Skocz do zawartości

[przerzutka tył] Kompatybilność kółeczek SRAM


eth

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie dotyczące kółek przerzutki SRAM.

Czy kółka od SRAM X4 będą pasować do X9? Na zdjęciach wyglądają identycznie

 

X4:

49731.jpg

 

X9:

13556.jpg

 

Czy jest może różnica w wymiarach?

 

Pozdrawiam

Napisano

To wprawdzie nie jest odpowiedź na pytanie, ale może ci się przyda: otóż ja używam Tacx T4085. Są na łożyskach ślizgowych, więc nie ma się co popsuć (oprócz starcia zębów oczywiście). Założyłem je na dość gęstym smarze, wprawdzie nie obracają się zbyt lekko, ale błoto im nie straszne, bo przy ich konstrukcji nie ma szans dostać się do środka, gdyż smar blokuje dostęp.

Napisano

Jeśli liczba zębów się zgadza to możesz dowolne kółka od czegokolwiek montować.

chyba jednak nie :P

 

bez przymierzenia ciężko o 100% pewności. górne kółeczko od X-9 wygląda podobnie jak to od 9.0Sl jednak rozstaw otworów różni się z 2mm.

też różnie było w różnych rocznikach.

Napisano

chyba jednak nie :P

 

bez przymierzenia ciężko o 100% pewności. górne kółeczko od X-9 wygląda podobnie jak to od 9.0Sl jednak rozstaw otworów różni się z 2mm.

też różnie było w różnych rocznikach.

 

 

Chodzi Ci o to, że nie jest w osi tylko na offsecie? No tak, to największa głupota jaką mogli wymyśleć.

Napisano

A nie wiecie gdzie można dostać kółka BBB, oprócz Harfy? Tam za wysyłkę zażyczyli sobie 25 zł :whistling: ewentualnie Tacx?

Napisano

A wiemy :icon_wink:

W Cykloturze mają kółeczka zarówno BBB, jak i Tacx-a. Mają również oryginalne kółeczka Srama w całkiem sensownej cenie, ostatnio kupiłem do X-9 za 61zł.

Napisano

Możesz kupić w sieci Dobrych Sklepów Rowerówych lub zamówić tutaj.

Ja kupiłem T4080. Trzeba było w jednym miejscu podpiłować pilniczkiem, ale przynajmniej mam teraz kółeczko na łożyskach maszynowych, a nie ślizgowych jak oryginalnie. Napisałem kółeczko, gdyż wymieniłem tylko, jedno (górne), a drugie zostawiłem sobie na zapas. Dolne jest standardowe, więc można dać obojętnie jakie. Ja dałem KCNC :icon_mrgreen:

 

Napisano

Trele-morele, ja mieszałem, zamieniałem i było lepiej a nie gorzej :) .

 

Dodam, że wrzucanie "maszynówki" w kółko prowadzące to zwyrodniały pomysł bo z samej konstrukcji i zasady działania to łożysko nie pracuje poprawnie w takim zastosowaniu.

No ale marketing "rzondzi"...

Napisano

Tak apropos łożyskowanych kółeczek: potrafią się tak rozpieprzyć, że trzeba prowadzić rower. Łożyska kulkowe...ok, tam gdzie są niezbędne, ale na pewno nie są niezbędne w kółkach przerzutki. Gdyby nawet łożysko ślizgowe przestało w ogóle działać (co mi się nigdy nie zdarzyło), to można je zwyczajnie w drodze rozebrać, przemyć i jechać dalej. Mnie juz parę razy padły kółka Srama, a w zimie padło jedno nowe po 2 miesiącach i nie mam ochoty na kolejny taki eksperyment. Żeby nie było wątpliwości nie myję roweru myjką ciśnieniową. Te kółka na kulkowych łożyskach nadają się może na zawody, ale nie do codziennej eksloatacji.

Napisano

Bo są w tym miejscu użyte niezgodnie z zastosowaniem. Powinna być para (albo jeszcze lepiej skośne) tylko zajmują więcej miejsca (a chętnie bym coś takiego zrobił tylko nie mam warunków) albo jak jedno koniecznie, to można się pokusić o czteropunktowe, tylko tak małych nie znalazłem w sprzedaży.

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...