Skocz do zawartości

[Upgrade roweru] - prośba o opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Planuję modernizację mojego roweru i proszę o ocenę wprowadzanych zmian.

 

Generalnie rower ma służyć na trochę agresywniejsze trasy XC - dużo tras leśnych i stosunkowo trudnych zjazdów (oczywiście nie DH).

Jak dotąd przejechałem na tym sprzęcie lekko ponad 400km.

Jeżdzę 3-4 razy w tygodniu po 30-50km, Las 60%, drogi szutrowe i ścieżki rowerowe 30%, szosa 10%.

Ważę ok. 83kg z perspektywą zejścia z 5kg.

Na koniec sezonu planuje mieć ponad 2500km przejechane na tym sprzęcie.

 

Rower to CUBE ANALOG DISC 2011 -> konfiguracja

 

 

Rama: Alu Lite AMF 7005 RFR-Geometry; 18"

Amor: Suntour XCM Lockout 100mm

 

Przerzutka przednia: Shimano Alivio FD-M430-L6

Przerzutka tylna: Shimano SLX RD-M662 Shadow

Manetki: Shimano Alivio SL-M430

Korba: Shimano FC-M430 44x32x22T

Suport: Shimano BB-UN26

Kaseta: Shimano CS-HG30 11-32T,

Łańcuch: Shimano CN-HG53 108 links

Pedały: Pedały SPD PD-M540

Hamulce:Hayes Stroker Ryde hydr. discbrake (160/160mm)

 

Stery: FSA No.10 semi-integrated

Wspornik kierownicy: Easton EA30

Kierownica: Easton EA30

Gripy: Cube Double Duometer

 

Przednia piasta: Shimano HB-M475

Tylna piasta: Shimano FH-M475

Felgi: RFR AX24

Szprychy: DT Industry 2.0

Dętki: Impac AV14

Opony: Schwalbe Smart Sam 2.25

 

Siodlo: Scape Active7

Sztyca: RFR Complight 31,6mm

Zacisk sztycy: Scape Varioclose 34.9mm

 

Akcesoria:

Licznik: Sigma BC 1609

Oświetlenie przednie: chwilowo brak

Oświetlenie tylne: mactronic wall-e

Koszyk+Bidon

 

 

 

Całość zmian chcę przeprowadzić w trzech etapach (ze względu na koszty):

1) Wymiana amortyzatora na dniach.

2) Wymiana napędu po sezonie (obecny i tak się trochę zużyje).

3) Wymiana ramy na jakąś używkę fulla w przyszłym roku.

 

 

Ad 1

 

Seryjny Suntour XCM niestety ssie, a i blokada na manetce mocno by się przydała.

Na amortyzator planuję wydać 500-700zł - razem z manetką.

 

Wyboru dokonam raczej z tych dwóch poniżej:

- SUNTOUR EPICON ze skokiem 100-120mm, głównie ze względu na jego wagę (500-900g mniej niż obecny w zależności od wersji)

- ROCK SHOX TORA - podobno prawie niezniszczalny, ale dość ciężki.

 

Proszę o pomoc w wyborze odpowiedniej wersji Suntoura bo na stronie producenta naliczyłem 9 odmian dla 26" - KLIK

Obecny ma długość katalogowo 481mm, a epicon od 481 do 521mm i na dodatek jest w wersji CTS i zwykłej.

Nie wiem, który będzie pasował.

- Czy jest coś co ewentualnie przemawiało by za wybraniem cięższej TORY zamiast suntoura?

- Czy lepiej zakupić wersję ze skokiem 100mm, czy może lepiej 120mm z uwagi na fakt, że planuję przeskoczyć na fulla za jakiś czas, a chciałbym zostawić amor?

- Jak wygląda sprawa z ewentualnym przełożeniem tego później do nowej ramy. Będzie problem z trafieniem takiej ramy, żeby geometria była ok z już przyciętą rurą od amora?

 

Ad 2

W zasadzie zakupie chyba pełną grupę napędu Shimano XT w konfiguracji 2x10.

Przerzutka przód, tył, manetki, kaseta, korba, łańcuch.

Różnica w kosztach jest niewielka w porównaniu do grupy SLX.

Dobry wybór?

 

Ad 3

Nad tym tematem zastanowię się na początku przyszłego sezonu lub w zimę.

