Kazzo Napisano 24 Maja 2011 Napisano 24 Maja 2011 Jest to mój pierwszy post na forum, więc Witam Was wszystkim baaardzo serdecznie! Noszę się z chęcią zakupu nowego roweru. Gdy już zacząłem się poważniej nad tym zastanawiać pojawił się problem jego typu. Otóż mam zamiar jeździć dość sporo po asfalcie(dość dziurawym - norma w Polsce), mieście oraz czasami wybrałbym się w jakąś bardziej wymagającą trasę. Nie mam tutaj na myśli wypadów w lasy i katowaniu roweru skokami po korzeniach, ale jakieś kamienie, polne drogi, może piach, szuter itp. Nie wiem właśnie czy cross wystarczy, może lepiej MTB XC? Jaka będzie różnica? Może do MTB da radę założyć bardziej asfaltowe oponki z małymi oporami i będzie dobrze?... Do wydania mam maksymalnie 1800zł, w sumie to mam zamiar sfinalizować transakcję w systemie ratalnym. Domyślam się, że w tej kwocie większy wybór będę miał w 'góralach'. W mieście mam sklepy Krossa, Gianta, Unibike, w tym Unibike jest też Merida. Aaa - jest jeszcze Scott i Arkus. Zainteresowały mnie MTB'ki takie jak: Kross Level A2, A2 XT, A4 no i to wszystko Są jeszcze jakieś Meridy i Scotty, ale one to już są chyba nieco droższe. Jeśli chodzi o Crossy to: Unibike Viper, Crossfire, Scott Sportster P5(zaproponowano mi w sklepie). Byłem tylko w sklepie Scotta, bo mam blisko i jeśli chodzi o Crossy to mieli tylko Sportstera P5... Chciałbym wydać oczywiście jak najmniej(jak każdy ) i najlepiej kupić rower w sklepie stacjonarnym. Nie wiem czy takie raty przez internet są bezpieczne... Dodam jeszcze, że ważę tak od 65, czasami w porywach do 70 kg. Mam ~171cm wzrostu, a długość wew. nogi to ~82-83cm. Pewnie rama o rozmiarze 18' byłaby najlepsza, ale jakbym miał wybór między 17', a 19' to co wybrać? Wiem, że być może było wiele takich tematów, ale nie znalazłem niektórych konkretnych informacji jeżeli chodzi o moją osobę i styl jazdy. Proszę o wyrozumiałość Pozdrawiam Mateusz
Sonix Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Jeśli chodzi o rozmiar ramy to -TU- masz kalkulator. Co do roweru to szedłbym jednak w stronę crossa. Taki rower spokojnie wystarczy na Twoją jazdę jaką opisałeś.
Kazzo Napisano 25 Maja 2011 Autor Napisano 25 Maja 2011 Spodziewałem się bardziej wyczerpującej odpowiedzi... Chciałbym utrzymywać średnią prędkość podczas jazdy na poziomie 30 km/h. Wydaje mi się, że na XC łatwiej będzie mi się rozpędzić...
brt0555 Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Teraz to dowaliles:) Ok kup xc i przejedz sie na szosie, nie zwalniaj ponizej tej predkosci, no sorry ja na crossie jako amator, czasem nie moge 25km/h utrzymac jak wieje silny wiatr, bez wiatru jezdze tak 25-30km/h, watpie zebys na xc na "walcach" potrafil taka predkosc utrzymac na dluzsza, mete. Co do rowerow to z crossow viper(posiadam),hercules,evado,crossfire,saphix to najlepsze rowerki. Z mtb z 2011 rocznika bralbym pod uwage tylko unibike evo/flite, z 2010/2009 te same i do tego a4 level i a6 level.
Kazzo Napisano 25 Maja 2011 Autor Napisano 25 Maja 2011 A masz porównanie do jakiegoś lepszego MTB XC? Boję się, że na jakichś polach i wertepach jazda na crossie będzie straszna... Jaka konkretnie będzie różnica, na jakich terenach i dlaczego? Zależałoby mi także, aby rower miał hamulce tarczowe. I jak jest z tymi ratami przez internet?
brt0555 Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Cross ma ciensze opony, wiekszy rozmiar kol, twardszy amor, inaczej sie na nim jezdzi, na utwardzonej drodze jest ok, wystarczy uzywac amora, mtb ma szersze opony i wiekszy skok amortyzatora, mniejsze kola, przez co radzi sobie lepiej w terenie i gorzej na szosie- wieksze tarcie. Raty to zalezy od sklepu.
