szymku Napisano 26 Maja 2011 Napisano 26 Maja 2011 Witam, Systematyczne "odchudzanie" roweru przechodzi w etap dalszy. Po napędzie, amorze, czas na opony. A okazja ku temu dobra, bo jedna (jakaś Kenda) odmówiła posłuszeństwa. Przeznaczenie tych opon to typowa, nie zawodowa jazda po naszych i okolicznych górach (czyli kamień, szuter, nieco błota lub piachu). Raczej nie będę wybierał się w deszcze na szlak, ale jak to bywa - czasem na błoto się trafi. Opory toczenia mniej istotne, ale bez przesady - byle by na asfalcie nie stała, bo nieraz na szlak trza dojechać/zjechać kilkanaście km. Wagowo półkę ustawiłem dość wysoko, bo chciałbym zmieścić się w 500g/szt (+/- 10%), cena do 100 zł/szt. Wybór padł na zwijane, MAXXIS HighRoller 26 x 2,10 Stosunkowo niewiele o tej oponie można poczytać na forum, choć kilku użytkowników ją posiada. Proszę o poradę, odnośnie mojego jej zastosowania. Ewentualnie jakie inne modele warto by wziąć pod uwagę. Z góry dzięki za pomoc! Szymon
Grand231 Napisano 26 Maja 2011 Napisano 26 Maja 2011 Wybór padł na zwijane, MAXXIS HighRoller 26 x 2,10 Stosunkowo niewiele o tej oponie można poczytać na forum, choć kilku użytkowników ją posiada. Proszę o poradę, odnośnie mojego jej zastosowania. Ewentualnie jakie inne modele warto by wziąć pod uwagę.Używałem takiej opony w wersji 2.35 ST i co muszę powiedzieć: opona posiada kolosalne opory toczenia na asfalcie do tego jest strasznie głośna. W terenie szczególnie mokrym jest b.dobra, zresztą jest to opona typowo do Enduro, DH. Jeżeli chcesz kupić tą oponę do XC stanowczo odradzam, i polecam Maxxis Crossmark 2.1 Exception która jest oponą szybką i wytrzymałą. W stosunku do High Rollera również jest to opona niezbyt wytrzymała o ile w Crossmarkach od ok 6 k km nie złapałem jeszcze laczka o tyle w HR normą była flaka co 100 km strach było na nich wyjechać na dalszą wyprawę wystarczyło drobne szkiełko i laczek. Dlatego z mojej strony zdecydowanie odradzam.
szymku Napisano 26 Maja 2011 Autor Napisano 26 Maja 2011 Dzięki za odpowiedź - już wiem skąd takie słabe nią zainteresowanie. Wstępnie zamówiłem Crossmarki, 120 tpi 62a na tył, 60tpi 70a na przód. Czy jakieś modyfikacje zamówienia są widziane? Temat chciałbym w przyszłym tygodniu zrealizować, i na weekend mieć już nowe opony. Sz. Ps. A jak sprawa się ma z Continental Race King 2,2 na tył, a przód Speed King. Wiem, że wagowo 150g więcej za parę, ale cenowo przystępniej. Jak się ma guma Maxxisa do Continentala odnośnie moich potrzeb (Beskidy)?
GibsonWigry Napisano 26 Maja 2011 Napisano 26 Maja 2011 Miałem Race King 2.2 Drut na tyle. Na początku jakoś było dobrze, nie narzekałem. Tylko w piachu mieliła jak głupia. Na utwardzone szutry była idealna. Po jakiś 2k km była niestety na śmietnik, bieżnik szybko wyparował, w niektórych miejscach był prześwity. Ścianka boczna tez była lekko rozcięta w 2 miejscach. Na początku kapci nie było, ale po jakimś czasie było już tego za dużo. Co około 150km kapeć. Ostatecznie opona wylądowała w śmietniku po 2000km.
