Frajdek Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 Witam, To mój pierwszy post na tym forum, więc chciałbym wszystkich serdecznie pozdrowić. Zastanawiam się nad kupnem roweru. Poczytałem o 29er i bardzo podoba mi się taka koncepcja. Szukam coś roweru, na którym mogę pojeździć sobie po górkach ale też z żoną na mało wymagające przejażdżki. Druga sprawa to kręgosłup. Pozycja leżąca nie za bardzo mi odpowiada. Wole mieć trochę większe problemy przy podjazdach niż bolący kręgosłup. Znalazłem taki rower: Corratec C-29ER CROSS TWO 2011 Co myślicie o takim rowerku? W sumie nie wiem czym 29er różni się od taki rower róźni od tradycyjnych rowerów crossowych jak np.Centurion Cross Line 500 2011 albo Unibike Xenon Z góry dziękuje za pomoc!
nabial Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 troche srednie miejsce z tym tematem, ale powiem ci tylko tyle - trzymaj sie jak najdalej od tego corrateca
Frajdek Napisano 27 Maja 2011 Autor Napisano 27 Maja 2011 troche srednie miejsce z tym tematem, ale powiem ci tylko tyle - trzymaj sie jak najdalej od tego corrateca Dzisiaj go oglądałem i jestem prawie prawie zdecydowany, ale Twój post trochę mnie przestraszył. Co jest nie tak w tym corratecu? Firma, osprzęt? Mógłbyś coś innego polecić w tym przedziale cenowym? BTW: Jeśli chodzi o różnice między 29er a crossem to już teraz wiem, że to całkowicie inna geometria ramy i zazwyczaj gorszy amortyzator. Dlatego też 29er bardzo mi się podoba.
Frajdek Napisano 28 Maja 2011 Autor Napisano 28 Maja 2011 Znalazłem jeszcze to: Rower górski Romet 29ER 2010 Ciężko mi porównać te rowery bo Corratec ma ramę aluminiową a Romet stalową. Corratec ma osprzęt Shimano a Romet Sram. Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc. Rower w tej cenie to dla mnie wielki wydatek i chciałbym wybrać jak najlepiej. 3000 pln to dla mnie absolutne maksimum, więc gdzieś muszę pójść na kompromis.
iowa74 Napisano 28 Maja 2011 Napisano 28 Maja 2011 Za bardzo w temacie 29-ek się nie oriętuje, ale coś misię widzi że za <3000 nie dostaniesz sensownego. Ja bym raczej szukał crosa w tej cenie. Poszukaj na forum , były już tematy na temat crosa za 3000.
Frajdek Napisano 28 Maja 2011 Autor Napisano 28 Maja 2011 Za bardzo w temacie 29-ek się nie oriętuje, ale coś misię widzi że za <3000 nie dostaniesz sensownego. Ja bym raczej szukał crosa w tej cenie. Poszukaj na forum , były już tematy na temat crosa za 3000. Pytanie tylko czy cross będzie się lepiej sprawował w górach. Crossy mają inną geometrie i gorsze amortyzatory. Przynajmniej te, które widziałem. Mogę nawet kupić składaka, jeśli będzie spełniał moje wymagania Porównywałem crossy do tego Corratec'a i moim zdaniem C. wypada lepiej. Nabial go odradza, ale nie wiem dlaczego. Chętnie poznałbym jego zdanie, bo to on się na tym zna a nie ja. Nie zgadzam się z takim podejściem, że jeśli nie jestem wstanie kupić ferrari to najlepiej siedzieć w domu. Szukam roweru, który pozwoli mi pojeździć po górkach i się nie rozpadnie a do tego będzie w miarę wygodny i będę mógł na nim od czasu do czasu pojeździć na asfalcie. Nie chce startować w żadnych zawodach, więc jeśli rower ma być powiedzmy cięższy o 1kg or roweru za 5 tyś to trudno. Pewnie nie zrobię wszystkich podjazdów, ale ja nie jestem zawodowcem i nie mam takich aspiracji. Może za kilka lat mi się to bardziej spodoba i wtedy kupie sobie lepszy rower.
