Skocz do zawartości

[Opony] Jakie lekkie? 70% asfalt, 30 % lekki teren


hps

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Planuję zmienić swoje Racing Ralphy EVO 2.25 na coś lżejszego i węższego. Zacząłem się zastanawiać nad Rocket Ronami 1.8, bo waga jest fajna, ale podobno na asfalcie bieżnik znika bardzo szybko. Obecnie skłaniam się ku Furious Fredach - tylko czy bieżnik da radę na asfalcie nie zejść w bardzo szybkim tempie ? ( 70% asfalt , 30% lekki teren )

 

Ewentualnie co innego polecacie, w wadze poniżej 400 gram ? ( Flyweighty?)

 

 

Pozdrawiam.

Napisano

Fourious Fred są oponami lekkimi ale bardzo delikatnymi właśnie przez swoją wagę, nie wiem co ci nie pasuje w RacingRalph EVO są to jedne z najlżejszych i najszybszych opon XC na rynku, co do RocketRonów bieżnik rzeczywiście znika na asfalcie w zatrważającym tępię co powinieneś zauważyć także na swoich Ralphah jeżdżąc 70% asfalt. Według mnie poniżej 400 gram nie ma sensu kupować opon jeżeli zależy nam choć odrobinę na wytrzymałości.

Napisano

Fourious Fred są oponami lekkimi ale bardzo delikatnymi właśnie przez swoją wagę, nie wiem co ci nie pasuje w RacingRalph EVO są to jedne z najlżejszych i najszybszych opon XC na rynku, co do RocketRonów bieżnik rzeczywiście znika na asfalcie w zatrważającym tępię co powinieneś zauważyć także na swoich Ralphah jeżdżąc 70% asfalt. Według mnie poniżej 400 gram nie ma sensu kupować opon jeżeli zależy nam choć odrobinę na wytrzymałości.

 

Przepraszam bardzo, ale RaRa waży ponad 550 gram - nie są na pewno lekkie, a tym bardziej nie są "jednymi z najlżejszych"

 

I w RaRa u mnie przy jeździe w takich proporcjach na asfalcie, bieżnik wygląda praktycznie jak nowy - nie umiem znaleźć miejsca w którym bieżnik schodzi lub jest go mniej.

 

RaRa są po prostu dużo za szerokie, i sporo za ciężkie do mojej jazdy.

Napisano

tak naprawde ralfy ida po asfalcie az milo, zuzywaja sie bardzo powoli...kupilbym ich komplet 2.1, albo na przod i tyl fredek, obecnie uzytkuje cos pomiedzy, czyli wtb vulpine i sa bardzo fajne, jedyna wada to relatywnie wysoka masa=rara 2.1

Napisano

A Furious na asfalcie się nie zużyje szybko?

 

Jeśli bym zmieniał, to prawdopodobnie komplet, bo moje RaRa są z białym paskiem po boku, a ani FF ani RR w tej szerokości nie mają wersji z białym paskiem - estetycznie by to wyglądało nie zbyt dobrze.

 

Po przeczytaniu wielu opinii skłaniam się przy Furious Fredzie x 2 na tę chwilę.

Napisano

Więc ze swojej strony polecam Maxxisy Crossamrki 2.1 w wersji Exception moje ważą 451 gram więc jest ok, przód po 6 k km wygląda jak nowy tył ok 50 % bieżnika.

Napisano

Opon pokroju Furious Fred/Flyweight nie polecam do używania na co dzień, każdą z nich przerabiałem i niestety laczki co 100-200km to standard. Odnośnie bieżnika, W FF raczej nie ma co się zużywać i jeśli nie hamujesz z zablokowanym kołem, te 2-3k km powinieneś zrobić zachowując jako takie właściwości jezdne.

 

Z lekkich opon, które wolno się zużywają - Conti Race King 2.0 Supersonic, ~420g. Są jeszcze stare Conti Twister supersonic 1.9" 370g, jednak coraz trudniej je zdobyć.

 

Racing Ralph jest z tyłu dość uniwersalną oponą, i przy dobrej selekcji wersja 2.1" to okolice 430g. 2.25" ważące 570g to typowy OEM, normalne wersje pudełkowe ważą w okolicach 500g. Oczywiście mowa tu o werjsach <2011, nie 3pace star.

 

 

I tylko taka mała dygresja po xx przerobionych kompletach opon: pal licho wagę, najważniejszy jest bieżnik i rodzaj gumy. Możesz wierzyć lub nie, ale na oponach o zbliżonym bieżniku (powiedzmy FF i IRC mythos slick) jedzie się równie łatwo pomimo jakiś 200g różnicy.

Napisano

Hmm, dzięki za odpowiedź.

 

Ja z kolei czytałem że FF kapci nie łapią tak łatwo jak Maxxisy.

 

Chyba będę kombinował z wymianą swoich RR EVO 2.25 na 2.1, bo 2.1 to z tego co wiem najwęższa RR.

Napisano

To nie tyle porada co podpięcie sie do tematu . Ja do podobnych zastosowań ( przed/po sezonowe wycieczki w okolicach Wrocławia ) używałem opon Ritchey-a speedmax 26*1,4 .Trudno powiedzieć ile km przejechały bo w sezonie mam załozone grubasy ( i rzadko chce mi sie zmieniać ) ale mam je od 2005 roku ! Tylna całkiem dobrze radzila sobie w zimie . Niestety miesiac temu jedna pękła . Szukałem w necie i sklepach - nie ma nic podobnego .U Matuszewskiego jeszcze nie byłem ale na stronie nie ma ich . Aha opony drut - waga 460/470g . Nie interesują mnie kojaki ani gumy szersze niż 1,5 . Waga poniżej 500g . Ma ktos jakiś pomysł ?

Napisano

@WaGiant, trudna sprawa, nie widziałem opon o tej szerokości z jako takim bieżnikiem (oprócz typowych na błoto). Bo rozumiem, że w terenie też chcesz na nich śmigać? Np. Twistery 1.9" to realnie 1.75" ale to wciąż za szeroko...

Napisano

za szeroko , za drogo - to ma być opona ,,po sezonowa " , wycieczkowo-rekreacyjna , ten twister chyba na asfalcie długo nie pociągnie .

Stare Ritchey-e wyglądały tak ja ta po prawej http://gear.ridemonkey.com/mtb/ritchey-speedmax-cross-700c-tire . Z górala robiła sie fajna crossówka . Jak nic innego nie znajdę to kupie chyba to - 1,4 http://fhm.pl/sklep/ritchey-opona-tomslick-comp-p-272.html .

Napisano

Chcesz mieć naprawdę lekko i szybko,to szarpnij się na Maxxisy Maxxlite 285 rozmiar 2.0!Tanie nie są to fakt,ale waga poniżej 300g.i minimalne opory toczenia.Wbrew pozorom całkiem wytrzymałe oponki ze świetnej mieszanki gumy,miałem je cały sezon sprawdzały się w najróżniejszym terenie. :thumbsup:

Polecam również opony Ritchey Z-min WCS 2.0 te są poniżej 400 g.Obecnie takowe posiadam i jestem mega zadowolony tyle że w rozmiarze 2.2. B):yes:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...