giz Napisano 27 Grudnia 2005 Napisano 27 Grudnia 2005 Zastanawiam się nad wyborek kolek do nowego roweru. Suma jaka chcialbym wydac na komplet to okolo 400zł. Jezdze raczej dosc spokojnie, ale cenie bezobslugowosc i bezpieczenstwo. Dwa z kompletow podanych ponizej sa tylko pod tarcze ze wzgledu na obrecz...problem w tym ze nie wiem jeszcze czy kupie tarcze, wszystkie jednak maja piasty pod tarcze, tak na wszelki wypadek. Prosze o pomoc w wyborze, kol ktore wg Was beda najkorzystniejsze w zestawieniu cena/jakosc. Nie bez nzaczenie dla mnie jest waga, chco mysle tutaj tylko o o obreczach, reszta ma raczej znikome znaczenie. 1. Wersja tylko pod tarcze. Obrecze Alexrims DP20, piasty Formula pod tarcze, szprychy CN. Cena za komplet lacznie z wysylka 379zł. 2. Rowniez tylko pod tarcze. Obrecze Alexrims DP20, piasty pod tarcze shimano M-475, szprychy ? cena jak na razie przynajmniej na allegro 220zł z przesylka to pewnie jakies 240zł 3. Pod tarcze i V'ki. Obręcze Mavic X221, piasty Novatec, lozyska maszynowe 2 z przodu i 4 z tylu po tarcze, sprychy CN. Cena okolo 400zł z przesylka. 4.Pd tarcze i V'ki. Obrecze Alexrims DH22, piasty Novatec, lozyska maszynowe 2 z przodu i 4 z tylu po tarcze, szprychy ritchmann. cena 400zł z przesylka. No i tak to wyglada. w sumie to kola sa dosc podobne do siebie nie liczac nr.2 ze wzgledu na slabe piasty. jest to jednak cena dosc ekonomiczna i mozna by dolozyc cos do hamulcow. Czy te piasty szimano beda kiepske? czy oplaca sie dokladac do 3 i 4? a moze w ogole kupic 1, choc wypada nienajlepiej pod wtym wzgledem ze bede musial juz wtedy na pewno kupic tarcze. Nie za bardzo wiem i nie moge znalezc zadnych infomracji na temat obreczy DP20, ile waza, to przede wszystkim jest w tym wypadku istotne. Aha i czy DH22 maja krawedzie do V'k?
Schwefel Napisano 27 Grudnia 2005 Napisano 27 Grudnia 2005 3. Pod tarcze i V'ki. Obręcze Mavic X221, piasty Novatec, lozyska maszynowe 2 z przodu i 4 z tylu po tarcze, sprychy CN. Cena okolo 400zł z przesylka. Mój faworyt. Po pierwsze najlżejsze obręcze, po drugie praktycznie bezobsługowe piasty, przy Twoim stylu jeżdżenia (bez katowania) na pewno się sprawdzą. 475 nie są złe (mam z przodu) po 4tys.km jest ok, ale szkoda, że nie jest na maszynach. Aha i czy DH22 maja krawedzie do V'k? mają
szakq Napisano 27 Grudnia 2005 Napisano 27 Grudnia 2005 zdecydowanie moge z czystym sumieniem polecic obrecze x221 mam taka druga z rzedu na przodie a i pewnie trzecia kiedys bedzie jak zdaze ta zajezdzic zanim wszystkie znikna ze sklepow na dobre...co do piast...mialem tylnia formule...nie pamietam modelu kosztowala okolo 180-190zł pare latek temu i dramat w zyciu juz nie kupie piast tej firmy,aktualnie mam piaste shimano(XT)i po 5000km smarowalem ja raz i chodzi jak nowka-tak tez od srodka wyglada....piasty alivio/deore posluza troche pod warunkiem serwisowania ich co jakis czas zwlaszcza na jesieni itp...pozastalych piast nie oceniam,na forum z obreczy chwalone sa tez ace18(alex rims) bodajze....a kola jako takie:najlepsze co widzialem za ok 400zł to piasty LXa za 200zł obrecze x221 za 150zł do tego szprychy np DT champion po 0.9zł czyli jakies 60zł i wypada tylko w jednym sklepie to kupic zeby zaplecenie bylo gratis...
giz Napisano 27 Grudnia 2005 Autor Napisano 27 Grudnia 2005 No ale to juz sa ceny gotowych kol, zaplecionych. Czy te novateci nie beda lepsze od LX? W koncu sa na maszynowych lozyskach...
macrianus2 Napisano 27 Grudnia 2005 Napisano 27 Grudnia 2005 piasty shimano bylyby idealne gdyby mialy "maszyny". z drugiej strony ciezko kupic jakas ciekawa piaste w cenie xt na lozyskach maszynowych. o x221 slyszalem, ze sa strasznie delikatne i tej cenie lepiej wziasc alexy jakies (dm sa freerideowe- jesli duzo wazysz lub jezdzisz ostro to dobry wybor, jesli nie to seria ace bedzie lepsza). ale skoro posiadacze chwala to sam juz nie wiem...
szakq Napisano 27 Grudnia 2005 Napisano 27 Grudnia 2005 tez tak sadzilem kiedys ale od jakiegos czasu twierdze ze same lozyska to nie wsyzstko duzo wazniejsze sa uszczelnienia i jakos tych lozysk...znam goscia ktory 7 lat ujezdza xt i dalej ja ma a mi lozyska maszynowe w piascie w tej samej kategori cenowej padly po pol roku w sumie...a tak dokladac do takiej piasty po iles tam zlotych to miedzy czasie odloze z tego na nowa piaste...Twoj wybor...moze bedzie lepiej moze nie...Pewnie sporo opini bedizesz mial takich i takich...
