piotreeek Napisano 23 Maja 2011 Napisano 23 Maja 2011 Pisze, ponieważ przeglądałem juz kilka tematów na temat cienkich opon, oglądałem tabele dopasowania obręczy do opon i nadal nie wiem. Chcę wymienić opony w moim mtb na coś cienkiego. W roku akademickim poruszam się wyłącznie po Warszawie, więc opony będą wyłacznie na asfalt (suchy i sporadycznie mokry). Z przodu mam obręcz Matrix 550 (od nowości), z tyłu wymieniłem obręcz. Nie wiem, jakie najcieńsze opony mogę na nie załozyć. Odnośnie kola przedniego, nie znalazłem nigdzie informacji na ten temat, co do tyłu - na obręczy jest naklejka - mogę tam dać nawet 1.0 (ale obręcz ta ma około 2.5 mm mniej szerokości niż ta z przodu). Na oku mam dwie opony: Kenda kontender 26x1.0 i KENDA 1.25 slick. - obydwie w ofercie sklepu "DTbikes" na allegro, gdyby ktoś chciał rzucić okiem. (chciałbym się zmieścić w wymianie do 100zł z dętkmi) Pytania: * czy mogę załozyc oponę 1.0 na przednia obręcz? * czy mogę mieć ewentualnie dwie różne opony (przód 1.25, tył 1.0)? * czy 1.0 to nie jest jednak za mało na warunki miejskie? * z czego wynika konieczność pompowania opony 1.0 do 8atm, a 1.25 do 4.5 atm? * i gdzie mogę napompować koło do 8atm (podobno na stacjach benzynowych kompresory nie dają rady)? * ewentualnie przyjmę inne sugestie, ale w podobnym budżecie. Pozdrawiem i prosze o poradę!
Mod Team safian Napisano 23 Maja 2011 Mod Team Napisano 23 Maja 2011 * czy mogę załozyc oponę 1.0 na przednia obręcz? Ciężko na to odpowiedzieć, zmierz szerokość wewnętrzną obręczy. * czy mogę mieć ewentualnie dwie różne opony (przód 1.25, tył 1.0)? Oczywiście, że tak. * czy 1.0 to nie jest jednak za mało na warunki miejskie? Nie * z czego wynika konieczność pompowania opony 1.0 do 8atm, a 1.25 do 4.5 atm? Zależy od opony, moje IRC'e 1.25 można pompować do 7.5 atm. * i gdzie mogę napompować koło do 8atm (podobno na stacjach benzynowych kompresory nie dają rady)? Być może da, ostatnio jak używałem kompresora na stacji było napisane max 8 bar, ewentualnie idź do serwisu rowerowego, pożycz pompkę stacjonarną i nią na 100% nabijesz tyle. * ewentualnie przyjmę inne sugestie, ale w podobnym budżecie. Polecam w/w IRC'e Smoothie 1.25, komplet to ok 90 PLN, opini na ich temat na forum jest kilka
piotreeek Napisano 23 Maja 2011 Autor Napisano 23 Maja 2011 Ciężko na to odpowiedzieć, zmierz szerokość wewnętrzną obręczy. A czy nie da się gdzieś znaleźć tego parametru w sieci, lub na tym forum? Trochę nie chce mi sie spuszczać powietrza i sciągać opony:) Ewentualnie mogę to zrobić, ale dopiero za dzień-dwa jak będę miał więcej czasu. A ile mm musi mieć obręcz, bym mógł założyć na nią 1.0?
Mod Team safian Napisano 23 Maja 2011 Mod Team Napisano 23 Maja 2011 Wg tabelki : http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html wychodzi max. 17 mm
Hetman Napisano 23 Maja 2011 Napisano 23 Maja 2011 Wow, cienkie będą te oponki. Polskie drogi to jak teren prawie :/ . No ale jeździj i zdaj na forum relację . Kompresory na stacjach zależy na ile są ustawione, najczęściej w przedziale 4-5barów, na więcej nie licz. Na ile będziesz mógł napompować te opony to zależy od nich samych - info na pewno gdzieś na oponie jest. Zależy od wielu czynników, wynik ustala producent dla swojego wyrobu .
piotreeek Napisano 23 Maja 2011 Autor Napisano 23 Maja 2011 szanowni koledzy, w środę-czwartek ściągnę oponę i zmierzę obręcz i wtedy napiszę jaka decyzja i co kupuje. A w przyszłym tygodniu, (po waypointrace) zakładam i zdam relacje:)
pr0 Napisano 23 Maja 2011 Napisano 23 Maja 2011 Zanim zabierzesz się za pompowanie sprawdź jakie ciśnienie wytrzyma Twoja obręcz. Przykładowo na moich 4.1 XR max to 6 bar z tego co pamiętam a Stelvio pracuje 6-8 bar. Osobiście latałem na 6,5 - 7 bar i było OK. Do takich ciśnień najlepiej podłogową cisnąć do środkowej wartości. Z ręczną nawet nie podchodź Ważne jest nie pompować pod max, trzeba zostawić trochę na wypadek zwiększenia temperatury. Miałem już motyw, że po wystawieniu roweru z garażu do ogródka dętki trzaskały. Ujeżdżam na zmianę Schwalbe Stelvio 1.1 26" i Michelin XCR Road 1.4 26" i powiem szczerze różnic większych nie ma, może trochę szybsza jest Stelvio ale na XCR czuję się pewniej, jednak rower jest ciut wyższy i jest... wygodniej. Nie zawsze węższa = szybsza co było kiedyś potwierdzone artykułami. Jak poszukasz to znajdziesz
piotreeek Napisano 24 Maja 2011 Autor Napisano 24 Maja 2011 pomierzyłem dzisiaj obręcz przednią. Ma 19 mm średnicy wewnętrznej i nigdzie nie mogę znaleźć ciśnienia maksymalnego. Na tylną mogę założyć 1.0 i nawet napompować ją do 7.7 bar. W związku z tym pozostają dwie opcje: *przód 1.25, tył 1.0 *przód i tył 1.25 Sprawdzę, jeśli będę miał gdzie pompować tył do tych 7bar, kupię 1.0, jeśli nie, będzie po 1.25 (i tak to będzie duża różnica między oryginalnymi 2.0 a tymi). Zresztą, przekonuje mnie coś takiego " Wide Front, Narrow Rear A wide front tire with a narrow rear is a preferred combination of riders who want to improve their overall comfort. A wide tire that is properly inflated is better at absorbing shocks than a narrow tire, which can be useful if you have pain in your wrists, shoulders or other joints while riding. A wide front tire also provides slightly better turning capabilities due to more surface area gripping the road. "
WaGiant Napisano 24 Maja 2011 Napisano 24 Maja 2011 cieńkie , tanie -http://fhm.pl/sklep/ritchey-opona-tomslick-comp-p-272.html link nie wchodzi
piotreeek Napisano 31 Maja 2011 Autor Napisano 31 Maja 2011 3 dni temu załozyłem 2x 1.25 i jestem bardzo zadowolony. Rower jest teraz szybszy, dużo wygodniej się go prowadzi po asfalcie. Nie miałem jeszcze możliwości jechania po mokrej nawierzchni, za to na kilkudziesięciometrowym odcinku 2cm piasku (remont chodnika) daje radę. Dodatkowo zamieniłem prostą kierownicę na branka i teraz mam taką quasi-szosę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.