Kiedy najlepiej rozglądać się za używkami?

 

Czy w moim planie upgradu roweru o czymś zapomniałem? Piasty przeżyją 2 sezony? Czy lepiej na nie też odkładać kasę?

A może zamiast kombinować z ramą full zostać przy hardtrailu i zakupić lepszą ramę od cube z identyczną geometrią np. REACTION (odpadnie problem z amorem), a później wymienić koła i być może zbliżyć się z masą roweru do ok 10kg?

 

Wiem, że napisałem się trochę przy dużo, ale mam nadzieję, że ktoś znajdzie czas żeby odpowiedzieć na moje pytania.

 

Pozdrawiam

Napisano

A zamiast ramy na początek nie warto wymienić kół, np:

ZTR Alpine

Shimano WH-M778

Mavic Crossmax SLR

DT SWISS x1800

W zależności ile chcesz na koła przeznaczyć.

Amor.. Hmm do mnie Suntour nie przemawia, więc wybrałbym Tore. Do XC wydaje nie opłaca się wkładać 120mm amora, ponieważ zmienia się geometria w niektórych przypadkach, więc 100mm w zupełności wystarcza.

Co do napędu.. jesteś początkującym ? w konfiguracji 2x10 jeżdżą już zawodowcy :) Ale ja bym został na początku przy 3x10, lub 3x9

W następnej kolejności możesz wymienić hamulce na jakies SLX, Avid, Deore :thumbsup:

Napisano

Może najpierw rama, potem amor i napęd? Rama jest już bazą do rozwijania roweru, a napęd masz niemal nowy.

Co do amortyzatora za 700zł możesz kupić Rebę czasem nawet nową, tylko bez gwar. http://allegro.pl/reba-race-okazja-i1639013768.html

 

Dzięki za zainteresowanie tematem.

 

Najpierw rama wydaje się logicznym rozwiązaniem, ale z tego co przeglądałem to sensowna rama + damper to ok 1500-2000zł, taniej to raczej przechodzone sprzęty. A jak już coś brać to wiadomo albo nowe, albo używane sezon, dwa.

Niestety mam teraz inne wydatki i nie jestem w stanie tyle wyłożyć, dlatego też o ramie pomyślę w przyszłym sezonie.

 

Amor przedni natomiast jest potrzebny w zasadzie od zaraz.

Wiadomo, że jakby się trafiła fajna okazja to oczywiście mogę wziąć coś innego, ale te co podałem to nówki, dostępne od ręki i jak dla amatora powinny starczyć.

Napisano

Jeśli nie chcesz płacić dużo za armortyzator, to teraz dobre opinie zbiera Epicon ale ten na 2011 rok. Jego waga jest jak najbardziej dużym plusem bo waży mniej od Recona. Cena około 550zł za nowy widelec. To prawda, że na początku powinieneś zacząć od kół bądź ramy. Amortyzator to nie taki kłopot.

Napisano

Jak kupisz amorek , to nie tnij rury do zera : zostaw sobie komin, nawet kładąc podkładki nad mostek . Wiem, dziwnie to wygląda , ale jak chcesz zmienić ramę to zostaw sobie margines na inną wysokość główki.

M

Napisano

Dzięki za radę.

Wstrzymałem się chwilowo z tym armorem, gdyż może faktycznie zacznę od ramy.

Przeglądam allegro od tygodnia, ale nic fajnego za niewielką kasę się nie pojawia.

A jak już jest coś fajnego to nie ma rozmiaru. 18" jest optymalna, a tu albo 16", albo powyżej 20".

 

Z drugiej strony środek sezonu to chyba nie najlepszy okres na takie poszukiwania.

Możecie podesłać jakieś sprawdzone w bojach konstrukcję na które warto polować.

Przeznaczenie XC, koniecznie 4 zawiasowiec z Horstem.

 

Trafia się w ogóle coś takiego do 2.000zł z damperem?

Czy lepiej odpuścić fulla i za 2.000zł kupić ramę carbonową HT?

 

Nie ukrywam, że wolałbym jednak fulla, ale jak ma być kiepski to szkoda kasy.

 

A co możecie powiedzieć o takim rowerze? - KLIK

Osprzęt XTR, a całość złożona na tej ramie - KLIK

Dość dziwne połączenie. Ciekawe jak to się spisywało.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...