giz Napisano 27 Grudnia 2005 Autor Napisano 27 Grudnia 2005 http://alexrims.com/rims/mb_dp20.htm to link do tej obreczy alex rims DP20. w sumie chyba nie jest taka zla, co wazne dosc lekka przynjamniej jak na moje oczekiwania. Zastanwaim sie tylko nad profilem, 20 mm szerokosci...normalne 2.1" oponki do tego wejda? Jak bedzie z wezszymi? Waze okolo 80 kg. Jezdze w sumie nie jakos super agresywnie, ale wolalbym byc spokojny w razie czego i sie nie ograniczac Zastanawiam sie coraz bardziej nad tymi z 2. Piasty teoretycznie sa najgorsze, ale czy warto doplacac 160zł zeby miec na novateci zamiast 475? A te 160 to zawsze moglbym dolozyc do hamulcow.
Schwefel Napisano 28 Grudnia 2005 Napisano 28 Grudnia 2005 ciezko kupic jakas ciekawa piaste w cenie xt na lozyskach maszynowych. XT - 138zł waga:243g Woodman BILL LTC - 135zł waga: 210g więc wcale nie tak trudno znaleźć coś ciekawego. IMHO ten Woodman jest dużo mocniejszy i przy tym trochę lżejszy od XT.
giz Napisano 28 Grudnia 2005 Autor Napisano 28 Grudnia 2005 Piasta z przodu w 2. jednak nie jest shimano tylko scott. Z tylu bez zmian 475. Choc to chyba raczej ma znikome znaczenie... Jak odkrylem w katalogu, kola sa zdemontowane z nowego Scott Nitrous 30. No ale to w sumie tez jest bez znaczenia...no moze poza tym ze sa w nim zamontowane opony 2.35" co troche mnie zastanawia, jezeli chodzi o 2.1" albo 1.9" i kompatybilnosc. p.s. nie dalo sie juz zedytowac posta
szakq Napisano 28 Grudnia 2005 Napisano 28 Grudnia 2005 20mm szerokosci obreczy obsluby Ci kazda z tych szerokosci na obrecze o szerokosci 30mm zaklada sie czasem nawet oponki 1.4 a do tych to najwezsze jakie znajdziesz czyli pewnie kolo 1 cala tez podejda gorzej z szerszymi...wiecej jak 2.35 nie zakladalbym choc mozna sprubowac ostatecznie waskie 2.5 zalozyc(choc to juz przesada moim zdaniem) Co do Xt na przod to moim zdaniem dla sredniego bikera to jest za droga piasta...moja o wartosci zklepowej 65zł chodzi juz ze 3 lata jak nie 4 bez zadnych problemow(maszynowki-DialNZ)za to w tym czasie na tylnie piasty wydalem prawie 400zł juz :-((((
giz Napisano 6 Stycznia 2006 Autor Napisano 6 Stycznia 2006 3. Pod tarcze i V'ki. Obręcze Mavic X221, piasty Novatec, lozyska maszynowe 2 z przodu i 4 z tylu po tarcze, sprychy CN. Cena okolo 400zł z przesylka. Zakupilem te kola, dzis do mnie przyszly...z tylu sa niestety 2 lozyska a nie cztery tak jak pisalem wczesniej...ale jakos to przezyje. W sumie zaplacielm za nie z przesylka 386zł. Dla zainteresowanych szczegolami waga przedniego 944 g, tylnego 1204 g/wazone na wadze kuchennej +- 1g/ I jeszcze takie pytanko mam głownie do szakq'a jako ze uzywa tych wlasnie obreczy. Sa dosc waskie, myslalem oponach 2.1...wejda w te obrecze? myslalem o takich: Continental Twister Pro 39zł u arnika 446 g z tym ze 1.9' albo Continental Explorer 42zł 630 g 2.1 albo Continental Twister 51zł 548g albo Continental Explorer Pro Limited Edition jak myslicie? no i w czym jest zasadnicza rozniwca miedzy twisterem pro albo a np. explorerem pro le? a i w sumie waga jest istotna, ale chyba najwazniejsze jest to dla mnie zeby byly w maire uniwersalne tzn. w miare niskie opory toczenia, tak zeby pomykac i po asfalcie, ale zeby tez nie slizgaly sie w terenie...no i w miare wytrzymale zeby detki co chwile nie zmieniac.
wookie Napisano 6 Stycznia 2006 Napisano 6 Stycznia 2006 Wejda i 1,5" i 2,5" wiec tym bardziej bez klopotu beda pasowac 2,1" ;] Poza tym conti ma zanizona numeracje z reguly wiec 2,1 to cos jak 1,9 bym powiedzial a 2,3 jak 2. pzdr
szakq Napisano 6 Stycznia 2006 Napisano 6 Stycznia 2006 wookie dobrze mowi choc z opona 2.5 szersza jak np tioga bym raczej sie wstrzymal ale kazda nawet stosunkowo szeroka 2.3 wejdzie spokojnie a najwezsza to blisko cala nawet by dala rade co do oponek to twister jest semislickiem a explorer zdajsie nie czy ten pierwszy lzejszy i mniejsze opory ale slabsza trakcja zwlaszcza na morkym tak bym osadzal bo na nich nie jezdzilem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.