Grand231 Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 Wstępnie zamówiłem Crossmarki, 120 tpi 62a na tył, 60tpi 70a na przód. Chyba na odwrót w tyle opona szybciej się zedrze więc lepiej tam dać tańszą(70a) dodatkowo opona w wersji Exception zapewnia lepszą przyczepność dlatego zdecydowanie w takiej odmianie na przód. Na początku kapci nie było, ale po jakimś czasie było już tego za dużo. Co około 150km kapeć. Ale to normalna sprawa przy najtańszych Race Kingach, te opony są znane z tego że są "papierkowe" i bardzo podatna na przebicia.
Szajbz Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 High Roller został zaprojektowany pod DH, miałem kiedyś taką oponę i nie nadaje się od niczego, olbrzymie opory toczenia i hałas (tak jak napisał Grand231) Za to Conti świetnie trzyma, sam śmigam na speed kingach i zadowolony jestem, przejechałem 2000 km i bieżnik jest w porządku ale jednak szybko się ścierają. Mimo ze to wersja supersonic (410g ważone) i używam lekkiej dętki to ani razu nie złapałem kapcia. Co do corssmarków to nie wypowiem sie bo nie jeździłem.
Grand231 Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 Mimo ze to wersja supersonic (410g ważone) i używam lekkiej dętki to ani razu nie złapałem kapcia. Tyle że każda wersja Supersonic kosztuje tyle co 2 zwykłe druciane Conti.
Brooce Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 High Roller został zaprojektowany pod DH, miałem kiedyś taką oponę i nie nadaje się od niczego, olbrzymie opory toczenia i hałas (tak jak napisał Grand231) Jakiej wersji opony używałeś? Bo z tego co mi wiadomo, to w grubości 2.1 została zaprojektowana do XC. Jakiś czas na niej jeździłem, z tym że trochę już zużytej - być może nowa hałasowała i spowalniała rower. Ja jednak takich rzeczy nie zauważyłem, opory toczenia znikome, na hałas szczerze mówiąc nie zwracałem uwagi, przyczepność całkiem-całkiem (szczerze mówiąc to już dobrze nie pamiętam więc dokładnie Ci tego parametru nie opisze, choć zdaje mi sie że na wielu nawierzchniach trzymała lepiej niż Kenda SBE). O czym warto nadmienić - że wersja 2.1 jest naprawdę malutka, sprawia wrażenie 1.95
Grand231 Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 Jakiej wersji opony używałeś? Bo z tego co mi wiadomo, to w grubości 2.1 została zaprojektowana do XC. Ale tylko i wyłącznie do błota, gdzie w XC klocki na oponie o szerokości 1 do 1.5 cm
Koen Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 Na błoto to akurat highroller się nie nadaje, zapycha się aż miło i pozostaje zapchany przez długi czas. Z tyłu również bardzo słabo sprawdza się na podjazdach z sypką nawierzchnią. Najlepiej wg mnie sprawdza się na szutrach i korzeniach - bardzo dobrze trzyma w zakrętach a opory wcale nie są takie wielkie (fakt faktem są jednak większe niż w oponach typowo do xc). Z maxxisów wydaje mi się że lepszy byłby advantage, tylko że u nas ciężko dostać wersje zwijaną, a exception to już w ogóle. W rozmiarze 2.1 jest grubszy od highrollera. Ew. na przód advantage a na tył crossmark.
Szajbz Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 Tyle że każda wersja Supersonic kosztuje tyle co 2 zwykłe druciane Conti. Nie mówię że nie Jakiej wersji opony używałeś? Bo z tego co mi wiadomo, to w grubości 2.1 została zaprojektowana do XC. Kiedyś miałem tą oponę jak występowała tylko w grubych rozmiarach (np. 2,5 ofc nie jeździłem na tym w xc) Miałem na myśli ze bieżnik został zrobiony pod DH a niedawno ją "wycieniowali" i jest rzekomo do XC
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.