Makker Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Witam, Zamierzam zmienić obecne hamulce Shimano Bl-M486 180mm. Te hamulce nie sprawdzą się nawet w MTB, porażka . Przymierzałem się do AVID BB7 z powodu takiego , że nie są hydrauliczne(nie trzeba wymieniać oleju ) oraz tego , że są mechaniczne. W tej cenie dostanę coś lepszego czy Avidy to dobra pozycja?. Prosiłbym od razu o pomoc w doborze klamek . Jakie klamki by pasowały kolorystycznie/wygodą/awaryjnością do tych Avidów lub innych hamulców lepszych od moich obecnych.
Sonix Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Posiadałem w moim rowerze te hamulce teraz są one założone w rowerze żony. Gdy je użytkowałem spisywały się nie najgorzej. Nie miałem problemu by zablokować przednie koło tak by zrobić otb. Może masz zatłuszczone klocki tarczę i dlatego masz taką siłę hamowania? Dodam jeszcze że po zmianie klocków na półmetaliczne poprawi znacznie siłę hamowania.
Makker Napisano 25 Maja 2011 Autor Napisano 25 Maja 2011 Z obecnymi Shimanowskimi hamulcami jest Ok , mam rower do FR/DH, ogółem bardzo słabe opinie zbierają. I nie kręci mnie zmiana oleju w hydraulikach :/. Z tego co wiem BB7 są piekielnie mocne, po polaniu wodą jeszcze lepiej łapią. Czy BB7 to dobra pozycja , czy w tym zakresie cenowym mogę dostać coś innego?. I jak z tą klamką?.
Sonix Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Jeśli masz rower fr/dh i chcesz w tym stylu jeździć to lepiej dozbieraj na jakieś lepsze hamulce hydrauliczne np używane avid juicy 5 lub 7.
Makker Napisano 25 Maja 2011 Autor Napisano 25 Maja 2011 Niestety w obecnej chwili na avidy 5 (nowe) nie posiadam funduszy. Lecz Avidy 7 wyglądają obiecująco . Czyli do 200zł za jeden hamulec to marna inwestycja?.
afly Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Avid Juicy 7 bez tarcz dostaniesz w super stanie za około 400zł - według mnie warto się wokół nich zakręcić.
tobo Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Co jest kręcącego w zmianie oleju? Ja robiłem to ostatni raz z 6 lat temu. Wg mnie w kwestiach serwisowych mechaniczny hamulec wymaga więcej troski niż hydrauliczny. Wymiana linek i pancerzy plus troska o utrzymanie ruchomości wszystkich elementów zacisku. Z obecnymi Shimanowskimi hamulcami jest Ok , mam rower do FR/DH, ogółem bardzo słabe opinie zbierają. I nie kręci mnie zmiana oleju w hydraulikach :/. Z tego co wiem BB7 są piekielnie mocne, po polaniu wodą jeszcze lepiej łapią. Czy BB7 to dobra pozycja , czy w tym zakresie cenowym mogę dostać coś innego?. I jak z tą klamką?. Nie rozumiem czegoś: hamulce shimano masz w rowerze dh, są ok, więc nie łapię co mają do tego opinie innych ogółem? Opinię w takim przypadku to można samemu wystawić. Chyba.... Słaba opinia innych osłabia twoje hample?
Makker Napisano 26 Maja 2011 Autor Napisano 26 Maja 2011 Nie, początkowo myślałem , że klocki muszą się dotrzeć i będzie Ok. Testowałem je początkowo na mieście jak i sam rower, po jeździe w terenie są stanowczo za słabe, szczerze mówiąc moje obecne V-brake'y w innym rowerze mocniej łapią. Jednak zostanę przy hydraulikach , tzn wyższym modelu niż moje obecne .W mechanicznych jednak za dużo zabawy.
Sonix Napisano 26 Maja 2011 Napisano 26 Maja 2011 I tego się trzymaj. Sprzedaj te co masz dołóż trochę kasy i kup jak już wspomniałem używki avid juicy 5 lub 7
maroko777 Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 Miałem te same hamulce co Ty i spaliłem je na II zlocie forum Faktycznie masakra, nie zdają egzaminu w terenie. Zainwestowałem i zmieniłem je na hamulce Shimano SLX BR-M665, bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Spisują się rewelacyjnie, do tego dorzuciłem tarcze XTR 203mm przód i 160mm tył. Generalnie z przodu spokojnie styka 180mm ale akurat nie było ich w sklepie a 203mm były bardzo tanie w promocji
Sonix Napisano 28 Maja 2011 Napisano 28 Maja 2011 tarcze XTR 203mm przód O kurde nie szkoda Ci amorka? Takie tarcze to są dobre w DH.
maroko777 Napisano 28 Maja 2011 Napisano 28 Maja 2011 wiem że z przodu powinny być 180mm ale tak jak już pisałem nie było ich na stanie sklepu w którym robiłem zakupy a te 203mm były w cenie bardzo atrakcyjnej więc nie miałem wyboru musiałem coś wsadzić na przód. Myślę że moja reba spokojnie znosi obciążenia bez większego wysiłku i spokojnie posłuży mi planowane max 2 sezony do czasu zakupu upragnionego Canyona
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.