asp891 Napisano 23 Maja 2011 Udostępnij Napisano 23 Maja 2011 Witam,zastanawiam się nad kupnem amortyzatora do mtb, mój styl jazdy jest dość agresywny, i moja reba niestety nie daje rady, z blokady skoku cieknie olej (ale ponoć to norma) oraz amor nie trzyma ciśnienia dobrze (niedawno był serwisowany , wymieniane uszczelki olej itd), jeden maraton w Wieluniu więc dość prosta trasa a 20 km jechałem bez powietrza;/, Zastanawaiałem się nad SiD'em ale cena jest dość wysoka i mam obawy że znowu rock shox mnie zawiedzie, kolejna moja propozycja to manitou r7 ale ponoć jest mniej sztywna i nie wiem czy przy mojej agresywnej jeździe nie zacznie łapać luzów. Moja waga 72 kg Może jakieś inne propozycje, rady?? d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 23 Maja 2011 Udostępnij Napisano 23 Maja 2011 Od 2.5 sezonu jeżdżę na R7, nic się z nią nie dzieje, o luzach nie ma nawet mowy. Moja waga 90kg, tarcza 160mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjotka Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Na r7 jeżdżę 2 sezon i sprawuje się super. Brak zastrzeżeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 To samo u mnie R7 MRD 2008 i zero luzów (jestem drugim właścicielem). Przypuszczam że SID bylby sztywniejszy ze względu na golenie 32mm, ale przy Twojej wadze (ważę tyle samo) przypuszczam że nawet tego nie odczujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 sid vs r7 pewnie ze sid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pomirot Napisano 25 Maja 2011 Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Jeździłem na obu. Teraz mam SID-a Race z manetką i jedyne na co ewentualnie bym zmienił to FOX. Ważę tyle co Ty. Też jeżdżę w maratonach i raczej nie oszczędzam sprzętu. Praca amora jest nieodczuwalna, tzn. zapominam, że jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 25 Maja 2011 Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Co osoba to opinia Jak ja bym wybierał pomiędzy tymi dwoma miałbym założonego sida. Obecnie mam rebę tarcza 185 też nie oszczędzam sprzętu ale dbam o niego i zero luzów. Dodam że na moich trasach i jakieś małe hopki się zdarzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asp891 Napisano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 no to mamy podobnie bo tez zawsze jakieś hopki zaliczę i hamowaniem na przednim kole tez nie odmawiam , nie wiem dlaczego ale jakoś lubie rock shox choc miałem 3 i w każdym coś było nie tak, ale reba może faktycznie była z "montowni" bo rowerek cały kupowałem, boje się żeby SID mnie nie zawiódł ( a cena nie jest mała jak dla mnie), a r7 słyszałem na razie same pozytywy i tu jest ten dylemat:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nagast Napisano 25 Maja 2011 Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Jak chcesz kupić SIDa, to polecam z gwarancją. Ja miałem wersję Team z 3 lata temu i chyba golenie 30mm wtedy były. Amortyzator wyciekał. Nie drastycznie ale "pocił" się po wysiłku. Kupiona nówka w sklepie i od razu problemy. Wcześniej miałem innego RS i też z defektem. Zraziłem lekko i zainwestowałem w Foxa. Także bym sie jeszcze zastanowił nad tym amorem. Swojego RLC w świetnym stanie, 2 letniego, sprzedałem za mniej niż 800zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 A może po prostu zrobiono w nim serwis, ale nie wymieniono uszczelek???? Mnie też po 2 latach użytkowania REBA zaczęła tracić powietrze. Oddałem do serwisu i wiele się nie zmieniło. W końcu sam zabrałem się do pracy - są dobre filmiki i instrukcje od użytkowników - dałem radę. Reba trzymam powietrze jak nowa Uszczelki można kupić w sklepie z takowym asortymentem - cena - po prostu śmieszna. P.S. Nie boisz się, że jak załatwiłeś REBĘ to SIDa też może to spotkać - przecież oba amory mają podobną konstrukcję?!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asp891 Napisano 26 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 [q Amorek był w Harfie we Wrocławiu w styczniu, i powymieniali na tym formularzu napisali ze powymieniali uszczelki przez jakieś 1000 km było dobrze a potem znowu lipa, ale teraz odkryłem ze to będzie nieszczelność w górnej komorze, bo tylko z niej schodzi powietrze wiec skok się zmniejsza, wiec wymieniłem zaworek w wentylu rowerowym i nadal to samo wiec może jakieś uszczelki poszły , dziś go będę rozkręcał prawdopodobnie więc zobaczymy co się dziej , a co do SID'a to tez się boje ze zajadę ten amorek no ale coś trzeba kupić a do tej Reby nie mam siły i nerwów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Mnie też przepuszczała komora górna - przyczyną była uszczelka na zaworze górnym (ta cała część co się wykręca z korony). Dodatkowo na korek nawinąłem taśmę silikonową i teraz nie puszcza Jaki rocznik masz tej reby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asp891 Napisano 26 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Mnie też przepuszczała komora górna - przyczyną była uszczelka na zaworze górnym (ta cała część co się wykręca z korony). Dodatkowo na korek nawinąłem taśmę silikonową i teraz nie puszcza Jaki rocznik masz tej reby? Dziś właśnie zrobiłem serwis, wiec jutro będę testował bo dziś już za późno , a z tą taśmą sylikonowa to nie jest głupi pomysł , wręcz genialny !!! rocznik 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 jutro będę testował Daj znać jakie są wyniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 U mnie w klubie jest jeden sid i jeden R7. Ja miałem RS j4 i jak zobaczyłem w środku plastikowy tłumik, który zbierałem do kupy 2 razy, to podziękowałem i przeszedłem na SR axona. Sid działa świetnie, r7 również, ale ja bez wahania brałbym r7. RSom nie ufam. Mam tamtego w treningówce, bez tłumika i dodam, że z niezłym luzem po ok. 6kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Mnie w mańku nie pasuje wysokość samego widelca - R7 ze skokiem 100 zrobił z mojego roweru dualówkę Zmieniłem na rebę 100 i rower zaczął wyglądać jak maratończyk 2007 rocznik czyli golenie bez zgrubień. Ja mam też amora z tego okresu (może ciuteńkę starszą). Pytam - o rocznik, bo gdzieś czytałem, że firma dała ciała z jakimiś uszczelkami w rebach co wpływało na działanie tego amorka. Może jakiś defekt dot. też uszczelki którą pakują do korka komory powietrznej??? Dla mnie zaletą RS jest prostota konstrukcji i ogólna dostępność uszczelek. Nie wiem jak pod tym względem wypada R7, ale oglądałem filmik z serwisu foxa - wygląda mocno skomplikowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Nie przesadzajmy, 10mm w tą czy wewtą nie robi większej różnicy Co do serwisu R7, także jest banalny, sama konstrukcja jest może nawet prostsza i mniej awaryjna od Reby - zamiast dual air siedzi tam klasyczna sprężyna negatywna, w MRD tytanowa. U mnie w klubie jest jeden sid i jeden R7. Ja miałem RS j4 i jak zobaczyłem w środku plastikowy tłumik, który zbierałem do kupy 2 razy, to podziękowałem i przeszedłem na SR axona. Sid działa świetnie, r7 również, ale ja bez wahania brałbym r7. RSom nie ufam. Mam tamtego w treningówce, bez tłumika i dodam, że z niezłym luzem po ok. 6kkm R7 też jest w środku plastikowa...u mnie ostatnio złamała się końcówka od regulacji tłumienia, oczywiście zrobiona z plastiku plusem jest przynajmniej bardzo dobra dostępność części zamiennych, bez problemu można odbudować nawet całkowity złom (oczywiście opłacalność to inna kwestia ;P). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 (oczywiście opłacalność to inna kwestia ;P). Wszystko zależy od tego co się popsuje tak naprawdę. Ceny części które najczęściej się zużywają (uszczelki olejowe, uszczelka tłoka i tuleje ślizgowe) nie rzucają na kolana:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 @senjiro, a orientujesz się ile kosztuje dolny tłumik do R7 absolute 08'? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Udało mi się znaleźć zdjęcie sprzed paru lat - oceńcie sami jak to wyglądało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 @senjiro, a orientujesz się ile kosztuje dolny tłumik do R7 absolute 08'? Napisz tutaj Wszystko zależy od tego w jak dużym pakiecie go sprzedają. Kiedyś chciałem kupić taką rurkę z tworzywa żeby skok przedłużyć, ale się okazało że dostępna jest tylko ze sprężyną negatywna i kilkoma innymi częściami co w całości dawało dość duża sumkę;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Link do tematu o wysokości R7 http://www.forumrowerowe.org/topic/21223-amor-przod-r7-da-sie-skrocic-skok/ i zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asp891 Napisano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 No i szczerze powiem że na razie trzyma ciśnienie jak należy, fakt nie jeździłem dużo bo choroba ale po przejechaniu Silesia MTB na mini wszystko OK, było trochę mało smaru na uszczelkach i też mocniej dokręciłem wszystko, więc może na razie nie będzie wydatku na nowy amorek , ale to się okaże po przejechaniu ZAWOII Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemoz Napisano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 Moje r7 po 3tyś km pracuje tak samo jak był nowy, lockout dziala nie to co w tych ######a*ych RSach w których lokout sluzy do mniej lub bardziej stopniowego wyrzucania oleju z amora. Jeżeli amory RS z najwyższej polki takie jak reba czy sid ciekna jak dziwki to co mozna sobie pomyslec o tej firmie?? NIGDY NIE WIDZIALEM RS z lockoutem KTORY BY NIE CIEKL!! natomiast lockout w r7 to zupelonie inna sprawa, nie ma groźby że sie wyleje olej (hehehe), tzryma mocno jednak jeżeli zapomnimy go wylaczyc i rpzjeesizemy po krawezniku to amor lekko popusci (moje stare RS j3 w takiej sytuacji rzygało mi olejem an rpawe kolano) ktoś pisał coś o luzach, ostatnio mialem maly wypadek i jadac z gory minej wiecej 50km/h uderzylem przendim kolem w taki 80cm murek, jak juz pozbieralem sie z ziemi to pieerwsza mysl ze zlamalem amor na 100%, o dizwo amor sie nie zlamal i co wydawalo mi sie nieprawdopodobne nie dostal po tej akcji nawet najmniejszych luzów. aha, jeszcze stopniowanie twardosci w przełączniku od lockoutu tez dizala abrdzo fajnie, czuć różnice pomiedzy poszczegolnymi ustawieniami. jak dla mnie reba nie ejst konkurencja, jak chcesz cos lepszego niz r7 to kupuj swissa albo foxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 Moja Reba nie cieknie i poza wymianą sparciałej uszczelki nie mam z nią żadnego problemu. Wymieniłbym ją na coś innego tylko i wyłącznie z powodu wagi ale nie spieszno mi do tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.