KenjiX1G Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Witam! Jestem posiadaczem Cube Curve 2011 od nowości. Przejechałem już 1500km i tu pojawia się pytanie, kiedy rozpocząć wymienianie zużytych części. Nie mam doświadczenia w serwisowaniu roweru od nowości, a chciałbym żeby rower mi posłużył jak najdłużej - Kiedy wymienić łańcuch? - Kiedy klocki hamulcowe? Po czym poznać, że się kończą w przypadku tarczy hydraulicznej? - Kiedy wymienić kasetę? - Kiedy wymienić tylną przerzutkę ? - Jak szybko zużywa się korba, suport, przednia przerzutka? - Co, po jakim dystansie należałoby przesmarować? Dane techniczne: Dystans przejechany - ok. 1500km Stan łańcucha - czysty, myty często benzyną ekstrakcyjną i smarowany, średnio co 7 dni Hamulce: Shimano 445 hydr. Disc Brake (160/160) Kaseta: Shimano CS-HG30 11-32T., 9-Speed Łańcuch: KMC X9 Double Durability Przerzutka: Shimano Deore LX RD-T661 Top Normal Korba: Shimano FC-M431 48x36x26T., 170mm, Shimano BB-UN26, Chainguard Inne dane techniczne: http://www.cube.eu/pl/tour/country-lite-series/curve-grey-silver-print/ Myślę, że solidnie opisałem. Zapewne wielu użytkowników nowych rowerów ma podobny problem,więc pewnie i im ten temat się przyda. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Ad.1 -KLIK- Ad.2 gdy się zetrą. Poznasz po grubości okładzin. Ad.3 kasetę najczęściej się wymienia wraz z łańcuchem bo nie wiadomo czy kaseta przymnie nowy łańcuch. Ad.4 kiedy zacznie źle działać o ile nie będzie to wina linki złego ustawienia czy pancerzy. Ad.5 wszystko zależy w jakich warunkach się jeździ i jak się dba o napęd. Ad.6 to też wszystko zależy czym smarujesz w jakich warunkach jeździłeś i jak dany element działa. Trzeba to sprawdzać wizualnie. Od.7 wszystkie te informacje znajdziesz na tym forum w dziale konserwacja sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...