wojtarr Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 Witam chciałbym maksymalnie odchudzić rowerek bez jakiś strasznych wydatków. pierwsze zabiegi już wykonane, nie wiem za bardzo co teraz zmienić żeby uzyskać najlepszy stosunek zbicia wagi do ceny nowej części? Kupiłem w 2009 Kellys Neos wersja [2008] jak poniżej: Waga: 13,98 kg dla wersji 19' - mój jest 21' więc liczę lekko ponad 14kg. Strzałka "-->" oznacza na co zmieniłem oryginalną część Rama: aluminium Widelec: RST Neon TnL, 60 mm Stery: Ritchey Logic Zero, zintegrowane Wspornik kierownicy: Zoom, regulowany 381g --> kalloy uno 161g Kierownica: Kalloy Uno 279g --> Kallou Uno ultralite 160g Wspornik siodła: Zoom, amortyzowany 500g --> Kalloy sztywna 287g Siodło: KBIX CrossLine [344g zostało] Piasty: Shimano RM30/aluminiowa Obręcze: Kelly's Draft Opony: Kelly's Softline 700x38c ponad 700g szt --> maxxis Larsen mimo cx 380g szt. Dźwignie przerzutek: Shimano Deore M510 Rapidfire Plus Przerzutka przód: Shimano Nexave T301 Przerzutka tył: Shimano Deore M531 Dźwignie hamulca: Shimano Deore M510 Hamulce: Tektro, V-Brake Korby: Truvativ Isoflow, 48-36-26 z. Środek suportu: Truvativ Power Spline Pedały: VP, aluminiowo-stalowe 461g --> Crank Brothers Candy c 300g Kaseta: Shimano Deore HG50, 11-32 z., 9 b. Łańcuch: Shimano Deore HG53 Gripy Kellys 86g --> piankowe Go sport 27g Zdemontowane: osłonki zębatek przód/tył 40g/24g; rogi 163g; dzwonek 28g; odblaski komplet 75g Dodane: Licznik Sigma 1106 - ok 50g W sumie rower ważył ok 14kg [na wadze łązienkowej] teraz ok 12kg. Proszę o rade co dalej. Zdjęcia aktualnej konfiguracji.
marky5 Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 No więc najwięcej zejść można na wymianie kół,ale to największy wydatek.Następnie siodło to jednak spore kowadło. Do tego jakieś ultralekkie dętki powiedzmy Maxxisa tak jak twoje opony.Na korbie również sporo można zaoszczędzić.
Adik Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 Lekkie kółka to podstawa, a tymbardziej dobrze żeby były na piastach z łożyskami maszynowymi. Teraz rowerek musi być dość szybki, po wymianie kółek będzie jeszcze konkretniej
wojtarr Napisano 28 Maja 2011 Autor Napisano 28 Maja 2011 takie właśnie planowałem kolejne zabiegi: 1. zmiana dętek na SCHWALBE SV 18 EXTRALIGHT PRESTA 105g 28x 28-42 C 2. zmiana samych piast np przód Novatec NT-A141 3. przycięcie kierownicy o ok 1,5cm na stronę oraz sztycy o ok 4cm nie znam wagi aktualnie posiadanych piast / dętek ale mam nadzieję urwać parę g Co do samej korby - w przyszłym roku pewnie kompleksowo zajmę się napędem
Mod Team safian Napisano 28 Maja 2011 Mod Team Napisano 28 Maja 2011 Wszystko dobrze Ci działa? Przerzutka przednia dobrze pracuje, hample ładnie hamują, amortyzator? Tu można by coś wymienić od razu na lżejsze. Do tego dość tanio zjedziesz 140 g na siodle > Velo Carbon ~100 PLN ~ 200 g.
wojtarr Napisano 28 Maja 2011 Autor Napisano 28 Maja 2011 póki co nie mam żadnych problemów ani z napędem ani z amorkiem którego realny skok to 4cm mimo ze to low endowy rst - ale swoje waży :/ Co do V brejków chyba przy nich zostanę ponieważ jeżdżę powiedzmy 50/50 szosa/lekki teren. A do listy zabiegów wymiana siodełka już dodana dzięki!
Thatcher Napisano 28 Maja 2011 Napisano 28 Maja 2011 Komponenty accent nietanie ale tansze niz konkurencja Kierownica Scandium 37g w dół Mostek Airplane 49g w dół Wspornik siodła lite carbon 108g w dół Siodełko Derry 72g w dół 266g w dół
Adik Napisano 28 Maja 2011 Napisano 28 Maja 2011 Co do zmiany samych piast, to takie coś nie da ci zbyt wiele względem stanu obecnego. Polecam ci złożyć kółka na piastach np novatec + cieniowane szprychy DT Comp 2.0/1.8/2.0 i zapleść przednie koło na słoneczko jak np u mnie: http://www.forumrowerowe.org/topic/34273-kola-lekkie-na-obreczach-equalizer/ Obręcze jakieś lżejsze w okolicach 400-480g znaleźć do crossa to chyba nie problem, a samą wagę i sztywność w tym miejscu się odczuwa. Siodło jak wiadomo to indywidualna sprawa, ale sztycę to skracaj bo zawsze warto - oczywiście z rozsądkiem to zrób. Wymiana kiery to raczej kiepski zysk wagowy, ale jak chcesz obecną skracać i jesteś pewien że warto to to zrób. Lekkie siodło raczej będzie bardziej wymagające niż obecne, ale jest to element na którym można całkiem sporą masę urwać. Ps. Wymiana rurek i gratów kosztowała by tyle co koła, a to one ci dadzą przewagę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.