Skocz do zawartości

[do 2000zł] damski do jazdy po mieście i leśnych ścieżkach


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, właśnie przymierzam się do zakupu nowego roweru, którego będę używać do jazdy po mieście oraz na krótkie i długie wycieczki po niezbyt trudnym terenie (np. leśne ścieżki, polne drogi itp.). Niestety wybór jest tak duży, że nie wiem jaki rower wybrać i tu liczę na Waszą pomoc :icon_wink:.

Mam 174 cm wzrostu i ważę 63 kg (długość nogi 81). Jak już wspominałam zamierzam jeździć rekreacyjnie po mieście i leśnych ścieżkach. Zależy mi na tym, aby rower umożliwiał mi jazdę w pozycji wyprostowanej i dawał możliwość zamontowania fotelika dla dziecka (fotelik HAMAX Siesta). Nie lubię zbędnych gadżetów, więc chętnie zrezygnuję z bagażnika.

Zastanawiam się nad rowerami firm: Kross, Specialized, Giant, Unibice.

Byłabym wdzięczna za sugestie i rady kogoś znającego się na rzeczy. :thanks:

Napisano

Zaproponuję Pani rowery miejskie, rodzimych producentów, z przerzutkami w tylnej piaście, które są bardzo praktyczne w mieście, a jednocześnie pozwalają na jazdę po w miarę twardych leśnych ścieżkach:

http://www.kross.pl/rower/105-TEMPO_REALE.html - 7 biegowy z tylnym hamulcem wewnętrznym,

http://www.unibike.pl/amsterdam8rlds.html - 8 biegowy z tylnym hamulcem rolkowym

Do rury podsiodłowej można bezproblemowo zamontować wspomniany fotelik, ponieważ nie ma tam linek hamulca lub przerzutki. Z powyższych, zdecydowanie lepszy jest Unibike Amsterdam 8R LDS, ponieważ ma nowocześniejszą tylna piastę planetarną SHIMANO NEXUS 8 (SG-8R31).

 

Jeszcze dodatkowo podaję propozycję porównywalnych z poprzednimi rowerów Giant:

- Giant Tourer CS 1 W z Nexus 8: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/tourer.w/7738/45607/

- Giant Tourer CS 2 W z Nexus 7: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/tourer.cs.2.w/7738/45608/

- Giant Tourer CS 3 W z Nexus 7: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/tourer.cs.3.w/7738/45618/

Oczywiście najlepiej poszukać modeli z 2010 (a nawet z 2009), bo będzie taniej np. CS 1 W: http://www.swiatroweru.com.pl/item.php?show=product&pid=3204

Napisano

To ja dodam do wyboru jeszcze coś ze stajni Mbike:

Massive Nexus8 8

Futura Nexus 8

Niestety linki nie chcą się wkleić. Do zobaczenia na stronie producenta. To rónież rowerki z przerzutką planetarną.

Cena obu to 1999 na stronie , więc w sklepie jakiś rabacik pewnie się wytarguje.

Napisano

Nie wiem czy rezygnacja z bagażnika jak Pani pisze umożliwi zamontowanie fotelika???

Z pewnością KROSS. Za cenę 2000zł kupi Pani rowerek z 2009 roku NOWY prosto z magazynu. Warto Pamiętać, że jego nowy odpowiednik to koszt ponad 2000zł!!!!!!!

 

http://allegro.pl/kross-trans-alp-damka-super-cena-wyprzedaz-i1631861360.html

 

Szczerze polecam. Porządny rowerek. Jeżeli bez bagażnika:

 

http://allegro.pl/kross-crow-rubble-shimano-deore-damka-wyprzedaz-i1631861365.html - wygoda + uniwerslność, wbrew pozorom na ramie 17" osiągnie Pani wyprostowaną pozycję.

 

Na przejażdżki w moim przekonaniu lepsze są zwykłe przerzutki , a nie w nexus w piaście. Dają więcej możliwości dostosowania przełożeń do warunków.

Ważna jest też cena - za 2000 zł kupi Pani Kross TRANS ALP (sakwy gratis u użytkownika z linku) + fotelik dziecięcy (350zł) + zabezpieczenie do roweru (150zł polecam trelock MB 550)

Napisano

grzegorzszczecin Kross T.Alp to dobra propozycja. Co do p. zewnętrzne kontra planeta , zależy jakiej jazdy będzie więcej? Jak miasto , to planeta, jak trasy to zewnętrzne.