Piotr01 Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Kiedyś miałem podobny dylemat, XC, czy corss'owy. Zdecydowałem się na ten drugi. Dzisiaj jestem w tej szczęśliwej sytuacji i mam do dyspozycji taki i taki, więc jak myślę, mam jako takie porównanie. Generalnie chętniej korzystam z crossa. Powód, zdecydowanie częściej jeżdżę po asfalcie i ścieżkach rowerowych i właśnie to przesądza, że stawiam na ten typ roweru. "Góral" jest ok, ale jeśli nie wybieram się na piaszczyste polne dukty, ani leśne zastępy tylko raczej "ubite" trakty, to cross spokojnie daje radę, a jeśli wstawisz nieco szersze opony (ja mam Schwalbe Smart Sam rozm.42), to już pełnia szczęścia. Akurat mam rowery w zakładanym przez Ciebie przedziale cenowym KrossA4 i Scott Sportster P4. Z jednego i drugiego jestem zadowolony, szczególnie z tego drugiego Oczywiście zaznaczam, że nie są to jedyne rowery w tej cenie godne uwagi. Ten Unibike Viper też jest ciekawą propozycją. Osprzętowo jest może lepszy od Scotta, ale Scott mi się bardziej podobał i lepiej się na nim czułem i to zadecydowało. Reasumując na Twoim miejscu cross będzie lepszy - to tylko moje zdanie.
brt0555 Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Piotr1 dobrze Ci napisal, jak nie podchodzi Ci viper to bierz cos innego, ja nie bylem przekonany do mojego vipera, a jak go zobaczylem to zmienilem zdanie.
Kazzo Napisano 25 Maja 2011 Autor Napisano 25 Maja 2011 Skoro mówicie, że cross to niech tak będzie. Tylko który? Jest ten Scott Sportster P5. U mnie w sklepie za 1400 zł. Może udałoby się wywalczyć jakieś gratisy, albo zniżkę ceny Martwi mnie osprzęt. Wiadomo - z czasem będą zmiany... Na tył wstawiłbym alivio. Potem zmiana manetek również na alivio, klamki hamulcowe to nie wiem jakie... Następnie jest korba... Domyślam się, że lipna i tu też szykowałaby się zmiana - również alivio? Potem hamulce - chciałbym tarczówki, ale to już spory koszt. Jest tutaj możliwość ich montażu? I na końcu jest amor - nie wiem jak z nim w Scottcie... Trochę tych wymian by było(manetki + tylna zmieniarka + korba to będzie nieco ponad 300zł), ale jednak ta rama Jeżeli chodzi o Vipera to jest do kupienia za 1800zł. Ogólnie lepszy osprzęt, ale 'serce' pewnie o wiele gorsze. Jeśli dołożyłbym te 400zł do Scotta to pewnie wyszłoby na to samo jeśli chodzi o osprzęt, a lepiej jeśli chodzi o ramę
brt0555 Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Tak rama w viperze gorsza, bo nie jest tak popularny unibike jak scott itd, peknie Ci podczas przejazu przez prog zwalniajacy...
Piotr01 Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Na posezonowych "promocjach" widziałem Scotta Sportstera P4 (czyli wyższy model niż P3)w granicach 1800pln. Ma np. przerzutki przód/tył Deore, amortyzator Santour Nex4610 z blokadą skoku, aluminiowe klamki. Przy zakupie zamówiełm tylko sobie inne opony (jak już wcześniej pisałem zamiast rozmiaru 35 poprosiłem o 42). Pisałeś wcześniej, że rozważasz cenę do 1800pln, czyli ten się mieści . Jeszcze raz napiszę, nie zmuszam do tego P4, ale wg mnie jest bardzo fajnym rowerem, szczególnie rama. Ps. Czy hamulce tarczowe w rowerze crossowym, to konieczność. Tak, ale tylko jeśli planujesz regularnie jeździć po błocie, śniegu i na deszczu.
Sonix Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 A po co Ci hamulce tarczowe bo jeśli do lansu to sobie daruj. Hamulce tarczowe sprawdzają się w cięższym terenie błocie itd. Do zwykłej jazdy w zupełności starczą v-ki.
RadekSki Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Na posezonowych "promocjach" widziałem Scotta Sportstera P4 (czyli wyższy model niż P3)w granicach 1800pln. W tym wypadku najniższy model to P6 bez amortyzacji, następnie P5,P4 itd.
Piotr01 Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 No oczywiście , masz rację. Sportstery lecą wg oznaczeń w dół. P2 jest lepszy od P3 idt. Nazwijmy to literówką
Kazzo Napisano 25 Maja 2011 Autor Napisano 25 Maja 2011 Tak rama w viperze gorsza, bo nie jest tak popularny unibike jak scott itd, peknie Ci podczas przejazu przez prog zwalniajacy... Spokojnie człowieku... Tutaj chodzi również o geometrie, sztywność... Idąc Twoim tokiem myślenia można by rzec, że rama Hexagona jest na poziomie ramy Cube'a, która jest 20x droższa. Przecież się nie połamie na krawężniku. Co do Sportsterów to nigdzie nie widzę P4 w ciekawej cenie Ciekawe czy miałbym szansę, aby przy zakupie wymieniono kilka części w takim Scottcie oczywiście za dopłatą. Sklep to BikeAction.
