Skocz do zawartości

[piasta] DEORE XT FH-M756 tył


ciemak666

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

padła mi tylnia piasta DEORE XT FH-M756 dokładnie taka 32 szprychy i 6 śrub na tarczę. Czy zamiast tej piasty mogę założyć piastę innej firmy? jeśli tak, to jakiej.

 

bardzo proszę o pomoc.

Napisano

Najlepiej by było wymienić na taką samą,ale możesz poszukać piasty firmy Novatec.Dobry stosunek cena jakość. :thumbsup:

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Między Shimano XT FH-M756 a NOVATECiem D712 niestety różnica jest i stare szprychy nie będą pasować (przynajmniej od strony napędu). Z NOVATECiem D812 będzie podobnie może z modelem D042 udałoby się, ale dla pewności porównaj wymiary piast ze strony NOVATECa ze swoją piastą XT.

 

Istnieje teoria, że po większych przebiegach przy przeplataniu kół i tak trzeba wymieniać szprychy, bo mogą poźniej seryjnie pękać. Akurat w moim przypadku ta teoria się nie sprawdziła.

Napisano

Kupiłem całe koła,tylna piasta była dość sztywno spasowana,wtedy jakoś nie zwróciłem na to uwagi,bo toczyła się równo.Pomyślałem,że skoro tak było fabrycznie(koła kupione były z Poisonem)tzn.jest dobrze.Po ok 2000 km(poprzednik zrobił 700km)ja resztę,zupełnie przypadkiem,zwróciłem uwagę,że piasta się jeszcze ciężej kręci,a na dodatek nie jest to płynna praca,tylko jakby kulki się kręciły po lekkich garbach,rozebrałem więc i wyczyściłem stary smar,a na szmacie zostały drobiny niklu z bieżni,a sama bieżnia ma przebarwienia,jakby kolor miedzi.Na razie nasmarowałem,złożyłem z wyczuciem i jakoś chodzi.Przejechałem teraz ok 100 km i chodzi leciutko,tylko teraz pytanie?Jak długo wytrzyma ta bieżnia(w bębenku).Kulki były ok i po 9 szt.

Napisano

U mnie bieżnie przybrały podobny kolor, jednak nie przejmowałem się tym wcale.

Wymieniałem tylko konusy i było super.

Potem przyszła okazja i kupiłem inne koła na innych piastach, stare koło z XT leży sobie w szafie i może doczeka się powrotu do drugiego roweru.

 

Tak czy inaczej, jeśli teraz chodzi ci dobrze ta piasta, to śmigaj i nie zaprzątaj sobie głowy nową :thumbsup:

Napisano

No tak też pomyślałem,sezon w pełni,nie mam za bardzo ochoty na wydatki,bo i tak musiałem tylna tarczę hamulcową wymienić,po tym jak jakiś kij,albo raczej pręt najechałem i tak dostała,ze ledwo ją poodginałem by móc do domu dojechać :/

póki chodzi lekko i nie ma luzów to jeżdżę,jak coś walnie to wtedy się coś pomyśli :P

Dzięki za porady :)

Napisano

No tak też pomyślałem,sezon w pełni,nie mam za bardzo ochoty na wydatki,bo i tak musiałem tylna tarczę hamulcową wymienić,po tym jak jakiś kij,albo raczej pręt najechałem i tak dostała,ze ledwo ją poodginałem by móc do domu dojechać :/

póki chodzi lekko i nie ma luzów to jeżdżę,jak coś walnie to wtedy się coś pomyśli :P

Dzięki za porady :)

 

Dokładnie :thumbsup:

Jak to mówią: nie ma co ruszać kupy jak nie śmierdzi... :icon_wink:

  • 2 tygodnie później...
Napisano

A w razie jakiejś dziwnej pracy,to kulki i konusy chyba można dokupić i wymienić,czy z tej samej grupy czy np xtr?

Jeszcze jedno,bębenek jak dostanie luzu,to już do wymiany?

Ponownie poruszam temat,jednak praca tej piasty nie jest płynna,czy jednak moze wymienic kulki i konusy?

Gdzie to najlepiej kupić?Chodzi o tylną,przednia pracuje bez zastrzeżeń.

Można i powinno się wymienić,zwłaszcza po bardzo długim użytkowaniu należy sprawdzić stan kulek i konusów.Po wytarciu ze smarów obejrzyj czy nie są poharatane.Bieżnie są nie wymienialne,więc tu nic nie zrobisz.Kulki muszą być takiej samej średnicy co oryginalne,tak samo konusy,więc mierz suwmiarką nie muszą być shimanowskie można powyciągać ze zwykłych wianków ze sklepu lub serwisu. :thumbsup:

Co do bębenka,to luz można zniwelować poprzez zdjęcie jednej lub dwóch cieniutkich podkładek spod nakrętki mocującej częsć obrotową bębenka.

Zobacz pokrewny temat;

[piasta] XT 08 775 B)

Napisano

A zaglądałeś do środka w jakim to wszystko jest stanie?? Może jest za bardzo skręcona i to jest przyczyną.

Części poszukaj tu http://www.cyklotur.com

Już ją rozbierałem,bo faktycznie była mocno skręcona i jej praca była jakby skokowa.

Po nasmarowaniu złożyłem i skręciłem z wyczuciem jednak nie jest to gładka praca.

Jeśli pomoże wymiana kulek i konusów to wole to zrobić.

Trochę to dziwne,bo wielu pisze,że przejeżdża kilka tysięcy,a tu po ok 2 tysiącach nie kręci się gładko.

Kulek jest po 9 z każdej strony,czy one mają jakiś standardowy wymiar?Nie mam suwmiarki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...