Napisano

Dziękuję tym nielicznym, co się zainteresowali i za istnienie tego forum. Sugerując się Waszymi propozycjami :) postudiowałam dzisiaj trochę forum i zdecydowałam się na zakup Kross Trans ALP. Mam jednak wątpliwość, jaki model wybrać (2011 czy 2010). Różnica w cenie jest niewielka. Z postów wynika, że model 2010 chyba ma lepszy osprzęt. Dodatkowo kwestią otwartą pozostaje dobór rozmiaru (17” czy 19”).

Czekając na Wasze podpowiedzi, zabieram się do szukania sklepu :thumbsup:

Napisano

Jesli nie wiesz jaki rozmiar wybrać idź do stacjonarnego i przymierz się do wybranego roweru !Teoretycznie powiedziałbym ,że 17" , ale nie znam proporcji ramy , a Ty możesz mieć inne upodobania niż ja ( co do pozycji na rowerze ).Trans Alp ma jedną wadę - ponad 16 kg ! .A może coś takiego i dokupić błotniki - http://www.unibike.pl/viperlds.html .

Napisano

Co do wielkości ramy to: zmirzyć wysokść nogi od podłogi do krocza. Wynik w cm pomnożyć przez 0,63 i wychodzi wielkość ramy w cm,. Jeżei chcemy w calach to wynik dzielimy przez 2,54. A i tak przymiarka jest najlepszym sposobem ;)

Napisano

Rama zdecydowanie 17"

Moja narzeczona 172 cm jeździ na 17" - przymierzała trans pacific i alp - oba OK

19" za duże - ja mam 180 cm i 19 jest dla mnie.

polecam użytkownika z linka - dwa razy wszystko super. Transakcje wzorowe!!!!!!!!!

16 kg to nie wada. Na trasie nieodczuwalne. Pamiętaj o gratisach!!!!!Sakwa jest przydatna podczas podróży z dzieckiem.

Zdecydowanie 2009 rok. Najlepszy osprzęt.

Napisano

A ja osobiście zainwestował bym w Unibike, jednak nieco droższy (zresztą pewnie w sklepie można by stargować do 2000), według mnie warto zainwestować w niezły sprawnie działający amortyzator, a jak wiadomo amortyzator (jeśli już się kupuje rower z amortyzatorem) to druga najważniejsza rzecz po ramie :)

http://www.unibike.pl/zethoslds.html

Co do Krossa, zwyczajnie mi się nie podoba i żadne gratisy tego nie zmienią, no i te manetki dualcontrol - Shimano już się wycofało z produkcji tego wynalazku ;)

Napisano

Rulez , uważasz , że unibike jest wart swojej ceny patrz to

http://allegro.pl/kross-crow-rubble-shimano-deore-damka-wyprzedaz-i1631861365.html

Napisz opinię.

 

Do niedawna użytkownik od mojego linka miał w magazynie jeszcze Crow Rubble z Deore LX przód tył, i sztycą amortyzowaną ( jedną z niewielu na rynku , które naprawdę działają) suntour NEX w tej samej cenie. Można sprawdzić.

Klamkomanetki są fajnym rozwiązaniem i są w ciągłej produkcji.

Napisano

Tak tylko zethos ma bardziej sportowa rame i ma slx dodatkowo z tylu, moim zdaniem ladniejszy i lepszy bylby zethos, chociaz kross tez jest ok, mi w nim niska rama nie pasowala.

Napisano

Słuchaj brt0555 za 1000 różnicy w cenie między kross a uni może sobie zmienić przerzutkę oraz manetki i korbę na slx. Czy warto przepłacać.

 

Wybór jednak padł na Kross trans Alp nie na rubble. Raczej popieram.

Napisano

Jaki sens sens wymieniania w nowym rowerze przerzutek itp.? Jak ktos kupuje rower za taka kwote to chyba po to, zeby jezdzic a nie na starcie wymieniac, po cos jest ta gwarancja. Nie bede sie sprzeczal, bo rubble jak na cene tez jest dobrym wyborem, jednak jak ktos ma wiekszy budzet i woli cos bardziej usportowionego i z lepszym osprzetem to ja bym wolal dolozyc, chyba ze braknie kasy na akcesoria w takim razie kross.

