Skocz do zawartości

[napęd] zużywanie, kiedy wymieniać

KenjiX1G

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem posiadaczem Cube Curve 2011 od nowości. Przejechałem już 1500km i tu pojawia się pytanie, kiedy rozpocząć wymienianie zużytych części. Nie mam doświadczenia w serwisowaniu roweru od nowości, a chciałbym żeby rower mi posłużył jak najdłużej

- Kiedy wymienić łańcuch?

- Kiedy klocki hamulcowe? Po czym poznać, że się kończą w przypadku tarczy hydraulicznej?

- Kiedy wymienić kasetę?

- Kiedy wymienić tylną przerzutkę ?

- Jak szybko zużywa się korba, suport, przednia przerzutka?

- Co, po jakim dystansie należałoby przesmarować?

Dane techniczne:

Dystans przejechany - ok. 1500km

Stan łańcucha - czysty, myty często benzyną ekstrakcyjną i smarowany, średnio co 7 dni

Hamulce: Shimano 445 hydr. Disc Brake (160/160)

Kaseta: Shimano CS-HG30 11-32T., 9-Speed

Łańcuch: KMC X9 Double Durability

Przerzutka: Shimano Deore LX RD-T661 Top Normal

Korba: Shimano FC-M431 48x36x26T., 170mm, Shimano BB-UN26, Chainguard

Inne dane techniczne: http://www.cube.eu/pl/tour/country-lite-series/curve-grey-silver-print/

Myślę, że solidnie opisałem. Zapewne wielu użytkowników nowych rowerów ma podobny problem,więc pewnie i im ten temat się przyda. Pozdrawiam!

Ad.1 -KLIK-

Ad.2 gdy się zetrą. Poznasz po grubości okładzin.

Ad.3 kasetę najczęściej się wymienia wraz z łańcuchem bo nie wiadomo czy kaseta przymnie nowy łańcuch.

Ad.4 kiedy zacznie źle działać o ile nie będzie to wina linki złego ustawienia czy pancerzy.

Ad.5 wszystko zależy w jakich warunkach się jeździ i jak się dba o napęd.

Ad.6 to też wszystko zależy czym smarujesz w jakich warunkach jeździłeś i jak dany element działa. Trzeba to sprawdzać wizualnie.

Od.7 wszystkie te informacje znajdziesz na tym forum w dziale konserwacja sprzętu.

Po tak małym przebiegu na razie nie zawracaj sobie tym głowy tylko jeździj. :thumbsup: