pelen Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Witam. Posiadam hamulec Oro K24 i K18. Oba nowe i oba maja ten sam problem. Podczas naciskania dzwigni z dziurki zaznaczonej na zdjeciu saczy sie najprawdopodobniej plyn hamulcowy. Naciskam klamke delikatnie i pojawia sie plyn. Nie sadze zeby bylo to naturalne stad moje pytanie do Was czy ktos wie co moze byc przyczyna i co nalezy ewentualnie wymienic. Moze membrana jest nieszczelna a moze problem lezy gdzie indziej. Nie demontowalem tego czarnego docisku (pol uchwytu) zebym nie musial zmieniac plynu ale jezeli to konieczne to oczywiscie moge to zrobic. Element ten jest dokrecony. Prosze o pomoc w tej sprawie. Z gory dziekuje bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Płyn wydobywający się z tego otworu świadczy o nieszczelności membrany. Membrana jest wymienna. Hamulce musiały długo leżeć - płyn nie był zmieniany przez lata i membrana sparciała. Kupiłeś je prosto od Formuli z Włoch ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pelen Napisano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Płyn wydobywający się z tego otworu świadczy o nieszczelności membrany. Membrana jest wymienna. Hamulce musiały długo leżeć - płyn nie był zmieniany przez lata i membrana sparciała. Kupiłeś je prosto od Formuli z Włoch ? Kupilem je z serwisu w norwegii w ktorym pracuje. Mozliwe ze hamulce lezaly troche. Gdzie moge zamowic takie membrany i ile to moze mniej wiecej kosztowac? Dodam ze my nie posiadamy czesci do tarczowek wiec u siebie tego nie zrobie.. Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Części można zamówić w gregorio. Nie wiem, czy będą chcieli wysłać do Norwegii. W razie problemów mogę pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 W Norwegii dystrybutorem Formuli jest Deler AS (deler.no). Przy czym odrobinka płynu niekoniecznie musi oznaczać wyciek, jest bardzo możliwe że podczas napełniania układu odrobina płynu dostała sie ponad membranę przez ten otwór odpowietrzający. Ps. Mieszkasz w Bergen? W którym serwisie pracujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SilverXC Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Mam ten sam problem, jeszcze nie zamawiałem nowych, na razie kombinowałem z zamianą membran pomiędzy klamkami żeby się upewnić czy to wina membrany. Gregorio niestety samej membrany nie sprzedaje - zaproponowali mi całą klamkę Napisałem do producenta i wstawili na stronę membrany - roczniki 06/07 pasuje każda, ale lepiej chyba zamówić nowszą: http://store.formula-brake.com/items/oro-mastercylinder-diaphragm-kit-season-2006 http://store.formula-brake.com/items/oro-mastercylinder-diaphragm-kit-season-2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pelen Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 W Norwegii dystrybutorem Formuli jest Deler AS (deler.no). Przy czym odrobinka płynu niekoniecznie musi oznaczać wyciek, jest bardzo możliwe że podczas napełniania układu odrobina płynu dostała sie ponad membranę przez ten otwór odpowietrzający. Ps. Mieszkasz w Bergen? W którym serwisie pracujesz? W sykkelbutikken Mam ten sam problem, jeszcze nie zamawiałem nowych, na razie kombinowałem z zamianą membran pomiędzy klamkami żeby się upewnić czy to wina membrany. Gregorio niestety samej membrany nie sprzedaje - zaproponowali mi całą klamkę Napisałem do producenta i wstawili na stronę membrany - roczniki 06/07 pasuje każda, ale lepiej chyba zamówić nowszą: http://store.formula-brake.com/items/oro-mastercylinder-diaphragm-kit-season-2006 http://store.formula-brake.com/items/oro-mastercylinder-diaphragm-kit-season-2007 W gregorio zaproponowali mi klamke za 180zl.. Sprawdze to o czym pisal radomir82 i odezwe sie co dalej w tej sprawie. Dzieki za linki. na razie nie mialem kiedy sprawdzic membran u siebie bo jestem na wyjezdzie. Temat w toku Dziekuje za zainteresowanie i pozdrawiam Części można zamówić w gregorio. Nie wiem, czy będą chcieli wysłać do Norwegii. W razie problemów mogę pomóc. Dziekuje za propozycje pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2011 W takim razie pozdrowienia z Sykkelsenteret i Armadillo Bike Shop & Service Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2011 BoA sykler Bergen pozdrawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2011 Pozdrowienia z Honda Autosalg AS Bergen Jakbyś potrzebował odpowietrzyć hamulce daj znać chętnie pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2011 Nawet jeśli nie posiadacie części do formuli to na pewno jesteście w stanie je sprowadzić, bo deler as zaopatruje chyba wszystkie sklepy w Norwegii posiadamym przez siebie asortymentem. W katalodu deler as jest szczegółowy rysunek "wybuchowy" na którym rozpisane są numerami wszystkie dostępne części, plus dodatkowe zestawienie tabelaryczne. Wystarczy że ktoś z personelu sklepu zadzwoni do deler as i zapyta - cen podanych na tego typu drobiazgi nie ma. Kontakt z firmami dostarczającymi części ma zazwyczaj główny mechanik sklepu, który załatwia zamówienia części zamiennych. Przeważnie zamówienie z gratis dostawą wynosi ok 2500 koron (tak jest w shimano Norway), jeśli coś się chce warto poczekać i dorzucić się do większego zamównienia sklepu. Sklep robi zamówienia w shimano, deler as czy stians bardzo często w okresie sezonu, nawet parę razy w tygodniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piot3r Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 witajcie! Mam pytanie dot. k18. chce wyjąc tłoczki z zacisku (zjawisko "leniwego tłoczka" po Mazovii24h), jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 odkręć zacisk, wyjmij klocki, odkręć dolną śrubę zacisku, poluzuj górną i przekręć połówki zacisku względem siebie o 180*. Odpowietrz hamulec i wypompuj tłoczki klamką. Ten bardziej ruchomy tłok przytrzymaj szczypcami, najlepiej przez szmatę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piot3r Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Andrew niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi wielkie dzięki ps. a podpowiedz mi jeszcze, czy uzywać i jakiego lubrykantu dla poprawy pracy tłoczka w cylindrze? np. taki stosowany w układzie w samochodzie (metalowy tłoczek) bedzie dobry? Formula ma tłoczki z tworzywa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 masz do wyboru: - smar oryginalny Formula - do dostania za 10zł w gregorio - smar Avida - do dostania w harfie za 50zł - smar http://allegro.pl/pasta-do-konserwacji-hamulca-bremszylinder-ate-i1575667555.html Najlepszy do zacisków jest smar Avida, do klamek - smar Formuli. A Ate jest taki sobie, łatwo go płyn wymywa. Aha, formula ma tłoczki ceramiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.