Skocz do zawartości

[rower] Kellys Neos 2009


wojtarr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

chciałbym maksymalnie odchudzić rowerek bez jakiś strasznych wydatków. pierwsze zabiegi już wykonane, nie wiem za bardzo co teraz zmienić żeby uzyskać najlepszy stosunek zbicia wagi do ceny nowej części? Kupiłem w 2009 Kellys Neos wersja [2008] jak poniżej:

Waga: 13,98 kg dla wersji 19' - mój jest 21' więc liczę lekko ponad 14kg. Strzałka "-->" oznacza na co zmieniłem oryginalną część

Rama: aluminium

Widelec: RST Neon TnL, 60 mm

Stery: Ritchey Logic Zero, zintegrowane

Wspornik kierownicy: Zoom, regulowany 381g --> kalloy uno 161g

Kierownica: Kalloy Uno 279g --> Kallou Uno ultralite 160g

Wspornik siodła: Zoom, amortyzowany 500g --> Kalloy sztywna 287g

Siodło: KBIX CrossLine [344g zostało]

Piasty: Shimano RM30/aluminiowa

Obręcze: Kelly's Draft

Opony: Kelly's Softline 700x38c ponad 700g szt --> maxxis Larsen mimo cx 380g szt.

Dźwignie przerzutek: Shimano Deore M510 Rapidfire Plus

Przerzutka przód: Shimano Nexave T301

Przerzutka tył: Shimano Deore M531

Dźwignie hamulca: Shimano Deore M510

Hamulce: Tektro, V-Brake

Korby: Truvativ Isoflow, 48-36-26 z.

Środek suportu: Truvativ Power Spline

Pedały: VP, aluminiowo-stalowe 461g --> Crank Brothers Candy c 300g

Kaseta: Shimano Deore HG50, 11-32 z., 9 b.

Łańcuch: Shimano Deore HG53

Gripy Kellys 86g --> piankowe Go sport 27g

Zdemontowane: osłonki zębatek przód/tył 40g/24g; rogi 163g; dzwonek 28g; odblaski komplet 75g

Dodane: Licznik Sigma 1106 - ok 50g

W sumie rower ważył ok 14kg [na wadze łązienkowej] teraz ok 12kg. Proszę o rade co dalej. Zdjęcia aktualnej konfiguracji.

37109026.th.jpg

53703828.th.jpg

65995250.th.jpg

Napisano

No więc najwięcej zejść można na wymianie kół,ale to największy wydatek.Następnie siodło to jednak spore kowadło. :whistling: Do tego jakieś ultralekkie dętki powiedzmy Maxxisa tak jak twoje opony.Na korbie również sporo można zaoszczędzić.

Napisano

Lekkie kółka to podstawa, a tymbardziej dobrze żeby były na piastach z łożyskami maszynowymi.

Teraz rowerek musi być dość szybki, po wymianie kółek będzie jeszcze konkretniej :)

Napisano

takie właśnie planowałem kolejne zabiegi:

1. zmiana dętek na SCHWALBE SV 18 EXTRALIGHT PRESTA 105g 28x 28-42 C

2. zmiana samych piast np przód Novatec NT-A141

3. przycięcie kierownicy o ok 1,5cm na stronę oraz sztycy o ok 4cm

nie znam wagi aktualnie posiadanych piast / dętek ale mam nadzieję urwać parę g :)

Co do samej korby - w przyszłym roku pewnie kompleksowo zajmę się napędem

  • Mod Team
Napisano

Wszystko dobrze Ci działa? Przerzutka przednia dobrze pracuje, hample ładnie hamują, amortyzator? Tu można by coś wymienić od razu na lżejsze.

Do tego dość tanio zjedziesz 140 g na siodle > Velo Carbon ~100 PLN ~ 200 g.

Napisano

póki co nie mam żadnych problemów ani z napędem ani z amorkiem którego realny skok to 4cm mimo ze to low endowy rst - ale swoje waży :/

Co do V brejków chyba przy nich zostanę ponieważ jeżdżę powiedzmy 50/50 szosa/lekki teren. A do listy zabiegów wymiana siodełka już dodana :) dzięki!

Napisano

Komponenty accent nietanie ale tansze niz konkurencja

 

Kierownica Scandium 37g w dół

Mostek Airplane 49g w dół

Wspornik siodła lite carbon 108g w dół

Siodełko Derry 72g w dół

 

266g w dół

Napisano

Co do zmiany samych piast, to takie coś nie da ci zbyt wiele względem stanu obecnego.

Polecam ci złożyć kółka na piastach np novatec + cieniowane szprychy DT Comp 2.0/1.8/2.0 i zapleść przednie koło na słoneczko jak np u mnie: http://www.forumrowerowe.org/topic/34273-kola-lekkie-na-obreczach-equalizer/

Obręcze jakieś lżejsze w okolicach 400-480g znaleźć do crossa to chyba nie problem, a samą wagę i sztywność w tym miejscu się odczuwa.

Siodło jak wiadomo to indywidualna sprawa, ale sztycę to skracaj bo zawsze warto - oczywiście z rozsądkiem to zrób.

Wymiana kiery to raczej kiepski zysk wagowy, ale jak chcesz obecną skracać i jesteś pewien że warto to to zrób.

 

Lekkie siodło raczej będzie bardziej wymagające niż obecne, ale jest to element na którym można całkiem sporą masę urwać.

Ps. Wymiana rurek i gratów kosztowała by tyle co koła, a to one ci dadzą przewagę :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...