Szajbz Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Idealny rower, nawet masz gratisy + manetki i przerzutka deore http://allegro.pl/rower-uvivega-terreno-300-deore-bonusy-dostawa-i1623882734.html
brt0555 Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Widac nie zrozumiales ironii i zle zinterpretowales moje slowa. To od Ciebie zalezy co wolisz, nie mowie ze rama np. cube aima bedzie lepsza/gorsza od unibike evo, ale osprzetowo ten drugi wygra, to jest jak z samochodami, mozesz miec za ta kwote zalozmy a4 ze slabym wyposazeniem albo vw passata srednia/wysoka wersje. Hamulce tarczowe na szosie to dla mnie wiecej szpanu niz uzytku. Wybrac musisz sam, czy wolisz zeby rower ladnie wygladal( upodabnial sie do modeli za pare tysiecy- tak go widzi przecietny Kowalski), czy ma Ci dzielnie sluzyl. Wiem, ze wyglad to wazna kwestia, ale kierujac sie tylko nim bedziesz plul sobie w brode potem, ze musisz ladowac kolejne pieniadze zeby miec dobry osprzet. Tutaj powiem, na podst. doswiadczen jednego z uzytkownikow, ze grupa Alivio dla amatora wystarcza w crossie, jak juz masz cos wyzej to nic tylko sie cieszyc. Co do doplacania, to rower wyjdzie Ci kolo 2tys, a za to mozna miec neosa 2010 z napedem deore i fajnym osprzetem lub zethosa.
Kazzo Napisano 25 Maja 2011 Autor Napisano 25 Maja 2011 Rower chcę kupić raczej na miejscu, także wszelkie oferty z allegro odpadają. Czytałem właśnie na tym forum, że Alivio do crossa jest jak najbardziej OK i tego zamierzam się trzymać. Wiadomo, że wolałbym kupić jakiegoś Herculesa czy coś podobnego, ale jestem zmuszony do kupna na miejscu w systemie ratalnym. Ogólnie to mam mało rowerów dostępnych na miejscu - Scotta Spotrstera, Unibike Vipera, Zethosa(~2200zł), jakieś Authory, Gianty, Krossy. Ja chcę mieć dobrą ramę. Osprzęt się zużyje jaki by nie był, a rama zostanie. Acera chyba nie jest taka zła. Gorzej z korbą Altusa. Amortyzator mam nadzieję, że z blokadą... Rower chyba nie jest zły, a drogi też nie jest. A te hamulce tarczowe to może rzeczywiście niepotrzebny bajer...
BIMOTA Napisano 26 Maja 2011 Napisano 26 Maja 2011 Kwestia doboru opon i moge sie zalozyc, ze MTB wytnie crossa...
daro77 Napisano 27 Maja 2011 Napisano 27 Maja 2011 Ja polecam MTB. Jeden rower do wszystkiego. Ja mam MTB + Semislicki i spokojnie te 28km utrzymuję jako prędkość przelotową na asfalcie. Może na crossie miałbym te 30-32km ale MTB Ci się w terenie odwdzięczy za te 4-6km wolniej na płaskim. Jakbym miał już kasę i gdzie trzymać 2 rowery to wolałbym opcję MTB+szosa niż MTB+cross.
Kazzo Napisano 28 Maja 2011 Autor Napisano 28 Maja 2011 No to w końcu nie wiem. Jeśli Mtb XC to Kross Level A2 XT, tam od razu pewnie będzie do wymiany korba :/ Jeśli cross to Hercules Jump, Kross Evado 1.2(mój faworyt) albo ewentualnie Scott Sportster P5. Nie wiem co będzie dla mnie lepsze. Chciałbym jeździć z dosyć dużą prędkością i się przy tym zbytnio nie męczyć. Czy zmiana opon w mtb rzeczywiście wystarczy?
Onyxer Napisano 28 Maja 2011 Napisano 28 Maja 2011 Jest jeszcze Scrapper AR2 z go-sportu za 1800 zł. Jak w pysk strzelił jest to level a4 2010.
Kazzo Napisano 28 Maja 2011 Autor Napisano 28 Maja 2011 Rzeczywiście osprzęt zerżnięty z A4, ale tam jest jednak rama Go-Sport...
brt0555 Napisano 28 Maja 2011 Napisano 28 Maja 2011 A co za roznice robi amatorowi znaczek na ramie? Wsiadz i zobacz jaka jest "olbrzymia" roznica. Co do tego to ze mtb jest do wszystkiego to guzik prawda, bo jak zmienisz na ciensze opony to tracisz w terenie, zalozysz kostke, to meka na asfalcie. Chyba tylko w Polsce sie tak przyjelo, ze "goral" to ideal roweru i jest swietny do wszystkiego. Jak nie jezdzisz w terenie to moim zdaniem glupota jest kupowanie mtb.
Kazzo Napisano 28 Maja 2011 Autor Napisano 28 Maja 2011 Kogo nazywasz amatorem?! ;P Będę znacznie więcej jeździł po asfalcie niż w 'terenie'. Chyba wezmę pod lupę Evado. Ogólnie po specyfikacji jest dobrze. Nie pasuje mi amortyzator i może opony. Koszt dobrego amora z blokadą chyba nie przekroczy 250zł.(i jeszcze się odejmie za sprzedaż tego fabrycznego - ile za niego mógłbym dostać?) I jeszcze jakieś lepsze oponki. Plus standartowo siodełko, rogi, licznik, rękawiczki... Proszę podajcie konkretne modele lub linki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.