Rulez Napisano 28 Maja 2011 Napisano 28 Maja 2011 Ja też bym się trzymał z daleka od Corrateca, bardzo krótka rama, na dodatek monstrualnie długa linia łańcucha Osobiście wolał bym zamiast Corrateca zainwestować w Rometa. Lub dołożyć do 3000 jeszcze 360 zł zł i kupić Krossa (i to jest mój typ) : http://www.t-bike.pl/go/_info/mod2.php?id=2326&item=2#menu
Frajdek Napisano 29 Maja 2011 Autor Napisano 29 Maja 2011 Ja też bym się trzymał z daleka od Corrateca, bardzo krótka rama, na dodatek monstrualnie długa linia łańcucha Osobiście wolał bym zamiast Corrateca zainwestować w Rometa. Lub dołożyć do 3000 jeszcze 360 zł zł i kupić Krossa (i to jest mój typ) : http://www.t-bike.pl/go/_info/mod2.php?id=2326&item=2#menu Dzięki za informacje! Jeśli chodzi o Krossa to jest po za moim zasięgiem. Corrateca mogę mięć już za 2600. Romet teoretycznie jest jeszcze w moim zasięgu (model z 2010). Mógłbyś wytłumaczyć na co może wpłynąć tak krótka rama? Mam 180cm wzrostu i gość w sklepie powiedział mi, że dla mnie powinna być rama 51. Nie wiem jak to się przekłada na klasyczną numeracje. Z tego co sobie obliczałem powinienem mieć ramę 19", ale Corratec inaczej to mierzy. Nie potrzebuje roweru z bardzo sportową pozycją. Nie chce, żeby bolał mnie kręgosłup a i tak z nikim nie zamierzam się ścigać. Jeśli chodzi o osprzęt, to który lepiej wypada? Jeszcze jedno pytanko. Corratec ma ramę aluminiową (13.3 kg) a Romet stalową (14.5 kg). Czy naprawdę warto dopłacić 400 pln (model z 2010 roku), żeby mięć rower o 1 kg cięższy? Tak jak pisałem. Ja się na tym nie znam to wy jesteście ekspertami i liczę na waszą fachową opinie. Dane Corratec'a
Rulez Napisano 29 Maja 2011 Napisano 29 Maja 2011 Rama 51 jest krótka jak np. 18" Meridy , za to ma wysoko przekrok, za wysoko jak na 181 cm W dodatku rower z tak długą liną łańcuch będzie mało zwrotny, trudno go będzie zmusić do zakrętu I nie ma to nic wspólnego ze ściganiem, tylko ze słabymi właściwościami w terenie. Osprzęt w Romecie - amortyzator (druga najważniejsza rzecz po ramie) lepszy, ten z Corrateca, to słabo działający obciążnik Rower powinno się kupować po to żeby mieć przyjemność z jazdy, a nie "bo się podoba" I radzę nie porównywać wagi rowerów z katalogów, to mało wiarygodne. Ewentualnie pomyśl nad tym 29-er , przynajmniej rama normalna , i myślę, że w rozmiarze 17" była by dla Ciebie jak znalazł : http://www.velo.com.pl/rowery/?id=589
Frajdek Napisano 29 Maja 2011 Autor Napisano 29 Maja 2011 Rama 51 jest krótka jak np. 18" Meridy , za to ma wysoko przekrok, za wysoko jak na 181 cm W dodatku rower z tak długą liną łańcuch będzie mało zwrotny, trudno go będzie zmusić do zakrętu I nie ma to nic wspólnego ze ściganiem, tylko ze słabymi właściwościami w terenie. Osprzęt w Romecie - amortyzator (druga najważniejsza rzecz po ramie) lepszy, ten z Corrateca, to słabo działający obciążnik Rower powinno się kupować po to żeby mieć przyjemność z jazdy, a nie "bo się podoba" I radzę nie porównywać wagi rowerów z katalogów, to mało wiarygodne. Ewentualnie pomyśl nad tym 29-er , przynajmniej rama normalna , i myślę, że w rozmiarze 17" była by dla Ciebie jak znalazł : http://www.velo.com.pl/rowery/?id=589 Dzieki wielki!!! Argument z przekrokiem do mnie przemawia. Juz w sklepie zauwazylem, ze nie jest za bezpiecznie Ten Kross, ktorego polecales, jaki ma przekrok? Bylby bezpieczniejszy dla moich przyszlych dzieci?
Rulez Napisano 29 Maja 2011 Napisano 29 Maja 2011 Rama 19" więc na pewno niższy niż Corratec 51, jednak jaki dokładnie nie wiem, musiał byś się przymierzyć, w każdym bądź razie widziałem go w sklepie firmowym Krossa, naprawdę porządnie wykonany.
Frajdek Napisano 30 Maja 2011 Autor Napisano 30 Maja 2011 Rama 19" więc na pewno niższy niż Corratec 51, jednak jaki dokładnie nie wiem, musiał byś się przymierzyć, w każdym bądź razie widziałem go w sklepie firmowym Krossa, naprawdę porządnie wykonany. Za Twoją namową poczytałem sobie o tym Krossie i naprawdę fajny rowerek, niestety w okolicy nigdzie go nie ma. Musiałbym go kupić przez Internet. Przymierzałem się do najmniejszego Corrateca 48 i przekrok był mały. Rozumiem, że w tym Krossie będzie identyczny jak w Corratecu 48, prawda? Przy wzroście 180 i długości nogi 81.5 cm mogę w ogóle myśleć o ramie 19" na dużym kole? Pytanko rowerowego laika. Corratec ma amortyzator 100mm a Kross 80mm. Czy to oznacza, że kierownica w Krossie a przez to też górna rurka będzie niżej zawieszona w Krossie? Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady! Nie chciałbym wydać tyle pieniędzy i nie być zadowolony
Rulez Napisano 30 Maja 2011 Napisano 30 Maja 2011 Przy wzroście 180 i długości nogi 81.5 cm mogę w ogóle myśleć o ramie 19" na dużym kole? No cóż jedyną metoda weryfikacji jest przymiarka. Pytanko rowerowego laika. Corratec ma amortyzator 100mm a Kross 80mm. Czy to oznacza, że kierownica w Krossie a przez to też górna rurka będzie niżej W Krossie powinna być niżej, nie ość, że niższy amortyzator to niższa główka ramy, ale jeśli ma np. więcej podkładek, czy mostek z większym wzniosem to może być podobnie.
Frajdek Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Napisano 9 Czerwca 2011 Dzięki Panowie za rady! Kupiłem w końcu Kross'a. Na razie jestem bardzo zadowolony, ale nie miałem jeszcze okazji dobrze go wypróbować.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.