Napisano

Tak , uważam, że Unibike jest warty swojej ceny, ma dużo lepszy amortyzator niż ten w Kross Rubble czy Trans Alp, dodatkowo Kross Rubble ma mało ergonomiczne manetki Dual Control (przecież już o tym pisałem) , poadto Kross Rubble mi się nie podoba ;) , więc odpada w przedbiegach :D Trans Alp może trochę ładniejszy ;)

Wolę wydać trochę więcej, i mieć rower dopracowany już na starcie

Napisano

Dlaczego manetki są mało ergonomiczne???? REacja amortyzator lepszy w Unibike.

Ja kupiłem do Krossa - takiego jak w linku Korbę LX od forumowicza, Kasetkę LX również (po sprzedaży oryginalnych dołożyłem 120 zł). Muszę mieć damkę! Teraz szukam kierownicy i mostka. Uważam , że osprzętowo rower będzie super jednak rzeczywiście nie myślałem nad zmianą klamkomanetek. Chyba muszę sprawdzić działanie normalnych deore LX. Do tej pory miałem shimano altus więc nie mam dobrego punktu odniesienia. W klamkomanetkach wszystko mi pasuje jednak zmiana biegu przód jest trochę ciężka - narzeka na to moja narzeczona!!!! Ja też to odczuwam.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/91592-rower-kross-trans-alp-2011/

Napisano
Dlaczego manetki są mało ergonomiczne????

Tak na chłopski rozum, Skoro Shimano wycofało się z projektu to był nie trafiony ;)

Jak dla mnie manetki DC to nieporozumienie, kłopotliwe w działaniu, problematyczna zmiana biegów :down:

Jak dla mnie rower to nie tylko rama obwieszona osprzętem z wyższej grupy, ale całość - rama - amortyzator- osprzęt, nawet jeśli jest droższa :)

Napisano

Z tego co wiem shimano ciągle produkuje DC. Zmiana biegów nie jest problematyczna tylko jak pisałem wcześniej troszkę ciężko wchodzą biegi przód w górę w dół jest Ok. Wiesz tak naprawdę ja przejechałem w tym sezonie tj. od 20 kwietnia 2011 do dnia dzisiejszego 700 km. Na razie tylko łączenie łańcucha nie wytrzymało ale założyłem spinkę sram i jest Ok. Zauważam wady - pedały, sztyca(działa, ale często trzeba smarować aby nie skrzypiała)

Najdłuższą trasę w tym czasie zrobiłem zaledwie 70 km, codziennie staram się robić 20 km, a prawdziwy test dla rowerku 10-12 czerwca 240 km w weekend. Zobaczymy jak całość da radę. Mam nadzieję , że uda mi się zamontować już nowe części (jak wyżej ) i przetestuje całość.

Napisano

Ja nie piszę, że ten rower się rozpadnie, 70 czy 240 km. to nie powinien być żaden problem dla roweru użytkowanego na trasach crossowych. Amortyzowana sztyca to osobna sprawa, niestety sztyce dokładane do crossów są niskiej jakości, więc taka ich praca.

Jednak np. w terenie (na leśnej drodze z jakimiś dołkami czy muldami)a nawet po wjechaniu w dziurę w jezdni na pewno zauważalna będzie przewaga lepszego amortyzatora.

Napisano

Witam, dzisiaj odbyłam "rundę" po sklepach stacjonarnych i przy moich 174 wzrostu i długich nogach :teehee: rama 19" okazała się lepszym wyborem. Niestety sprzedawca nie potrafił mi potwierdzić, że będę mogła na nim zamocować fotelik HAMAX Siesta. Fotelik ma dosyć grubą klamrę mocującą:

http://www.hamax.no

 

Czy ktoś może mi to potwierdzić? :thanks:

 

Zdecydowałam się na rower Kross Trans ALP model 2009.

Napisano

Tyle mówi producent fotelika:

• Can be attached to cycles with or without a luggage carrier

• Fits tubes from 28-40mm

• Fits most oval tubes

• Cables in the fastening area is no problem

 

Czy sprzedawca roweru nie powinien oferować trochę więcej niż tylko kilka złotych marży dodanej co ceny roweru?

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam po przerwie. Od kilku dni jestem szczęśliwą właścicielką Kross Trans Alp z rocznika 2009 z ramą w rozmiarze 19". Ach te długie nogi :teehee:

Przy tej wielkości ramy udało nam się zamontować fotelik bez konieczności przekładania tylnego hamulca.

 

Polecam sprzedawcę z Allegro http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=10134757.

Rowery w dobrych cenach, super kontakt i błyskawiczna wysyłka.

 

Temat można zamknąć :thanks:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...