badman079 Napisano 25 Maja 2011 Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Po ostatniej jeździ zaliczyłem awarię przerzutki XT polegającą na tym, że rozsypał mi się hak a przerzutka wygięła się do tyłu i skosiła ogranicznik wychylenia. Rozebrałem to, dokupiłem nowy hak, wyregulowałem ale po tej awarii przerzutka z pewnym oporem powraca do pozycji roboczej, w której kółko prowadzące musi być możliwie blisko koła wielotrybu. Czy da się np dokupić samą sprężynę? lub czy da się wyregulować napięcie tej sprężyny i czy jest duży problem ze zmontowaniem tego do kupy ? pozdrawiam i z góry dziękuje za pomocną dłoń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Czy da się np dokupić samą sprężynę? Da się ale ciężko ją znaleźć, zostaje jedynie szukać na allegro czasami ktoś coś wystawia. lub czy da się wyregulować napięcie tej sprężyny Tak da się, możesz ustawić sprężynę na działanie twarde i miękkie wsadzając ją do odpowiednich otworów w ramieniu przerzutki-link czy jest duży problem ze zmontowaniem tego do kupy ? Jeżeli posiadasz jako takie umiejętności manualne powinieneś sobie poradzić, jakby co przesyłam poradnik-link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Przerzutka po wkręceniu w szprychy/połamaniu itd. niestety jest najczęściej do wyrzucenia, owszem można ją naprawić ale nie przywrócisz jej poprawnego działania. Kilka przerzutek już "skosiłem" i jedynym wyjściem było kupno nowej, jednak już niższej klasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Jest w tym wiele racji ale warto spróbować a nóż... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Jeśli skosiłeś ogranicznik wychylenia to nie można już regulować tego położenia ,niestety! Kolega Grand 231 pokazał co innego tym sposobem reguluje się naprężenie sprężyny stopki wózka przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badman079 Napisano 26 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 No więc ośmielony Waszymi odpowiedziami rozebrałem dzisiaj przerzutkę i wyjąłem sprężynę - zajęcie bardzo proste a i składanie nie było problemem, nic nie trzeba było naciągać tylko wcisnąć zaślepkę i zawleczkę. Niestety w przerzutce nie da się wyregulować sprężyny napięcia przerzutki aby ustalić odległość od wielotrybu , przesmarowałem tylko sworzeń i wygląda na to, że się poprawiło, Jeśli chodzi o ogranicznik to poszedł ten co zapobiega wychyleniu przerzutki maksymalnie do tyłu- taki wypust na korpusie wiec chyba nie ma to większego znaczenia ? a oprócz złamanego haka i kłopotów z dotarciem do domu dostałem jeszcze ostrzeżenie na forum chyba za nieprawidłowy opis tematu - ach ta nadgorliwość moderatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Dalej ciężko chodzi? Sprawdź bez sprężyny. Sprawrź też czy sworzeń jest prosty i czy gniazdo nie jest przekoszone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badman079 Napisano 26 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Gniazdo jest całe, sworzeń sprawdziłem w wiertarce i wydaje się być prosty, sworzeń w gnieździe chodzi płynnie ale po założeniu na rower lekko się przycina. Nie wiem czy moment dokręcenia ma znaczenie jeśli tak to moze za mocno to przykręciłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badman079 Napisano 28 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Przepraszam, że post pod postem ale nie mogę edytować. Rozebrałem przerzutkę i zrobiłem zdjęcia. Nie wiem czy w nieuszkodzonej przerzutce jest taki sam owal dookoła sworznia? Czy ma taką konstrukcję czy w czasie awarii została wygięta? na zdjęciu umieściłem jeszcze uszkodzony ogranicznik wychyłu - czy jest on do czegoś niezbędny czy można się obejść bez niego? pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 28 Maja 2011 Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Nie widzę na zdjeciach owalu. Jeśli bez zakładania obraca się luźno w każdej pozycji to tylko napakuj dobrze smaru. Sprawdź po złożeniu, gdzie jest luz. Może boczne powierzchnie trą i blokują po zaciśnięciu. Urwałeś ząb ogranicznika, nie wiem czy to co pozostało, wystaczy. Przymierz do reszty części i będziesz wiedział do czego to potrzebne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.