Andys Napisano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2005 Witajcie, noszę się z zamiarem wymiany mechanicznych tarczówek (HMX-2) na raczej budżetowe hydrauliki. Może pomożecie mi w wyborze, jeżdżę typowe XC, raczej nie bywam w górach z rowerem, ważę sporo (88kg.) Nie udało mi się do tej pory przegrzać tarcz, więc wybór padnie na 160mm., tylko które: 1. Deore 525 - cieszą się w sieci małą awaryjnością i zbierają raczej pochlebne opinie, plus za niską cenę może jednak warto dopłacić do: 2. Deore 535 - ciężko o nich przeczytać recenzje, budowa podobna do tegorocznego LX-a i zeszłorocznego XT-ka, więc być może jest to dobry hamulec a może przekonacie mnie do wydania jeszcze większych pieniędzy na: 3. Hayes`y FX-9 - osobiście zraziłem się opiniami użytkowników o jakichś luzujących się śrubkach przy klamce Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2005 Generalnie Deore 525 cieszy się świetnymi opiniami - jest praktycznie bezawaryjny, do tego niska cena przemawia na jego korzyść. Gdybym to ja decydował się na hydrauliki do XC to mój wybór padł by na Deore 525 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafaello Napisano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2005 Faktycznie 535 mają zacisk z LX'a tylko pomalowany na czarno Jak na razie spotkałem się z samymi pozytywami na temat tych hamulców, również od kumpla który od niedawna je ma w swoim rowerze. Tak że mogę je śmiało polecić tym bardziej że chodzą w cenie podobnej do starszego modelu 525. Jakiś czas temu jeździłem też na wspomnianych Hayes'ach (rozumiem że chodzi Ci o HFX-9) i w porównaniu do innych modeli tarczówek których używałem (XTR, Juicy5 i LX) nic specjalnego. Rafaello Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 28 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2005 Dziękuję bardzo, że odwiedliście mnie w pewnym sensie od zakupu Hayes`ów. Zostanie więcej pieniążków na inne części . Teraz muszę tylko znaleźć kogoś kto sprzedaje 535 w komplecie z tarczami na 6 śrub, bowiem nie posiadam piast z Center Lockiem. Jeśli nie znajdę, kupię 525. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2005 Teraz muszę tylko znaleźć kogoś kto sprzedaje 535 w komplecie z tarczami na 6 śrub Chyba nie znajdziesz takich hampli bo ich po prostu nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafaello Napisano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2005 Wystarczy inna tarcza , sa przecież modele Shimano na 6 śrub lub praktycznie każda inna też będzie pasować (Hayes, Formula, Magura) Rafaello Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
privaterobo Napisano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2005 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=78214189 - deore535 z tarcza xt na 6 srub:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gavron Napisano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2005 Z tego co wiem to 525 i 535 różnią się masą (535 są lżejsze) i innym zamocowaniem (działaniem) klamki ale z grubsza to różnica jest niewielka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 29 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2005 Do Schwefel: Chyba nie znajdziesz takich hampli bo ich po prostu nie ma tongue.gif ,miałem na myśli sklepy internetowe lub Allegro, gdzie czasami można trafić 535 z tarczami na 6 śrub. Do Rafaello: Wystarczy inna tarcza , sa przecież modele Shimano na 6 śrub lub praktycznie każda inna też będzie pasować (Hayes, Formula, Magura) wiem tylko, że pomimo takiej samej średnicy zewnętrznej, mają inną powierzchnię roboczą (styku z klockami), czy to nie będzie stanowiło problemu? Mam swoje Hayes`owskie tarcze od MX-2 Do privaterobo: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=78214189 - deore535 z tarcza xt na 6 srub:) Widziałem, dziękuję. Szkoda tylko że to jedynie wersja na tył, musiałbym więc kupić dwa tylne i od razu skracać przewód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafaello Napisano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2005 wiem tylko, że pomimo takiej samej średnicy zewnętrznej, mają inną powierzchnię roboczą (styku z klockami), czy to nie będzie stanowiło problemu? Mam swoje Hayes`owskie tarcze od MX-2 Przez krótki czas jeździłem z hamulcami xtr'a i tarczami z hfx-9 i działało, oczywiście nie tak jak później z tarczami shimano ale myślę że była to raczej kwestia niedotarcia (miałem takie zestaw tylko parę dni) Rafaello Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 29 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2005 Przez krótki czas jeździłem z hamulcami xtr'a i tarczami z hfx-9 i działało, oczywiście nie tak jak później z tarczami shimano ale myślę że była to raczej kwestia niedotarcia (miałem takie zestaw tylko parę dni) Wolałbym nie zakładać swoich tarcz od Hayes`ów gdyż przejechałem na nich ponad 5500km. więc z pewnością wytarły się już lekko w środku i pewnie docieranie się hamulców potrwałoby znacznie dłużej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafaello Napisano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2005 Wolałbym nie zakładać swoich tarcz od Hayes`ów gdyż przejechałem na nich ponad 5500km. więc z pewnością wytarły się już lekko w środku i pewnie docieranie się hamulców potrwałoby znacznie dłużej Taki dystans niekoniecznie kończy żywot tarcz, zmierz ich grubość, myślę że są ok, chyba że ciorałeś się po pachy w błocie Ślady na bokach też niekoniecznie świadczą o dużym zużyciu - bardziej głębsze rowki powstałe na skutek syfu który lubi się dostawać między zacisk a tarcze. Wg. mnie tarcza nawet najprostsza powinna