawiozłem rower do człowieka który miał mi dokonać wymiany. Mechanik wymienił wsio /ponoć skrócił łańcuch o 6 oczek? - a miał niby pasować?/ oraz wyprostował hak. W momencie odbioru rower pracował w miarę ok tzn jedynie przy skrajnych przełożeniach łańcuch tarł o bok prowadnicy przedniej przerzutki, teraz zaś trze praktycznie zawsze. Do tego fachowca już roweru nie zabiorę bo widzę że szkoda czasu i tu mam pytanie czy znacie jakiś site z dobrym opisem jak to wszystko ustawić bo przyznam że jestem rowerowym laikiem - czy jednak nie brać się za to i poszukać innego mechanika? Ogólnie pasowałoby się nauczyć tego - aby nie jeździć z byle pierdołą do specjalisty. Proszę bardzo o jakiś łopatologiczny opis /może video, skan/ jak się za to zabrać. ps odpowiedźcie mi jeszcze tylko na 1 pytanie: - czy napęd jak tu: http://www.rower.com/archiwum.php?art=2724 + przód i tył shimano xt + nowy łańcuch powinien pracować bez tarcia na wszystkich przełożeniach nawet tych skrajnych? Pozdrawiam Serdecznie Artur