Szorstki Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Witam wszystkich, tym bardziej, jako że jestem nowy na forum Od kilku lat jeżdżę Giantem Kross K3 i (jak pisałem w dziale dla niezarejestrowanych ) ostatnio pojawiło się dziwne brzęczenie... tylko podczas jazdy np. po bruku, przy drobnych drganiach. Nie mogłem dojść co to takiego, odwiedziłem dzisiaj serwis i niestety, mieli dla mnie złe wieści. Z brzęczeniem nie chcieli nic robić (wydaje mi się że to w piaście, ale toczy się bez żadnych oporów czy dźwięków... choć kaseta ma drobny luz). W każdym razie od razu powiedzieli, że łańcuch rozciągnięty - do wymiany. Tak samo korba i kaseta. Jak pisałem w opisie tematu, wymiana ma być za nieduże pieniądze, z uwagi na studencki budżet i sam charakter roweru (Cross/XC, nie jestem pewien gdzie go wrzucić dokładnie ). O ile łańcuch to w sumie prosta sprawa - policzyli w serwisie 35zł, więc pewnie podstawowy KMC lub Shimano, chyba mniejsza z tym Bardziej martwię się wyborem kasety(60zł) i korby(80zł). Czy warto dać trochę więcej za coś lepszego? Nie chciałbym w sumie zakładać czegoś gorszego niż osprzęt fabryczny K3, jak popatrzyłem sobie na ceny korb, to ta którą chcą mi wstawić jest właściwie tania - z tym że nie pytałem dokładnie co to by było. Znalazłem za to coś takiego: http://allegro.pl/korba-prowheel-sektor-alu-48-z-wyprzedaz-i1623800832.html (mocowanie może chyba nie pasować, nie wygląda mi to co mam na "kwadrat") Teraz pytanie: czy to kompletny szmelc? Na sprzęcie nie znam się praktycznie wcale, łańcuch chciałem zmienić sobie już dawno, ale w serwisie zażyczyli sobie 16zł za rozpięcie łańcucha i wstawienie spinki, więc odłożyłem tę wymianę z zamiarem kupna rozpinacza... i tak jakoś został ten stary Rower spisywał się rewelacyjnie aż do pojawienia się tego brzęczenia, jakiś miesiąc temu (które w sumie nie jest związane pewnie z napędem ). Drugie pytanie - czy brać jakąś kasetę za ok. 60zł czy też coś droższego? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kar268 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Lepiej dołożyć troszkę więcej wtedy na tym sprzęcie zrobisztrochę więcej KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickey11 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Kaseta minimum Deore 9-tka kup ok 58 na allegro. Do tego też łańcuch Shimano HG-53 45PLN albo mocniejszy HG-73 60 PLN Do tego korba..Jakbyś miał wiecej kasy na to to dobra by była korba Deore ok. 220 PLN. Starczy na pare lat i można w niej same zebatki wymieniać. Jeżeli kasy tyle nie masz to korba Shimano Acera ok 80 PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szorstki Napisano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Nie wiem czy Acera nie siedzi w K3 standardowo... Ciężko mi powiedzieć ile zrobiłem na nim km, myślę że ok. 5tys., a kupiony był i tak używany Napęd miał już wtedy w kiepskim stanie, przerzutki całkowicie rozregulowane - ktoś nie potrafił użyć roweru i oddał go za niewielką cenę 80 a 220 to spora różnica - teraz też nie jestem przekonany co do wymiany napędu. Tył wygląda nieźle, przód też z wyjątkiem największej zębatki, która jest zciachana chyba głównie przez sporadyczne kontakty z krawężnikami (nie jeździłem na rowerze z niżej umieszczonym suportem...). Na ile oceniacie żywotność korby Acera a na ile Deore? Widziałem gdzieś zębatkę (jedną) do Deore za 130zł, więc Acera wydaje się korzystnym rozwiązaniem Zwracać uwagę na wagę? BTW, co do kasety... mam obecnie 8, widziałem że do 9 są droższe łańcuchy i ogólnie gorzej to wygląda Więc chyba zostanę przy obecnej ilości biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 jak masz 8 , to przy przejściu na 9 jeszcze manetki do wymiany . a tak w ogóle , wrzuć fotki kasety , i korby . szczególnie korby. M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szorstki Napisano 28 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Z tyłu 5, 4 i 3 są najczęściej używane, więc po nich ewidentnie widać że do wymiany Z przodu 3 jest w najgorszym stanie, 1 w najlepszym - no ale tak czy inaczej wymienić trzeba, bo nie będzie z nowym łańcuchem pewnie się zazębiać. Przy okazji pozbędę się syfu, bo kiedyś użyłem złego smaru i od tamtej pory nie mogę doczyścić łańcucha. A że rower zabrałem z domu na studia, to i narzędzi i innych środków brak :/ Szukałem jakichś znaków, co to za sprzęt jest "fabrycznie" ale na piastach nie ma nic, na korbie nie ma nic, na kasecie nie ma nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 28 Maja 2011 Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Jaka 9ka?!? Może mu odrazu xtra zaproponujcie... Masz 8 i jak chcesz tanio to zostań przy 8, spokojnie wystarczy i części wcale nie są słabe (oczywiście, jeśli nie kupujesz słabych) Kaseta jest do wymiany, masz nietypowo zużyty środek więc w grę wchodziłoby kompletowanie z jakąś inną ale to zabawa, którą sobie odpuść raczej (zostaw starą na części na przyszłość) Tu nie masz co myśleć. Łańcuch oczywiście też ale raczej nie celuj w najtańszy tylko jakaś średnia półka. Korba jest na kwadrat bo na co by innego w tym przedziale? Jeśli tylko największa jest zużyta (niewiele widać) to można ją trochę podratować na szlifierce. Jako że korba nierozbieralna to nie ma co za bardzo z nią zrobić. Sprawdź zużycie przymierzając nowy łańcuch. Dobrym rozwiązaniem byłoby zamiast kupować nowe badziewie, kupić coś używanego starszego ale z dobrymi/wymienionymi zębatkami. Cena będzie podobna a przynajmniej rozbieralna będzie. PS: na brak narzędzi nie poradzimy, przywieź sobie przy następnej wizycie . Napisz co masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szorstki Napisano 28 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Mam to co potrzeba przy podstawowych rzeczach, czyli komplecik imbusów, wkrętak, śrubokręt, etc. - ale klucza do wolnobiegu nie, nie wiem czy potrzebne jest coś np. do rozebrania piasty, bo muszę wymienić smar i możliwe, że łożyska. Coś kumpel wspominał że ma klucze, więc to nie powinien być problem. Przy wymianie łańcucha, kasety i korby i tak chyba bym dał do serwisu - bez doświadczenia w takich naprawach pewnie przy okazji coś jeszcze zepsuję, potem regulacja... Co do sprzętu, myślałem o: ŁAŃCUCH: SRAM PC-830 lub KMC Z-82 KASETA: ALTUS HG-30 lub Alivio CS-HG50 KORBA: FC-M361 lub FC-M171 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.