Skocz do zawartości

[korba+kaseta+łańcuch] Generalny remont napędu


Szorstki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, tym bardziej, jako że jestem nowy na forum :)

 

Od kilku lat jeżdżę Giantem Kross K3 i (jak pisałem w dziale dla niezarejestrowanych :P) ostatnio pojawiło się dziwne brzęczenie... tylko podczas jazdy np. po bruku, przy drobnych drganiach. Nie mogłem dojść co to takiego, odwiedziłem dzisiaj serwis i niestety, mieli dla mnie złe wieści. Z brzęczeniem nie chcieli nic robić (wydaje mi się że to w piaście, ale toczy się bez żadnych oporów czy dźwięków... choć kaseta ma drobny luz).

 

W każdym razie od razu powiedzieli, że łańcuch rozciągnięty - do wymiany. Tak samo korba i kaseta. Jak pisałem w opisie tematu, wymiana ma być za nieduże pieniądze, z uwagi na studencki budżet i sam charakter roweru (Cross/XC, nie jestem pewien gdzie go wrzucić dokładnie :) ). O ile łańcuch to w sumie prosta sprawa - policzyli w serwisie 35zł, więc pewnie podstawowy KMC lub Shimano, chyba mniejsza z tym :) Bardziej martwię się wyborem kasety(60zł) i korby(80zł).

Czy warto dać trochę więcej za coś lepszego? Nie chciałbym w sumie zakładać czegoś gorszego niż osprzęt fabryczny K3, jak popatrzyłem sobie na ceny korb, to ta którą chcą mi wstawić jest właściwie tania - z tym że nie pytałem dokładnie co to by było. Znalazłem za to coś takiego:

http://allegro.pl/korba-prowheel-sektor-alu-48-z-wyprzedaz-i1623800832.html (mocowanie może chyba nie pasować, nie wygląda mi to co mam na "kwadrat")

 

Teraz pytanie: czy to kompletny szmelc? Na sprzęcie nie znam się praktycznie wcale, łańcuch chciałem zmienić sobie już dawno, ale w serwisie zażyczyli sobie 16zł za rozpięcie łańcucha i wstawienie spinki, więc odłożyłem tę wymianę z zamiarem kupna rozpinacza... i tak jakoś został ten stary :P Rower spisywał się rewelacyjnie aż do pojawienia się tego brzęczenia, jakiś miesiąc temu (które w sumie nie jest związane pewnie z napędem :P ).

Drugie pytanie - czy brać jakąś kasetę za ok. 60zł czy też coś droższego?

 

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta minimum Deore 9-tka kup ok 58 na allegro. Do tego też łańcuch Shimano HG-53 45PLN albo mocniejszy HG-73 60 PLN

Do tego korba..Jakbyś miał wiecej kasy na to to dobra by była korba Deore ok. 220 PLN. Starczy na pare lat i można w niej same zebatki wymieniać.

Jeżeli kasy tyle nie masz to korba Shimano Acera ok 80 PLN.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Acera nie siedzi w K3 standardowo... Ciężko mi powiedzieć ile zrobiłem na nim km, myślę że ok. 5tys., a kupiony był i tak używany :P Napęd miał już wtedy w kiepskim stanie, przerzutki całkowicie rozregulowane - ktoś nie potrafił użyć roweru i oddał go za niewielką cenę :)

 

80 a 220 to spora różnica - teraz też nie jestem przekonany co do wymiany napędu. Tył wygląda nieźle, przód też z wyjątkiem największej zębatki, która jest zciachana chyba głównie przez sporadyczne kontakty z krawężnikami (nie jeździłem na rowerze z niżej umieszczonym suportem...).

Na ile oceniacie żywotność korby Acera a na ile Deore? Widziałem gdzieś zębatkę (jedną) do Deore za 130zł, więc Acera wydaje się korzystnym rozwiązaniem ;)

Zwracać uwagę na wagę?

 

BTW, co do kasety... mam obecnie 8, widziałem że do 9 są droższe łańcuchy i ogólnie gorzej to wygląda ;) Więc chyba zostanę przy obecnej ilości biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMAG0078_hexqsnh.jpgIMAG0079_hexqsne.jpgIMAG0080_hexqsns.jpg

Z tyłu 5, 4 i 3 są najczęściej używane, więc po nich ewidentnie widać że do wymiany :P

Z przodu 3 jest w najgorszym stanie, 1 w najlepszym - no ale tak czy inaczej wymienić trzeba, bo nie będzie z nowym łańcuchem pewnie się zazębiać.

 

Przy okazji pozbędę się syfu, bo kiedyś użyłem złego smaru i od tamtej pory nie mogę doczyścić łańcucha. A że rower zabrałem z domu na studia, to i narzędzi i innych środków brak :/ Szukałem jakichś znaków, co to za sprzęt jest "fabrycznie" ale na piastach nie ma nic, na korbie nie ma nic, na kasecie nie ma nic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka 9ka?!? Może mu odrazu xtra zaproponujcie...

 

Masz 8 i jak chcesz tanio to zostań przy 8, spokojnie wystarczy i części wcale nie są słabe (oczywiście, jeśli nie kupujesz słabych)

 

Kaseta jest do wymiany, masz nietypowo zużyty środek więc w grę wchodziłoby kompletowanie z jakąś inną ale to zabawa, którą sobie odpuść raczej (zostaw starą na części na przyszłość)

Tu nie masz co myśleć.

Łańcuch oczywiście też ale raczej nie celuj w najtańszy tylko jakaś średnia półka.

 

Korba jest na kwadrat bo na co by innego w tym przedziale? Jeśli tylko największa jest zużyta (niewiele widać) to można ją trochę podratować na szlifierce. Jako że korba nierozbieralna to nie ma co za bardzo z nią zrobić. Sprawdź zużycie przymierzając nowy łańcuch.

Dobrym rozwiązaniem byłoby zamiast kupować nowe badziewie, kupić coś używanego starszego ale z dobrymi/wymienionymi zębatkami. Cena będzie podobna a przynajmniej rozbieralna będzie.

 

PS: na brak narzędzi nie poradzimy, przywieź sobie przy następnej wizycie ;) . Napisz co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to co potrzeba przy podstawowych rzeczach, czyli komplecik imbusów, wkrętak, śrubokręt, etc. - ale klucza do wolnobiegu nie, nie wiem czy potrzebne jest coś np. do rozebrania piasty, bo muszę wymienić smar i możliwe, że łożyska. Coś kumpel wspominał że ma klucze, więc to nie powinien być problem.

 

Przy wymianie łańcucha, kasety i korby i tak chyba bym dał do serwisu - bez doświadczenia w takich naprawach pewnie przy okazji coś jeszcze zepsuję, potem regulacja...

Co do sprzętu, myślałem o:

  • ŁAŃCUCH: SRAM PC-830 lub KMC Z-82
  • KASETA: ALTUS HG-30 lub Alivio CS-HG50
  • KORBA: FC-M361 lub FC-M171

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...