wytrzymywać przebieg ok 20tys w typowym XC nwet na full metalicznych klockach. Rafaello Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2005 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=78214189 - deore535 z tarcza xt na 6 srub:) Tylko że to nie jest oryginalna tarcza od tego hampla. Standardowo 535 ma tarczę na centerlock. A jak w grę wchodzi zmiana tarcz to polecam 525 na tarczach Magury. Według mnie hampel jest mocniejszy i trudniej go przegrzać. Tyle mogę powiedzieć po 3h jeździe na biku kumpla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dużepiwo Napisano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2005 A ja bym chciał prosić jakeigoś użytkownika i posiadacza deore 535 z oryginalną tarczą o info o tym hamulcu. Jak sie jeździ, jaki mocny jest, jak awaryjny, jak z regulacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiedyś ksywa gary Napisano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2005 Jedyne problemy mogą się pojawić w przypadku 525 na tyle: *U mojego brata(68kg) na tyle w czasie hamowania hamulec(525) wpada w "drgania" i piski-wynika to prawdopodobnie z jednakowej budowy "przedniego" i "tylnego" zacisku. Pozatym przedni 525 spisuje się znakomicie. Osobiście polecam deore ale w wersji 555-jest to wersja z mocowaniem tarczy na 6 śrub,produkowana chyba tylko w 2004 roku. *na allegro obecnie można wychaczyć obecnie za około 320zł(ja kupiłem rok temu jeszcze za 400zł) *lżejsze od 525-mój przedni 555 waży 330g(klamka+przewód+zacisk) *modulacja lepsza niż w 525 (ważę 85kg) *dobre mocowanie i trzymanie klocków(na śrubę z zawleczką-zamiast odginanego drucika w 525)-co skutkuje,że klocki nieobcierają przy skręcaniu kół tak jak 525 *lepsza konstrukcja klamki(solidniejszy i mniej podatny na "wyrobienie" tłoczek -jedyny"minus" to fabryczna tarcza,która jest mniej zadziurkowana i 8g cięższa niż tarcza z 525...z powodzeniem można jednak zamontować tarczę od 525 Moje przednie 555 jest po 1700 km i hamuje coraz lepiej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MX Napisano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2005 A ja bym chciał prosić jakeigoś użytkownika i posiadacza deore 535 z oryginalną tarczą o info o tym hamulcu. Jak sie jeździ, jaki mocny jest, jak awaryjny, jak z regulacją. Ja mam 535 z oryginalna tarcza w swoim centurionie, i powiem CI ze sa bardzo dobre, nic sie nie luzuje, nic nie cieknie, nie grzeja sie szybko, maja duza sile.. cos jeszcze chcesz wiedziec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2005 Ja także mam Deorka M353 z orginalną tarczą . Moim zdaniem WYPASIONY hamulec!!! Może troszkę bardziej sie grzeją niż w Hayesah ale to minimalna różnica. Hamulec dziala prouwnywalnie z Hayesami i Magurami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
birdman Napisano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2006 a ja mam 535 z z tarczami od xt (kupione od tego kolesia z allegro; jak z nim pogadasz to sie okaze ze przednie hample tez ma ); hamulce jeszcze mi sie nei dotarly wiec nie mam za bardzo co powiedziec; jaednak juz niedotarte sprawiaja niezle wrazenie; mam tylko maly problem z regulacja: jest bardoz malo miejsca wolnego miedzy tarcza a klockami (w sumie z obu stron to nie wiem czy bedzie 1mm); po za tym w aktualnie panujacych temperaturach (<0) plyn ktorym zalane sa hample (orginalny shimano) nie sprawuje sie najlepiej (powolne i nierownomienre odbijanie tloczkow); jesli chodzi o te tarcze xt to sa dobre dla tego hamulca (klocek dociska do niej cala swoja powierzchnia); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 12 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 Dzięki też już kupiłem komplet 535 z tarczami od XT, z pewnością od tego samego gościa z Allegro, tyle że ich jeszcze nie zamontowałem (rower czeka na jeszcze kilka drobiazgów). Martwi mnie tylko co zrobię ze zbyt długimi przewodami, gdyż nie chciałbym ich skarać przed testami hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
birdman Napisano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 ja mam u siebie piekna petle przy kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
birdman Napisano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 fotki 535 z tarczami od xt tu widac (?) luz pomiedzy tarcza a klockami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 13 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 tu widac (?) luz pomiedzy tarcza a klockami Faktycznie, nie widać luzu. Czy ten luz był taki sam przed założeniem zacisku, czy zmniejszył się dopiero po zamontowaniu? Zmierzam do tego, że możę pętle przy kierownicy nie służą . Możesz umieścić fotkę tych pętli przy kierownicy, jestem ciekaw jak to rozwiązałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
birdman Napisano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 ten luz byl taki od poczatku (moze troszke mniejszy nawet); w sumie to jest go moze z 1mm; teraz hample sa jednak dobrze ustawione; niestety nie mam swojego cyfraka wiec z fotka tej petli bedzie ciezko; jednak jesli podjedziesz do konstantynowa to bedziesz mogl osobisci ja obejrzec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dużepiwo Napisano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2006 Ja planuję kupić ten hamulec z tarczą Xt na śruby. Myślicie, że coś stracę nie biorąc seryjnej tarczy deore na center lock. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manio49 Napisano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2006 nie zyskasz możliwość posiadania piasty chociażby na maszynach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.