KenjiX1G Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Witam! Jestem posiadaczem Cube Curve 2011 od nowości. Przejechałem już 1500km i tu pojawia się pytanie, kiedy rozpocząć wymienianie zużytych części. Nie mam doświadczenia w serwisowaniu roweru od nowości, a chciałbym żeby rower mi posłużył jak najdłużej - Kiedy wymienić łańcuch? - Kiedy klocki hamulcowe? Po czym poznać, że się kończą w przypadku tarczy hydraulicznej? - Kiedy wymienić kasetę? - Kiedy wymienić tylną przerzutkę ? - Jak szybko zużywa się korba, suport, przednia przerzutka? - Co, po jakim dystansie należałoby przesmarować? Dane techniczne: Dystans przejechany - ok. 1500km Stan łańcucha - czysty, myty często benzyną ekstrakcyjną i smarowany, średnio co 7 dni Hamulce: Shimano 445 hydr. Disc Brake (160/160) Kaseta: Shimano CS-HG30 11-32T., 9-Speed Łańcuch: KMC X9 Double Durability Przerzutka: Shimano Deore LX RD-T661 Top Normal Korba: Shimano FC-M431 48x36x26T., 170mm, Shimano BB-UN26, Chainguard Inne dane techniczne: http://www.cube.eu/pl/tour/country-lite-series/curve-grey-silver-print/ Myślę, że solidnie opisałem. Zapewne wielu użytkowników nowych rowerów ma podobny problem,więc pewnie i im ten temat się przyda. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Ad.1 -KLIK- Ad.2 gdy się zetrą. Poznasz po grubości okładzin. Ad.3 kasetę najczęściej się wymienia wraz z łańcuchem bo nie wiadomo czy kaseta przymnie nowy łańcuch. Ad.4 kiedy zacznie źle działać o ile nie będzie to wina linki złego ustawienia czy pancerzy. Ad.5 wszystko zależy w jakich warunkach się jeździ i jak się dba o napęd. Ad.6 to też wszystko zależy czym smarujesz w jakich warunkach jeździłeś i jak dany element działa. Trzeba to sprawdzać wizualnie. Od.7 wszystkie te informacje znajdziesz na tym forum w dziale konserwacja sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Po tak małym przebiegu na razie nie zawracaj sobie tym głowy tylko jeździj. Nie zawsze wymiana łańcucha musi być tożsama z wymianą kasety zwłaszcza kiedy wymieniasz łańcuch po raz pierwszy. Co do tylnej przerzutki o ile w coś nią nie walniesz i zawsze będzie dobrze wyregulowana to jak w moim przypadku prędzej pomyślisz o zmianie roweru niż o jej wymianie. Najmniej z napędu ulega zużyciu korba i potrafi znieść wiele tysięcy km. Bardzo dawno temu kedy zaczynałem mój stary poczciwy SIS wytrzymał ok 8 tys km i jesze nadawał się do użycia Mam taką zasadę co do smarowania łańcucha, że nie tak jak ty patrzę na dni bo jeden w 7 dni zrobi „tysiaka” a inny np.200km tylko smaruję i czyszczę po każdych 10 godz jazdy. Z klockami jest dokładnie tak jak w samochodzie a co do wymiany tarczy hamulcowej to zacznij się martwić kiedy zacznie zmieniać kolor (na styku tarczy i klocków ) ze srebrnej na taki trochę przypominający karmel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KenjiX1G Napisano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Dziękuje bardzo za konstruktywne wypowiedzi ! Przestudiowałem trochę tematów i jeszcze mam wątpliwość co do momentu wymiany łańcucha i korby. Mianowicie, poruszam się ciągle szosą, o łańcuch dbam, pytanie - czy wymienić ten co mam po dystansie 3000 km, na drugim jeździć do momentu aż zacznie przeskakiwać (zakładam 5 - 6 tys km) i wtedy wymienić łańcuch i kasetę, czy jeździć na tym co mam, aż zacznie przeskakiwać i wymienić łańcuch wraz z kasetą. Jestem ciężkim człowiekiem, więc wszystko pracuje pod naporem, a zależy mi na najlepiej zachowanym jak to możliwe napędzie, gdyż kilometrów robię dużo i wole nie mieć niespodziewanych napraw gdzieś daleko od domu . Jak sądzicie, która wersja wydaje się optymalniejsza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Jeśli chodzi o jazdę na dwa lub trzy łańcuchy to najlepiej zmieniać łańcuch co jakieś 300-500km. raz jeden raz drugi to przedłuży żywotność napędu. Jeśli chcesz jeździć na jednym zestawie to jeździj tak długo aż zacznie przeskakiwać i wtedy wymiana łańcuch + kaseta chyba że kaseta przyjmie nowy łańcuch. bo jeden w 7 dni zrobi „tysiaka” a inny np.200km tylko smaruję i czyszczę po każdych 10 godz jazdy. Z tymi godzinami też różnie jest bo inaczej jak jeździsz w deszczu błocie, a inaczej jak po suchym terenie. Druga sprawa to taka, że jeden zrobi 200km. w 10h a drugi zrobi ich X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Z tymi godzinami też różnie jest bo inaczej jak jeździsz w deszczu błocie, a inaczej jak po suchym terenie. Druga sprawa to taka, że jeden zrobi 200km. w 10h a drugi zrobi ich X W sumie masz rację i dlatego jest jedno wyjście: smarować i czyścić jak najczęściej bo kto smaruje ten jedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.